یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر

۸۸ بازديد

در حال حاضر، پيشرفته ترين و مدرن ترين دوربين هاي مداربسته با استفاده از شبكه نت تبادل ديتا نموده و با استفاده از قابليت اتصال به PC نيازهاي كاربران را پاسخ مي گويند. در اين مقاله قصد داريم انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر و نحوه اين انتقال را مورد بحث و بررسي قرار دهيم. البته انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر در شبكه داخلي و شبكه نت با هم متفاوت است. لذا لازم است به صورت جداگانه بدان پرداخته شود. در اين مبحث صرفا شبكه داخلي را مورد بحث و بررسي قرار مي دهيم.

دوربين هاي مداربسته را مي توان سيستم هايي بي نظير و بسيار كارآمد براي حفظ امنيت در محيط هاي بسته و حتي فضاهاي باز دانست. اين سيستم هاي نظارتي تصويري با گذر زمان و پيشرفت تكنولوژي همه روزه ابعاد جديدي از كيفيت و امكانات را در اختيار كاربران قرار مي دهند.

انواع بسيار متنوعي از دوربين هاي مداربسته در بازارهاي تجاري جهاني عرضه مي شوند كه مي توانند كاربران را تحت تاثير قرار داده و پاسخگوي نيازهاي امنيتي آن ها باشند. در جهان امروز، شايد بتوان كامپيوترها، فضاي نت و دهكده جهاني را جالب ترين و بزرگترين اختراع بشر دانست. چرا كه تمام ابعاد زندگي وي را تحت الشعاع قرار داده است.

انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر

تصاوير دريافتي و ثبت شده توسط دوربين هاي مداربسته تنها در محل ضبط اين تصاوير قابل رويت مي باشند. براي اين كه بتوانيد تصاوير دوربين هاي مداربسته را روي تجهيزاتي غير از دستگاه هاي ضبط ويدئويي مشاهده كنيد، انتقال اين تصاوير روي دستگاه مورد نظر لازم است. انتقال تصوير در تمامي سيستم ها اعم از كامپيوتر، لپ تاپ، گوشي هاي تلفن هوشمند و يا تبلت ها داراي اصول ثابتي است. اما در برخي از موارد اندكي تفاوت وجود دارد. براي انتقال ديتا مي توان با استفاده از سيم يا به صورت بي سيم (Wireless) بين دستگاه و دوربين ارتباط برقرار كرد. هرچند سيستم بي سيم واي فاي مي تواند شعاع محدودي تا حدود 100 متر را پشتيباني نمايد. هرچند كه مي توان از طريق سيستم ها و آنتن هاي راديويي حتي تا شعاع ده ها كيلومتر نيز ديتاها را انتقال داد.

انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر

ملزومات انتقال تصوير دوربين مدار بسته روي كامپيوتر

  • دستگاه ضبط ويدئويي ديجيتال DVR يا NVR به عنوان سرور مركزي
  • اينترنت در محل ثبت و ضبط تصوير براي دوربين هاي مداربسته تحت شبكه

در حالت كلي مي توان دوربين هاي مداربسته را به دو نوع آنالوگ (Analog) و تحت شبكه (IP) تقسيم نمود. انتقال تصاوير در اين دو نوع دوربين كاملا مجزا و متفاوت است. چرا كه دوربين هاي مداربسته آنالوگ قابليت اتصال مستقيم به كامپيوتر، لپ تاپ يا به اصطلاح PC را ندارند. بدين منظور لازم است از دستگاه هاي ضبط ويدئويي ديجيتال يا Digital Video Recorder استفاده گردد. لكن دوربين هاي مداربسته اين امكان را در اختيار كاربر قرار مي دهند كه به صورت مستقيم، ديتاهاي تصويري را از دوربين به كامپيوتر انتقال دهد.

 

انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر

نحوه انتقال تصوير دوربين مداربسته آنالوگ روي كامپيوتر

  • ايجاد دسترسي به منوي تنظيمات دستگاه با استفاده از مانيتور و PC
  • انتخاب منوي تنظيمات Setting يا Configuration
  • انتخاب منوي شبكه يا Network
  • انتخاب كد قسمت مربوط به آدرس آي پي دستگاه ضبط ويدئويي ديجيتال (DVR IP Address) و يادداشت آن
  • اتصال دستگاه ضبط ويدئويي ديجيتال DVR به كامپيوتر (از طريق سوئيچ و يا به صورت مستقيم)
  • نوشتن DVR IP Address در نوار ابزار مرورگر اينترنت (نظير Internet Explorer و ...) و باز كردن پنجره ثبت نام كاربري (User Name) و كلمه عبور (Password)
  • وارد كردن نام كاربري و كلمه عبور
  • در صورت نصب برنامه ActiveX قادر به مشاهده تصاوير دوربين هاي مداربسته خود روي مانيتور كامپيوترتان خواهيد بود.

نحوه انتقال تصوير دوربين مداربسته تحت شبكه روي كامپيوتر

  • استارت سيستم دوربين تحت شبكه
  • اتصال دوربين با استفاده از كابل شبكه و يا سوئيچ به كامپيوتر
  • استفاده از دفترچه دوربين مداربسته تحت شبكه يا IP Finder براي دستيابي به ادرس IP Address دوربين
  • درج كد IP Address مذكور در نوار ابزار مرورگر اينترنت Internet Explorer
  • وارد كردن نام كاربري و كلمه عبور با استفاده از راهنماي منوآل دوربين مداربسته
  • تنظيم IP Address دوربين در پنجره باز شده و بردن به رنج معمول شبكه
  • بازگرداني IP Address به رنج قبلي
  • در صورت انجام صحيح مراحل فوق مي توانيد شاهد اتصال دوربين مداربسته تحت شبكه خود به كامپيوتر و انتقال تصاوير روي آن باشيد.

نكات مهم انتقال تصوير دوربين مدا ربسته روي كامپيوتر

  • تمامي دوربين هاي مداربسته جديد و قديمي قابليت ارسال تصاوير روي سيستم عامل هاي Widows را دارند. هم چنين بسياري از آن ها مي توانند با سيستم عامل هاي MAC OSنيز تبادل اطلاعات نمايند. اما در صورتي كه دوربين مداربسته مورد نظرتان نتوانست با برخي نسخه ها ارتباط برقرار نمايد، لازم است از نرم افزاتر مناسب استفاده نماييد.
  • كيفيت تصاوير انتقال يافته روي كامپيوتر بستگي زيادي به نوع دوربين ثبت تصاوير و نرم افزارهاي انتقال تصوير دارد. كه توسط توليد كننده دوربين هاي مداربسته مدام در حال به روز رساني و بهبود هستند.
  • سرعت انتقال تصاوير نيز مي تواند از مشخصات سيستم دوربين مداربسته بوده و در برندهاي معتبر بهتر از ساير سيستم ها باشد.

انتقال تصوير دوربين مداربسته روي كامپيوتر

سخن آخر

همان گونه كه مطالعه كرديد، مي توان تصاوير ثبت شده توسط دوربين هاي مداربسته را (چه در دوربين هاي آنالوگ و چه در دوربين هاي تحت شبكه) به كامپيوتر انتقال داد. با اين روش مي توان حتي تصاوير را با استفاده از اينترنت به هر نقطه از جهان نيز ارسال نمود. در واقع در صورت وجود اينترنت در مبدا و مقصد انتقال ديتاهاي تصويري، مي توان تصاوير را به صورت كامل و بدون افت كيفيت در گوشي هاي تلفن اسمارت (هوشمند با هر سيستم عاملي نظير اندرويد يا آي او اس و ...) و نظير آن مانيتورينگ نمود.

شركت دوربين مدار بسته پويابين، شركتي معتبر در زمينه مشاوره، فروش و راه اندازي دوربين مدار بسته است. كارشناسان مجرب فروش اين شركت، خدمات مشاوره رايگان را در زمينه دوربين مدار بسته ارايه مي دهند. به شما پيشنهاد مي كنيم قبل از تصميم گيري نهايي و سفارش دوربين مدار بسته، با كارشناسان فروش شركت پويابين تماس بگيريد و از راهنمايي آن ها استفاده كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.