سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

كانكس ويلايي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كانكس ويلايي

۵۹ بازديد

كانكس ويلايي

همانطور كه مي­دانيد كانكس­ها در بسياري از مكان­هاي تفريحي و اداري و.. كاربرد دارند. هم ظاهر زيبايي دارند و هم از استحكام خاصي برخوردارند كه در شرايطي از كانكس استفاده مي­شود كه امكان ساخت و ساز منازل بتني در آن مكان نباشد. ما در اين مقاله مي­خواهيم به خصوصيات كانكس هاي ويلايي و مزايا و معايب آن بپردازيم و هم­چنين جنس و قيمت اين نوع كانكس را نيز مورد بررسي قرار دهيم.

كانكس ويلايي از محصولات مهم كانكس يووا ميباشد.اين كانكس ميتواند بصورت سوئيت ويلايي و يا كانكس مسكوني وبا امكانات رفاهي كامل مورد استفاده قرار گيرند كه اين امكانات شامل اتاق خواب، آشپزخانه، كمد ديواري، حمام، سرويس بهداشتي فرنگي و حال و پذيرايي ميباشد.

كانكس ويلايي چيست؟

كانكس ويلايي نوعي سازه مثل بناهاي مسكوني است كه هر آن­چه كه يك منزل مسكوني بايد داشته باشد را داراست و تنها تفاوت آن با ويلاهاي بتني نوع مصالحي است كه در ساخت آن­ها به كار رفته و قابل حمل بودن آن است. اين كانكس ها گاهي به صورت دو طبقه ساخته مي­شوند و داراي انواع سيستم­هاي رطوبتي و حرارتي مي­باشد.

كانكس هاي ويلايي هم مثل همه­ي سازه­ها، نياز به طراحي دارد كه اين طراحي با توجه به انتظارات مشتري و امكانات موردنظر آن­ها انجام ميگيرد كه بعد از بازديد از محيط و در نظر گرفتن تمام جوانب محيطي طرح آن آماده مي­شود.

اين كانكس يك بناي كاملا مسكوني مانند يك سازه سنتي ميباشد كه براي سكونت استفاده ميگردد.مهمترين تفاوت بين سازه هاي سنتي و پيش ساخته در اين ميباشد كه پيش ساخته ويلايي قابليت جابه جايي، قابليت گسترش متراژ، كاملا ضد زلزله، سريع النصب بوده كه اين امر در ساختمانهاي سنتي امكان پذير نميباشد.كاربري كانكس ويلايي اكثرا براي باغها و ييلاقها و در شمال كشور ميباشد.

كاربرد كانكس ويلايي

كشور ما در مناطق مختلف خود داراي آب و هواي متفاوتي است. در مناطق شمالي كه آب و هواي متفاوتي نسبت به شرق و جنوب دارند بسياري از مردم ساكن آن مناطق، باغ و زمين­هاي كشاورزي فراواني دارند كه بايد هر روز و به طور مداوم از آن­ها بازديد كنند،  و به دلايل مختلف مانند دور بودن منازل آن­ها به محل كارشان يا نداشتن مجوز براي ساخت و ساز سازه بتني در اين مكان­ها و يا نداشتن زمان كافي براي ساخت منازل بتني، از كانكس­ ويلايي استفاده مي­كنند كه هم از لحاظ هزينه و زمان به صرفه­تر هستند و هم در اين مواقع بسيار كاربردي هستند.

انواع كانكس ويلايي

كانكس ويلايي از لحاظ ابعاد، انواع مختلفي دارند كه در اينجا انواع آن­ها را براي شما عزيزان بيان مي­كنيم:

  1. كانكس 15 متري با ابعاد (5/2 * 6) داراي تمام امكانات ضروري
  2. كانكس 18 متر با ابعاد(3 * 6)
  3. كانكس 30 متر با ابعاد(5/2 * 12)
  4. كانكس 36 متر با ابعاد(3 * 12)
  5. كانكس 42 متر با ابعاد(5/3 * 12)
  6. كانكس 50 متر با ابعاد(5 * 10) به صورت دو تكه ساخته مي­شوند.
  7. كانكس 60 متر با ابعاد(6 * 10) كه معمولا به صورت دو تكه ساخته مي­شود.
  8. كانكس 72 متر با ابعاد(6 * 12) به صورت دو تكه ساخته مي­شوند.

انواع كانكس ويلايي يووا

1-كانكس ويلايي پانلي
2-كانكس ويلايي LSF
3-كانكس ويلاي CFS
4-كانكس ويلايي نما كانادايي

جنس كانكس ويلايي

براي ساخت كانكس ويلايي پيش ساخته مصالح متفاوتي به كار گرفته مي­شوند كه با توجه به جنس آن­ها انواع مختلفي دارند. عوامل مختلفي در تعيين جنس كانكس تاثيرگذار است مانند: شرايط آب و هوايي آن منطقه، مسائل فني، و ميزان بودجه­اي كه مشتري بابت كانكس پرداخت مي­كند. از طرفي موادي كه در ساخت كانكس ويلايي به كار مي­رود بسيار مقاوم در برابر عوامل محيطي هستند.

يكي از مصالحي كه عموما در ساخت كانكس ويلايي به كار مي­رود، ورق هاي آلوزينك و گالوانيزه است كه هر دو مقاومت بالايي دارند. آلومينيوم از ديگر مصالح ساخت اين نوع كانكس است اما گالوانيزه به دليل مقاومت بالا بيشتر مورد استفاده قرار مي­گيرد. بدنه كانكس ها از ساندويچ پانل است و گاهي نيز در نماي خارجي آن از پي وي سي و ام دي اف نيز استفاده مي­شود. در كانكس ويلايي ثابت براي كف آن از سراميك و در سقف آن نيز علاوه بر ساندويچ پانل از پلي يورتان و ورق هاي فولاد نيز استفاده مي­شود.

مزيت هاي كانكس ويلايي

از ويژگي­هاي آن مقاومت بسيار خوب آن در برابر زلزله و عوامل محيطي است.. همچنين هزينه و مدت زماني كه براي ساخت آن به كار مي­رود از سازه­هاي سنتي كمتر است و در اماكني كه امكان ساخت و ساز بتني وجود ندارد به راحتي مورد استفاده قرار گيرند.

به نسبت هزينه­اي كه براي ساخت كانكس ويلايي صرف مي­شود حداقل 25 تا 30 سال به خوبي مورد استفاده قرار مي­گيرند.

از ديگر مزاياي آن قابل حمل بودن، وزن سبك و قابل جابه جا بودن آن است. و اينكه مي­تواند با متراژ پايين داراي امكانات كامل موردنياز مانند سيستم گرمايشي و سرمايشي مناسب و… باشند.

كانكس ويلايي داراي مزايايي بسيار فراواني ميباشد كه از جمله آنها: 1-سرعت بسيار بالا درنصب و اجرا با كمترين پرت در متريال و اجناس مصرفي 2-قيمت مناسب تر نسبت به سازه هاي سنتي 3-اجراي سيستم عايق بندي كامل در برابر سرما و گرما 4- استفاده از متريال سبك و مقاوم 5-مقاومت بالا در برابر شرايط جوي و خورندگي و زلزله 6-هزينه هاي جانبي كمتر از جمله كرايه بار و تنوع اكيپ سازنده كمتر نسيت به ساختمانهاي سنتي 7-استفاده از اين سازه با كاربري هاي مختلف در كارگاه ها و موسسات كه سازه هاي سنتي اين امكان را دارا نميباشند.

معايب استفاده از كانكس ويلايي

طول عمر كمتر كانكس ويلايي نسبت به سازه­هاي بتني از معايب آن است. گاهي در برابر برف و باران در طولاني مدل شكل ظاهري خود را از دست مي­دهند و مانند سازه­هاي بتني قابل بازسازي نيستند. و عيب ديگر آن اين است كه نمي­توان كانكس چند طبقه ساخت. فقط امكان ساخت نهايتا دو طبقه امكان­پذير است. از طرفي زير نظر نظام مهندسي ساخته نمي­شوند و ساخت آن بر عهده توليد كنندگان است. هم چنين محدوديت در نماي خارجي آن به دليل محدوديت در مصالح مورداستفاده در آن از ديگر معايب آن است.

امكانات كانكس ويلايي

امكانات كانكس ويلايي مي­تواند دقيقا شبيه امكانات منازل مسكوني ما باشند. از جمله: سرويس بهداشتي و حمام، اتاق پذيرايي، اتاق خواب به همراه كمد ديواري، آشپزخانه به همراه تمام وسايل قابل نصب موردنياز در آن و اتاق نشيمن و حتي فضاهاي بازي مثل ميز بيليارد و… يا حتي داراي تراس باشند. علاوه بر اين موارد، بسياري از امكانات ديگر مانند: تانكر ذخيره آب و فضايي براي سونا و يا پريز و كليد هايي براي نصب و راه اندازي اينترنت و انواع لامپ هاي سقفي و آويزي و شيرآلات و انواع لوله كشي­ها در كانكس ويلايي امكان­پذير است

متريال مصرفي در كانكس ويلايي

با توجه به نوع سازه و شكل ظاهري و شرايط آب و هوايي ميتوان براي ساخت كانكس ويلايي از اجناس متفاوت استفاده كرد جهت استحكام و عايق بندي آن اكثرا از ساندويچ پانل استفاده ميگردد كه جهت حفظ زيبايي در نماي آن از سايدينگ و گاها از چوب استفاده ميگردد.
در نماي داخلي اكثرا از ديوارپوش روكشدار و گاهي از تايلهاي كناف بهمراه كاغذ ديواري استفاده ميگردد پوشش داخلي كف ويلا اكثرا از سراميك بوده و گاهي نيز از پاركت درجه يك استفاده ميگردد. درب و پنجره از نوع UPVC و كليه تاسسيات مكانيكي از لوله هاي سوپر پايپ و شير آلات درجه اهرمي از نوع قهرمان ميباشد.

قيمت كانكس ويلايي

محاسبه دقيق جهت قيمت گذاري براي قيمت خريد كانكس ويلايي طبق درخواست مشتريان محاسبه ميگردد.با توجه به توضيحات خريداران محترم كارشناسان فروش ما در اسرع وقت قادر خواهند بود قيمت سازه درخواستي فوق را به عزيزان اعلام نمايند.

موارد متعددي در تعيين قيمت كانكس ويلايي تاثيرگذار است:

  1. مصالح به كار گرفته شده در روند ساخت كانكس
  2. مساحت و متراژ فضاي مورد نظر براي احداث كانكس
  3. معماري و مهندسي به كار رفته در كانكس
  4. محل و مكان مورد نظر براي قرار گيري كانكس
  5. نحوه ي ساخت و اجراي كانكس
  6. هزينه ي حمل و نقل كانكستا محل موردنظر

كه اين موارد نام برده شده در كاهش يا افزايش قيمت كانكس ويلايي بسيار موثر است.

نتيجه ­گيري

همانطور كه در بالا خوانديد ويژگي­هاي كانكس ويلايي را مورد بررسي قرار داديم كه از مزايا و معايب آن موارد مهم را بيان كرديم و گفتيم كه كانكس ويلايي در ابعاد مختلفي موجود مي­باشند كه باتوجه به مكاني كه در آن نصب مي­شوند و…، قيمت آن­ها نيز متغير است. در انتها به اين نتيجه رسيدسم كه بسيار به صرفه و مقاوم هستند. مي توانيد براي اطلاع از جديدترين قيمت هاي كانكس ويلايي از سايت شركت صنعتي يووا استفاده كنيد و با كارشناسان و پشتيبانان سايت در تماس باشيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.