چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

پرچم كشورها

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

پرچم كشورها

۱۱۶ بازديد

 

پرچم كشورها متنوع بوده و ريشه هاي تاريخي دارد، فرهنگ شناسان و جغرافي دانان و مورخان در مورد تغييرات پرچم كشورها بيشترين مطالعه را دارند و آن ها از سير تاريخي تغيير پرچم كشورها آگاه هستند. در مسابقات ورزشي و در رويدادهاي سياسي، پرچم كشورها را مي توان مشاهده كرد.

علاوه بر اينها در بعضي از شركت هاي بين المللي وجود پرچم روميزي در ابعاد و اندازه هاي دلخواه ، بسيار رايج و نشاندهنده ميزان اهميت آن شركت به ارزشها و قدمت كشور خود ، محسوب ميشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در حوزه پرچم و تنوع پرچم كشورها علاوه بر مطالبي كه در ادامه اين مقاله خواهيد خواند ، مطالب مرتبط با اين موضوعات در دانستني هاي پرچم گنجانده شده است.

اگر در شركت يا بيزينس خود ، براي ميز كارتان ، نياز به پرچم كشورها داريد يكي از سايتهايي كه امكان سفارش و چاپ پرچم و همچنين خريد به صورت آنلاين را برايتان مقدور ميكند ، سايت پرشين نوين پرچم يا pnpflag مي باشد.

تنوع پرچم كشورهاي مختلف چگونه است؟

پرچم كشورهاي مختلف بسيار متنوع و داراي تاريخچه هائيست كه نمي توانيد آن ها را متصور شويد. هر كشوري متناسب با شرايط جغرافيايي خود، پرچم به خصوصي دارد كه نشانگر فرهنگ و مذهب آن كشور است.پرچم كشورهاي آسيايي و اروپايي و آفريقايي و قاره استراليا، متنوع است و هيچ كدام به ديگري شباهت ندارد.

پرچم ها، معاني و مفاهيم به خصوصي دارد كه بايد در آن ها كاوش كرد تا دليل طراحي پرچم ها مخصوصا پرچم كشورها را متوجه شد.

به طور مثال، در پرچم كشورمان، رنگ سبز نشانگر شادي و رشد و رنگ قرمز نشانه شجاعت، آتش و عشق و كلمه الله كه 22 بار تكرار شده به معناي روز 22 بهمن بوده و رنگ سفيد به معناي صلح و دوستي است. البته پرچم كشورهاي مختلف نيز در طول تاريخ فراز و نشيب هاي زيادي را متحمل شده تا اين كه به شكل كنوني رسيده اند.

پرچم كشورها  بامعاني و مفاهيم خاصي دارندپرشين نوين پرچم ارائه دهنده پرچم كشورها pnpflag

نحوه طراحي

يك نفر يا نفراتي مسئوليت طراحي پرچم هر كشوري بوده است. البته از آن جايي كه پرچم هر كشوري قداست خاص خود را دارد بنابراين مسئوليت و طراحي پرچم كشورها به زبده ترين افراد آن كشور واگذار مي شود تا بتواند به بهترين شكلي معنا و مفهوم خاص خود را نشان دهد.

پرچم كشورهاي مختلف را مي توان در مجامع عمومي مثل سازمان ملل مشاهده كرد كه همه پرچم كشورها در يك جا جمع شده اند.

البته تنوع و زيبايي پرچم ها مختلف است كه باعث مي شود تا جمع شدن پرچم كشورها در يك مكان خاص، به آن مكان زيبايي خاصي را بدهد.

تغييرات پرچم در طول زمان

پرچم كشورها به مرور زمان و به تناسب وقايع تاريخي تغيير مي كند. بخاطر اين كه در هر دوره اي دولت آن كشور درصدد تغيير پرچم خواهد آمد تا به جهانيان قدرت خود را نشان دهد.

مهم ترين نماد براي مشاهده تغيير در يك كشورها و ايالات مختلف، تغيير پرچم كشورها است و بدين ترتيب
مي توان تغيير در آن كشور پيش بيني كرده و مشاهده كرد.

مردم هر كشوري براي پرچم خودشان اهميت بسيار زيادي قائل هستند. پرچم كشورها را مي توان در منابع اطلاعاتي و گاهي مواقع در كتاب هاي درسي مشاهده كرد كه بيشتر در درس جغرافيا به چشم مي خورد.

امروزه در برنامه هاي مختلف گوشي نيز پرچم كشورهاي مختلف ديده مي شود و كاربر گوشي مي تواند با برنامه اي كه بدين طريق نصب كرده، بر اطلاعات جغرافيايي خود بيفزايد.

شما براي اين كه بتوانيد اطلاعات خود را در مورد پرچم كشورها گسترش بدهيد بايد هر روز در مورد كشورها و پرچم كشورها مطالعه كنيد و البته اين چنين موردي گاهي اوقات براي كساني كه در بخش امور سياسي دولت و به خصوص وزارت خارجه كار مي كنند كاري ضروري تلقي مي شود و افراد بايد هر روزه اطلاعات سياسي خودشان را بروز كرده و بر غناي اطلاعات خود بيفزايند.

افراد يا موسساتي كه راجع به پرچم كشورها، مطلب چاپ مي كنند يا مي نويسند، بايد از منابع موثق مطالب را تهيه كرده و آن ها را در اختيار افراد متقاضي و دانشجويان و دانش آموزان قرار دهند.

همه آنچه ميخواهيد در باره ي پرچم ها بدانيد

پرچم هر سرزمين، يكي از اجزاء و عناصر خاص گره خورده با نام آن امكان است و بيش از 4000 سال قبل، همراه مردمان مختلف بوده است و از آن، به عنوان به نمايش گذاشتن اتحاد و همبستگي، ميان غم  و اندوه و يا حتي هشدار و آگاهي دادن، استفاده ميكردند.

فصل پاييز، ماه مهر بوي مدرسه، حس يك دانش آموز!

زنگ مدرسه، صفي منظم، احترام به پرچم سه رنگ ايران، حس يك ايراني!

ما مدرسه، خطرات ديروز، بوي دوستي، پرچم كشورم، حس تعلق!

پايان يك مسابقه ورزشي جهاني، پيروزي وقهرماني يك ايراني، به اهتزاز در آمدن پرچم ايران و بوي همبستگي، حس يكي بودن.

به طور قطع، همه مردم دنيا هنگام اهتزار پرچم كشورها حس خاصي به آنها دست ميدهد، شما هم در زمان بر افراشته شدن پرچم كشور عزيزمان، احساسي منحصر به فرد داريد و به قولي، مو بر بدنتان راست مي شود و صداي بلعيدن آب دهانتان را مي شنويد و شادي و شعف تك تك سلول هاي بدنتان راشاهد هستيد.

راز اين نكه پارچه رنگي، كه در كمال سادگي بر ميله اي نصب شده است چيست؟ كه در جاي جاي اين جهان پهناور و همراه با نام كشورها و مليت هاي مختلف، در پس رنگ ها، پيام و تاثير خاص خود را دارد؟و اين نماد و مظهر ملي، از كجا متولد شده است؟

تاريخچه پرچم در جهان

جهت بررسي پرچم كشورها به اين قسمت پرداختيم، به نوشته ي منابع تاريخي، دولت هاي ترك پس از اسلام، مظاهري حقوقي، از قبيل نوع و پرچم داشته اند. و ترك ها در دوره زندگاني كوچ نشيني، در كنار اين علامت ها “دمغا” نيز داشته اند.

هنگامي كه شواليه هاي مبارز براي سفر دريايي به سرزمين مقدس گرد هم مي آيند نمادهاي آنها به طور غرور آميزي در سپرها و پرچم ها به نمايش گذاشته ميشود.در روم شرقي، هم اهميت زيادي داشت، ميان غنايمي كه هر اكلپوس/ هرقل در 628 ميلادي از دستگرد به دست آورد، سيصد پرچم رومي بود، كه ايرانيان در جنگ هاي پيشين به غنيمت برده و به عنوان يادبود پيروزي، نگه داشته بودند. به نوشته ي منابع چيني، قرقيزها نيز به همراه داشتند و به رنگ قرمز احترام مي گذاشتند. به اين ترتيب، تلويحا به قرمز بودن رنگ آنها اشاره كرده اند.

اسلاوها، در سوگ مردان خويش، پرچمي را تا دوسال بر فراز خانه ها افراشته نگاه ميداشتند.

در اين جنگ ناوگان دريايي عثماني به سختي شكست مي خورد و درهم مي شكند.

تشييع جنازه اليزابت اول انگلستان در سال 1603 ميلادي، عزاداران پرچم هايي را از نياكان اسلاف ملكه با خود حمل ميكنند.

همه چيز درباره ي پرچم كشورها ، پرچم ايران درجهان

پيشينه پرچم داري در اقوام و ملل

پيشينه استفاده از پرچم كشورها، چه در جنگ و چه در صلح، به روزگار باستان باز ميگردد.آن گونه كه از منابع تاريخي بر مي آيد، تمدن هاي گوناگون، اعم از: مصريان، ايرانيان، يونانيان، اعراب و… از آن بهره مي جسته اند.

هرچند به طور دقيق مشخص نيست كه اولين بار استفاده از آن توسط چه كسي و در چه زماني بوده است؛ ولي مشهور است كه اين وسيله، نخستين بار توسط حضرت ابراهيم، عليه السلام، براي آزادسازي حضرت لوط، عليه السلام، از زندان طاغوت زمان خود بكار گرفته شده است.

روز استقلال و پرچم

كشورهاي هر ساله به خصوص در روز استقلال خود، پرچم را از نو و در بهترين و باكيفيت ترين پارچه ها چاپ مي كنند، تا در روز استقلال، پرچم آن كشور بهتر و با كيفيت بهتري مشاهده شود.

پرچم كشورها را مي توان در كتاب هاي جغرافيا يا در كتاب هاي سياسي مشاهده كرد كه بيشتر جنبه آموزشي دارد و مي توان به وسيله آن ها دانشجويان و دانش آموزان را تعليم داد.

البته نمادهاي طبيعت و صنعت در پرچم هاي مختلف از جمله پرچم كشورها بسيار زياد ديده مي شود كه نمادهاي طبيعت نشانگر علاقه مردم آن كشور به طبيعت و حيوانات بوده و نمادهاي صنعتي نيز نشانگر صنعتي بودن آن كشور را نشان مي دهد.

براي اين كه بتوانيد به چند و چون پرچم كشورها آگاه شويد اول بايد تاريخ كشورها را دقيق مطالعه كنيد تا بتوانيد از همان ابتدا، نحوه طراحي اولين پرچم همان كشور را متوجه شده و بعد به مرور زمان به تغييرات پرچم كشور آگاه شويد.

پرچم كشورها را مي توان بر روي لباس هاي نظاميان و ورزشكاران و محصولات صادراتي آن ها مشاهده كرد. حتي در مسابقات روباتيك كشورهاي مختلف نيز پرچم كشورهاي كه روي روبات ها نصب شده نيز قابل مشاهده است.

در لباس هاي تيم هاي فوتبال كه در جام جهاني حضور مي يابند، پرچم كشور خودشان طراحي و چاپ مي شود، پرچم كشورها در مسابقاتي مانند المپيك و ساير مسابقات ورزشي بين المللي نيز قابل مشاهده است.حتي در مراسمات تشريفاتي و خاص از پرچم تشريفات بسيار استفاده مي شود.

ريشه يابي

رنگ هاي پرچم بيانگر رويداد و نشانه خاصي براي مردمان آن كشور است. ريشه يابي درفش كشورها ( پرچم كشورها )  مي تواند كاربر را به تاريخ و جغرافياي آن كشور علاقمند كند. شما زماني كه در مورد پرچم هايي مانند پرچم كشورها ريشه يابي مي كنيد، در واقع وقايع تاريخي آن كشور را كند و كاو مي كنيد و همين باعث خواهد شد تا به علل وقايع پي برده و در نهايت به علل تغيي پرچم كشورها نيز پي ببريد.

بايد به پرچم ها علاقمند باشيد تا بتوانيد دلايل تغيير آن را متوجه شويد. علاقمندي به پرچم ها باعث خواهد شد تا در نهايت با بررسي پرچم كشورها به همه امورات كشورها از تاريخ، جغرافيا و امور اجتماعي آن ها نيز علاقمند شويد و در نهايت تا حدي مثل مردم و شهروندان آن سرزمين باشيد.

در برخي مواقع در نقشه جهان،پرچم كشورها بر روي نقشه همان كشور طراحي مي شود تا كشورها بهتر شناسايي شوند.

پرچم كشورها نشان دهنده هويت ملي كشورهاست و براي مردمان هر كشوري معنا و مفهوم خاصي دارد.

البته هر كسي كه براي اولين بار به پرچم ها چشم مي دوزد شايد نتواند براي اولين بار معنا و مفهوم آن را دريابد، لازم است كه در تاريخ و جغرافيا و امور اجتماعي آن كاوش كند تا بتواند ريشه هاي تاريخي طراحي پرچم كشورها را متوجه شده و در نهايت به سير تاريخي آن ها نيز پي ببرد.حتي استفاده از پرچم مذهبي در مراسمات و آئين هاي مذهبي بسيار رايج و متداول مي باشد.

شما زماني كه با فرهنگ كشورها آشنا مي شويد، مي توانيد در زمينه تغييرات پرچم كشورها نيز مطالعه كنيد. گردشگران خارجي كه تمايل به بازديد از كشورهاي خارجي دارند از ماه ها قبل در مورد فرهنگ و تاريخ و پرچم كشور مورد نظر خود مطالعه مي كنند تا به هنگام بازديد از آن كشور، به محل هاي تاريخي و طبيعي كشوري كه به آن جا سفر كرده اند رفته و از جهانگردي خود نهايت لذت را ببرند.

آشنايي با فرهنگ و پرچم كشورها و تغييرات پرچم

پرچم ها و مليت ها

يكي از متداول ترين و معمول ترين مصارف پرچم، در مشخص كردن پرچم كشورها و مليت هاست. طراحي و شكل بعضس از پرچم ها الاهم بخش پيدايش  و طراحي ساير پرچم هاست و برخي از آنها براساس نظر و هدفي خاص ايجاد شده است.

وقتي كه پرچم دانمارك كه Dannebrog نام دارد را با پرچم كشورها فنلاند، ايسلند، نروژ و سوئد مقايسه ميكنيم همگي طرحي مشابه شكل صليب دارند پرچم سوئيس، الهام گرفته از پرچم صليب سرخ است

طراحي پرچم ها

پرچم ها معمولا مستطيل شكل هستند، اما مي توانند به شكل هاي ديگري  نيزطراحي نمود  به طوري كه بتوان آنهارا برافراشت مانند شكل سه گوش

از انواع غيرمعمول پرچم ها، مي توان به پرچم كشورهايي غير مستطيل شكل نپال و پرچم مربع شكل سوئيس اشاره كرد و ازجمله پرچم هايي كه طراحي متفاوتي در جهات مختلف خود دارد، ميتوان به پرچم پاراگوئه اشاره كرد و يا پرچم ليبي را كه تماما به يك رنگ است ميتوان منحصر به فرد دانست

پرچم كشورها و استفاده از پرچم در ورزش

در فوتبال آمريكايي و كانادايي، داوران براي نشان دادن خطاي بازيكنان از پرچم استفاده ميكنند و در فوتبال آمريكايي معمولا از پرچم هاي زردرنگ و در فوتبال كانادايي از پرچم قرمز رنگ استفاده مي شود

در مسابقات موتورسواري، براي ارتباط بين موتور سوارها، از پرچم استفاده مي شود و پرچم هاي چهارخانه سياه وسفيد، پايان خط مسابقه را نشان مي دهند. همچنين طرفداران كليه مسابقات ورزشي، به طرفداري از تيم موردنظرشان و براي تشويق ايالت خاصي پرچم كشورها را تكان مي دهند

مثلا در مسابقات بين المللي پرچم كشورها به چشم ميخورد و در مسابقات داخلي كه به صورت تيمي است مانند مسابقات  ليگ فوتبال و فوتسال و بسكتبال و واليبال پرچم هرتيم كه منحصر به فرد است به اهتزاز در مي آيد.

نشان دهنده شرايط اقليمي هر كشور

هر كشوري فرهنگ، نگرش و فلسفه خاص خود را دارد و همه اين ها در نهايت در نماد ملي خود منعكس مي كند، حتي نشان دهنده شرايط جغرافيايي و آب و هواي هر كشوري است.

نماد شناسي پرچم

در پرچم اجزائي وجود دارد كه باعث شناخت و ريشه يابي آن ميشود ،مثلا در پرچم كشورها نام همچنين نشان پرچم آن كشور باعث ميشود كه بهتر بشناسيم و كمك عظيمي به ما ميكند تا بتوانيم در شناسايي آرمان ها و نگرش و ديد كشورها را از لحاظ مذهبي يا فلسوي يا شرايط فرهنگي جغرافيايي و حتي اتفاقات سرنوشت ساز در تاريخ آن كشور و مردمانش به كارببريم

نماد و يا پرچم كشورها به صورت كاملا منحصر به فرد آن كشور وملت آن ايجادگرديده كه نشان دهنده و نمايانگر هويت كشور ميباشد، و در اكثر مواقع در انتخاب رنگ هاي پرچم ها مفاهيم عميقي پنهان ميباشد و مردم هر كشور ممكن است در ابتدا تصادفا اين رنگهارا كنار هم چيده اند. براي مطالعه بيشتر درباره ي پرچم كشورها و معاني و مفاهيم آن ميتوانيد به لينك مقاله ي پرچم كشورهامراجعه كنيد

سير تكاملي پرچم كشورها

پرچم كشورها در سير زماني تاريخ متحول شده اند و تا به نماد فعلي رسيده اند. به طور مثال پرچم ايران در ابتدا به گونه ديگري بود و تغييرات زيادي داشت تا به شكل امروزي درآمد.

نماد ملي ساير كشورها نيز چنين روندي را داشته اند.حتي به تازگي دولت استراليا اعلام كرده كه نماد كشور انگلستان را از نماد ملي كشور خود حذف خواهد كرد به خاطر اين كه به استقلال سياسي دست يافته است.

پرچم كشورها در هر منطقه جغرافيايي و هر دوره زماني تغيير كرده است و تحولات سياسي مهم ترين عامل تغيير آن بوده است

نتيجه گيري

پرچم كشورها متنوع بوده و ريشه هاي تاريخي دارد، فرهنگ شناسان و جغرافي دانان و مورخان در مورد تغييرات پرچم كشورها بيشترين مطالعه را دارند و آن ها از سير تاريخي تغيير پرچم كشورها آگاه هستند. در مسابقات ورزشي و در رويدادهاي سياسي، پرچم كشورها را مي توان مشاهده كرد.

همچنين پرچم كشورها روي لباس هاي نظاميان و محصولات صادراتي نيز قابل مشاهده است. گردشگران زماني كه قصد بازديد از كشوري را داشته باشند بايد از خيلي وقت پيش تاريخ، جغرافيا و امور اجتماعي و فرهنگ كشور مورد نظر خود را مطالعه كرده و در نهايت آگاهانه پا به آن سرزمين و كشور بگذارند.

پرچم كشورها معنا و مفهوم خاص خود را دارد و بايد با مطالعه تاريخ و جغرافيا و مذهب آن كشور، به دلايل تاريخي تغييرات پرچم پي برد.

كشورها در روز استقلال، پرچم خود را در بهترين و باكيفيت ترين پارچه ها طراحي و چاپ مي كنند تا همان روز نيز پرچم كشورها با بهترين طرح ها مشاهده شده و بدرخشد.

با توجه به مشغله هاي فراواني كه اين روزها در بين افراد شايع شده است بسياري براي خريد از نوع اينترنتي و آنلاين استقبال كرده و همچنين امكانات پشتيباني و تحويل راحت و سريع به كاربران در سايت پرشين نوين پرچم ، از جمله مزاياي ديگر فروش پرچم به ويژه پرچم كشورها به صورت آنلاين مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.