جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

كراتينه مو

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كراتينه مو

۱۶ بازديد

كراتين، پروتئيني كه به تقويت مو براي جلوگيري از شكستگي، آسيب ديدگي از گرما و وز شدن مو كمك‌‌‌ مي‌كند. اين پروتئين براي حفظ موهاي سالم و قوي از اهميت حياتي برخوردار است. اما درمان‌هاي كراتينه مو، درمان‌هاي سالني كه نويد موي صاف و ابريشمي را‌‌‌ مي‌دهند، مدت‌هاست كه با نگراني‌هاي عمده‌‌‌اي روبرو هستند. اگر به دنبال كراتينه مو در پاسداران تهران هستيد خواندن اين مقاله را از دست ندهيد : در اين مقاله راجع به اينكه كراتينه كردن مو چيست چگونه انجام مي شود مزايا و معايب آن چيست صحبت خواهيم كرد

 

كراتينه مو چيست؟

كراتين يك پروتئين ساختاري است كه در مو، پوست و ناخن‌هاي ما يافت‌‌‌ مي‌شود. اين ماده معمولاً در محصولات حالت دهنده مو وجود دارد اما اصطلاح درمان كراتينه در واقع نام غلطي است. كراتينه مو صافي نيمه دائمي است كه باعث صاف شدن و درخشش موهاي وز‌‌‌ مي‌شود.

براي اينكه موها صاف و درخشان شوند، محلول حاوي مشتق فرمالدئيد يا (بسيار ايمن تر) اسيد گليوكسيليك روي مو كار‌‌‌ مي‌كند تا پيوندهاي آن را بشكند و در موقعيت صاف‌تري قرار دهد. سپس محلول را با اتو صاف، خشك مي‌كنند كه مي‌تواند از سه تا شش ماه باقي بماند. اين روش‌هاي درماني در اكثر انواع مو به خوبي كار‌‌‌ مي‌كنند و براي هر كسي كه‌‌‌ مي‌خواهد از شر سشوار يا صاف كردن منظم موهايش خلاص شود و موخوره را كاهش دهد يا درخشش موهايش را بيش‌تر كند، توصيه‌‌‌ مي‌شود.

 

ويژگي‌هاي كراتينه مو

 

  • از بين بردن خشكي مو
  • رفع وزي مو
  • صاف و لخت شدن موها
  • خوش حالت شدن مو

 

مزاياي كراتينه مو

 

در اثر كراتينه، موها نرم و صاف شده و كنترل آن‌ها آسان‌‌تر مي‌شود. اين تأثيرات بسته به سالم بودن موهاي شما، ضخامت طبيعي موها و نوع درمان كراتينه بسيار متفاوت است. كراتين با صاف كردن سلول‌هايي كه روي هم قرار‌‌‌ مي‌گيرند باعث ايجاد رشته‌هاي مو‌‌‌ مي‌شود. لايه‌هاي سلول‌ها كه كوتيكول مو ناميده‌‌‌ مي‌شوند، از نظر تئوري كراتين را جذب‌‌‌ مي‌كنند و در نتيجه موها پر و براق به نظر‌‌‌ مي‌رسند.

 

مواد به كار رفته در كراتينه مو

كراتينه احياكننده مو

كراتينه صافي مو

 

تنها تفاوتي كه بين اين دو مواد وجود دارد نوع محلول و ماده‌اي است كه در آن‌ها استفاده شده است. در ادامه هركدام از انواع مواد  را بررسي خواهيم كرد. توصيه مي شود افرادي كه موهايشان آسيب ديده موهاي خود را كوتاه كنند در غير اين صورت از كراتينه احيا كننده مو استفاده كنند كه باعث تقويت و ويتامينه شدن مو مي شوند. اما اگر به دنبال صاف و براق كردن موهاي خود هستند از كراتينه برزيلي استفاده كنند.

 

بهترين مارك مواد كراتينه مو

 

انتخاب بهترين مارك كراتينه مو به هدف شما، جنس مو و قدرت خريد مواد بستگي دارد. حتماً با آرايشگر خود در اين زمينه و هزينه‌هاي مواد كراتينه مو مشاوره بگيريد و درخواست كنيد كه براي شما كامل توضيح دهند تا بعد از آن بتوانيد به راحتي تصميم بگيريد. انواع مواد با قيمت‌ها، فرمول و ماندگاري متفاوت در بازار وجود دارد.

 

 

تفاوت كراتينه مو با بوتاكس مو

 

درمان‌هاي بوتاكس و كراتين مو متداول‌ترين روش‌هاي درماني است كه در سالن‌ها براي كساني كه به دنبال موهاي صاف و براق هستند استفاده‌‌‌ مي‌شود. با اين حال، در حالي كه هر دو نتايج مشابهي دارند (مانند از بين بردن موخوره و تقويت درخشش)، برخي از عوامل اصلي وجود دارد كه اين دو را از هم متمايز‌‌‌ مي‌كند. بوتاكس مو يك روش غيرشيميايي و نرم كننده عميق است كه سطح مو را پوشانده و شكاف‌هاي آن را پر‌‌‌ مي‌كند در حالي كه، كراتينه يك فرآيند صاف سازي شيميايي (معمولاً حاوي فرمالدئيد) است كه با موخوره نيز مقابله‌‌‌ مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيش‌تر در مورد جوانب مثبت و منفي هر يك از اين موارد را بخوانيد و دريابيد كه كدام روش درماني براي شما و موهاي شما مناسب است.

كراتين براي انواع مو

 

  • كراتين برزيلي (Brazilian Keratin)
  • كراتين نرم كننده (Soft Keratin) براي موهاي فرفري
  • كراتين مو ژاپني (Japzilian Keratin)
  • كراتين اكسپرس (Keratin Express)

 

 

مراقبت‌هاي پس از كراتين

 

  • تا 48 ساعت پس از آن موها را با كش يا گيره نبنديد
  • موها را پس از هر بار شستشو با استفاده از سشوار با دماي پايين خشك نماييد. اين كار باعث بيش‌تر شدن اثرات كراتينه‌‌‌ مي‌شود
  • پس از شستشوي موها آن‌ها را به آرامي خشك كنيد و از ماساژ دادن موها بپرهيزيد
  • براي شستشوي موها از شامپوي فاقد سولفات استفاده نماييد.
  • تا سه روز پس از كراتينه كردن موها از شستشوي آن‌ها بپرهيزيد.

كراتينه مو - كراتينه مو پاسداران

 ميزان ماندگاري 

 

كراتينه مو دائمي نبوده و پس از مدتي از بين‌‌‌ مي‌رود كه اين مدت با توجه به عواملي همچون نوع مواد كراتين، نحوه زدن، مراقبت‌هاي قبل و بعد از كراتين و …‌‌‌ مي‌تواند تا شش ماه ماندگاري داشته باشد.

عوارض كراتين مو

 

كراتيني كه براي درمان‌هاي زيبايي مورد استفاده قرار‌‌‌ مي‌گيرد معمولا از پوست، مو و ناخن حيوانات گرفته مي‌شود و بعد از تركيب شدن با چند ماده افزودني ديگر، از جمله فرمالدئيد (formaldehyde)، به كراتيني كه هم اكنون مورد استفاده قرار‌‌‌ مي‌گيرد، تبديل مي‌شود.

انجمن سرطان آمريكا هشدار داده است كه فرمالدئيد، يك ماده سرطان زا شناخته شده و ممكن است باعث ايجاد و يا رشد سرطان در بدن شود. اين محصولات داراي فرمالدئيد كه معمولا باعث آزاد شدن گاز فرمالدئيد در هوا‌‌‌ مي‌شوند و علاوه بر سرطان زا بودن ممكن است مشكلات سلامتي ديگري را هم به همراه داشته باشند. البته عوارض جانبي درمان كراتين موها به طور گسترده در هيچ كجا گزارش نشده است و اگر از محصولات فاقد فرمالدئيد براي كراتينه كردن موها استفاده شود، اين عوارض احتمالي نيز تا حد زيادي از بين خواهند رفت.

معايب كراتينه مو

 

 از جمله نقاط منفي عبارتند از:

  • بعد از رشد كردن مو، موها در نزديكي ريشه فر خواهند بود و بقيه مو صاف
  • براي حفظ ظاهر صاف و يكدست موها بايد اين روند را هر چند وقت يك بار ترميم و تكرار كنيد
  • ممكن است باعث ايجاد خشكي بيش از حد و يا وزي شديد موها شود
  • احتمال خارش پوست، شوره مو و ساير مشكلات مربوط به پوست سر و موها
  • كراتينه مي‌تواند به بافت موي سر آسيب رساند
  • احتمال ريزش مو و از بين رفتن درخشندگي طبيعي
  • اگر مواد كراتينه استاندارد و باكيفيت نباشند باعث ايجاد سوختگي در مو و پوست سر مي‌شوند

 

هزينه 

 

كراتينه مو داراي قيمت از پيش تعيين شده‌‌‌اي نبوده و عواملي همچون نوع مواد، دستمزد آرايشگر، سايز و حجم موها، موقعيت مكاني و … بر روي موها تاثير گذار‌‌‌ است. در صورتي كه موهاي وز و يا آسيب ديده داريد و قصد داريد با استفاده از كراتينه آن‌ها را ترميم كنيد. كراتين‌‌‌ مي‌تواند به بهبود ظاهر مو كمك كند. ساير روش‌هاي درماني طبيعي نيز‌‌‌ مي‌توانند از نظر ظاهري موهاي شما را صاف و ابريشمي كنند. محصولات مرطوب كننده طبيعي‌‌‌ مي‌توانند به سلامت مو و پوست سر كمك كنند. محصولي مانند رنگ موي زيتوني ، روغن آرگان، روغن نارگيل، كره شي و روغن آفتابگردان.

در صورت بارداري يا شيردهي بسيار مهم است كه از مصرف فرمالدئيد و ساير مواد شيميايي مضر پرهيز كنيد. از آوردن كودكان به سالن‌هاي زيبايي كه ممكن است در معرض مواد شيميايي هوا قرار بگيرند خودداري كنيد. اگر آسم، آلرژي يا حساسيت به بو داريد، ممكن است در معرض خطر بيش‌تري باشيد.

كراتينه ممكن است براي موهاي فر يا موج دار ايده ال به نظر برسد اما ممكن است در بلند مدت هزينه بيش‌تري براي شما داشته باشد. چرا كه فرمالدئيد يك ماده شيميايي است كه مي‌تواند باعث واكنش‌هاي پوستي و ساير عوارض جانبي شود. متخصصان زيبايي بطور منظم در معرض فرمالدئيد و ساير مواد شيميايي قرار‌‌‌ مي‌گيرند. اين نيز ممكن است منجر به اثرات بد شود. قبل از رزرو قرار ملاقات با مو، از آرايشگر خود بپرسيد كه از چه نوع درمان كراتينه استفاده‌‌‌ مي‌كنند و برچسب‌ها را به دقت بررسي كنيد.

 

كراتينه مو پاسداران

اگر به دنبال سالني مطمئن با كادري حرفه اي در زمينه كراتينه كردن مو هستيد به شما سالن زيبايي نسيم عقيلي واقع در پاسداران را توصيه ميكنيم . خانم هايي كه ساكن منطقه يك تهران هستند به آساني ميتوانند به خيابان پاسداران آمده و در سالن زيبايي نسيم عقيلي انواع خدمات زيبايي از جمله كراتينه كردن مو را انجام دهند 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.