جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

پرچم تشريفات

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

پرچم تشريفات

۱۱۸ بازديد

 

پرچم تشريفات و كاربرد آن در مراسمات

پرچم تشريفات به يك شركت و سازمان جلوه خاصي مي دهد و باعث مي شود تا رسمي تر جلوه كند. اگر دقت كرده باشيد، همه مديران در اتاق خود از پرچم تشريفات به تعداد خيلي زياد استفاده مي كنند تا رسمي بودن شركت خود را بيان نمايند. در اكثر مراسم تجاري و اداري پرچم تشريفات نيز استفاده مي شود.

حتي در بسياري از شركت ها و سفارتخانه ها و فرودگاه ها و هتل ها و دانشگاه ها و مراكز اين چنيني از پرچم براي نشان دادن فرهنگ و ريشه هاي تاريخي آن كشور استفاده مي كنند ، چرا كه پرچم كشورها نماد سلايق ، تاريخچه و شرايط جغرافيايي آن كشورها محسوب مي شود.از اين روي پس از استفاده از پرچم روميزي در بسياري از مراكز و شركتها سفارش شده است.

همه چيز درباره پرچم تشريفات:

پرچم همواره تداعي كننده اقتدار و نماد مهمي از هويت مي باشد. ارگان ها، سازمان ها و هر شركتي معمولا براي بيان شايستگي و هويت خود، از يك پرچم تشريفات در محيط كار استفاده مي كنند.

پرچم تشريفات مي تواند پرچم ايران و يا پرچم لوگوي مربوط به شركت و يا نهاد خاصي باشد. استفاده از يك پرچم تشريفات مي تواند ضمن زيبايي دكوراسيون محل كار، وجهه خاصي نيز به آن شركت ببخشد كه اين خود در رسميت شركت و نمايش اعتبار آن نقش به سزايي دارد.

حتما براي هر كدام از افراد پيش آمده است كه به محض ورود به يك هتل، شركت و يا سازمان پرچم تشريفات را مشاهده كنند كه به عنوان بخشي از دكوراسيون محيط كار در نظر گرفته شده است. در واقع پرچم تشريفات در محلي قرار داده مي شود كه به خوبي قابل مشاهده باشد تا بتواند نظرها را به سوي خود جلب نمايد. اين نوع پرچم مي تواند در همه مكان ها استفاده شود و مختص به شركت خاصي نيست.

پرچم تشريفات به چه معنا و مفهوم است؟

از پرچم تشريفات در سالن هاي مديريت، غرفه هاي نمايشگاهي، لابي هاي هتل و در جاهايي كه تعداد  بيشتري از مردم حضور دارند استفاده مي شود.

اين مسئله مهم است كه هنگام سفرهاي مختلف مانند مسافرت هاي تيمي براي شركت در مسابقات بين المللي و يا سفرهاي كاري تيم شركت به كشورهاي ديگر و در كل سفرهايي كه جهت افتخار آفريني براي يك سازمان، شركت ، تيم ويا كشور است پرچم تشريفاتي را به عنوان معرف خود و تاريخچه ي سازمان، به همراه داشته باشيد

پرچم تشريفات همچنين در ديدار دولتمردان نيز استفاده مي شود كه در بيشتر مواقع در فرودگاه ها اين نوع پرچم قرار گرفته و در برخي مواقع در سالن ديدار دولتمرد خارجي با هم رده خود قرار مي گيرد.

پرچم تشريفات را با پارچه ساتن يا جير مي دوزند تا بهترين و باكيفيت ترين باشد. نقش روي پرچم يا گلدوزي شده يا به صورت چاپ ديجيتال چاپ مي شود.

چاپ ديجيتال در سفارشات كم يا زياد يا در طرح هاي ترام به صرفه تر است. انواع پرچم تشريفات مي تواند در اندازه هاي گوناگوني چاپ شود.چاپ ديجيتال و استفاده از تكنولوژي روز در فروش پرچم به صورت تعداد بالا و با قابليت توليد پرچم در سريع ترين زمان ممكن و كيفيت عالي تاثير گذار است.

در صورتي كه براي دريافت پرچم تشريفات عجله داشته باشيد، چاپ ديجيتال مي تواند گزينه خيلي خوبي باشد. در چاپ ديجيتال طرح به صورت مستقيم از كامپيوتر روي پارچه يا كاغذ به وسيله پلاتر ترسيم و چاپ مي شود.

پرشين نوين پرچم - پرچم تشريفات - چاپ ديجيتال پرچم تشريفات

 

اندازه پرچم تشريفات

پرچم تشريفات معمولا بر حسب نياز سفارش دهندگان توليد و طراحي مي شود و مشتريان مي توانند بر اساس اندازه پيشنهادي خود، محصول مورد نظر را سفارش دهند. البته با توجه به اين كه پرچم ها در نمايشگاه ها، سالن هاي كنفرانس، لابي و اتاق هاي مديريت استفاده مي شود، داراي اندازه استانداردي نيز مي باشد. اندازه استاندارد پرچم تشريفات معمولا 90*150 و يا 100*170 مي باشد. توجه داشته باشيد كه متناسب بودن و يك اندازه بودن آن مي تواند نظم خاصي به محل كار نيز ببخشد.

مواد اوليه براي چاپ پرچم

پارچه هاي جير در مقايسه با پارچه هاي ساتن خيلي زود تغيير رنگ مي دهند و به همين دليل براي چاپ ديجيتال مناسب نيستند.

زماني كه چاپ ديجيتال روي پارچه ساتن مناسب نباشد مي توان از چاپ سيلك استفاده كرد. پرچم تشريفات در سه نوع گرد، پنجه شيري و شمسه طراحي مي شود.

پرچم تشريفات به صورت ايستاده بوده و در مراسم هاي سياسي و تجاري از آن استفاده مي شود. اين نوع پرچم بعد از به اتمام رسيدن مراسم دوباره بايگاني و نگهداري مي شود تا در مراسم بعدي بتوان از آن استفاده كرد.

البته حتي در برخي مواقع هم پرچم جديدي طراحي و چاپ مي شود تا اگر احتمالا رنگ و روي پرچم از بين رفته باشد، بتوان پرچم جديدي را جايگزين كرد.

پرچم تشريفات به صورت دو رو چاپ مي شود تا در مراسم جلوه بهتري داشته باشد. پرچم تشريفات به نحوي به ميله ها نصب مي شوند كه هميشه در برابر ديدگان قرار داشته و مراسم را رسمي تر نشان بدهد.

 پرشين نوين پرچم - پرچم تشريفات - با پرچم تشريفات رسمي تر باشيد

بهترين چاپ پرچم

پرچم تشريفات بايد در بهترين كيفيت به چاپ برسد بخاطر اين كه مي تواند نشانگر كيفيت محصولات يك كشور باشد. پرچم تشريفات حتي در لابي هتل ها نيز قابل استفاده است و حتي زماني كه هتل ها ميزبان مراسم سياسي يا تجاري مي شوند، پرچم تشريفات بسيار مهم خواهد بود.

پايه نگهدارنده پرچم بايد محكم و طوري باشد كه سنگيني پارچه باعث افتادن پايه نشود.پرچم تشريفات بايد طوري چاپ شود كه رنگ هاي پرچم ماندگاري بيشتري داشته باشد و در درازمدت باقي بماند.

پرچم تشريفات هميشه جلوه خاصي به سالن هاي همايش مي دهد. گاهي مواقع پرچم تشريفات به ميله هايي با پايه هاي سنگي نصب مي شود. انواع پرچم تشريفات مي تواند جلوه خاصي به محل كار شما بدهد.

با انواع پرچم مي توانيد سالن اداري خود را براي عقد قرارداد رسمي تر كنيد، طوري كه مشتري تمايل به عقد قرارداد را داشته و سريع اين كار را انجام دهد.

 

چاپ پرچم تشريفات

نوع پارچه اي كه معمولا براي چاپ پرچم تشريفات به كار مي رود، پارچه جير يا ساتن است. اين دو نوع پارچه با توجه به بافت و تار و پودي كه در آن ها به كار رفته است در هنگام نصب بر روي ميله به راحتي حالت و زيبايي پرچم را حفظ مي كنند.

براي چاپ پرچم روش هاي مختلفي وجود دارد و با توجه به نماد و لوگويي كه قرار است بر روي پرچم چاپ شود، از چاپ سيلك ، چاپ ديجيتال و يا گلدوزي استفاده مي شود. زماني كه تعداد چاپ كمتر باشد و رنگ چاپ نيز زياد باشد، چاپ ديجيتال مي تواند گزينه مناسبي باشد.

همچنين در برخي از طرح ها ممكن است كه نوشته اي در پس زمينه طرح وجود داشته باشد، در اين صورت، از چاپ ديجيتال استفاده مي شود. در چاپ ديجيتال از جوهرهاي سابليميشن و كيفيت چاپ با دقت DPI 1200 استفاده مي شود. اين رنگ ها به دليل دوام بسيار بالا، قابل شست و شو نيز هستند.

چاپ ديجيتال توسط پلاتري مخصوص انجام مي شود. طرح مستقيما از كامپيوتر دريافت و بر روي پارچه چاپ مي شود. با توجه به اين كه پارچه هاي جير نسبت به حرارت حساس هستند، براي چاپ ديجيتال مناسب نيستند و از پارچه ساتن در چاپ ديجيتال استفاده مي شود.

چاپ سيلك زماني مورد استفاده قرار مي گيرد كه تعداد بالايي از پرچم ها قرار است چاپ شوند. همچنين زماني كه تعداد رنگ براي چاپ كمتر باشد و يا نياز باشد تا پرچم بر روي پارچه جير چاپ شود، از چاپ سيلك استفاده مي شود. در چاپ سيلك براي هر كدام از رنگ ها، يك شابلون ساخته مي شود و سپس چاپ هر رنگ در يك مرحله جداگانه و از طريق شابلون ها صورت مي گيرد.
پس از اين كه پرچم ها چاپ و آماده شدند، نياز است تا بر روي يك پايه نصب شوند. معمولا سه نوع پايه پرچم تشريفات وجود دارد.

پايه گرد، پايه پنجه شيري و شمسه پايه هاي پرچم تشريفات هستند كه در دو نوع درجه يك و درجه دو توليد مي شوند. معمولا پايه هاي درجه يك از آلومينيوم ساخته مي شوند و به نسبت درجه دوم آن كه از جنس چدن مي باشد، مقاومتر بوده و عمر طولاني تري دارند. اين پايه ها شكننده نيستند و دچار زنگ زدگي نمي شوند، همچنين معمولا داراي يكسال ضمانت مي باشند.

 

مهمترين كاربردهاي پرچم تشريفات

همانطور كه ذكر كرديم پرچم تشريفات مي تواند در شركت ها و نهادهاي مختلف مورد استفاده قرار بگيرد. پرچم تشريفات همچنين مي تواند در ميادين ورزشي و مسابقات رسمي، اماكن دولتي و خصوصي، نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، تزئين خيابان ها و ميادين به هنگام جشن هاي ملي، كنفرانس هاي بين المللي، غرفه هاي نمايشگاهي، لابي هتل و فرودگاه نيز مورد استفاده قرار گيرد.

با توجه به اين كه پرچم تشريفات به صورت دو رو چاپ مي شود، هنگام نصب آن بر روي پايه مي تواند مراسم و محيط كار را بسيار رسمي جلوه دهد. پرچم تشريفاتي مي تواند پرچم ايران، پرچم تشريفات با لوگوي اختصاصي و پرچم تشريفات مخروطي باشد. پرچم تشريفات مخروطي به اين شكل است كه پرچم به شكل يك مخروط قرار مي گيرد و لوگو مورد نظر بر روي آن چاپ شده و از يك جهت در معرض نمايش قرار مي گيرد.

گروه تبليغاتي پرشين نوين پرچم در زمينه چاپ پرچم تشريفات ، انواع پرچم هاي ايران ، پرچم مذهبي و توليد و فروش انواع پرچم ملل، روميزي و … فعاليت مي كند. اين موسسه با ارائه بهترين خدمات به مشتريان خود نيازهاي عزيزان را به بهترين نحو پوشش مي دهد. مشتريان اين مجموعه مي توانند با اطمينان كامل و با پرداخت هزينه اي معقول، محصولات با كيفيتي را سفارش دهند.

پايه هاي سنگي و فلزي نگهدارنده پرچم

قيمت پرچم متناسب با اندازه و مواد اوليه و پايه هاي فلزي يا سنگي آن متفاوت خواهد بود. البته پرچم هاي بزرگتر مناسب سالن هاي بزرگتر و پرچم هاي كوچكتر مناسب سالن هاي كوچكتر است.

شما با پرچم تبليغاتي مي توانيد برند و شركت خود را بهتر معرفي كنيد. البته هر سازمان و شركتي از اين نوع پرچم را در اختيار دارد تا بتواند در مراسم رسمي و تجاري خود به هنگام برگزاري عقد قراردادها، استفاده كند.

براي چاپ پرچم از دستگاه هاي خاصي استفاده مي شود. بخاطر اين كه پارچه ها كاملا صاف و مخدوش نشده باشند تا لوگو و نشان شركت مشخص باشد.

امروزه انواع و اقسام شركت ها، چاپ پرچم ها را عهده دار هستند و شما بايد متناسب با بودجه خود يكي را انتخاب كرده و پرچم مورد نظر خود را چاپ كنيد.

البته كيفيت هميشه بر كميت برتري دارد بنابراين هميشه پرچم خود را با بهترين كيفيت به چاپ برسانيد و اين نوع پرچم در اندازه 90×150 سانتي متر چاپ مي شود.

پرشين نوين پرچم - پرچم تشريفات - پرچم تشريفات ايران

انواع چاپ پرچم حتي به صورت چاپ مستقيم، ليزري و گلدوزي شده نيز عرضه مي شوند. پايه نگهدارنده نيز متنوع بوده و در اندازه هاي دوتايي،پنجه شيري، دوتايي، خورشيدي، شيشه اي، سنگي، فلزي و فلزي دو قلو توليد و عرضه مي شود. با انواع پرچم مي توانيد دفتر كار خود را به بهترين شرايط و به صورت اداري تزئين كنيد.

موارد استفاده پرچم تشريفات

پرچم تشريفات موارد استفاده ي متفاوت و زيادي دارد، شما مي توانيد متناسب با اهميت مراسم اداري يا تجاري خود، پرچم را در اندازه هاي مختلفي چاپ كرده و از آن استفاده كنيد. پرچم تشريفات داراي يك پايه نگهدارنده است كه اين پايه بايد به گونه اي باشد كه نلغزد و پرچم نيز به صورت استوار نيز روي آن باقي بماند.

شما در هر صنف و شغلي كه باشيد مي توانيد پرچم تشريفات را چاپ كنيد و گاهي اوقات پرچم تشريفات مي تواند در زمينه سفيد باشد و يا اين كه به صورت تمام چاپ باشد.

به طور معمول هر سازمان و شركتي، پرچم هاي بسيار زيادي دارد و بخاطر اين كه پرچم نمايانگر هويت يك سازمان و حتي كشور است و بنابراين مي توان با پرچم بر كيفيت كاري كه انجام مي شود تاكيد كرد، پرچم تشريفات گزينه ي مناسبي براي معرفي شركت و سازمان است

در نمايشگاه ها نيز اين نوع پرچم كاربرد فراواني دارد و مي توان اعتبار يك شركت را به وسيله اين نوع پرچم نشان داد.

پرچم تشريفاتي كه شما براي شركت خود چاپ ميكنيد، در كنار پرچم ايران جلوه خاصي به مراسم مي دهد و اگر دقت كرده باشيد در بسياري از مكان ها بدين گونه مراسم برگزار مي شود.

پرشين نوين پرچم - پرچم تشريفات - پرچم تشريفات روميزي

اهميت و اقتدار در مراسم

تعداد پرچم تشريفات در مراسم متفاوت است حتي در برخي مواقع در مراسم سياسي، تعداد اين نوع پرچم ها افزايش مي يابد تا بر اهميت مراسم صحه بگذارد و حتي چهار پرچم تشريفات كنار هم قرار داده مي شود تا مراسم سياسي با اقتدار هر چه بيشتر به انجام برسد.

شما با پرچم تشريفات مي توانيد اهميت و اقتدار شركت خود را به بهترين نحو ممكن بيان كنيد. البته به شرطي كه پرچم را روي بهترين پارچه چاپ كنيد.

بسياري از مديران شركت ها و ادارات در اتاق خود از پرچم تشريفات استفاده مي كنند تا بر رسمي بودن شركت و سازمان خود تاكيد كنند.

نتيجه گيري

پرچم تشريفات به يك شركت و سازمان جلوه خاصي مي دهد و باعث مي شود تا رسمي تر جلوه كند. اگر دقت كرده باشيد، همه مديران در اتاق خود از پرچم تشريفات به مراتباستفاده مي كنند تا رسمي بودن شركت خود را بيان نمايند.

در اكثر مراسم تجاري و اداري پرچم تشريفات نيز استفاده مي شود تا مراسم رسمي تر جلوه كند و اين نوع پرچم روي پارچه هاي ساتن چاپ مي شود تا كيفيت بهتري داشته باشد.

پايه هاي نگهدارنده اين نوع پرچم نيز از بهترين مواد اوليه انتخاب مي شود تا استواري و نگهداشت پرچم بيشتر باشد، و به طور معمول پنجه شيري، فلزي دو قلو، انواع فلزي و سنگي است تا پرچم با استواري بيشتري نگهداشته شود.

هر سازمان و شركتي مي تواند متناسب با كار و حرفه خود؛ از پرچم تشريفات استفاده كند. در مراسم سياسي نيز از اين نوع پرچم بسيار زياد استفاده مي شود تا اهميت مراسم سياسي مشخص شود.

طرح هاي پرچم به صورت چاپ ديجيتال يا سيلك چاپ مي شود و حتي طرح هاي ترام نيز مي تواند به وسيله چاپ ديجيتال به چاپ برسد.

شما با پرچم تشريفات مي توانيد اقتدار و رسميت شركت خود را به بهترين نحوي نشان دهيد. طرح هاي پرچم تشريفات مي تواند به صورت مستقيم از كامپيوتر به پارچه يا مقوا منتقل شده و به چاپ برسد.

با توجه به تمامي مطالب بالا به اهميت بالاي پرچم و انواع آن مخصوصا پرچم تشريفات در مناسبتها و مراسم خاص پي برديم و همچنين متذكر مي شويم يكي از ديگر كاربردها ، استفاده از پرچم مذهبي در مراسم و عزاداري هاي مذهبي مي باشد.

سايت پرشين نوين پرچم اين امكان را براي كاربران فراهم مي كند كه با مراجعه غيرحضوري و آنلاين اقدام به سفارش و خريد پرچم نمايند . در اين ميان پرچم ايران ، كه از طرفداران خاصي در اقشار مختلف و رده هاي سني مختلف بخصوص نوجوانان (مخصوصا در مسابقات ورزشي بين المللي و …)برخوردار است را در رديف محصولات فروشگاهي خود قرار داده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.