یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

مفهوم تازه اي از 3 رنگ در پرچم ايران

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

مفهوم تازه اي از 3 رنگ در پرچم ايران

۹۷ بازديد

 (3 نكته تازه كه درباره پرچم ميهن نمي دانستيد!)

پرچم ايران در گذر زمان دچار تغييراتي شده است تا بعد از انقلاب به سه رنگ سرخ و سفيد و سبز و با آرم الله ماندگار شده است.

امروزه همانطور كه شاهد هستيم در بسياري از شركت ها و ادارات استفاده از پرچم ايران بسيار رايج است و همين دليل باعث شده تا اهميت و كاربرد پرچم بيشتر مشخص شود و خريداران پرچم توجه بيشتري به آن دارند . در اين مطلب قصد داريم نكاتي در مورد پرچم هاي اصل و تقلبي و جنبه هاي متفاوت پرچم ايران را ذكر ميكنيم.

پرچم هاي روميزي در ابعاد و اندازه و جنس پارچه و نوع چاپ و نوع پايه ها متنوع هستند و خريداران با توجه به سليقه خود و مكاني كه ميخواهند استفاده كنند گزينه مورد نظر خود را انتخاب مي كنند. خريد پرچم نياز به دانستن اطلاعاتي است تا بتوان از خريد نمونه هاي تقلبي و چيني خودداري كرد .

در دفاتر كار و يا ادارات و شركت ها يكي از وسايلي كه در روي ميز رييس و مديران و كارمندان و همچنين در سمينار و همايش يا غرفه هاي نمايشگاهي و… مشاهده مي شود پرچم ايران است. همچنين در مشاغل كوچك نيز در جلسات كاري يا دفاتر كارشان افراد علاقه دارند تا پرچم روميزي تبليغاتي خود را روي ميزكارشان قرار دهند تا ظاهري رسمي تر به دفتر كار خود ببخشند.

3 نشانه براي تشخيص پرچم ايران اصل

به دليل سودجويي بعضي از تاجران ايراني پرچم ايران با كمترين كيفيت توليد و عرضه مي شود. توليد پرچم تقلبي در چين با مشكلاتي مانند چاپ جمله اشتباه در طراحي و حك نوشته هاي پرچم هاي تبليغاتي مانند آرم و عكس پرچم ايران امروزه به وفور ديده مي شود اين اشتباهات به دليل حجم بالاي توليد و سرعت بالاي توليد رخ مي دهد.

براي تشخيص پرچم ايران اصل بايد به نكاتي توجه كنيد تا در آينده بعد از گذشت مدت كوتاهي متحمل هزينه اضافي نشويد.

كيفيت پارچه پرچم

كيفيت پارچه يكي از نكات مهمي است كه هنگام خريد يا سفارش پرچم بايد به آن دقت شود . معمولا براي تهيه پرچم از دو پارچه ساتن مات و ساتن آمريكايي ، ساتن براق ، جير و مخمل استفاده مي شود . ساتن درجه يك وزن بيشتري دارد و انتخاب مناسب تري براي پرچم روميزي است زيرا سنگيني پارچه باعث ايستايي و زيبايي بيشتر پرچم مي شود.در پرچم هاي تقلبي يا چيني معمولا از پارچه هاي بي كيفيت و نازك و سبك استفاده مي شود.

كيفيت چاپ پرچم

كيفيت چاپ نيز از نكات بسيار مهم در توليد پرچم است و بايد به آن توجه بسياري شود. كيفيت چاپ روي رنگ هايي كه در توليد پرچم به كار مي رود بسيار تاثير گذار است و با توجه به رنگ و كيفيت چاپ مي توانيد پرچم هاي تقلبي را پرچم هاي اصل تشخيص دهيد.

طراحي پرچم

طراحي در پرچم هاي تبليغاتي داراي اهميت زيادي است زيرا يك طراحي تخصصي و جذاب مي تواند در جذب مخاطب بسيار مهم و اثرگذار باشد ، اما در توليد پرچم كشور ها اين نكته اهميت كمتري دارد زيرا نيازي به طراحي مجدد نيست و فقط بايد به كيفيت پارچه و كيفيت چاپ توجه شود.

 

مفهوم تازه اي از 3 رنگ در پرچم ايران

با اينكه پرچم ايران در گذر زمان دچار تغييرات زيادي شده است اما سال هاي طولاني در آن سه رنگ سبز و سفيد و قرمز بكار رفته است. معنا و مفهوم رنگ ها در فرهنگ ها و ملل مختلف مي تواند متفاوت باشد . به عنوان مثال در چين رنگ سياه به معني كدورت و رنگ سفيد به معني پرهيزگاري و رنگ زرد به معني اعتماد است ، اما در غرب رنگ سياه يعني عذاداري و زرد يعني دشمني و كينه توزي و سبز به معني اميدواري و سفيد به معني خلوص است. در ايران نيز رنگ ها از نظر روانشناسي معنا و مفهوم خاصي دارند. نقاشي پرچم ايران در اشكال مختلف و كاريكاتورهاي زيادي كشيده شده است كه مي توانند مفهوم رنگ ها را بيشتر نمايان كنند.در ادامه معناي هر رنگ پرچم ايران را از نظر روانشناسي شرح مي دهيم.

رنگ سبز در فرهنگ ايران و از نظر روانشناسي نماد طبيعت است. رنگ سبز نشان دهنده آرامش و خوشبختي است. از زمان هاي قديم نيز رنگ يبز به معناي باروري بوده و در در زمان هاي گذشته براي لباس عروس از آن استفاده ميشد.

رنگ سفيد در فرهنگ ايران و از جنبه روانشناسي نماد پاكي و معصوميت است. رنگ سفيد معمولا نشان دهنده سرما و پاكيزگي و آرامش است. در تهيه لباس پزشكان و پرستاران براي ايجاد حس پاكيزگي استفاده مي شود.

رنگ قرمز كه به وجود آورنده احساس شور و هيجان است و از جنبه اي ديگر تحويرك كننده احساس خشم و عصبانيت است . در فرهنگ كشورمان نشان دهنده عشق و حرارت و صميميت است.

آرم پرچم ايران كه كلمه ايران است در وسط رنگ سفيد قرار گرفته است كه معناي يگانگي خداست.

البته مي توان گفت آرم پرچم ايران كه به شكل گل لاله است كه بر سر مزار سربازان مدافع وطن مي رويد. نقاشي پرچم ايران در اشكال متنوعي كشيده است كه در آن ها به معناي رنگ ها بيشتر مي توان پي برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.