دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1399

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كفي طبي كفش

۳۸ بازديد

انواع كفي طبي ژله اي

با توجه به اينكه كفي طبي ژله اي براي بيماري ها و شرايط مختلف تجويز مي شود، انواع مختلفي از آن نيز توسط مهندسان پزشكي طراحي شده و توسط دستگاه هاي مدرن توليد مي شود. آشنايي با انواع مختلف كفي طبي ژله اي، مي تواند به شما در انتخاب صحيح نوع كفي مورد نياز، كمك كند و از گرفتار شدن به انواع مختلف مشكلات اسكلتي و حركتي جلوگيري كند و به بهبود بيماريتان كمك نمايد.

كفي طبي ژله اي ضد استرس براي محافظت از قوس كف پا طراحي شده است و مناسب افرادي است كه مي خواهند، ساعت هاي طولاني از صبح تا شب سر پا باشند و كفش پايشان باشد.

كفي طبي ژله اي ديابتي استرس هاي وارد به پا را جذب مي كند و از ايجاد زخم پاي ديابتي جلوگيري مي كند. ديابت يكي از بيماري هايي است كه قاتل پا محسوب مي شود و پيشگيري از عوارضي كه براي پا دارد، مهم است.

كفي طبي ژله اي تكيه گاه قوس پا درد هاي زانو، مچ پا و پشت را تسكين مي دهد و باعث راحتي پا مي شود. اين نوع كفي همچنين براي افرادي مناسب است كه كف پاي صاف دارند.

محافظ ژله اي متا تارسال براي افرادي است كه به دنبال راحتي زياد هستند، مخصوص بانوان مي باشد و باعث تسكين پا پس از پياده روي هاي طولاني مدت و با كفش هاي پاشنه بلند مي شود.

قيمت كفي طبي ژله اي

كفي طبي كفش نسبت به كفش طبي قيمت كمتري دارد بنابراين اگر ناراحتي هاي مربوط به پا، كمر درد، زانو درد و ديابت داريد ميتوانيد با هزينه كمتر كفي طبي ژله اي را خريداري و استفاده كنيد. بهتر است قبل از خريد كفي با پزشكتان مشورت كنيد و كفي مناسب بيماري يا پاي خودتان را خريداري كنيد، تا متحمل هزينه اضافه نشويد. براي اطلاع از قيمت انواع مختلف كفي طبي كفش مي توانيد، در فروشگاه هاي مختلف اينترنتي جستجو كنيد و قيمت برند هاي مختلف اين كفي ها را با هم مقايسه كنيد و متناسب با درامدتان خريداري كنيد.

بازار كفي طبي ژله اي - انواع كفي

فروش عمده كفي طبي ژله اي

كفي طبي ژله اي از ليز خوردگي كف پا در داخل كفش، به خصوص نوع پاشنه دار آن در پياده روي هاي بلند مدت جلوگيري مي كند و از ارتعاشات و فشارهاي وارد بر پا مي كاهد و اين فشار را به نسبت مساوي در كل پا پخش مي كند تا پا راحت باشد و آسيب نبيند. همه ي ويژگي مثبت اين كفي ها باعث شده است تا عمده فروشي هاي وسايل پزشكي در كنار ساير لوازم به فروش كفي طبي ژله اي به فروشندگان خرد اقدام كنند و سود خوبي را به دست بياورند.

فوايد كفي طبي ژله اي در مقالات معتبر بين المللي

كفي طبي ژله اي براي جذب شوك هاي پا مناسب هستند و ضد خستگي مي باشند. كفي طبي ژله اي تشكيل شده از پلاستيك و مايع دو جزئي اي است كه تركيبي از مواد همزن جامد-مايع و جامد مي باشد. براي ساخت آن از سيليكاژل با كيفيت بالا استفاده مي شود. ظاهر ان بي رنگ و شفاف است. شبه ژله اي بوده و براي توليد آن از فناوري هاي حرفه اي استفاده مي شود. نرم و راحت است و اثر جذب شوك آن كاملا آشكار است. مي تواند درد پاشنه را به طور موثري از بين ببرد يا كم كند.

ساخت كفي طبي

۳۱ بازديد

پرمصرف ترين وسيله اي كه در مراكز ارتوپدي فني ارائه مي گردد كفي طبي (ارتوپدي) مي باشد زيرا براي درمان طيف گسترده اي از عارضه ها كاربرد دارد. كفي طبي داراي جزئيات مختلفي است كه اين آبشن ها، عامل ايجاد تغيير بيومكانيكي و در ادامه باعث درمان مي شود. كفي طبي داراي برآمدگي هاي مختلفي در قسمت هاي مختلف مي باشد كه قرار گرفتن دقيق اين برآمدگي ها مطابق با آناتومي زيرپاي هر فرد، باعث شيف دادن (جابجا كردن) و متعادل كردن وزن در نقاط مختلف كف پا مي شود و اين مسئله باعث كاهش فشارها در مفاصل فوقاني مي گردد.

همان طور كه گفته شد انطباق پدها و برآمدگي هاي هر كفي با آناتومي پا نكته كليدي در تعيين كيفيت كفي مي باشد. اگر كفي دقيقا مطابق با پاي هر فردي ساخته شود راحتي بسيار زيادي ايجاد كرده و باعث تغييرات بيومكانيكي (منظور تغييرات بيومكانيكي مدنظر درمانگر) بسيار زيادي مي شود .

براي ساخت كفي طبي منطبق با پا از روش هاي مختلفي استفاده مي شود. قديمي ترين روش ساخت كفي طبي اختصاصي، ساخت كفي از طريق قالبگيري از پاي بيمار هست. به اين صورت كه با استفاده از پانداژ گچي، نمونه گچي از كف پاي بيمار ساخته مي شود و تغييرات لازم بر روي قالب اعمال شده و كفي طبي ساخته مي شود. همچنين استفاده از فوم باكس ها روش ديگري براي ساخت كفي هاي اختصاصي است.

 

ادونس كلينيك - كفي طبي

جديدترين روش ساخت كفي طبي اختصاصي، كفي هاي اسكني است كه به وسيله روش CAD/CAM ساخته مي شود. به وسيله دستگاه اسكن كف پا، اسكن سه بعدي از پاي بيمار گرفته مي شود و به وسيله نرم افزار اختصاصي، دقيق ترين كفي براي پاي بيمار طراحي شده و با دستگاه CNC  تراشيده مي شود.

ادونس كلينيك - كفي طبي

موسسه ارتوپدي فني سليماني با داشتن جديدترين وكامل ترين  تجهيزات و همچنين دارا بودن نيروهاي متخصص در تمامي عرصه هاي ارائه ساپورت هاي كف پايي و همچنين كفش و صندل ارتوپدي، آماده ارائه بهترين خدمات در اين حوزه مي باشد و تمامي انواع مختلف كفي هاي ارتوپدي (توضيح داده شده در بالا) در اين مركز ارائه مي گردد.

كفي طبي پيش ساخته (prefabricated):

محل ارائه اين كفي ها اصولا داروخانه ها و فروشگاه هاي تجهيزات ارتوپدي مي باشد.

اصولا از دو دسته ديگر ارزان تر هستند.

ارزش درماني خاصي ندارند زيرا توسط افراد غيرمتخصص ارائه مي شوند. به تعداد زياد توليد مي شوند و از آنجايي كه هدف، ارائه تعداد زياد به مصرف كننده است طبيعتا بايد ارزان قيمت باشد بنابراين از مواد مرغوبي استفاده نمي شود.

تاثير بيومكانيكي بسيار كمي دارند.

اين دسته از كفي ها اصولا به وسيله متخصصين ارتوز و پروتز ارائه مي گردد.

بعد از اينكه بيمار معاينه مي شود تغييرات لازم بر روي بيس كفي اعمال مي شود سپس ارائه مي گردد.

پرمصرف ترين نوع كفي طبي مي باشند زيرا هم نسبت به كفي هاي اختصاصي ارزان قيمت تر هستند و هم اينكه به ابزار هاي اختصاصي نياز ندارد.

كفي طبي cumtom made:

اين دسته از كفي ها به لحاظ درماني درواقع با كيفيت ترين كفي طبي هستند.

كفي طبي كه به صورت CAD/CAM ساخته ميشوند و همچنين كفي هايي كه با قالب گيري ساخته مي شوند در اين گروه قرار مي گيرند.

 

ادونس كلينيك - كفي طبي

براي ساخت كفي طبي ارتوپدي از چه جنسي استفاده مي شود؟

براي ساخت كفي طبي عمدتا از فوم يا مواد پيو استفاده مي شود.

در انواع خاصي از كفي ها از مواد ترموپلاستيكي مانند پلي پروپيلن نيز استفاده مي شود.

در بعضي موارد براي ساخت كفي هاي اختصاصي با ماندگاري بالا از مواد فيبركربن استفاده مي شود.

كفي براي افرادي با زخم ديابتي:

افرادي كه از بيمار ديابت رنج مي برند بخاطرنبود حس و نازك بودن پوست ناحيه كف پا و همچنين ايمبالانس بودن عضلات كف پا در معرض زخم كف پا مي باشند.

زخم ديابتي در تمام نقاط كف پا مي تواند ايجاد شود ولي اصولا زخم در ناحيه تنار كف پا و انگشت شست ايجاد مي شود.

ادونس كلينيك - كفي طبي 

كفي طبي اختصاصي براي درمان خارپاشنه:

يكي از پرتكرارترين مراجعين براي دريافت كفي، افراد مبتلا به خارپاشنه و پلنتارفاشياتيس مي باشد.

كشش دائمي نيام كف پايي(فاشياي كف پا ) در اثر فعاليت ها و پياده روي هاي روزانه باعث التهاب نيام كف پا شده و در نتيجه باعث رسوب كلسيم در محل اتصال آن به استخوان پاشنه شده و در ادامه باعث ايجاد استئوفيت و اين به مرور باعث درد مي شود كه اصطلاحا خارپاشنه (heel spur)   اطلاق مي شود .

 

ادونس كلينيك - كفي طبيادونس كلينيك - كفي طبي

تزريق مسكن هاي كاهنده درد، مداليته هاي فيزيوتراپي،... انواع روش هاي درماني براي خارپاشنه است.

ولي بهترين و اساسي ترين راه درمان خارپاشنه استفاده از ساپورتيوهاي كف پا هست زيرا فرآيند راه رفتن يك فرآيند دائمي است و تا زماني كه نيروها تعديل و برداشته نشوند، كشش و التهاب نيام كف پا برطرف نخواهد شد.

در ساخت كفي مخصوص خارپاشنه از تكنيك و مواد ويژه اي استفاده مي شود.

 

ادونس كلينيك - كفي طبي

كفي طبي مخصوص بدشكلي هاي كف پا كودكان (كفي مخصوص كف پا صاف براي كودكان ):

نبود قوس طولي كف پا كه به آن كف پاي صاف گفته مي شود يكي از فراوان ترين بدشكلي ها در كف پاي كودكان مي باشد.

در صورتي كه چرخش و انحرافاتي در پاشنه و كل ساختار پا وجود نداشته باشد كفي طبي اختصاصي بهترين گزينه براي درمان اين مشكل مي باشد.

بالياژ مو

۲۹ بازديد

بالياژ مو چيست؟

بالياژ مو يكي از تكنيك‌هاي پيشرفته براي رنگ كردن مو است، كه هم از لحاظ اقتصادي خيلي به صرفه بوده و هم هر چقدر موهايتان بلند شود رنگ زيباي خود را از دست نمي‌دهد و همچنان مطابق مد روز است. بالياژ مو از جديدترين متد‌هاي هايلايت مو است كه بدون استفاده از فويل و بيش‌تر با استفاده از دست انجام مي‌شود و در آن آرايشگر آزادانه رنگ را روي مو‌هايتان مي‌گذارد. در واقع بالياژ يعني مش مو در هواي آزاد. اين روش براي همه موها، چه كوتاه و چه بلند قابل اجرا است. البته بهترين حالت آن روي مو‌هاي بلند است كه خودش را بيش‌تر نشان ‌دهد.

در اين روش نسبت به روش فويل، نتيجه‌ي ملايم‌تر و طبيعي‌تري به دست مي‌آيد. تفاوت اصلي‌اش با هايلايت مو اين است كه رنگ مو در ريشه، تيره‌ترين رنگ را دارد و در قسمت ساقه و نوك مو به روشن‌ترين رنگ  مي‌رسد(در اين سبك حدودا نصف يا يك سوم قد مو روشن مي‌شود). به همين ترتيب به مرور زمان و در صورت رشد مو، تغيير يا اختلالي در اين سبك ايجاد نمي‌شود و نيازي به ترميم رنگ ريشه، كمتر از حالت‌هاي ديگر است. در اين متد مي‌توان هايلايت‌هايي زيبا و طبيعي تا رنگ‌هاي روشن مثل شرابي و حتي صورتي را ايجاد كرد. با بالياژ مو پاسداران مي‌توانيد رنگي طبيعي مانند رنگ موي كودكان را تجربه كنيد.

 

 تفاوت بين آمبره با بالياژ مو

 

بالياژ مو  پاسداران يك تكنيك هايلايت است كه به معناي رنگ كردن است. آمبره به معناي سايه زدن است و از رنگ تيره به رنگ روشن متمايل مي‌شود. مردم اغلب اين دو تكنيك را با هم اشتباه مي‌گيرند كه البته مي توان آن دو را باهم تركيب كرد كه بسيار زيبا مي‌شود.

از محبوب ترين متد هاي رنگ كه طرفداران بسياري دارد رنگ مو آمبره است. دكلره كردن موها در رنگ مو آمبره يكي از اصلي ترين مراحل است. موها را به اين دليل كه رنگ قبلي از بين برود دكلره مي‌كنند اما بايد مراقب باشيد كه موهايتان خيلي دكلره نشود و ريشه‌ي اصلي موهايتان پيدا باشد .

روش رنگ كردن موها به روش آمبره اين طور است كه ريشه موهايتان بايد تيره‌تر باشد و رنگ موها هر چه به ساقه مي رود به رنگ روشن در مي‌آيد. در روش آمبره، رنگ ريشه موها تيره تر و به تدريج در انتهاي مو روشن‌تر مي‌شود. آمبره كلمه‌اي فرانسوي به معني سايه يا سايه روشن است. امروزه، تغيير ظريف از تيره به روشن يعني تغيير ايجاد شده با فن نقاشي، يعني بالياژ رايج‌تر است. آمبره نوعي رنگ مو است، در حالي كه بالياژ فن رنگ كردن است كه در آن، آرايشگر با دست (بدون فويل) مو را هايلايت مي‌كند تا با ايجاد عمق و بُعد شبيه اثر تابش خورشيد، به رنگ طبيعي‌تري برسند. بالياژ در زبان فرانسه به معني از اين سو به آن سو حركت دادن است و به حركت جارويي شكل فرآيند رنگ كردن و نيز قلم‌موي كوچك آرايشگران پاريسي هنگام بالياژ اشاره دارد. آرايشگر در هنگام رنگ كردن، از وسط ساقه مو شروع مي‌كند و به طرف ريشه يا نوك مو مي‌رود در نتيجه، هيچ اثر آشكاري از رنگ در ريشه‌ها نيست و مويي كه بلند مي‌شود، ظاهر طبيعي‌تري دارد كه اين به معني نتايج ماندگارتر است.

 

بالياژ مو - نسيم عقيلي

 

روش بالياژ مو 

 

براي اين كار به پودر دكلره، كرم اكسيدان، برس و كاسه‌ي رنگ مو نياز داريد. مدت زمان انجام اين رنگ مو به بلندي مو‌ها و مدل دلخواه خودتان بستگي دارد. ساده‌ترين روش براي انجام اين سبك به اين صورت است كه نصف يا يك سوم قد مو را با كش مي‌بنديد. سپس مواد دكلره كه مختص بالياژ است را با اكسيدان مخلوط كرده و آن را به قسمت جلوي سر به سطح مو بزنيد. بعد از آن براي قسمت پاييني مو با قلموي جديد مواد را به مو انتقال دهيد. نوك مو را كاملا به دكلره آغشته كنيد. براي داشتن هايلايتي زيبا بايد شكل V را روي هر قسمت كوچك از مو در آوريد يعني بين بالاي هر قسمت هايلايت شده بايد حدود ۳ سانت فاصله داشته باشد. اگر به راحتي نمي‌توانيد اين كار را انجام دهيد مي‌توانيد براي قسمت‌هاي پاييني مو از فويل استفاده نمائيد. بالياژ از ابتداي ريشه مو آغاز شده و در انتهاي مو به هايلايت‌هاي زيبا منجر مي شود. بالياژ مي‌تواند روي سطح مو انجام شده و نبايد تا انتهاي مو انجام شود، زيرا در اين صورت يك رنگ ثابت خواهيد داشت. اگر محصول به درستي استفاده نشده يا رنگ مو سريع شسته شود، در آن صورت مو رنگ نگرفته و رنگ مو نارنجي مي‌شود. حتما بايد بدانيد كه پس از دكلره كردن مو چه زماني آن را از روي مو بشوييد، كه البته به نوع مو و رنگ آن بستگي دارد. يادتان باشد بالياژ مو يك هنر است، بنابراين يا بايد آن را به دست آرايشگر حرفه‌اي بسپاريد يا اينكه به خوبي آموزش ديده و سپس آن را انجام دهيد. 

پروسه انجام بالياژ مو

براي بالياژ به تهيه مواد و وسايل زير احتياج است:

  • پودر دكلره آبي اورئال (سه بسته براي موي بلند و آن را دسته بندي كنيد)
  • اكسيدان 20 ولوم كليرول
  • ماسك كراتين
  • شامپو روشن كننده كليرول به همراه نرم كننده (براي پيشگيري از آسيب مو و نارنجي شدن آن)
  • تونر رنگ بلوند ولا
  • كاسه و قلم يا ظرف مخصوص
  • قلم موي باريك
  • دستكش يك بار مصرف

دستورالعمل روي جعبه را بخوانيد، رنگ مورد نظر براي بالياژ را انتخاب كنيد. يادتان باشد رنگ انتخابي بايد از رنگ موي فعلي‌تان دو تا سه درجه روشن‌ تر باشد. اگرچه شايد به يك رنگ عادت كرده باشيد اما بهتر است هربار نوع رنگ را عوض كنيد، زيرا ممكن است به تدريج حساسيت ايجاد شود. از دستكش استفاده كرده و روي پيشاني، گوش و گردن كرم يا وازلين بماليد تا رنگ روي پوست نماند. بهتر است پيش از شروع يك ساقه را رنگ كنيد تا متوجه شويد رنگ مو چقدر تغيير كرده و بايد چه مدت روي مو بماند. پودر دكلره اورئال را با اكسيدان كليرول تركيب كنيد. خوب هم زده و كنار بگذاريد. موهاي خود را گيره بزنيد، در بالياژ گيره زدن مهم است زيرا باعث مي‌شود با ايجاد رنگ‌هاي متفاوت روي مو به آن عمق بدهيد. مي‌توانيد لايه‌هاي مختلف داشته باشيد. بخشي از مو را برداريد و آن را گيره بزنيد. سپس مي توانيد لايه باريك ديگري از مو را برداريد. موي خشك و تميز را برداريد. پس از مخلوط كردن مواد و آماده نمودن يك رنگ كرم مانند موها را آماده كنيد. با انتهاي باريك شانه موها را به قسمت بالا، وسط و پشت تقسيم كنيد و قسمت جلو از يك گوش تا گوش ديگر را تقسيم كنيد.

تكه هاي مو را رنگ كنيد، هدف بالياژ رسيدن به تن روشن‌تر موي طبيعي خودتان است. بايد ريشه مو را ثابت نگه داريد تا تاثير مورد نظر ايجاد شود. دستكش يكبار مصرف بپوشيد و مو را از فرق باز كنيد. شانه را از وسط به گوش چپ و سپس گوش راست ببريد. حالا كه مو را به 4 قسمت تقسيم كرده‌ايد، كارتان آسان‌تر مي‌شود. قسمت‌هاي مو را پيچ دهيد. ابتدا يك قسمت را پيچ دهيد. نوك موي پيچ داده شده را رنگ كنيد تا رنگ به ريشه مو آغشته نشود. رنگ را روي مو بماليد، پس از پيچ دادن مو، رنگ را روي انتهاي هر بخش آغشته كنيد. مي‌توانيد با قلم يا انگشت رنگ را روي ساقه بماليد. با رنگ كردن هر بخش كوچك آن را گيره زده و محكم كنيد. تكه ديگري از مو را برداريد، از رنگ كردن مو با دست نترسيد. از آنجايي كه لازم نيست بالياژ  يكدست و متقارن باشد، رنگ كردن آن با دست ظاهر آن را طبيعي تر مي‌كند. هر بخش را خوب رنگ كنيد تا به خوبي به رنگ آغشته شوند. هر بار بخش كوچكي را برداريد. طي انجام بالياژ مو مي‌توانيد ميزان رنگ به كار رفته در بالياژ را كنترل كنيد. همچنين خودتان تصميم مي‌گيريد كدام بخش را بيشتر رنگ كنيد.

در انتهاي بالياژ مو، پس از خشك كردن، به مو تونر بزنيد. دوباره دستورالعمل روي بسته را بخوانيد تا مطمئن شويد رنگ بيش از حد روي مو نمي‌ماند. مو را با آب ولرم بشوييد. در صورت استفاده از تونر بايد دستورالعمل آن را خوب بخوانيد. دوباره موها را شسته و بگذاريد مو به طور طبيعي خشك شود. پس از شستن تونر، ماسك كراتين يا هرنوع ماسك مورد نظر خود را روي مو بماليد. بگذاريد حدود 3 دقيقه بماند و سپس مو را بشوييد.

 

اقدامات قبل از بالياژ

 

بهتر است كه قبل از هر نوع رنگ مويي، نوك موها را كوتاه كنيد. مي‌توانيد حدود يك تا سه سانت دم موها را كوتاه كنيد و خرابي‌هاي مو را از بين ببريد؛ تا لايه‌هاي رنگي جديد را روي موهاي سالم تجربه كنيد زماني كه از مدل جديد و كوتاهي آن راضي بوديد، مي توانيد اقدام به بالياژ كنيد. بهتر است كه براي انگيزه بيش‌تر و انتخاب بهتر، از عكس هاي سلبريتي‌هايي استفاده كنيد كه بالياژ انجام داده‌اند.

اگر قصد استفاده از تكنيك بالياژ را داريد، بهتر است كه از مكمل‌هاي طبيعي مو مثل نوترافول استفاده كنيد كه ساقه مو را سالم نگه مي‌دارد و از آسيب به آن هنگام رنگ پيشگيري مي‌كند. قبل از شروع كار آرايشگر، به او بگوييد كه فرق موي شما به كدام قسمت است. بالياژ هم مانند رنگ معمولي ممكن است باعث خشكي موهايتان شود. پس بايد علاوه بر مراقبت‌هاي معمول، از موهاي خود با شامپو‌ها و نرم‌كننده هاي مناسب محافظت كنيد.

 

بالياژ مو - نسيم عقيلي

 

 

هزينه بالياژ مو

 

هزينه بالياژ به عواملي متفاوتي مانند اندازه مو و جنس آن بستگي دارد. از آنجا كه در بالياژ نياز به رنگ كردن مجدد ريشه‌ها نيست، قيمت بالياژ موي بلند مي‌تواند براي شما نسبت به تكنينك‌هاي ديگر به صرفه باشد. مانند تمام كارهاي زيبايي ديگر كه بر روي مو انجام مي‌شود هزينه بالياژ با توجه به اندازه مو متفاوت است. براي همين است كه قيمت بالياژ مو تا شانه كمتر از قيمت بالياژ مو بلند مي‌شود. هرقدر ميزان موها بلندتر باشد، مواد بيش‌تري مصرف مي‌شود و همچنين زحمت آرايشگر بيش‌تر خواهد بود.

 

نكته پاياني

براي رنگ پايه در نوك مو ۹ يا ۱۰ مناسب است. مي‌توانيد براي ايجاد ۳ تا ۵ پايه تغيير در ريشه موي طبيعي رنگساژ بالياژ را روي كل مو از ريشه تا نوك بزنيد و مدت مكث رنگساژ را بيش‌تر كنيد. هر چقدر اكسيدان شما قوي‌تر باشد ريشه موي طبيعي‌تر و روشن‌تر خواهد شد.

براي انجام بالياژ از پشت سر شروع كنيد و كار خود را در پشت سر و قسمت پس سر پايان بخشيد و سپس به جلوي سر بياييد.

اگر مو چتري داريد آن‌ها را به چهار مثلث كوچك تقسيم كرده و هر بار با عقب بردن يك بخش از مثلث روي سطح آن را روشن كننده بالياژ  بزنيد تا روشن شود.

بهترين حالت اين رنگ مو وقتي خود را نشان مي‌دهد كه روي موهاي طبيعي باشد، اما نگران نباشيد زيرا خيلي وقت ها نيز موها از قبل رنگ شده‌اند يا اول رنگ شده و سپس بالياژ مي‌شوند. روش‌هاي زيادي براي اجراي بالياژ وجود دارد. پس اگر مي‌خواهيد آن را  امتحان كنيد بهتر است به متخصصين رنگ مو مراجعه كرده و با توجه به نوع موها و اطلاعات مربوط به آن‌ها اقدام نماييد.

هاشور ابرو

۳۴ بازديد

هاشور ابرو در مدل مختلف هاشور سه بعدي‌‌،‌ هاشور خطي‌‌،‌ هاشور هايلات و هاشور ابرو جديد پهن و اسپرت دخترانه اجرا مي‌شود.

هاشور ابرو سه بعدي:

در اين روش با زدن هاشور به صورت برجسته باعث خطاي ديد در ابروي فرد‌ مي‌شوند‌‌.‌ اين روش به صورت طبيعي و زيبا ابرو را برجسته‌ مي‌كند و در بين بانوان‌ طرفدارن زيادي دارد.

 هايلات:

از ديگر روش‌هاي هاشور ابرو‌ مي‌باشد كه در اين روش براي هاشور زدن از دو رنگ تيره و روشن با ايجاد سايه استفاده‌ مي‌شود‌‌.

هاشور خطي:‌

در اين مدل خطي بين خط‌هاي از ابرو كه هاشور اجرا شده دوباره خط‌هاي ديگري ايجاد‌ مي‌كنند‌‌.

 

هاشور ابرو - نسيم عقيلي

 

هاشور ابروي سه بعدي

 

هاشور ابرو سه بعدي از پرطرفدارترين و طبيعي‌ترين نوع هاشور‌ مي‌باشد‌‌.‌ هاشور سه بعدي به طوري زده‌ مي‌شود كه ابروها در طبيعي‌ترين حالت ممكن به نظر برسند‌‌.‌ و با ايجاد خطاي ديد باعث برجسته و طبيعي ديده شدن ابرو‌ها‌ ‌شوند‌‌.‌ اين روش حتي براي افرادي كه هيچ ابرويي ندارند كارآمد است‌‌. از دو روش براي انجام سه بعدي استفاده‌ مي‌شود: روش تغيير رنگ و نحوه زدن هاشور‌ها

روش تغيير رنگ:

در اين روش از دو رنگ روشن و تيره براي ايجاد خطاي ديد و برجسته نشون دادن ابروها استفاده‌ مي‌كنند به اين صورت كه هاشور‌هاي بالا و پايين ابرو‌ را با رنگ روشن‌‌تر و هاشور‌هاي وسط ابرو را با رنگ تيره‌ مي‌زنند‌‌.

نحوه زدن هاشورها بر اساس متد فيبروز:

در اين روش هاشور‌ها به گونه‌اي زده‌ مي‌شوند كه با ايجاد خطاي ديد و برجسته نشان دادن ابرو‌ها‌ ‌شود‌‌.‌ اين نوع هاشور بر اساس فرم ابروهاي طبيعي به چهار مدل متفاوت زده‌ مي‌شوند‌

 تيغ ماهي:

در هاشور ابروي تيغ ماهي نقطه كانوني هاشور بر روي نقطه پايان هاشور قرار دارد و تمام هاشور در جهت پايان ابرو زده‌ مي‌شود

 آسيايي:

در اين نوع هاشور نقطه كانوني هاشورها در قسمت پايين ابرو و جايي بين ابتدا و قوس ابرو قرار دارد‌‌.‌

 كلاسيك:

در اين نوع هاشور نقطه كانوني هاشورها در قسمت قوس پاييني ابرو قرار دارد و تمام هاشور در جهت اين نقطه قرار‌ مي‌گيرند‌‌.

 رو به بالا:

در اين نوع هاشور نقطه كانوني هاشورها در قسمت بالايي ابرو‌ها قرار دارد و تمام هاشور‌ها در جهت بالاي ابرو زده‌ مي‌شوند

 

هاشور ابرو بعد از چند روز طبيعي ميشه؟

 

امروزه بسياري از بانوان براي جلوگيري از ريزش ابروها و زيبايي بيش‌تر صورت تصميم مي‌گيرند كه هاشور ابرو انجام دهند. در ادامه مراحل انجام هاشور با ترتيب گفته شده است‌‌.

كشيدن مدل ابرو:

قدم اول طراحي مدل ابرو با توجه به فرم صورت و سليقه فرد‌ مي‌باشد‌‌.‌ طراحي مدل ابرو با ابزارهايي مانند خط كش مخصوص طراحي ابرو‌‌،‌ كوليس‌‌،‌ نخ‌‌،‌ پرگار و ماژيك يا مدادهاي مخصوص انجام‌ مي‌گيرد‌‌.‌ طراحي مدل ابرو جز مهم‌ترين مرحله هاست‌‌.

بي‌حسي ابرو‌ها:

اگر مرحله اول يعني طراحي مدل ابرو مورد قبول بود نوبت به بي‌حسي ابرو‌ها‌ مي‌رسد‌‌.‌ براي بي‌حس شدن ابرو‌ها مي‌توان از پد،‌ كرم‌‌‌،‌ قطره و ژل بي‌حسي استفاده كرد اما هرگز نبايد از اسپري ليدوكاعين براي بي‌حس كردن ابرو‌ها استفاده كرد چون باعث رنگ ريزي ابروها‌ مي‌شود‌‌.‌ دقت كنيد نبايد از بي حسي بيش از حد استفاده شود چون كه باعث رنگ پذيري كم‌تر ابروها‌ مي‌شود.

انداختن قاب هاشور:

بعد از انجام دو مرحله بالا بايد محدوده ابروها براي خط انداختن هاشور مشخص گردد‌‌.‌ در اين مرحله بايد خط‌هاي هاشور طبق نوع هاشور روي پوست انداخته شود‌‌.

گذاشتن رنگ هاشور:

بعد مرحله مشخص كردن قاب ابرو بايد رنگ مورد نظر فرد روي ابروها گذاشته شود‌‌.‌ بهتر است رنگ هاشور همرنگ با رنگ ابروها انتخاب شود تا نتيجه كار طبيعي‌‌تر و زيباتر باشد‌‌.‌ افراد با پوست حساس بهتر است از رنگ‌هاي طبيعي به جاي رنگ‌هاي سرب‌دار استفاده كنند هر چند ماندگاري رنگ‌هاي طبيعي و ارگانيك كم‌تر از رنگ‌هاي سرب‌دار‌ است. هنگام خريد رنگ براي بهتر است از رنگ‌هايي كه تركيبات الكل‌‌، اكسيد آهن و نيكل ندارند خريداري شود‌‌.‌ وجود نيكل و اكسيد آهن‌ باعث قرمز شدن رنگ هاشور‌ و وجود الكل باعث ريزش رنگ هاشور‌ مي‌شوند.

انداختن خطوط هاشور: بعد از انجام شدن مراحل قبل نوبت به زدن خطوط اصلي‌ مي‌رسد‌‌.‌‌ هر چقدر خطوط هاشور ظريف‌تر باشد ابروها طبيعي‌‌تر جلوه‌ مي‌كنند‌‌.‌

انداختن سايه: مرحله آخر انداختن سايه‌ است كه در قسمت وسط و پاياني ابرو زده‌ مي‌شود‌‌.‌ بعد از تمام شدن تمام مراحل تا ۱۰ روز ممكن است‌ ابروها به رنگ تيره باشد و بعد از ۱۰ روز رنگ ابرو‌ها كمرنگ و طبيعي‌ مي‌شود‌‌.‌ در صورتي كه با يك جلسه نتيجه‌ دلخواه حاصل نشد مي‌توان يك جلسه ترميمي انجام داد‌‌.

 

 

مزاياي هاشور ابرو

 

قيمت مناسب:

اين روش با توجه به مزاياي زيادي كه دارد از قيمت بسيار مناسبي نسبت به روش‌هاي ديگر جهت آرايش دائمي ابرو برخوردار است‌‌.

عدم نياز به لوازم آرايش ابرو:

استفاده از مداد و سايه‌هاي ابرو باعث ريزش ابروها‌ مي‌شود كه با هاشور كردن ابرو از ريزش ابرو جلوگيري‌ مي‌شود‌‌.‌ همچنين بسياري از افراد به دليل بي حوصلگي و مشغله زياد ترجيح‌ مي‌دهند از هاشور ابرو به عنوان آرايش دائمي و نيمه دائمي استفاده كنند‌‌.‌ پس با انجام آن نيازي به خريد و استفاده لوازم آرايشي ابرو نداريد.

ايجاد ظاهري زيبا و طبيعي در ابرو:

روش‌هاي قديمي براي اصلاح و زيبايي ابرو باعث ايجاد ظاهري غيرطبيعي در ابرو‌ها‌ مي‌شود‌‌.‌ هاشور ابرو كه از جديدترين و طبيعي‌ترين راه براي زيبايي ابرو است باعث ايجاد خط‌هاي بسيار طبيعي و نازكي درست شبيه به تارهاي ابرو‌ مي‌شود‌‌.‌

 

عوارض هاشور ابرو چيست؟

 

هاشور ابرو علاوه بر مزاياي زيادي كه دارد از معايبي هم برخوردار است كه بهتر است قبل از انجام هاشور ابرو جهت تصميم‌گيري از آن‌ها آگاهي داشته باشيد:

  • نياز به مراقبت:

تا مدتي نبايد از هيچ گونه لوازم آرايشي يا پمادي استفاده شود‌‌.‌ همچنين تا ۲۴ ساعت نبايد به ابروهاي خود دست بزنيد‌‌.‌ بعد از هاشور ابرو نبايد آب به ابرو برسد و نبايد فرد مقابل تابش آفتاب قرار بگيرد‌‌.‌‌

  • دائمي نبودن هاشور ابرو :

داعمي بودن هم ميتواند يك مزيت و هم يك عيب باشد‌‌.‌ از آنجا كه هاشور ابرو داعمي نيس بعد از مدتي كمرنگ يا پاك‌ مي‌شود پس نياز است چند وقت يك بار آن را تمديد و ترميم كنيد‌‌.

  • نياز به مهارت و تخصص:

اجراي آن بسيار پيچيده است و نياز به تجربه زياد دارد‌‌.‌ در نتيجه براي انجام هاشور به بهترين‌ها و حرفه اي‌ها مراجعه كنيد.

  • احتمال آلرژي:

رنگ‌هاي كه استفاده‌ مي‌شود و همچنين كرم‌هاي بي‌حس كننده‌اي كه براي اجراي هاشور ابرو استفاده‌ مي‌شود‌ در برخي موارد ممكن است باعث ايجاد آلرژي شوند‌‌. در صورت مشاهده علائم آلرژي، به پزشك مراجعه كرده و داروهاي مورد نياز را استفاده كنيد‌‌.

  • احتمال عفونت:

استفاده از وسايل بي‌كيفيت و غير استريل در انجام هاشور باعث ايجاد مشكلات زيادي‌ مي‌شود‌‌. براي جلوگيري از عفونت بايد در مراكز معتبر انجام شود‌‌.

 

كمرنگ شدن هاشور ابرو

 

گاهي با رعايت تمام مسائل ايمني و به كارگيري رنگ‌هاي استاندار ممكن است باز هم با كمرنگ شدن هاشور ابرو روبه رو شويد كه علت آن به موارد زير ربط دارد :

  • استفاده از قرص‌هاي ضدبارداري
  • رقيق بودن بيش از حد خون
  • پوست تيره و چرب مراجعه كننده
  • وجود ديابت در فرد
  • پوست چرب مشتري
  • استفاده بيش از حد از بي حسي
  • استرس مشتري
  • اعتياد به مواد الكل يا مخدر
  • فشار خون بالا
  • مصرف داروهاي خواب آور
  • وجود مشكلات هورموني
  • قرار داشتن مشتري در يكي از حالات بارداري‌‌،‌ شيردهي و پريودي
  • زاويه نامناسب دست
  • سرعت زياد دستگاه
  • سرعت زياد دست

گاهي دليل كمرنگ شدن هاشور‌ مي‌تواند چرب كردن بلافاصله بعد هاشور به دفعات زياد باشد‌‌.‌ البته بيش‌تر مشكلات به دليل رنگ‌هاي تقلبي موجود در بازار ايران‌ است‌‌.‌ برندهاي معتبر به دليل تحريم بودن كشورمان در ايران نمايندگي ندارند‌‌.‌ در بهترين حالت ممكن از كشور چين تهيه‌ شوند كه باز هم چندان معتبر و مورد تاييد نبوده و باز هم احتمال مشكل وجود دارد‌‌.

 

قيمت هاشور ابرو

عوامل زيادي در تعيين قيمت هاشور ابرو نقش دارند از جمله اين عوامل ميتوان به تاييديه پزشكي و بهداشت‌‌،‌ تجربه و مهارت شخصي كه هاشور انجام‌ مي‌دهد‌‌،‌ دستگاه هاشور‌‌،‌ رنگ هاشور و محل قرار گيري كلينيك‌ مي‌باشد‌‌.

تاييديه پزشكي: حتما با شرط ايمني و سلامت انجام دهيد و از شخصي كه قرار است هاشور انجام دهد بخواهيد كه گواهي آموزشي خود و نمونه كارهاي خود را به شما نشان دهد. بهتر است هاشور ابرو در مراكز آرايشي معتبر كه داراي دستگاه‌هاي حرفه‌اي و مجهز هستند انجام شود‌‌.‌ از آنجا كه محل قرار گيري كلينيك در تعيين قيمت بسيار اهميت دارد بديهي است كه هزينه هاشور ابرو در شهرستان كم‌‌‌تر از تهران خواهد بود‌‌.‌ در حالت كلي با توجه به توضيحات داده شده مي‌توان‌ هزينه هر جلسه هاشور ابرو را از ۸۰۰ هزارتومان در نظر گرفت‌‌.

رنگ هاشور:

از موثرترين عوامل در تعيين قيمت هاشور ابرو مي‌توان به نوع و كيفيت رنگ اشاره كرد‌‌.‌ برندهاي مختلف با رنگ‌بندي‌هاي معتبر معمولا انگشت شمار است و قيمت رنگ‌هاي معتبر بالا‌ مي‌باشد كه بالا بودن قيمت رنگ‌ بر روي قيمت تاثير زيادي‌ مي‌گذارد‌‌.‌ استفاده كردن از رنگ‌هاي معتبر علاوه بر ماندگاري بالا از وجود فلزات خطرناك مثل سرب در امان است‌‌.

دستگاه هاشور:

يكي از بهترين برندهاي دستگاه هاشور در دنيا‌‌، آميا‌ است كه اين برند از نظر ايمني‌‌،‌ سلامتي‌‌،‌ كيفيت و استفاده آسان حرف اول را‌ مي‌زند اين دستگاه‌ها با پايين‌ترين ميزان لرزش طراحي شده‌اند تا منافذي دقيق و منظم در عمق مورد نظر پوست ايجاد كنند‌‌.‌ تمام محصولات برند آميا براساس استاندارهاي پزشكي ساخته شده و تنها محصولات موجود در بازار‌ مي‌باشند كه مانع انتقال بيماري‌ مي‌شوند‌‌.‌ در صورتي كه شخصي در كلينيك خود از برند آميا براي هاشور زدن استفاده كند به طبع قيمت و كيفيت كار آن نيز بيش‌تر خواهد بود.

مراقبت بعد 

مراقبت‌هاي اصولي و درست بعد از هاشور ابرو در جلوگيري از عفونت و ماندگاري رنگ هاشور تاثير زيادي دارد‌‌. ممكن است بعد از هاشور سوالاتي ذهنتان را درگير كرده باشد مانند اينكه چگونه بعد هاشور بايد به حمام رفت؟ يا از چه پمادي براي تسريع درمان استفاده كرد؟‌‌ بعد از انجام هاشور براي جلوگيري از عفونت و تسريع بهبودي بايد نكاتي زير را رعايت كرد :

تا زماني كه بهبودي كامل حاصل شود بايد از قرار گرفتن در معرض افتاب جدا خودداري كرد

  • به مدت يك هفته بعد از انجام هاشور نبايد به سونا و استخر رفت
  • از خاراندان و كندن پوست‌هاي ايجاد شده در محل هاشور شده بايد جدا اجتناب كرد
  • دو هفته اول بايد ابرو‌ها را با پماد ترميم كننده يا پماد چشمي مرتب چرب كرد
  • از زمان انجام هاشور به مدت هفته بايد از شستن ابروها اجتناب كرد

 

روش انجام 

انجام آن به دو روش ميكروپيگمنتيشن و ميكروبيلدينگ انجام مي‌شود:

روش ميكروبيلدينگ:

اين روش براي انجام هاشور سه بعدي ابرو به صورت دستي از قلم ميكروبيلدينگ‌ استفاده‌ مي‌شود‌ اين روش بسيار طبيعي و ظريف زده‌ مي‌شود و نسبت به روش ميكروپيگمنتيشن ماندگاري كم‌تري دارند

روش ميكروپيگمنتيشن:

در اين روش براي انجام هاشور سه بعدي از دستگاه استفاده‌ مي‌شود‌‌ و رنگ به عمق پوست نفوذ‌ مي‌كند در نتيجه ماندگاري بيش‌تري نسبت به روش ميكروبيلدينگ دارد‌‌.

هر دو روش بالا كاملا به صورت بهداشتي انجام‌ مي‌شوند‌‌. و هر بار انجام از سوزن و وسايل يك بار مصرف استفاده‌ مي‌شود

 

ماندگاري هاشور ابرو سه بعدي

نمي‌توان زمان دقيقي را براي ماندگاري هاشور مشخص كرد اما بر اساس تجربه، ماندگاري هاشور سه بعدي در حدود ۶ ماه تا ۳ سال متغيير است. از مهم ترين عوامل در ماندگاري هاشور مي‌توان به رنگ ‌‌،‌ نوع پوست‌‌،‌ روش انجام هاشور سه بعدي ابرو و عمق كاشت هستند.

 

مدل تيغ ماهي

مدل تيغ ماهي يكي از پرطرفدارترين و زيباترين نوع هاشور‌ مي‌باشد‌‌.‌ مدل تيغ ماهي را‌ مي‌توان از روي انتهاي هاشور ابروها كه خط‌هاي هاشور شبيه به تيغ‌هاي ماهي هستند تشخيص داد‌‌.‌ تيغ ماهي براي‌ افرادي كه ابرو كمي دارند يا به علت بيماري ابروي خود را از دست دادند نيز كارآمد و مناسب است‌‌. براساس تجربه دوام هاشور تيغ ماهي نيز بين ۶ ماه تا ۳ سال باشد.

سالن زيبايي نسيم عقيلي با سالها تجربه گرانبها آماده ارائه جديد ترين خدمات هاشور ابرو پاسداران مي‌باشد.

فيبروز ابرو

۲۵ بازديد

فيبروز ابرو يكي از روش‌‌‌هاي زيبايي چهره و ابرو‌‌‌ها است كه امروزه طرفداران زيادي دارد‌‌‌‌.‌‌‌‌ اين روش يك روش علمي است و برانو بابيك با استفاده از نسبت‌‌‌هاي طلايي اندازه متناسب ابرو‌‌‌ها را ارائه كرد‌‌‌‌.

نام اين روش از شركتي به نام في در صربستان گرفته شده بنابراين‌‌‌‌،‌‌‌‌ في نام شركت و عدد متناسب براي اندازه ابرو است و بروز به معني فرم و حالت دادن به ابرو‌‌‌هاست پس از استقبال زياد افراد از اين روش‌‌‌‌،‌‌‌‌ فيبروز‌‌‌ها علاوه بر ابرو بر روي لب‌‌‌ها‌‌‌‌،‌‌‌‌ خط چشم و خط مژه نيز انجام شد‌‌‌‌.‌‌‌‌اگر به دنبال انجام اين متد به صورت دائمي هستيد‌‌‌ مي‌توانيد به كلينيك‌‌‌هاي زيبايي مراجعه كنيد‌‌‌‌.

اين روش به صورت نيمه دائمي بوده و براي رفع نواقص ابرو انجام‌‌‌ مي‌شود ماندگاري آن به عواملي مثل نوع پوست‌‌‌‌،‌‌‌‌ عمق انجام فيبروز ابرو ‌‌‌‌،‌‌‌‌ تغيرات هرموني و‌‌‌‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌. ‌‌‌‌.‌‌‌‌ بستگي دارد‌‌‌‌.‌‌‌‌ فيبروز با استفاده از نوعي قلم انجام  مي‌شود. سوزني به اين قلم متصل است كه يكبار مصرف بوده تا آسيبي به سلامت افراد وارد نشود‌‌‌‌.‌‌‌‌ خط‌‌‌هايي كه اين سوزن بر روي پوست ايجاد مي‌كند مانند تار مو نازك و ظريف است. به همين دليل بسيار طبيعي جلوه‌‌‌ مي‌كند هم چنين عمقي كه روي پوست ايجاد‌‌‌ مي‌كند كم بوده‌‌‌‌ و مي‌توان ضخامت فيبروز ابرو را نازك يا پهن كرد‌‌‌‌.

 

مزاياي فيبروز ابرو

 

  • ايجاد تراكم بالا ابرو
  • سوزش و درد كمتر نسبت به ساير روش‌‌‌ها
  • پاك كردن راحت‌‌‌‌تر نسبت به ساير
  • التهاب كمتر
  • دقت بالا به دليل دستي بودن فيبروز ابرو
  • تغير مدل ابرو به آساني
  • هزينه نسبتا مناسب
  • وجود مدل‌‌‌هاي مختلف
  • فرم دادم به آرك ابرو
  • حالتي ظريف و طبيعي
  • فرم ادن به تاج ابرو
  • ايجاد قرينگي براي ابرو

 

مراحل فيبروز ابرو

 

  1. مشخص كردن محدوده و قاب ابرو يا استفاده از نوعي مداد و ابزار خاص گاهي برخي از متخصصان در اين مرحله از نوعي اپليكيشن براي مطمئن شدن از دقيق بودن كار خود استفاده مي‌كنند‌‌‌‌.
  2. ايجاد شوك به رنگ؛ پس از گذشت سه يا چهار دقيقه ابرو‌‌‌ها رنگ‌‌‌ مي‌گيرد‌‌‌‌.
  3. سر كردن براي كاهش حدودي درد
  4. ترميم كردن آرك و دم ابرو كه در اين عمل بايد ضخامت استروك‌‌‌ها دوبرابر شود‌‌‌‌.

البته بايد توجه داشت كه مراحل‌‌‌ مي‌تواند با توجه به نوع پوست متفاوت باشد‌‌‌‌.

 

 

تفاوت فيبروز ابرو با تاتو

 

فيبروز ابرو روشي جديد‌‌‌‌تر نسبت به تاتو بوده و طبيعتا داراي مزيت‌‌‌هاي بيش‌تري نسبت به تاتو است‌‌‌‌‌‌‌‌.‌‌‌‌ تاتو در عمق لايه‌‌‌هاي پوستي انجام‌‌‌ مي‌شد در حالي كه فيبروز در سطح پوست است و به عمق لايه‌‌‌هاي پوستي نفوذ نمي‌كند‌‌‌‌.

از طرفي تتو به دليل نفوذ عميقش در پوست به صورت دائمي ماندگار بوده و به هيچ وجه جلوه طبيعي ندارد در حالي كه فيبروز با استفاده از قلم مخصوص خط‌‌‌هاي نازكي بر روي پوست ايجاد‌‌‌ مي‌كند كه بسيار طبيعي است‌‌‌‌.

اگر قصد پاك كردن فيبروز ابرو را داشته باشيد‌‌‌‌،‌‌‌‌ خاصيت نفوذ كم به عمق پوست اين متد باعث‌‌‌ مي‌شود تا به راحتي بتوانيد آن را پاك كنيد ولي تاتو اينگونه نيست. پاك كردن تاتو به راحتي انجام پذير نيست و حتي اگر بتوان آن را پاك كرد هم چنان اثراتي از خطوط تاتو‌‌‌ مي‌ماند‌‌‌‌.

فرق فيبروز ابرو با ميكروبيلدينگ

 

فيبروز و ميكروبيلدينگ تفاوت چنداني با يكديگر ندارند مراحل و روش كار آن‌ها يكي است و فقط طراحي متفاوتي دارند‌‌‌‌.‌‌‌‌ البته فيبروز را نمي‌توان براي كساني كه از قبل تاتو داشت‌ه‌اند انجام داد‌‌‌‌.

براي درك كامل فرق فيبروز ابرو بتا ميكروبليدينگ مطلب زير را كه تمامي آنچه مربوط به ميكروبليدينگ است را توضيح داده بخوانيد.

 

پنج نكته مهم درباره فيبروز ابرو

 

از ماهر و مجرب بودن فيبروز كار خود مطمئن شويد تا از عدم به وجود آمدن خطاي انساني مطمعن شويد و رضايت كافي را از نتيجه كار داشته باشيد‌‌‌‌.‌‌‌‌ سه روز بعد از فيبروز‌‌‌‌،‌‌‌‌ ابرو‌‌‌ها بايد چرب شود و از شستن آنها جلوگيري به عمل آيد‌‌‌‌.‌‌‌‌ افراد حرفه‌اي‌تر در اين كار داراي مدرك معتبر هستند‌‌‌‌.‌‌‌‌ اگر از تاتو استفاده كرده ايد نمي‌توانيد از فيبروز ابرو استفاده كنيد‌‌‌‌.‌‌‌‌ اگر در دوران بارداري يا شير دهي هستيد تا پايان دوره از انجام فيبروز خودداري كنيد تااحتمال بروز مشكلات احتمالي صفر شود

ماندگاري فيبروز ابرو

ماندگاري آن به عوامل مختلفي بستگي دارد البته بايد توجه كرد كه اين روش دائمي نيست؛ براي ماندگاري دائم آن مي‌توانيد به كلينيك‌هاي زيبايي مراجعه فرماييد‌‌‌‌.‌‌‌‌ در ادامه به شرح برخي از عوامل موثر در ماندگاري آن مي‌پردازيم:

نوع پوست

نوع پوست تاثير بسياري بر فيبروز مي‌گذارد هرچه پوست چرب‌تر باشد ماندگاري اين متد كم‌تر است؛ پوست‌هاي معمولي براي اين كار بسيار مناسب هستند‌‌‌‌.‌‌‌‌ معمولا به كساني كه داراي پوست چرب هستند و قصد انجام فيبروز را دارند توصيه مي‌شود قبل از انجام آن، اسكراپت انجام دهند تا ميزان چربي پوست كاهش يابد‌‌‌‌.

عمق‌‌‌ هاشور ابرو

هرچه رنگ به عمق لايه‌‌‌ها نفوذ كند ماندگاري افزايش‌‌‌ مي‌يابد بنابراين بستگي به فشار دست فيبروز كار دارد؛ هر چه فشار بيش‌تر باشد رنگ عميق‌‌‌‌تر نفوذ‌‌‌ مي‌كند و ماندگاري فيبروز ابرو افزايش‌‌‌ مي‌يابد و بر عكس هر چه فشار كمتر باشد عمق ايجاد شده كم و در نتيجه ماندگاري كمتر است‌‌‌‌.

تغيير هورمون‌‌‌هاي بدن

در دوران عادت ماهيانه و بارداري و شيردهي هورمون‌‌‌هاي بدن دچار تغيير‌‌‌ مي‌شوند، توصيه‌‌‌ مي‌شود تا پايان اين دوره‎ها از فيبروز كردن ابرو‌‌‌ها جلوگيري كنيد تا آسيبي به سلامتي شما وارد نشود‌‌‌‌.‌‌‌‌ البته در دوران شيردهي بعد از ماه چهارم با هماهنگي پزشك ممكن است بتوان فيبروز ابرو انجام داد اما هرگز نبايد تا چهار ماهگي اين كار را كرد‌‌‌‌.

معايب فيبروز ابرو

 

  • تيغه دستگاه كه بر روي سطح پوست خراش ايجاد‌‌‌ مي‌كند به خون كمي آغشته‌‌‌ مي‌شود گاهي تيغه دستگاه دست فيبرز كار را‌‌‌ مي‌برد كه اين اتفاق ممكن است باعث مبتلا شدن به بيماري ايدز شود‌‌‌‌.‌‌‌‌ به همين خاطر بهتر است فيبرز كار هنگام كار از دستكش استفاده كند تا ميزان خطر كاسته شود.
  • افرادي كه قبلا از تاتو استفاده كرده‌اند قادر به استفاده دوباره از فيبرز نيستند‌‌‌‌.
  • به دليل نياز به فشار دست در كار فيبروز‌‌‌‌،‌‌‌‌ ممكن است فيبرز كار دچار خستگي شود و فشار دست نسبت به اوايل كار كاهش يابد كه اين امر موجب كاهش كيفيت زيبايي كار‌‌‌ مي‌شود‌‌‌‌.
  • متاسفانه برخي از مراكز زيبايي از رنگ‌‌‌هاي نامرغوب استفاده‌‌‌ مي‌كنند كه باعث‌‌‌ مي‌شود رنگ ابرو و ماندگاري آن كم باشد به همين دليل حتما به مراكز زيبايي مورد اطمينان مراجعه نماييد‌‌‌‌.
  • فيبروز ابرو ماندگاري طولاني ندارد و اين امر‌‌‌ مي‌تواند ناخوشايند باشد
  • فيبروز‌‌‌‌،‌‌‌‌ براي ابروهاي روشن انجام نمي‌شود و براي اين كار بايد ابرو‌‌‌ها نسبتا تيره باشند‌‌‌‌.

فيبروز ابرو قيمت

 

فيبروز ابرو روشي كم هزينه نسبت به ساير متد‌‌‌هاي مشابه است قيمت آن داري نوساناتي است كه در ادامه به چند مورد تاثيرگذار در قيمت فيبروز ابرو پاسداران اشاره‌‌‌ مي‌كنيم:

  • حجم رنگ
  • ماندگاري
  • تجربه فيبرز كار
  • مهارت فيبرز كار
  • جنس و كيفيت رنگ

نتيجه گيري

 

توصيه مي‌كنيم براي بهره‌مند شدن از كيفيت و رضايت بيش‌تر به متخصصان مجرب در زمينه فيبروز ابرو مراجعه كنيد‌‌‌‌.‌‌‌‌ بهتر استدر صورت ابتلا به بيماري‌‌‌هايي نظير سرطان‌‌‌‌،‌‌‌‌ ديابت و‌‌‌‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌. ‌‌‌‌.‌‌‌‌ يا هنگام تغيرات هرموني مثل عادت ماهيانه و دوران بارداري و شير دهي فيبروز ابرو انجام ندهيد‌‌‌‌.

ميكروبليدينگ ابرو

۲۳ بازديد

ميكروبليدينگ نوعي معماري ابرو است‌.‌‌‌ همه چيز مربوط به بهترين شكل ابرو براي هر چهره است – يك روش كاملاً سفارشي براي هر مشتري‌‌. اين متد به لطف ابزاري كه دقيقاً مانند يك خودكار با نوك تيغه‌‌‌اي شيب دار است كه 10-12 سوزن كوچك در انتهاي آن وجود دارد‌‌،‌‌‌ بسيار دقيق است – سوزن‌هايي كه به پوست نفوذ نمي‌كنند اما سطح آن را با ظرافت خراش مي‌دهند‌،‌‌‌ دقيقاً مانند برش كاغذ‌.‌‌‌ سوزن رنگدانه پزشكي را روي لايه اپيدرم پوست كاشته و قسمت‌هاي ريز رنگي طبيعي ايجاد مي‌كند‌.

ميكروبليدينگ ابرو خوبه؟

 

ميكروبليدينگ ابرو يكي از جديدترين روش‌هايي است كه براي پر كردن فضاي خالي ابروها و همچنين فرم دهي و قرينه سازي ابروها انجام مي‌شود‌.‌‌‌ در اين روش از ابزار مخصوص ميكروبليدينگ ابرو استفاده مي‌شود‎ كه تيغ بسيار نازكي در سر آن داشته و براي كشيدن خطوطي شبيه به تار مو در ابروها‌،‌‌‌ رنگدانه را به داخل پوست مي‌فرستد‌.

 

ميكروبليدينگ ابرو پاسداران

 

اگر به دنبال بهترين خدمات با كادر حرفه اي در زمينه ميكروبليدينگ ابرو هستيد ما به شما سالن زيبايي نسيم عقيلي واقع در پاسداران تهران را معرفي ميكنيم . تمامي كساني كه در منطقه يك تهران زندگي ميكنند دسترسي به منطقه پاسداران بسيار برايشان آسان بوده و ميتوانند با خيالي آسوده تمامي خدمات زيبايي در اين سالن انجام دهند. 

ميكروبليدينگ ابرو-ميكروليدينگ ابرو پاسداران

 

 

مزايا ميكروبليدينگ ابرو

 

ابتدا نگاهي خواهيم انداخت به مزاياي ميكروبليدينگ ابرو‌.‌‌‌ ميكروبليدينگ ابرو يك روش آرايش نيمه دائمي محسوب مي‌شود‌.‌‌‌ اين متد توانايي طراحي ابروهايي با ظاهر طبيعي را دارد‌. روش ميكروبليدينگ نسبتاً سريع است و امكان نتايج طولاني مدت را دارد‌.‌‌‌ روند كار حدوداً دو ساعت طول مي‌كشد‌.‌‌‌ با اين حال‌،‌‌‌ به نتايجي خواهيد رسيد كه حدود يك سال و نيم دوام خواهد داشت‌.

ميكروبليدينگ ابرو اين توانايي را دارد كه ابروهاي شما را پرپشت‌تر نشان دهد‌.‌‌‌ بهترين نكته در مورد اين روش درماني اين است كه شما بايد ظاهر ابرو را مطابق نياز خود تنظيم كنيد‌.‌‌‌ اگر دنبال يك مدل خاص ابرو هستيد‌،‌‌‌ فقط بايد آن را به تكنسين خود بگوييد‌. همه ما مي‌خواهيم ابروهاي زيبايي داشته باشيم،‌‌‌ اما نمي خواهيم دردي بكشيم‌.‌‌‌ اين روش كاملاً بدون درد است

 

عوارض ميكروبليدينگ ابرو

 

در طي روش ميكروبليدينگ ابرو‌‌،‌‌‌ يك تيغه خوب براي برش در پوست شما استفاده مي‌شود‌.‌‌‌ در يك جلسه‌‌،‌‌‌ بيش از 100 مورد از اين نوع برش‌هاي كوچك روي پوست شما ايجاد مي‌شود.‌‌‌ اگر تكنسين به درستي آموزش نديده يا فاقد تجربه باشد‌،‌‌‌ مي‌تواند به پوستتان آسيب برساند‌.‌‌‌ در نتيجه با عفونت روبرو خواهيد شد‌.‌‌‌ بنابراين بسيار مهم است كه براي انجام ميكروبليدينگ ابرو به دنبال تكنسين كاملاً آموزش ديده و باتجربه باشيد.‌‌‌ هنگامي كه به دنبال چنين تكنسيني هستيد‌،‌‌‌ بايد توجه ويژه‌‌‌اي به نمونه كار‌ها و رضايت مشتريان در صفحات آنلاين داشته باشيد زيرا نمايانگر نوع خدماتي است كه در پايان روز دريافت خواهيد كرد.

 

مراقبت‌هاي لازم قبل از آن 

 

  • در روزي كه مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد‌،‌‌‌ فعاليت‌هاي ورزشي سنگين انجام ندهيد
  • پوست خود را برنزه نكرده و دقت داشته باشيد كه پوستتان آفتاب سوخته نشده باشد
  • 24 ساعت قبل از انجام اين كار از آسپرين‌،‌‌‌ نياسين‌،‌‌‌ ويتامين‌‌، ايپو بروفن استفاده نكنيد
  • از مصرف الكل و كافئين در روز انجام اين كار پرهيز كنيد
  • از 3 روز قبل ابروها را وكس و يا تميز نكنيد
  • توجه داشته باشيد كه پوست شما در طي عادت ماهانه حساس مي‌شود‌.‌‌‌ پس بهتر است وقت خود را با توجه به اين موضوع تنظيم كنيد  

مراقبت‌ بعد از ميكروبليدينگ ابرو

  • انجام اين كارها تا 10 روز پس از انجام ميكروبليدينگ ابرو مهم بوده و با انجام اين كارها بايد به پوست خود فرصت بهبودي كامل را بدهيد‌.‌‌‌ زمان لازم براي اين كار نيز ممكن است تا 10 روز طول بكشد‌.
  • موضع مورد نظر را نخارانيد و حساس نكنيد‌.‌‌‌ به پوست‌هاي خشك شده اجازه دهيد كه خود از بين رفته و بريزند
  • تا 10 روز از هيچ گونه كرم و محصولات آرايشي ديگري در اين محل استفاده نكنيد
  • 3 تا 4 هفته بعد از اين كار از قرارگيري در معرض آفتاب خودداري كنيد
  • از فعاليت‌هايي كه موجب تعريق مي‌شوند به مدت 10 روز بعد از ميكروبليدينگ ابرو خودداري كنيد
  • به مدت 4 هفته از هيچ گونه ماسك صورت‌،‌‌‌ كرم‌هاي شيميايي و بوتاكس استفاده نكنيد
  • تا 10 روز روي صورت خود نخوابيد‌.
  • تا 10 روز از شنا كردن‌،‌‌‌ سونا‌،‌‌‌ و جكوزي خودداري كنيد
  • تا 7 روز غذاهاي تند نخوريد
  • سيگار نكشيد
  • از قرار گيري در وسايل نقليه سرباز مانند قايق‌،‌‌‌ دوچرخه‌،‌‌‌ موتور سيكلت و خودروهاي سرباز دوري كنيد
  • قبل از حمام كردن روي ابروها و صورت خود يك كرم محافظ زده و صورت خود را تا جاي ممكن زير دوش نگيريد
  • دقت داشته باشيد كه در 7 روز اول ميكروبليدينگ ابرو خارش موضع طبيعي بوده ولي تجربه نشان داده كه انجام مراقبت‌هاي ذكر شده علائم خارش و التهاب را سريع‌‌تر التيام مي‌بخشد
  • بين 14 تا 30 روز براي درمان كامل محل زخم لازم بوده و در صورت نياز به ترميم بايد 30 تا 60 روز صبر كنيد

 

ترميم 

 

بعد از ميكروبليدينگ ابرو بايد 1 تا 2 ماه صبر كنيد تا زخم ترميم پيدا كند و سپس اقدام به ترميم كنيد‌.‌‌‌ ابرو‌هاي ميكروبليد شده طي چند مرحله ترميم مي‌يابد‌.‌‌‌ نشست و قرار گيري رنگ دانه‌ها نيازمند زمان بوده و رنگ دانه‌ها با گذشت زمان حالت طبيعي پيدا خواهند كرد‌.‌‌‌ اگر پس از ميكروبليدينگ ابرو شاهد خارج شدن رنگ دانه از ابروي خود شديد نگران نشويد با كرم ضد آفتاب با spf 30 يا 50 زده و در معرض آفتاب قرار نگيريد تا ابرو‌هاي شما از بين نرود‌.

 

ماندگاري 

 

هرچه خراش عميق‌‌تر باشد امكان بروز خونريزي بيش‌تر مي‌شود‌.‌‌‌ به همين دليل از ماندگاري كم‌تري نسبت به آن روش برخوردار است‌،‌‌‌ ولي مي‌تواند اين مزيت را داشته باشد كه رنگ و مدل ميكروبليدينگ انجام شده با توجه به خواست مشتري قابل تغيير باشد‌.‌‌‌ ماندگاري ‌ميكروبليدينگ ابرو بين شش ماه تا دو سال متغير است‌.‌‌‌ مدل و نوع رنگ انتخابي تاثير بسزايي در ماندگاري اين شيوه دارد‌.‌‌‌ از نظر سلامت ايمني اين روش مطمئن است‌.‌‌‌ ولي رعايت يك سري مسائل در رابطه با آن بسيار ضروري است‌.

در نظر داشته باشيد هرگاه روي پوستي زخمي ايجاد مي‌شود در واقع زمينه‌اي براي ايجاد التهاب فراهم شده است‌،‌‌‌ بدين جهت لازم است قبل از انجام كار از استريل بودن سوزن‌هاي ميكروبليدينگ ابرو مطمئن شويد‌.‌‌‌ قبل از آنكه بخواهيد مكاني را براي انجام اين روش انتخاب كنيد ابتدا همه جوانب را در مورد آن مكان و پرسنل آن در نظر داشته باشيد و از پاكيزه بودن و رعايت مسائل و حتي مجرب و كارآمد بودن كاربران اطمينان حاصل نماييد‌.

 

 

پاك كردن تاتو ابرو با متد تخصصي پاك كردن ميكروبليدينگ ابرو

 

در واقع امروزه بي‌ضررترين نوع پاك كردن ميكروبليدينگ ابرو استفاده از مواد كم خطري است كه تحت نظ  PDA ‌‌‌آمريكا ساخته و توليد مي‌شوند و ساختار تاتو و‌ هاشور را مورد هدف قرار مي‌دهند‌. تاتو در قديم براي اينكه ماندگاري داشته باشد داراي فلزات سنگين مانند جيوه بود كه البته در تاتوهاي امروزه جيوه جاي خود را به فلزات سنگين اما كم خطر ديگه‌‌‌اي داده است‌‌. به كارگيري اين فلزات سنگين در مواد تاتو و‌ هاشور براي اين است كه ماندگاري داشته باشد و خاصيت مولكولي اين فلزات سنگين طوري است كه در زير پوست ماندگاري دارند اما با مواد پاك كننده جديد كه سيستم و روش خودش را دارد. به اصطلاح موادي كه جاذب اين فلزات سنگين هستند و پس از وارد شدن روي پوست‌،‌‌‌ تاتو در هر رنگ حتي سياه هم باشد جذب اين مواد شده و از بين مي‌رود‌.

 

هزينه ميكروبليدينگ ابرو

 

با توجه به نوع ابروها‌،‌‌‌ امكان دارد هزينه ميكروبلدينگ ابرو در تهران،‌‌‌ چيزي بين 800 تا يك دو ميليون تومان باشد‌. كاشت رنگدانه پس از ايجاد برش‌هاي ريز در پوست، ممكن است به هزاران سال قبل بازگردد‌،‌‌‌‌‌‌ اما تصور مي‌شود كه روند استفاده از اين روش براي ابروها در آسيا طي 25 سال گذشته ظهور كرده باشد‌.‌‌‌‌‌‌ اطلاعات كمي درباره تاريخچه ميكروبليدينگ ابرو در دست است‌.‌‌‌ اين روش تا سال 2015 به محبوب‌‌ترين روش خال كوبي ابرو در اروپا و ايالات متحده تبديل شده بود‌‌‌ و تكنيك‌هاي جديدي مانند 1D‌‌،‌‌‌ 3D و حتي 6D پديد آمد.

در نتيجه ميكروبليدينگ ابرو روشي نيمه دائمي براي طراحي و فرم دهي ابروها است كه از طريق قلمي كه متشكل از چندين سوزن است‌،‌‌‌ خطوط نازك و باريكي شبيه به تار موهاي طبيعي ابرو را با استفاده از رنگدانه‌ها در نواحي خالي ابرو ايجاد مي‌كند‌.‌‌‌ اين تكنيك سبب پرتر به نظر رسيدن ابروها مي‌شود و زيبايي آن را دو چندان مي‌كند‌.

كاشت ناخن

۲۶ بازديد

كاشت ناخن نوعي آرايش و تزيين ناخن است و در آن به چند روش نوعي مواد، به شكل ناخن مصنوعي روي ناخن طبيعي فرد با ماندگاري بالا چسبانده مي‌شود. براي انجام اين كار ابتدا سطح ناخن‌ها را به وسيله سوهان برقي مي‌تراشند تا جايي كه لايه خيلي نازكي از ناخن باقي بماند. علت انجام اين كار آن است كه هرچه ناخن طبيعي فرد نازك‌‌تر شود و ناخن مصنوعي بتواند جاي ناخن طبيعي را پر كند كاشت طبيعي‌‌تر و زيبا‌‌تر به نظر‌ مي‌رسد. ويژگي ديگر يك كاشت خوب علاوه بر داشتن ظرافت و زيبايي، دوام و استحكام بالا نيز هست.

 

كاشت ناخن كوتاه

امروزه كاشت ناخن كوتاه مورد محبوبيت بسياري از خانم‌ها قرار گرفته است. در واقع كاشت كوتاه انتخابي بي‌نقص براي خانم‌هايي است كه خواستار ناخن‌هايي طبيعي و در عين حال جذاب هستند. به اين دليل در اين قسمت از مقاله به بررسي اين مدل‌ مي‌پردازيم.

انتخاب اندازه ناخن بستگي به شيوه‌ي زندگي و نوع كار شما دارد اما مزيت مهمي كه كاشت ناخن كوتاه دارد علاوه بر طبيعي جلوه كردن، راحتي است بطوريكه انگار ناخن‌هاي خودتان است و براي انجام كار‌ها با سختي مواجه‌ نمي‌شويد. اگر ناخن‌هاي شما شكننده است، براي شما ناخن كوتاه گزينه مناسبي است، چرا كه ناخن‌هاي كوتاه احتمال كمتري براي شكستن دارند. همچنين امروزه كه استفاده‌ي ما از كيبورد‌ها بسيار زياد شده است داشتن ناخن‌هاي بلند ممكن است اذيت كننده باشد.

به افرادي كه از لنز‌ها استفاده‌ مي‌كنند نيز كاشت ناخن كوتاه پيشنهاد‌ مي‌شود برخي از خانم‌ها تصور‌ مي‌كنند ظرفيت كمتري براي طرح‌هاي زيبا و متفاوت دارد در صورتي كه اين تصور كاملا اشتباه است و روي ناخن‌هاي كوتاه نيز طرح‌هاي بسيار جالبي را‌ مي‌توان پياده كرد كه جلوه خاصي به دستان شما‌ مي‌بخشند.

كاشت ناخن طبيعي

اگر مي‌خواهيد ناخن‌هايتان طبيعي باشد و طوري جلوه كند كه انگار ناخن‌هاي خودتان است به شما كاشت طبيعي را پيشنهاد‌ مي‌كنيم در اين نوع كاشت سايز ناخن متناسب با انگشتان شما هست و اندازه‌اي متوسط يا كوتاه دارد همچنبن رنگ آن، نزديك به رنگ ناخن‌هاي اصلي خودتان است به اين ترتيب كاشت طبيعي براي افرادي كه مايلند طبيعي‌‌تر به نظر برسند گزينه مناسبي است.

 

مراحل 

مرحله اول: آماده‌ كردن ناخن‌ها از نظر بهداشتي است. در ابتدا بايد دست‌هاي خود بشوييد و با مواد ضدعفوني‌كننده كاملا تميز كنيد. همچنين نبايد روي ناخن‌هايتان لاك يا هر چيز اضافه ديگري باشد.

مرحله دوم: ناخن‌ها را كاملا كوتاه كنيد و فقط 2 ميلي متر ارتفاع داشته باشد.

مرحله سوم: يك مانيكور سطحي انجام دهيد به اين شكل كه اطراف ناخن را چرب كنيد تا بتوانيد پوست‌هاي اضافي ناخن را عقب ببريد و مرتب كنيد.

مرحله چهارم: با استفاده از سوهان كناره‌ها و روي سطح ناخن را به صورت كامل سوهان ميزنيم. همچنين براي روي سطح ناخن از مواد ضد قارچ نيز استفاده كنيد.

مرحله پنجم: براي هر انگشت بايد از ناخن متناسب خود استفاده كرد. نه كوچك‌‌تر از ناخن و نه آنقدر عريض‌‌تر كه از ناخن اصلي بيرون بزند.

مرحله ششم: براي اين مرحله روي خط ناخن مصنوعي بايد چسب زده شود چسب بايد به اندازه زده شود. اكنون براي چسباندن ناخن بايد دقت كنيد ناخن را به صورتي نگيريد كه سر ناخن خيلي رو به بالا باشد و يا خيلي رو به پايين باشد. تيپ را كه چسب زديم را روي ناخن مي‌چسبانيم و چند ثانيه صبر ميكنيم تا چسب خشك شود.

مرحله هفتم: در اين مرحله به وسيله يك كاتر به اندازه‌اي كه ميخواهيم ناخن ارتفاع داشته باشد ناخن را كوتاه ميكنيم.

مرحله هشتم: در اين مرحله رو، بالا و كناره‌هاي ناخن را سوهان كشي‌ مي‌كنيم در حدي كه كمي نازك شود و گوشه‌هايي كه تيزي دارد كم شود و بعد از آن يك بار هم سوهان را زير تيپ‌ مي‌كشم.

مرحله نهم: در اين مرحله دوباره اطراف ناخن را چرب كنيد چون كاري كه بايد انجام شود پرايمر هست و ممكن است برخي افراد به آن حساسيت داشته باشند و احساس سوزش داشته باشند براي همين با اين كار يك لايه محافظ اطراف ناخن مي‌كشيم.

مرحله دهم: سپس دوباره ضد قارچ روي ناخن‌ها بزنيد بعد از زدن ضد قارچ به هيچ عنوان آن را براي خشك شدن سريع‌‌تر فوت نكنيد و يا دست روي آن نكشيد زيرا اين كار باعث ميشود كه باكتري‌ها به سطح ناخن بچسبند و عفونت ايجاد شود. چند ثانيه صبر كنيد تا ضد قارچ خشك شود.

مرحله يازدهم: بعد از خشك شدن ضد قارچ خشك پرايمر را به ناخن‌ها ميزنيم (بايد به كل ناخن زده شود) پرايمر باعث‌ مي‌شود تا چسبندگي بين ناخن و ژل ايجاد شود.

مرحله دوازهم: قلمو را آغشته به ليكوئيد كنيد و پودر كاشت را بر داريد و روي خط تيپ بگذاريد و كمي با قلمو روي مواد ميزنيم تا هوا نگيرد و سپس به سمت سر ناخن مي‌كشيم و دوباره به همان صورت پودر را برداشته و اين بار از كمي پايين‌‌تر شروع به موادگذاري‌ مي‌كنيم و به همين ترتيب ادامه‌ مي‌دهيم بعد از اين كه تمام ناخن را با پودر كاشت پوشانديم چند دقيقه صبر مي‌كنيم تا مواد خشك شود.

مرحله سيزدهم: در اين مرحله با سوهان برقي شروع به صاف كردن سطح مواد روي ناخن و دور ناخن‌ مي‌كنيم.

مرحله چهاردهم: سپس با سوهان برقي شروع به صاف كردن سطح مواد روي ناخن و دور ناخن‌ مي‌كنيم. و بعد از اين كار به كمك بافر روي سطح ناخن را مي‌كشيم تا سطحي صاف‌‌تر و يكدست‌‌تر بدست آيد.

مرحله آخر: اين مرحله‌ي مورد علاقه خانم‌ها است در اين مرحله‌ مي‌توانيد دست‌هاي خود را بشوييد و لاك مورد علاقه خود بزنيد.

انواع 

در حالت كلاسيك دو نوع اصلي كاشت ناخن وجود دارد كه بقيه روش‌ها، از همين دو روش اصلي مشتق شده است و حالاتي گوناگون و دوام متغير را در زيبايي و استحكام ناخن‌ها ايجاد‌ مي‌كند. شيوه قلم گذاري و پخش مواد در اين روش‌ها از يكديگر متفاوت است. دو نوع اصلي : كاشت ناخن با مواد پودري و با مواد ژله‌اي است. بر پايه اين دو دسته كلاسيك، با استفاده از مواد مذكور‌ مي‌توان 14 نوع جديد از انواع آن را به وجود آورد كه شامل موارد زير است:

  • پودري

  • ژله اي

  • قالبي

  • به روش فيبر يا گياهي

  • اكليلي

  • سيلك

  • ميكس

  • آكواريوم

  • ديپينگ

  • مرمريت

  • لاك جليش

  • فرنچ يا فرنچ دائمي

  • بيبي بومر يا كاشت‌هايلايت

  • موقت يا تيپ گذاري

كاشت ناخن پودري

 

روش كاشت ناخن پودري از معروف‌ترين ‌‌‌و رايج‌ترين ‌‌‌روش‌ها در كاشت ناخن است. در اين روش با استفاده از پودر اكريليك و ليكوئيد لايه‌اي محكم از تركيب اين دو ماده ساخته‌ مي‌شود سپس به كمك پرايمر و سوهان كشي‌هاي مختلف، به ناخن‌ها استحكام و فرمي زيبا بخشيده‌ مي‌شود. در اين روش از ۴ نوع پودر استفاده‌ مي‌شود: پودر كاشت كريستالي، پودر كاشت پينك يا صورتي ، پودر كاشت كاور و پودر كاشت رنگي. كاشت ناخن پودري يكي از پركاربردترين و با دوام‌ترين ‌‌‌نوع كاشت ناخن است. همچنين استحكام بالايي در اثر ضربات دارد.

كاشت ناخن هلويي

 

كاشت ناخن هلويي بين كساني كه تمايل دارن ناخن‌هاي طبيعي داشته باشند يكي از محبوب‌ترين ‌‌‌روش‌هاست. كاشت ناخن هلويي در اصل خود داراي رنگ بوده و نياز به زدن لاك ندارد كه از اين رو نسبتا روش ساده‌‌تري است. براي اين مدل پس از تركيب كردن مواد پودر و مايع كه به اين تركيب ليكوئيد گفته مي‌شود روي ناخن زده مي‌شود كه يك لايه محافظتي بسيار خوبي را بر روي ناخن ايجاد مي‌كند. اين نوع به دو صورت پودر هلويي و پودر معمولي انجام مي‌شود. براي اين مدل كاشت ناخن از طراحي و ديزاين‌هاي شاين‌،‌‌‌ كوتاه‌،‌‌‌ ساده‌،‌‌‌ فرنچ‌،‌‌‌ اكليلي استفاده مي‌شود. يكي از خوبي‌هاي پودر هلويي اين است كه كساني كه صدف ناخن‌شان كوتاه است صدف ناخن را با پودر هلويي مي‌پوشانند تا ناخن زيبايي بيش‌تري داشته باشد.

يكي از نكات مهمي كه در كاشت ناخن بايد به آن توجه شود، موادي است كه براي كاشت ناخن به كار برده‌ مي‌شود كه به شرح زير است.

  • ضد قارچ
  • پرايمر در دو نوع اسيدي و غير اسيدي
  • پودر 
  • ليكوييد كاشت ناخن در سه نوع خشك، نيم چرب، چرب
  • بيس كات در دو نوع ژل و معمولي
  • تاپ كات در چهار نوع معمولي، ژل، شاين، مات
  • باندر ژل يا پرايمر ژل
  • پلي ژل
  • بيلدر ژل
  • كلينزر

كاشت ناخن هلويي- نسيم عقيلي

دستگاه‌ها

 

دستگاه‌هاي كاشت ناخن شامل دو نوع UV و دستگاه LED هستند و از هر دو آن‌ها براي خشك كردن ژل كاشت استفاده‌ مي‌شود

دستگاه UV: داخل اين دستگاه‌ها لامپ يو وي قرار دارد كه توسط آن ژل خشك‌ مي‌شود. زمان خشك شدن ژل در اين دستگاه بيش‌تر از دستگاه LED است.

دستگاه LED: در اين دستگاه از لامپ‌هاي LED براي خشك كردن ژل استفاده‌ مي‌شود. عمر لامپ‌هاي LED بيش‌تر از لامپ‌هاي UV است همچنين با اين دستگاه در زمان كوتاه تري ژل خشك‌ مي‌شود.

دستگاه UV – LED: اين دستگاه آخرين مدل دستگاه براي كاشت است و مزيت‌هاي بيش‌تري نسبت به دو مدل ديگر دستگاه دارد به اين ترتيب بهترين و كامل‌ترين ‌‌‌گزينه در دستگاه‌هاي كاشت ناخن هستند.

آموزش كاشت ناخن

 

امروزه استقبال زيادي مي‌شود و اين شغل مشتريان زيادي پيدا كرده است. بنابراين هر روزه بر متقاضيان يادگيري اين رشته افزوده‌ مي‌شود اما نكته‌اي كه مهم است اين است كه همه اين افراد موفق نخواهند شد مشتريان خود را جذب كنند و تنها افرادي كه به شكل صحيح و اصولي اين حرفه را ياد بگيرند موفق خواهند شد. مراحل آن به طور كلي ۴ مرحله است شامل:

  • زير سازي
  • مواد گذاري
  • سوهان كشي
  • طراحي ناخن

اين مراحل را بايد زير نظر يك مربي كاردان آموزش ببينيد، تمرين‌هاي لازم را انجام دهيد و تجربه كسب كنيد تا به يك ناخن كار حرفه‌اي تبديل شويد، بتوانيد مشتريان را جذب كنيد و كسب درآمد كنيد.

 

 هزينه كاشت ناخن پاسداران

 

هزينه‌ي كاشت ناخن با توجه به روشي كه انجام‌ مي‌شود، مارك و نوع مواد مصرفي و تخصص آرايشگري كه خدمات زيبايي را به شما ارايه‌ مي‌دهد متفاوت خواهد بود و قيمت آن حدودا از ۱۵۰ تومن به بالا متغيير است.

كاشت براي ناخن پا

امروزه بانوان به زيبايي و آراستگي ناخن‌هاي پايشان اهميت بيش‌تري‌ مي‌دهند. ناخن‌هاي آسيب ديده و يا دفرمه با كاشت به ناخن‌هاي زيباتري تبديل خواهند شد. كاشت ناخن پا تفاوت زيادي با كاشت دست ندارد و بطور كلي شامل:

  • زير سازي
  • تيپ گذاري
  • مواد گذاري
  • سوهان كشي

و از بين بردن ناهمواري‌هاي احتمالي است. همچنين توجه داشته باشيد كه ناخن‌هاي پا به رعايت بيش‌تر نكات بهداشتي نياز دارند.

نكات ايمني بعد از كاشت
  • با اجسام آلوده تماس نداشته باشيد
  • مراقب باشيد تا ضربه به ناخن‌هايتان وارد نشود
  • زماني كه از مواد شوينده و آب استفاده‌ مي‌كنيد تا حد امكان از دستكش به دست كنيد
  • با مواد شيميايي و حلال بدون دستكش كار نكنيد
  • استخر‌ها احتمال بروز بيماري‌هاي قارچي در ناحيه ناخن‌هاي كاشته شده را بالا‌ مي‌برند سعي كنيد در استخرهاي شخصي و يا كاملا بهداشتي حضور پيدا كنيد.

 

بوتاكس مو

۱۸ بازديد

بوتاكس مو درماني است كه به حذف وزي مو كمك مي‌كند. اين يك درماني شيميايي نيست، بلكه يك درمان نرم كنندگي عميق است كه با استفاده از مواد اوليه‌اي مثل پروتئين‌ها، آمينو اسيدها، ويتامين‌ها و ليپيدها به بازسازي مو كمك مي‌كند.

با استفاده از بوتاكس مو، موي سر بازسازي شده و هر گونه شكاف در الياف مو پر مي‌شود و آن را ابريشمي، براق و زيباتر جلوه مي‌دهد.

بهترين مارك بوتاكس‌مو

امروزه در بازار مارك‌هاي مختلفي وجود دارد كه در ادامه ۳ مورد از بهترين مارك‌ها را بررسي خواهيم كرد. بوتاكس Majestic Hair  فاقد مواد مضر شيميايي است كه استفاده از آن هيچ گونه عوارض جانبي به دنبال نخواهد داشت. برخي از مواد تشكيل دهنده اين محصول به ترتيب شامل: روغن خاويار و كمپلكس كلاژن براي ترميم و مرطوب كنندگي موي سر هستند. ساير موارد شامل ويتامين E براي بافت صاف مو است، در حالي كه ويتامينB5  مو را براي رشد غني مي‌كند. از همه مهم‌تر، اين محصول داراي نوعي توانايي منحصر به فرد است كه جايگزين انواع ديگر محصولات موجود در بازار مي‌شود، آن هم توانايي تعمير شاخه‌هاي شكسته مو است. محصول ديگرBotoHair Inoar  است. اين محصول حجم موي از دست رفته‌ي شما را باز مي‌گرداند و موهاي وز شده را از بين مي‌برد. همچنين تركيب موهاي طبيعي شما را حفظ مي‌كند. نكته مهم راجب به آن اين است كه اين محصول حاوي تركيبي بي‌نظير از پروتئين‌ها و ماده براق كننده براي درخشش و لطافت موي سر است.

 محصول ديگر، بوتاكس موي كشمير است Kashmir Keratin Hair Botox  بوتاكس موي كراتين كشمير با فرمولاسيون قدرتمند خود، براي موهاي آسيب ديده بسيار مفيد است. اين محصول داراي غلظت بالايي است و حاوي كراتين، كه ماده‌اي براي احيا و ترميم مو به حالت طبيعي است. با استفاده از اين محصول شما مي‌توانيد تا ماه‌ها موهايي نرم داشته باشيد. همچنين، سيستم بوتاكس موي كراتين كشمير با بيشتر محصولات كه در بازار موجود هستند تفاوت دارد. براي استفاده از اين محصول 10 آمپول تجويز مي‌شود كه هر آمپول حاوي 20 ميلي ليتر از ويتامين‌ها و مواد معدني است، كه وجود آن‌ها براي رشد مو ضروري است. اين محصول از مو در برابر اشعه UV محافظت مي‌كند.

 

بوتاكس مو

 مزاياي بوتاكس مو

 

در اين روش از تركيبات اسيدي استفاده مي‌شود كه براي موي سر ايمن هستند. در اين درمان مواد شيميايي مضري كه در درمان صافي و كراتين مو رايج هستند، يافت نمي‌شوند. علاوه بر اين در روش بوتاكس پارابن يا فرمالدئيد وجود ندارد. اين درمان از پوست سر در مقابل شوره سر، پسوريازيس و ديگر مشكلات پوست سر محافظت مي‌كند و ريزش مو را به حداقل مي‌رساند. 

عوارض بوتاكس مو

در صورت تماس مواد با پوست سر ممكن است مو را چرب كند. در صورتي كه شما به حساسيت پوستي دچار باشيد امكام واكنش آلرژي‌زا وجود دارد. در برخي موارد ممكن است تزريق موضعي بوتاكس نتيجه عكس داشته باشد و باعث ريزش مو شود! به توصيه برخي متخصصين استفاده بيش از سه تا چهار بار در سال به موهاي شما آسيب وارد مي‌كند و مي‌تواند منجر به شكنندگي و نازك شدن موهايتان شود.

در صورت تماس مواد با پوست سر، ممكن است مو را چرب كند. اگر شما به حساسيت پوستي دچار باشيد، امكان واكنش آلرژي‌زا برايتان وجود دارد. همچنين ممكن است اين درمان كارساز نباشد، و شايان ذكر است كه تزريق بوتاكس درماني گران قيمت است. بوتاكس كردن مو راه حلي كوتاه مدت براي چرب كردن مو سر است. چرا كه بدن بوتاكس را بعد از مدتي جذب كرده، و اثر آن در حدود 2 تا 3 ماه پس از تزريق بوتاكس اوليه، كم‌تر خواهد شد.

مواد بو‌تاكس‌مو

مواد تشكيل دهنده بسته به محصول آن متفاوت هستند. در برخي محصولات  از ماده‌‌‌اي به نام Intra-Cylane براي پر كردن رشته‌هاي مو با الياف نرم و انعطاف‌پذير استفاده مي‌شود، كه به ايجاد موهاي نرم و صاف كمك مي‌كند. يكي ديگر از بهترين محصولات كه مخلوطي از مواد مختلف است؛ كه شامل:

  • روغن خاويار
  • پپتيد BONT-L
  • ويتامين B-5
  • ويتامين‌هاي E
  • كمپلكس كلاژن

هستند.

آمپول بوتاكس مو

به‌طور معمول از آمپول بوتاكس مو براي كاهش تعريق و چرب شدن موها و همچنين آبرساني و تقويت آن‌ها استفاده مي‌شود. در بوتاكس مو، آمپولي كه حاوي مواد طبيعي، معدني، كراتين و آمينه اسيد است، به ريشه موها تزريق مي‌شود كه بصورت عمقي ريشه موها را تقويت مي‌كند.

آمپول بوتاكس مو به طرز شگفت انگيزي از ريشه تا نوك موها را بطور كامل تقويت مي‌كند. بوتاكس مو، درماني مناسب براي رفع موخوره است چراكه موخوره در اثر خشكي بيش از حد موها به وجود مي‌آيد و با آن ريشه و ساقه موي سر بطور كامل آبرساني مي‌شود و اين مشكل برطرف خواهد شد.     

 

بوتاكس مو پاسداران

 اگر شما ساكن تهران هستيد و به دنبال يك سالن زيبايي خوب واقع در شمال تهران هستيدما به شما سالن زيبايي نسيم عقيلي واقع در پاسداران را معرفي ميكنيم .انواع خدمات مو از جمله بوتاكس مو پاسدارن در سالن زيبايي نسيم عقيلي   

 

 

بوتاكس مو در منزل

شما‌ مي‌توانيد بوتاكس را در آرايشگاه و توسط يك آرايشگر متخصص انجام دهيد. در غير اين صورت اگر توصيه‌هاي مربوطه را انجام دهيد و مراحل را به درستي پيش ببريد، امكان انجام اين كار در منزل نيز وجود دارد. در ادامه مراحل انجام بوتاكس مو را در منزل برايتان شرح خواهيم داد.

 مرحله اول

ابتدا موهايتان را با شامپوهاي قليايي (شامپوهاي قبل كراتين) بشوييد. از هيچ نرم كننده يا ماسك مخصوصا با پي اچ اسيدي استفاده نكنيد.

مرحله دوم

موهايتان را با حوله نرم خشك كنيد. اما بهتر است موهايتان كمي نم‌دار باشد. اين كار باعث جذب بهتر مواد مغذي به حفره‌هاي خالي موي شما مي‌شود.

مرحله سوم

موهايتان را با شانه صاف كنيد. سپس موهايتان را حداقل به چهار قسمت تقسيم نماييد و آن‌ها را با گيره ببنديد. 

مرحله چهارم

با استفاده از دستكش مواد را داخل كاسه بريزيد، و با فرچه رنگ مواد بوتاكس را از يك سانتي متري ريشه مو به موهايتان بزنيد. سعي كنيد لايه‌هاي مو براي آغشتن مواد نازك باشد. با اين كار، مواد بهتر جذب مو مي‌شود.

مرحله پنجم

تمام موهايتان را ماساژ دهيد. سعي كنيد تمام مواد به موهايتان برسد و براي مدت لازم روي موهايتان بماند. براي موهاي رنگ شده و نسبتا سالم مدت زمان لازم معمولا 45 دقيقه است. ولي براي موهاي خشك و وز يا فر مدت زمان لازم حدود  تا 35 دقيقه است.

مرحله ششم

در ادامه موهايتان را با باد سرد سشوار خشك نماييد. اتوكشي را با اتوي موي سراميكي انجام دهيد. و درجه حرارت اتوي مو سراميكي، براي موهاي وز و فر با حرارت 230 درجه سانتي گراد، و براي موهاي دكلره شده با حرارت 160 تا 200 درجه سانتي گراد است. در ضمن براي هر قسمت مو اين كار را چندبار تكرار كنيد.

در مرحله شستشو

پس از يك ساعت موها را با آب بشوييد. سپس يك ماسك موي بدون سولفات داخل حمام را بر روي موهاي خود استفاده كنيد و به‌مدت 3 دقيقه موهايتان را به آرامي ماساژ دهيد. پس از گذشت ده دقيقه تا يك ربع موهايتان را آبكشي كنيد و با باد سشوار خشك كنيد.

مراحل بوتاكس مو

 براي آماده سازي كوتيكل‌هاي مو ابتدا موها را با شامپوهاي مخصوص شسته و بعد از اين مرحله بوتاكس كردن مو را بر روي كل موها (از كف سر تا نوك موها) به مدت 30 دقيقه تا 1 ساعت ماساژ داده و اجازه دهيد روي موها بماند. بعد از اينكه مواد بوتاكس كردن مو كاملا به موها نفوذ كرد سپس يك مرحله اتوي مو براي جذب بيش‌تر مواد به موها انجام مي‌شود.

بوتاكس مو در مقايسه با كراتينه مو

تفاوت‌هاي اساسي ميان روش كراتينه مو و بوتاكس وجود دارد، اگرچه هر دو روشي براي صافي، نرم و براق شدن موهايتان است، اما مهم‌ترين تفاوت ميان آن‌ها، مواد تشكيل دهنده‌ي آن است. اولين تفاوت كراتينه مو و بوتاكس‌مو اين است كه كراتينه، حاوي مواد شيميايي از جمله فرمالدهيدها است كه براي سلامتي بسيار مضر است در حاليكه بوتاكس‌مو حاوي مواد ارگانيك و طبيعي است. از ديگر تفاوت‌ها مي‌توان به ميزان ماندگاري آن اشاره كرد. ماندگاري كراتين مو تا ۶ ماه است ولي ماندگاري بوتاكس مو تا حداكثر ۴ ماه است.

كراتينه مو براي كساني كه موهاي بسيار وز، مجعد و فر دارند مناسب است تا آنها را صاف و لخت كند و هيچ گونه خاصيت درماني ندارد. ولي بوتاكس يك روش براي بازسازي عميق مو است كه براي انواع مو قابل استفاده است و حتي موجب ترميم موهاي آسيب ديده و موخوره نيز مي‌شود.

تاثير صافي در روش كراتينه مو بيش‌تر است. بنابراين اگر موهاي فر داريد و‌ مي‌خواهيد موهايتان كاملاً لخت و صاف شود بهتر است از روش كراتينه استفاده كنيد. بوتاكس‌مو تا حدودي حالت مو را حفظ مي‌كند و فقط به آن حجم مي‌دهد.
از عوارض كراتينه مو مي‌توان به ريزش مو و نازك شدن تار مو اشاره كرد. و استفاده بيش از حد آن، خطر سرطان پوست و ريه (به دليل وجود فرمالدهيد) را افزايش خواهد داد. اما در بوتاكس نه تنها اين عوارض را ندارد بلكه به حفظ سلامت موها نيز كمك مي‌كند؛ فقط در موارد نادر ممكن است باعث بروز حساسيت و آلرژي شود.

 

قيمت بوتاكس مو

از آنجايي كه اين مواد به نرخ دلار وابسته است در نتيجه نمي‌توان قيمت ثابتي تعيين كرد و هزينه آن همراه با نوسانات قيمت دلار تغيير مي‌كند.

اگر به دنبال راهي براي نرم و پرپشت‌كردن موهايتان هستيد، اين روش مي‌تواند راهي موثر باشد. با اين محصول تعريق موها بطور چشم گيري كاهش پيدا مي‌كند و همچنين موها كمتر چرب مي‌شوند، و بوتاكس كردن موهاي سر باعث پرپشتي مو‌ها نيز مي‌شود. در كنار اين روش‌ها، سبك زندگي سالم و كم‌استرس هم به داشتن موهايي زيبا و درخشان كمك خواهد كرد.

كراتينه مو

۱۵ بازديد

كراتين، پروتئيني كه به تقويت مو براي جلوگيري از شكستگي، آسيب ديدگي از گرما و وز شدن مو كمك‌‌‌ مي‌كند. اين پروتئين براي حفظ موهاي سالم و قوي از اهميت حياتي برخوردار است. اما درمان‌هاي كراتينه مو، درمان‌هاي سالني كه نويد موي صاف و ابريشمي را‌‌‌ مي‌دهند، مدت‌هاست كه با نگراني‌هاي عمده‌‌‌اي روبرو هستند. اگر به دنبال كراتينه مو در پاسداران تهران هستيد خواندن اين مقاله را از دست ندهيد : در اين مقاله راجع به اينكه كراتينه كردن مو چيست چگونه انجام مي شود مزايا و معايب آن چيست صحبت خواهيم كرد

 

كراتينه مو چيست؟

كراتين يك پروتئين ساختاري است كه در مو، پوست و ناخن‌هاي ما يافت‌‌‌ مي‌شود. اين ماده معمولاً در محصولات حالت دهنده مو وجود دارد اما اصطلاح درمان كراتينه در واقع نام غلطي است. كراتينه مو صافي نيمه دائمي است كه باعث صاف شدن و درخشش موهاي وز‌‌‌ مي‌شود.

براي اينكه موها صاف و درخشان شوند، محلول حاوي مشتق فرمالدئيد يا (بسيار ايمن تر) اسيد گليوكسيليك روي مو كار‌‌‌ مي‌كند تا پيوندهاي آن را بشكند و در موقعيت صاف‌تري قرار دهد. سپس محلول را با اتو صاف، خشك مي‌كنند كه مي‌تواند از سه تا شش ماه باقي بماند. اين روش‌هاي درماني در اكثر انواع مو به خوبي كار‌‌‌ مي‌كنند و براي هر كسي كه‌‌‌ مي‌خواهد از شر سشوار يا صاف كردن منظم موهايش خلاص شود و موخوره را كاهش دهد يا درخشش موهايش را بيش‌تر كند، توصيه‌‌‌ مي‌شود.

 

ويژگي‌هاي كراتينه مو

 

  • از بين بردن خشكي مو
  • رفع وزي مو
  • صاف و لخت شدن موها
  • خوش حالت شدن مو

 

مزاياي كراتينه مو

 

در اثر كراتينه، موها نرم و صاف شده و كنترل آن‌ها آسان‌‌تر مي‌شود. اين تأثيرات بسته به سالم بودن موهاي شما، ضخامت طبيعي موها و نوع درمان كراتينه بسيار متفاوت است. كراتين با صاف كردن سلول‌هايي كه روي هم قرار‌‌‌ مي‌گيرند باعث ايجاد رشته‌هاي مو‌‌‌ مي‌شود. لايه‌هاي سلول‌ها كه كوتيكول مو ناميده‌‌‌ مي‌شوند، از نظر تئوري كراتين را جذب‌‌‌ مي‌كنند و در نتيجه موها پر و براق به نظر‌‌‌ مي‌رسند.

 

مواد به كار رفته در كراتينه مو

كراتينه احياكننده مو

كراتينه صافي مو

 

تنها تفاوتي كه بين اين دو مواد وجود دارد نوع محلول و ماده‌اي است كه در آن‌ها استفاده شده است. در ادامه هركدام از انواع مواد  را بررسي خواهيم كرد. توصيه مي شود افرادي كه موهايشان آسيب ديده موهاي خود را كوتاه كنند در غير اين صورت از كراتينه احيا كننده مو استفاده كنند كه باعث تقويت و ويتامينه شدن مو مي شوند. اما اگر به دنبال صاف و براق كردن موهاي خود هستند از كراتينه برزيلي استفاده كنند.

 

بهترين مارك مواد كراتينه مو

 

انتخاب بهترين مارك كراتينه مو به هدف شما، جنس مو و قدرت خريد مواد بستگي دارد. حتماً با آرايشگر خود در اين زمينه و هزينه‌هاي مواد كراتينه مو مشاوره بگيريد و درخواست كنيد كه براي شما كامل توضيح دهند تا بعد از آن بتوانيد به راحتي تصميم بگيريد. انواع مواد با قيمت‌ها، فرمول و ماندگاري متفاوت در بازار وجود دارد.

 

 

تفاوت كراتينه مو با بوتاكس مو

 

درمان‌هاي بوتاكس و كراتين مو متداول‌ترين روش‌هاي درماني است كه در سالن‌ها براي كساني كه به دنبال موهاي صاف و براق هستند استفاده‌‌‌ مي‌شود. با اين حال، در حالي كه هر دو نتايج مشابهي دارند (مانند از بين بردن موخوره و تقويت درخشش)، برخي از عوامل اصلي وجود دارد كه اين دو را از هم متمايز‌‌‌ مي‌كند. بوتاكس مو يك روش غيرشيميايي و نرم كننده عميق است كه سطح مو را پوشانده و شكاف‌هاي آن را پر‌‌‌ مي‌كند در حالي كه، كراتينه يك فرآيند صاف سازي شيميايي (معمولاً حاوي فرمالدئيد) است كه با موخوره نيز مقابله‌‌‌ مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيش‌تر در مورد جوانب مثبت و منفي هر يك از اين موارد را بخوانيد و دريابيد كه كدام روش درماني براي شما و موهاي شما مناسب است.

كراتين براي انواع مو

 

  • كراتين برزيلي (Brazilian Keratin)
  • كراتين نرم كننده (Soft Keratin) براي موهاي فرفري
  • كراتين مو ژاپني (Japzilian Keratin)
  • كراتين اكسپرس (Keratin Express)

 

 

مراقبت‌هاي پس از كراتين

 

  • تا 48 ساعت پس از آن موها را با كش يا گيره نبنديد
  • موها را پس از هر بار شستشو با استفاده از سشوار با دماي پايين خشك نماييد. اين كار باعث بيش‌تر شدن اثرات كراتينه‌‌‌ مي‌شود
  • پس از شستشوي موها آن‌ها را به آرامي خشك كنيد و از ماساژ دادن موها بپرهيزيد
  • براي شستشوي موها از شامپوي فاقد سولفات استفاده نماييد.
  • تا سه روز پس از كراتينه كردن موها از شستشوي آن‌ها بپرهيزيد.

كراتينه مو - كراتينه مو پاسداران

 ميزان ماندگاري 

 

كراتينه مو دائمي نبوده و پس از مدتي از بين‌‌‌ مي‌رود كه اين مدت با توجه به عواملي همچون نوع مواد كراتين، نحوه زدن، مراقبت‌هاي قبل و بعد از كراتين و …‌‌‌ مي‌تواند تا شش ماه ماندگاري داشته باشد.

عوارض كراتين مو

 

كراتيني كه براي درمان‌هاي زيبايي مورد استفاده قرار‌‌‌ مي‌گيرد معمولا از پوست، مو و ناخن حيوانات گرفته مي‌شود و بعد از تركيب شدن با چند ماده افزودني ديگر، از جمله فرمالدئيد (formaldehyde)، به كراتيني كه هم اكنون مورد استفاده قرار‌‌‌ مي‌گيرد، تبديل مي‌شود.

انجمن سرطان آمريكا هشدار داده است كه فرمالدئيد، يك ماده سرطان زا شناخته شده و ممكن است باعث ايجاد و يا رشد سرطان در بدن شود. اين محصولات داراي فرمالدئيد كه معمولا باعث آزاد شدن گاز فرمالدئيد در هوا‌‌‌ مي‌شوند و علاوه بر سرطان زا بودن ممكن است مشكلات سلامتي ديگري را هم به همراه داشته باشند. البته عوارض جانبي درمان كراتين موها به طور گسترده در هيچ كجا گزارش نشده است و اگر از محصولات فاقد فرمالدئيد براي كراتينه كردن موها استفاده شود، اين عوارض احتمالي نيز تا حد زيادي از بين خواهند رفت.

معايب كراتينه مو

 

 از جمله نقاط منفي عبارتند از:

  • بعد از رشد كردن مو، موها در نزديكي ريشه فر خواهند بود و بقيه مو صاف
  • براي حفظ ظاهر صاف و يكدست موها بايد اين روند را هر چند وقت يك بار ترميم و تكرار كنيد
  • ممكن است باعث ايجاد خشكي بيش از حد و يا وزي شديد موها شود
  • احتمال خارش پوست، شوره مو و ساير مشكلات مربوط به پوست سر و موها
  • كراتينه مي‌تواند به بافت موي سر آسيب رساند
  • احتمال ريزش مو و از بين رفتن درخشندگي طبيعي
  • اگر مواد كراتينه استاندارد و باكيفيت نباشند باعث ايجاد سوختگي در مو و پوست سر مي‌شوند

 

هزينه 

 

كراتينه مو داراي قيمت از پيش تعيين شده‌‌‌اي نبوده و عواملي همچون نوع مواد، دستمزد آرايشگر، سايز و حجم موها، موقعيت مكاني و … بر روي موها تاثير گذار‌‌‌ است. در صورتي كه موهاي وز و يا آسيب ديده داريد و قصد داريد با استفاده از كراتينه آن‌ها را ترميم كنيد. كراتين‌‌‌ مي‌تواند به بهبود ظاهر مو كمك كند. ساير روش‌هاي درماني طبيعي نيز‌‌‌ مي‌توانند از نظر ظاهري موهاي شما را صاف و ابريشمي كنند. محصولات مرطوب كننده طبيعي‌‌‌ مي‌توانند به سلامت مو و پوست سر كمك كنند. محصولي مانند رنگ موي زيتوني ، روغن آرگان، روغن نارگيل، كره شي و روغن آفتابگردان.

در صورت بارداري يا شيردهي بسيار مهم است كه از مصرف فرمالدئيد و ساير مواد شيميايي مضر پرهيز كنيد. از آوردن كودكان به سالن‌هاي زيبايي كه ممكن است در معرض مواد شيميايي هوا قرار بگيرند خودداري كنيد. اگر آسم، آلرژي يا حساسيت به بو داريد، ممكن است در معرض خطر بيش‌تري باشيد.

كراتينه ممكن است براي موهاي فر يا موج دار ايده ال به نظر برسد اما ممكن است در بلند مدت هزينه بيش‌تري براي شما داشته باشد. چرا كه فرمالدئيد يك ماده شيميايي است كه مي‌تواند باعث واكنش‌هاي پوستي و ساير عوارض جانبي شود. متخصصان زيبايي بطور منظم در معرض فرمالدئيد و ساير مواد شيميايي قرار‌‌‌ مي‌گيرند. اين نيز ممكن است منجر به اثرات بد شود. قبل از رزرو قرار ملاقات با مو، از آرايشگر خود بپرسيد كه از چه نوع درمان كراتينه استفاده‌‌‌ مي‌كنند و برچسب‌ها را به دقت بررسي كنيد.

 

كراتينه مو پاسداران

اگر به دنبال سالني مطمئن با كادري حرفه اي در زمينه كراتينه كردن مو هستيد به شما سالن زيبايي نسيم عقيلي واقع در پاسداران را توصيه ميكنيم . خانم هايي كه ساكن منطقه يك تهران هستند به آساني ميتوانند به خيابان پاسداران آمده و در سالن زيبايي نسيم عقيلي انواع خدمات زيبايي از جمله كراتينه كردن مو را انجام دهند 

مدل مانتو

۴۱ بازديد

مانتو مهم‌ترين لباس بيرون براي خانم‌ها به شمار مي‌رود. بنابراين مدل مانتو بايد تنوع بسيار زيادي داشته باشد. استايل خياباني خانم‌هاي ايراني به اندازه آقايان متنوع نيست. به عنوان مثال يك آقا مي‌تواند پيراهن، تي‌شرت، پولوشرت، كت و... را در استايل خياباني بپوشد. اما يك خانم حتما بايد مانتو داشته باشد. اين موضوع اهميت طراحي گوناگون مدل مانتو را مشخص مي‌كند.

ظاهر شدن در جمع­هاي جديد و نا آشنا، كاري سرشار از استرس و نگراني مي­باشد؛ از طرفي افراد جديدي كه براي بار اول با شما برخورد مي­كنند معمولا توجه­ زيادي به پوشش شما دارند و به معنايي ديگر، شما را با پوششتان قضاوت مي­كند؛ پس باعث مي­شود توجه­ زيادي به پوشش خود در بسياري از جمع­ها داشته باشيد، و البته كه شما با ظاهري مناسب مي­ توانيد باطني موقر از خود نمايش دهيد.

يكي از اجزاي مهم پوشش بانوان، مانتو مي­باشد. مدل مانتو يكي از پر اهميت­ترين پارامترهاي هر خانم شيك­پوشي مي­باشد.

در اين مقاله قصد داريم به صورت كامل به اين موضوع بپردازيم.

انواع مدل مانتو

امروزه انواع مدل مانتو طراحي، توليد و به بازار عرضه مي‌شود تا اين لباس براي موقعيت‌هاي مختلف مناسب باشد. اما اين تنوع ممكن است انتخاب را سخت‌تر كند. انواع مدل‌هاي مانتو را مي‌توان با توجه به ويژگي‌هاي مختلفي دسته بندي كرد. اما مهم‌ترين دسته‌بندي براي مدل مانتو، كاربرد آن است. مانتوي مناسب براي هر موقعيت متفاوت است و به همين دليل لازم است كه خانم‌ها انواع مدل‌ها را بشناسند. انواع مدل‌هاي مانتو عبارتند از؛

  • مانتو اداري
  • مانتو اسپرت
  • مانتو مجلسي
  • مانتو دانشجويي
  • مانتو سنتي
  • مانتو با مدل‌هاي تركيبي
  • مانتو تابستاني

مدل مانتو جديد

مدل‌هاي تركيبي جديدترين ايده‌اي هستند كه براي مانتو ارائه شده‌اند. مانتوهايي كه مدل تركيبي دارند با استفاده از پارچه‌هاي متفاوتي دوخته مي‌شوند. يكي از زيباترين انواع پارچه براي اين مدل، پارچه حرير است. حرير خود شامل طرح‌هاي متنوعي است و به همين دليل جزو محبوب‌ترين پارچه‌ها براي توليد مانتو به شمار مي‌رود. پارچه‌هاي حرير بسيار سبك هستند و مي‌توان با استفاده از آن‌ها مدل‌هاي مختلفي از مانتو را توليد كرد. اين پارچه براي طراحي مدل تركيبي رسمي، غير رسمي و كژوال به كار مي‌رود.

 

مانتو

 

 

پارچه ديگري كه براي دوخت مانتوهاي تركيبي استفاده مي‌شود، ريون است. انتخاب نوع پارچه به سليقه مشتري بستگي دارد. به طور كلي نمي‌توان گفت كدام پارچه بهتر است. چرا كه هر كدام از آن‌ها مزيت‌ها و معايب خاص خود را دارند.

مانتو زنانه اسپرت

مدل مانتو زنانه اسپرت جزو پوشش‌هاي زيبا، شيك و بسيار كاربردي و راحت است. مانتو‌هاي اسپرت خود شامل مدل‌هاي مختلفي مي‌شوند كه در ادامه آن‌ها را نام برده‌ايم.

  • مانتوهاي مدل دانشجويي
  • مانتو چهارخانه
  • مانتو پشت بلند
  • مانتو اورسايز
  • مانتوهاي جلوبسته
  • مانتوي جين

كاربرد مانتو اسپرت

مانتو اسپرت دانشجويي از مناسب‌ترين انواع مدل مانتو براي استفاده در دانشگاه است. اين نوع مانتو ظاهر ساده و شيكي كه دارد و بسيار راحت است. به طور كلي با مانتوهاي اسپرت مي‌توانيد راحت‌ترين استايل خياباني را ايجاد كنيد. اين مانتوها تقريبا با هر نوع روسري و شلواري ست مي‌شوند. همچنين مي‌توانيد آن‌ها را بدون اكسسوري يا با اكسسوري‌هاي اسپرت بپوشيد. يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي اين مانتوها ست شدن با كفش‌هاي اسپرت و كتوني است. اين كفش‌ها جزو راحت‌ترين مدل‌هاي زنانه به شمار مي‌روند و براي پياده‌روي‌هاي طولاني كاربرد دارند.

 

مانتو

 

رنگ‌هايي كه براي مانتوهاي اسپرت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، معمولا رنگ‌هاي خنثي است. اين موضوع نيز ست كردن را براي شما راحت‌تر مي‌كند. البته مي‌توانيد از رنگ‌هاي ديگر نيز استفاده كنيد. به عنوان مثال رنگ‌هاي گرم براي مانتوهاي اسپرت تابستانه انتخاب مناسبي هستند.

مانتو مجلسي متفاوت

مانتو مجلسي معمولا از پارچه‌هايي دوخته مي‌شود كه به راحتي چروك نشوند و روي تن صاف و مرتب بمانند. اين مانتو‌ها به دليل استفاده پلي استر بيشتر نسبت به نخ معمولي، ديرتر از ساير مانتوها چروك مي‌شوند.

 

مانتو

 

 

دوخت اين مدل مانتو سخت‌تر از ساير مدل‌هاست و بيشتر روي آن كار مي‌شود. يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد مانتوهاي مجلسي اين است كه در بدن بسيار خوش حالت مي‌ايستند. بنابراين اندام خانم‌ها را كاملا متناسب جلوه مي‌دهند. البته بايد به انتخاب سايز مناسب نيز توجه داشت.

 

مانتوهاي مجلسي نسبت به مانتوهاي ديگر هزينه بيشتري دارند.اين موضوع به دليل استفاده از هنر دست و كاري است كه روي اين نوع مانتوها انجام مي‌شود. ظريف كاري‌هايي مانند گيپوردوزي، گلدوزي، مرواريد دوزي و تكه دوزي بسيار حساس هستند و روي مانتوهاي مجلسي انجام مي‌شوند.

مانتوهاي مجلسي مدل‌هاي شكيلي دارند. اما مي‌توان در ميان آن‌ها مدل‌هاي متفاوتي نيز پيدا كرد كه جلوه بيشتري داشته باشند. براي خريد چنين مانتويي بايد به نكاتي كه در زير آورده‌ايم توجه داشته باشيد.

  • حتما سايز مناسب انتخاب كنيد.
  • مدل مانتو و پارچه بايد متناسب با استايل اندام شما باشد.
  • رنگ مانتو بايد با ساير اجزاي استايل شما هماهنگ باشد.
  • بهتر است از فروشگاهي خريد كنيد كه مدل‌هاي منحصر به فردي ارائه مي‌دهد (در قسمت‌هاي بعدي توضيحات بيشتري در اين باره خواهيم داد).

مانتو مزوني

مانتوهاي مزوني شامل انواع طرح‌هاي تركيبي است كه با رنگ بندي زيبا و جذابي توليد و دوخته مي‌شود. طراحان مانتوهاي مزوني با توجه به سليقه مشتريان خود و ايده‌هاي تازه طرح‌هاي جديدي ارائه مي‌دهند. اگر جزو افرادي هستيد كه به مدل‌هاي منحصر به فردي كه در بازار پيدا نمي‌شود، علاقه داريد؛ بهتر است به سراغ مدل مانتوي مزوني برويد.

طراحان مزون‌ها هر ايده‌اي را به لباس‌هاي شيك تبديل مي‌كنند. آن‌ها حتي ممكن است طرح‌هاي كلاسيك و مدرن را با هم تلفيق ‌كنند. كار طراحان مزون‌ها مورد پسند بسياري از مشتريان قرار مي‌گيرد. يك مزون معتبر هميشه مشتركان بسياري دارد.

مانتو با طراحي خاص

امروزه طراحان داخلي لباس توانسته‌اند انواع مدل مانتو را با طراحي‌هاي خاص با توجه به سليقه‌هاي خاص مشتريان خود طراحي و ايده پردازي كنند. آن‌ها به خوبي مدها و ترندهاي جهاني را در مانتوهاي پياده مي‌كنند. به همين دليل هميشه مانتوها متناسب با مد روز به بازار عرضه مي‌شود. البته در بسياري از موارد طراحان ايراني بدون تكيه به مدهاي جهاني و صرفا با توجه به سليقه مردم، مدل مانتوي جديدي را طراحي و توليد مي‌كنند. طراحان لباس با توجه به مدل‌هاي ترك و اروپايي نيز توانسته‌اند مانتوهايي را با طراحي‌هاي خاص ايجاد كنند.

 

 

مانتو

 

شايد ساختن استايل با مانتوهاي خاص كمي سخت‌تر باشد. براي اين مانتو شما به روسري‌هاي خاص و اكسسوري‌هاي متناسب با آن‌ها نياز داريد. اما مي‌توانيد مطمئن باشيد كه اين مدل‌ها به خوبي مي‌توانند توجه افراد سخت پسند را به خود جلب كنند.

الگوهاي برش مانتو

الگوهاي برش مانتو به مدل آن‌ بستگي دارد. به همين دليل لازم است طراحان و دوزندگان انواع مدل مانتو تجربه بسياري در اين زمينه داشته باشند. آن‌ها بايد بدانند كه هر مانتو به چه الگوي برشي نياز دارد. الگوي برش شامل جزئيات و نكات دقيق است. به همين دليل هر كسي نمي‌تواند اين الگوها را طراحي كند يا آن‌ها را به يك لباس تبديل كند.

جمع بندي

در اين مقاله در مورد چند مدل مانتو پرطرفدار صحبت كرديم. اما تنوع مانتوها بيش از چيزي است كه صحبت شد. فروشگاه هنيل جزو فروشگاه‌هايي است كه بيشتري تنوع محصول را دارد. شما مي‌توانيد در اين مجموعه مدل‌هاي مختلف مانتو را مشاهده و خريداري كنيد. همچنين مي‌توانيد شلوار، روسري و اكسسوري‌هاي مناسب با آن را نيز خريداري كنيد. كاهش هزينه و خريد سريع و ايمن مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از فروشگاه هنيل است.