شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بالياژ مو

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

بالياژ مو

۳۱ بازديد

بالياژ مو چيست؟

بالياژ مو يكي از تكنيك‌هاي پيشرفته براي رنگ كردن مو است، كه هم از لحاظ اقتصادي خيلي به صرفه بوده و هم هر چقدر موهايتان بلند شود رنگ زيباي خود را از دست نمي‌دهد و همچنان مطابق مد روز است. بالياژ مو از جديدترين متد‌هاي هايلايت مو است كه بدون استفاده از فويل و بيش‌تر با استفاده از دست انجام مي‌شود و در آن آرايشگر آزادانه رنگ را روي مو‌هايتان مي‌گذارد. در واقع بالياژ يعني مش مو در هواي آزاد. اين روش براي همه موها، چه كوتاه و چه بلند قابل اجرا است. البته بهترين حالت آن روي مو‌هاي بلند است كه خودش را بيش‌تر نشان ‌دهد.

در اين روش نسبت به روش فويل، نتيجه‌ي ملايم‌تر و طبيعي‌تري به دست مي‌آيد. تفاوت اصلي‌اش با هايلايت مو اين است كه رنگ مو در ريشه، تيره‌ترين رنگ را دارد و در قسمت ساقه و نوك مو به روشن‌ترين رنگ  مي‌رسد(در اين سبك حدودا نصف يا يك سوم قد مو روشن مي‌شود). به همين ترتيب به مرور زمان و در صورت رشد مو، تغيير يا اختلالي در اين سبك ايجاد نمي‌شود و نيازي به ترميم رنگ ريشه، كمتر از حالت‌هاي ديگر است. در اين متد مي‌توان هايلايت‌هايي زيبا و طبيعي تا رنگ‌هاي روشن مثل شرابي و حتي صورتي را ايجاد كرد. با بالياژ مو پاسداران مي‌توانيد رنگي طبيعي مانند رنگ موي كودكان را تجربه كنيد.

 

 تفاوت بين آمبره با بالياژ مو

 

بالياژ مو  پاسداران يك تكنيك هايلايت است كه به معناي رنگ كردن است. آمبره به معناي سايه زدن است و از رنگ تيره به رنگ روشن متمايل مي‌شود. مردم اغلب اين دو تكنيك را با هم اشتباه مي‌گيرند كه البته مي توان آن دو را باهم تركيب كرد كه بسيار زيبا مي‌شود.

از محبوب ترين متد هاي رنگ كه طرفداران بسياري دارد رنگ مو آمبره است. دكلره كردن موها در رنگ مو آمبره يكي از اصلي ترين مراحل است. موها را به اين دليل كه رنگ قبلي از بين برود دكلره مي‌كنند اما بايد مراقب باشيد كه موهايتان خيلي دكلره نشود و ريشه‌ي اصلي موهايتان پيدا باشد .

روش رنگ كردن موها به روش آمبره اين طور است كه ريشه موهايتان بايد تيره‌تر باشد و رنگ موها هر چه به ساقه مي رود به رنگ روشن در مي‌آيد. در روش آمبره، رنگ ريشه موها تيره تر و به تدريج در انتهاي مو روشن‌تر مي‌شود. آمبره كلمه‌اي فرانسوي به معني سايه يا سايه روشن است. امروزه، تغيير ظريف از تيره به روشن يعني تغيير ايجاد شده با فن نقاشي، يعني بالياژ رايج‌تر است. آمبره نوعي رنگ مو است، در حالي كه بالياژ فن رنگ كردن است كه در آن، آرايشگر با دست (بدون فويل) مو را هايلايت مي‌كند تا با ايجاد عمق و بُعد شبيه اثر تابش خورشيد، به رنگ طبيعي‌تري برسند. بالياژ در زبان فرانسه به معني از اين سو به آن سو حركت دادن است و به حركت جارويي شكل فرآيند رنگ كردن و نيز قلم‌موي كوچك آرايشگران پاريسي هنگام بالياژ اشاره دارد. آرايشگر در هنگام رنگ كردن، از وسط ساقه مو شروع مي‌كند و به طرف ريشه يا نوك مو مي‌رود در نتيجه، هيچ اثر آشكاري از رنگ در ريشه‌ها نيست و مويي كه بلند مي‌شود، ظاهر طبيعي‌تري دارد كه اين به معني نتايج ماندگارتر است.

 

بالياژ مو - نسيم عقيلي

 

روش بالياژ مو 

 

براي اين كار به پودر دكلره، كرم اكسيدان، برس و كاسه‌ي رنگ مو نياز داريد. مدت زمان انجام اين رنگ مو به بلندي مو‌ها و مدل دلخواه خودتان بستگي دارد. ساده‌ترين روش براي انجام اين سبك به اين صورت است كه نصف يا يك سوم قد مو را با كش مي‌بنديد. سپس مواد دكلره كه مختص بالياژ است را با اكسيدان مخلوط كرده و آن را به قسمت جلوي سر به سطح مو بزنيد. بعد از آن براي قسمت پاييني مو با قلموي جديد مواد را به مو انتقال دهيد. نوك مو را كاملا به دكلره آغشته كنيد. براي داشتن هايلايتي زيبا بايد شكل V را روي هر قسمت كوچك از مو در آوريد يعني بين بالاي هر قسمت هايلايت شده بايد حدود ۳ سانت فاصله داشته باشد. اگر به راحتي نمي‌توانيد اين كار را انجام دهيد مي‌توانيد براي قسمت‌هاي پاييني مو از فويل استفاده نمائيد. بالياژ از ابتداي ريشه مو آغاز شده و در انتهاي مو به هايلايت‌هاي زيبا منجر مي شود. بالياژ مي‌تواند روي سطح مو انجام شده و نبايد تا انتهاي مو انجام شود، زيرا در اين صورت يك رنگ ثابت خواهيد داشت. اگر محصول به درستي استفاده نشده يا رنگ مو سريع شسته شود، در آن صورت مو رنگ نگرفته و رنگ مو نارنجي مي‌شود. حتما بايد بدانيد كه پس از دكلره كردن مو چه زماني آن را از روي مو بشوييد، كه البته به نوع مو و رنگ آن بستگي دارد. يادتان باشد بالياژ مو يك هنر است، بنابراين يا بايد آن را به دست آرايشگر حرفه‌اي بسپاريد يا اينكه به خوبي آموزش ديده و سپس آن را انجام دهيد. 

پروسه انجام بالياژ مو

براي بالياژ به تهيه مواد و وسايل زير احتياج است:

  • پودر دكلره آبي اورئال (سه بسته براي موي بلند و آن را دسته بندي كنيد)
  • اكسيدان 20 ولوم كليرول
  • ماسك كراتين
  • شامپو روشن كننده كليرول به همراه نرم كننده (براي پيشگيري از آسيب مو و نارنجي شدن آن)
  • تونر رنگ بلوند ولا
  • كاسه و قلم يا ظرف مخصوص
  • قلم موي باريك
  • دستكش يك بار مصرف

دستورالعمل روي جعبه را بخوانيد، رنگ مورد نظر براي بالياژ را انتخاب كنيد. يادتان باشد رنگ انتخابي بايد از رنگ موي فعلي‌تان دو تا سه درجه روشن‌ تر باشد. اگرچه شايد به يك رنگ عادت كرده باشيد اما بهتر است هربار نوع رنگ را عوض كنيد، زيرا ممكن است به تدريج حساسيت ايجاد شود. از دستكش استفاده كرده و روي پيشاني، گوش و گردن كرم يا وازلين بماليد تا رنگ روي پوست نماند. بهتر است پيش از شروع يك ساقه را رنگ كنيد تا متوجه شويد رنگ مو چقدر تغيير كرده و بايد چه مدت روي مو بماند. پودر دكلره اورئال را با اكسيدان كليرول تركيب كنيد. خوب هم زده و كنار بگذاريد. موهاي خود را گيره بزنيد، در بالياژ گيره زدن مهم است زيرا باعث مي‌شود با ايجاد رنگ‌هاي متفاوت روي مو به آن عمق بدهيد. مي‌توانيد لايه‌هاي مختلف داشته باشيد. بخشي از مو را برداريد و آن را گيره بزنيد. سپس مي توانيد لايه باريك ديگري از مو را برداريد. موي خشك و تميز را برداريد. پس از مخلوط كردن مواد و آماده نمودن يك رنگ كرم مانند موها را آماده كنيد. با انتهاي باريك شانه موها را به قسمت بالا، وسط و پشت تقسيم كنيد و قسمت جلو از يك گوش تا گوش ديگر را تقسيم كنيد.

تكه هاي مو را رنگ كنيد، هدف بالياژ رسيدن به تن روشن‌تر موي طبيعي خودتان است. بايد ريشه مو را ثابت نگه داريد تا تاثير مورد نظر ايجاد شود. دستكش يكبار مصرف بپوشيد و مو را از فرق باز كنيد. شانه را از وسط به گوش چپ و سپس گوش راست ببريد. حالا كه مو را به 4 قسمت تقسيم كرده‌ايد، كارتان آسان‌تر مي‌شود. قسمت‌هاي مو را پيچ دهيد. ابتدا يك قسمت را پيچ دهيد. نوك موي پيچ داده شده را رنگ كنيد تا رنگ به ريشه مو آغشته نشود. رنگ را روي مو بماليد، پس از پيچ دادن مو، رنگ را روي انتهاي هر بخش آغشته كنيد. مي‌توانيد با قلم يا انگشت رنگ را روي ساقه بماليد. با رنگ كردن هر بخش كوچك آن را گيره زده و محكم كنيد. تكه ديگري از مو را برداريد، از رنگ كردن مو با دست نترسيد. از آنجايي كه لازم نيست بالياژ  يكدست و متقارن باشد، رنگ كردن آن با دست ظاهر آن را طبيعي تر مي‌كند. هر بخش را خوب رنگ كنيد تا به خوبي به رنگ آغشته شوند. هر بار بخش كوچكي را برداريد. طي انجام بالياژ مو مي‌توانيد ميزان رنگ به كار رفته در بالياژ را كنترل كنيد. همچنين خودتان تصميم مي‌گيريد كدام بخش را بيشتر رنگ كنيد.

در انتهاي بالياژ مو، پس از خشك كردن، به مو تونر بزنيد. دوباره دستورالعمل روي بسته را بخوانيد تا مطمئن شويد رنگ بيش از حد روي مو نمي‌ماند. مو را با آب ولرم بشوييد. در صورت استفاده از تونر بايد دستورالعمل آن را خوب بخوانيد. دوباره موها را شسته و بگذاريد مو به طور طبيعي خشك شود. پس از شستن تونر، ماسك كراتين يا هرنوع ماسك مورد نظر خود را روي مو بماليد. بگذاريد حدود 3 دقيقه بماند و سپس مو را بشوييد.

 

اقدامات قبل از بالياژ

 

بهتر است كه قبل از هر نوع رنگ مويي، نوك موها را كوتاه كنيد. مي‌توانيد حدود يك تا سه سانت دم موها را كوتاه كنيد و خرابي‌هاي مو را از بين ببريد؛ تا لايه‌هاي رنگي جديد را روي موهاي سالم تجربه كنيد زماني كه از مدل جديد و كوتاهي آن راضي بوديد، مي توانيد اقدام به بالياژ كنيد. بهتر است كه براي انگيزه بيش‌تر و انتخاب بهتر، از عكس هاي سلبريتي‌هايي استفاده كنيد كه بالياژ انجام داده‌اند.

اگر قصد استفاده از تكنيك بالياژ را داريد، بهتر است كه از مكمل‌هاي طبيعي مو مثل نوترافول استفاده كنيد كه ساقه مو را سالم نگه مي‌دارد و از آسيب به آن هنگام رنگ پيشگيري مي‌كند. قبل از شروع كار آرايشگر، به او بگوييد كه فرق موي شما به كدام قسمت است. بالياژ هم مانند رنگ معمولي ممكن است باعث خشكي موهايتان شود. پس بايد علاوه بر مراقبت‌هاي معمول، از موهاي خود با شامپو‌ها و نرم‌كننده هاي مناسب محافظت كنيد.

 

بالياژ مو - نسيم عقيلي

 

 

هزينه بالياژ مو

 

هزينه بالياژ به عواملي متفاوتي مانند اندازه مو و جنس آن بستگي دارد. از آنجا كه در بالياژ نياز به رنگ كردن مجدد ريشه‌ها نيست، قيمت بالياژ موي بلند مي‌تواند براي شما نسبت به تكنينك‌هاي ديگر به صرفه باشد. مانند تمام كارهاي زيبايي ديگر كه بر روي مو انجام مي‌شود هزينه بالياژ با توجه به اندازه مو متفاوت است. براي همين است كه قيمت بالياژ مو تا شانه كمتر از قيمت بالياژ مو بلند مي‌شود. هرقدر ميزان موها بلندتر باشد، مواد بيش‌تري مصرف مي‌شود و همچنين زحمت آرايشگر بيش‌تر خواهد بود.

 

نكته پاياني

براي رنگ پايه در نوك مو ۹ يا ۱۰ مناسب است. مي‌توانيد براي ايجاد ۳ تا ۵ پايه تغيير در ريشه موي طبيعي رنگساژ بالياژ را روي كل مو از ريشه تا نوك بزنيد و مدت مكث رنگساژ را بيش‌تر كنيد. هر چقدر اكسيدان شما قوي‌تر باشد ريشه موي طبيعي‌تر و روشن‌تر خواهد شد.

براي انجام بالياژ از پشت سر شروع كنيد و كار خود را در پشت سر و قسمت پس سر پايان بخشيد و سپس به جلوي سر بياييد.

اگر مو چتري داريد آن‌ها را به چهار مثلث كوچك تقسيم كرده و هر بار با عقب بردن يك بخش از مثلث روي سطح آن را روشن كننده بالياژ  بزنيد تا روشن شود.

بهترين حالت اين رنگ مو وقتي خود را نشان مي‌دهد كه روي موهاي طبيعي باشد، اما نگران نباشيد زيرا خيلي وقت ها نيز موها از قبل رنگ شده‌اند يا اول رنگ شده و سپس بالياژ مي‌شوند. روش‌هاي زيادي براي اجراي بالياژ وجود دارد. پس اگر مي‌خواهيد آن را  امتحان كنيد بهتر است به متخصصين رنگ مو مراجعه كرده و با توجه به نوع موها و اطلاعات مربوط به آن‌ها اقدام نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.