شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

مدل مانتو

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

مدل مانتو

۴۲ بازديد

مانتو مهم‌ترين لباس بيرون براي خانم‌ها به شمار مي‌رود. بنابراين مدل مانتو بايد تنوع بسيار زيادي داشته باشد. استايل خياباني خانم‌هاي ايراني به اندازه آقايان متنوع نيست. به عنوان مثال يك آقا مي‌تواند پيراهن، تي‌شرت، پولوشرت، كت و... را در استايل خياباني بپوشد. اما يك خانم حتما بايد مانتو داشته باشد. اين موضوع اهميت طراحي گوناگون مدل مانتو را مشخص مي‌كند.

ظاهر شدن در جمع­هاي جديد و نا آشنا، كاري سرشار از استرس و نگراني مي­باشد؛ از طرفي افراد جديدي كه براي بار اول با شما برخورد مي­كنند معمولا توجه­ زيادي به پوشش شما دارند و به معنايي ديگر، شما را با پوششتان قضاوت مي­كند؛ پس باعث مي­شود توجه­ زيادي به پوشش خود در بسياري از جمع­ها داشته باشيد، و البته كه شما با ظاهري مناسب مي­ توانيد باطني موقر از خود نمايش دهيد.

يكي از اجزاي مهم پوشش بانوان، مانتو مي­باشد. مدل مانتو يكي از پر اهميت­ترين پارامترهاي هر خانم شيك­پوشي مي­باشد.

در اين مقاله قصد داريم به صورت كامل به اين موضوع بپردازيم.

انواع مدل مانتو

امروزه انواع مدل مانتو طراحي، توليد و به بازار عرضه مي‌شود تا اين لباس براي موقعيت‌هاي مختلف مناسب باشد. اما اين تنوع ممكن است انتخاب را سخت‌تر كند. انواع مدل‌هاي مانتو را مي‌توان با توجه به ويژگي‌هاي مختلفي دسته بندي كرد. اما مهم‌ترين دسته‌بندي براي مدل مانتو، كاربرد آن است. مانتوي مناسب براي هر موقعيت متفاوت است و به همين دليل لازم است كه خانم‌ها انواع مدل‌ها را بشناسند. انواع مدل‌هاي مانتو عبارتند از؛

  • مانتو اداري
  • مانتو اسپرت
  • مانتو مجلسي
  • مانتو دانشجويي
  • مانتو سنتي
  • مانتو با مدل‌هاي تركيبي
  • مانتو تابستاني

مدل مانتو جديد

مدل‌هاي تركيبي جديدترين ايده‌اي هستند كه براي مانتو ارائه شده‌اند. مانتوهايي كه مدل تركيبي دارند با استفاده از پارچه‌هاي متفاوتي دوخته مي‌شوند. يكي از زيباترين انواع پارچه براي اين مدل، پارچه حرير است. حرير خود شامل طرح‌هاي متنوعي است و به همين دليل جزو محبوب‌ترين پارچه‌ها براي توليد مانتو به شمار مي‌رود. پارچه‌هاي حرير بسيار سبك هستند و مي‌توان با استفاده از آن‌ها مدل‌هاي مختلفي از مانتو را توليد كرد. اين پارچه براي طراحي مدل تركيبي رسمي، غير رسمي و كژوال به كار مي‌رود.

 

مانتو

 

 

پارچه ديگري كه براي دوخت مانتوهاي تركيبي استفاده مي‌شود، ريون است. انتخاب نوع پارچه به سليقه مشتري بستگي دارد. به طور كلي نمي‌توان گفت كدام پارچه بهتر است. چرا كه هر كدام از آن‌ها مزيت‌ها و معايب خاص خود را دارند.

مانتو زنانه اسپرت

مدل مانتو زنانه اسپرت جزو پوشش‌هاي زيبا، شيك و بسيار كاربردي و راحت است. مانتو‌هاي اسپرت خود شامل مدل‌هاي مختلفي مي‌شوند كه در ادامه آن‌ها را نام برده‌ايم.

  • مانتوهاي مدل دانشجويي
  • مانتو چهارخانه
  • مانتو پشت بلند
  • مانتو اورسايز
  • مانتوهاي جلوبسته
  • مانتوي جين

كاربرد مانتو اسپرت

مانتو اسپرت دانشجويي از مناسب‌ترين انواع مدل مانتو براي استفاده در دانشگاه است. اين نوع مانتو ظاهر ساده و شيكي كه دارد و بسيار راحت است. به طور كلي با مانتوهاي اسپرت مي‌توانيد راحت‌ترين استايل خياباني را ايجاد كنيد. اين مانتوها تقريبا با هر نوع روسري و شلواري ست مي‌شوند. همچنين مي‌توانيد آن‌ها را بدون اكسسوري يا با اكسسوري‌هاي اسپرت بپوشيد. يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي اين مانتوها ست شدن با كفش‌هاي اسپرت و كتوني است. اين كفش‌ها جزو راحت‌ترين مدل‌هاي زنانه به شمار مي‌روند و براي پياده‌روي‌هاي طولاني كاربرد دارند.

 

مانتو

 

رنگ‌هايي كه براي مانتوهاي اسپرت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، معمولا رنگ‌هاي خنثي است. اين موضوع نيز ست كردن را براي شما راحت‌تر مي‌كند. البته مي‌توانيد از رنگ‌هاي ديگر نيز استفاده كنيد. به عنوان مثال رنگ‌هاي گرم براي مانتوهاي اسپرت تابستانه انتخاب مناسبي هستند.

مانتو مجلسي متفاوت

مانتو مجلسي معمولا از پارچه‌هايي دوخته مي‌شود كه به راحتي چروك نشوند و روي تن صاف و مرتب بمانند. اين مانتو‌ها به دليل استفاده پلي استر بيشتر نسبت به نخ معمولي، ديرتر از ساير مانتوها چروك مي‌شوند.

 

مانتو

 

 

دوخت اين مدل مانتو سخت‌تر از ساير مدل‌هاست و بيشتر روي آن كار مي‌شود. يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد مانتوهاي مجلسي اين است كه در بدن بسيار خوش حالت مي‌ايستند. بنابراين اندام خانم‌ها را كاملا متناسب جلوه مي‌دهند. البته بايد به انتخاب سايز مناسب نيز توجه داشت.

 

مانتوهاي مجلسي نسبت به مانتوهاي ديگر هزينه بيشتري دارند.اين موضوع به دليل استفاده از هنر دست و كاري است كه روي اين نوع مانتوها انجام مي‌شود. ظريف كاري‌هايي مانند گيپوردوزي، گلدوزي، مرواريد دوزي و تكه دوزي بسيار حساس هستند و روي مانتوهاي مجلسي انجام مي‌شوند.

مانتوهاي مجلسي مدل‌هاي شكيلي دارند. اما مي‌توان در ميان آن‌ها مدل‌هاي متفاوتي نيز پيدا كرد كه جلوه بيشتري داشته باشند. براي خريد چنين مانتويي بايد به نكاتي كه در زير آورده‌ايم توجه داشته باشيد.

  • حتما سايز مناسب انتخاب كنيد.
  • مدل مانتو و پارچه بايد متناسب با استايل اندام شما باشد.
  • رنگ مانتو بايد با ساير اجزاي استايل شما هماهنگ باشد.
  • بهتر است از فروشگاهي خريد كنيد كه مدل‌هاي منحصر به فردي ارائه مي‌دهد (در قسمت‌هاي بعدي توضيحات بيشتري در اين باره خواهيم داد).

مانتو مزوني

مانتوهاي مزوني شامل انواع طرح‌هاي تركيبي است كه با رنگ بندي زيبا و جذابي توليد و دوخته مي‌شود. طراحان مانتوهاي مزوني با توجه به سليقه مشتريان خود و ايده‌هاي تازه طرح‌هاي جديدي ارائه مي‌دهند. اگر جزو افرادي هستيد كه به مدل‌هاي منحصر به فردي كه در بازار پيدا نمي‌شود، علاقه داريد؛ بهتر است به سراغ مدل مانتوي مزوني برويد.

طراحان مزون‌ها هر ايده‌اي را به لباس‌هاي شيك تبديل مي‌كنند. آن‌ها حتي ممكن است طرح‌هاي كلاسيك و مدرن را با هم تلفيق ‌كنند. كار طراحان مزون‌ها مورد پسند بسياري از مشتريان قرار مي‌گيرد. يك مزون معتبر هميشه مشتركان بسياري دارد.

مانتو با طراحي خاص

امروزه طراحان داخلي لباس توانسته‌اند انواع مدل مانتو را با طراحي‌هاي خاص با توجه به سليقه‌هاي خاص مشتريان خود طراحي و ايده پردازي كنند. آن‌ها به خوبي مدها و ترندهاي جهاني را در مانتوهاي پياده مي‌كنند. به همين دليل هميشه مانتوها متناسب با مد روز به بازار عرضه مي‌شود. البته در بسياري از موارد طراحان ايراني بدون تكيه به مدهاي جهاني و صرفا با توجه به سليقه مردم، مدل مانتوي جديدي را طراحي و توليد مي‌كنند. طراحان لباس با توجه به مدل‌هاي ترك و اروپايي نيز توانسته‌اند مانتوهايي را با طراحي‌هاي خاص ايجاد كنند.

 

 

مانتو

 

شايد ساختن استايل با مانتوهاي خاص كمي سخت‌تر باشد. براي اين مانتو شما به روسري‌هاي خاص و اكسسوري‌هاي متناسب با آن‌ها نياز داريد. اما مي‌توانيد مطمئن باشيد كه اين مدل‌ها به خوبي مي‌توانند توجه افراد سخت پسند را به خود جلب كنند.

الگوهاي برش مانتو

الگوهاي برش مانتو به مدل آن‌ بستگي دارد. به همين دليل لازم است طراحان و دوزندگان انواع مدل مانتو تجربه بسياري در اين زمينه داشته باشند. آن‌ها بايد بدانند كه هر مانتو به چه الگوي برشي نياز دارد. الگوي برش شامل جزئيات و نكات دقيق است. به همين دليل هر كسي نمي‌تواند اين الگوها را طراحي كند يا آن‌ها را به يك لباس تبديل كند.

جمع بندي

در اين مقاله در مورد چند مدل مانتو پرطرفدار صحبت كرديم. اما تنوع مانتوها بيش از چيزي است كه صحبت شد. فروشگاه هنيل جزو فروشگاه‌هايي است كه بيشتري تنوع محصول را دارد. شما مي‌توانيد در اين مجموعه مدل‌هاي مختلف مانتو را مشاهده و خريداري كنيد. همچنين مي‌توانيد شلوار، روسري و اكسسوري‌هاي مناسب با آن را نيز خريداري كنيد. كاهش هزينه و خريد سريع و ايمن مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از فروشگاه هنيل است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.