سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

انواع لوستر كريستالي و كاربرد هاي آن

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

انواع لوستر كريستالي و كاربرد هاي آن

۶۰ بازديد

لوستر كريستالي بخاطر جلوه و درخشش بسيار زيادي كه دارد، از بهترين انتخاب ها براي محيط هايي با دكوراسيون مدرن و كلاسيك مي باشد. به عبارت ديگر، اين نوع لوستر در منازل و محيط هاي تجاري و اداري با سبك هاي مختلف كاربرد گسترده اي داشته و از محبوبيت بالايي برخوردار است. در ادامه نگاهي به ويژگي هاي انواع لوستر كريستالي و نكات مهم در خريد آنها خواهيم داشت. با فروشگاه وودوهوم همراه باشيد.

لوستر كريستالي چيست؟

به لوستر و آويزهاي رشته اي و سقفي كه در آنها از دانه هاي ريز و درشت شيشه و كريستال استفاده شده است، اصطلاحاً لوستر كريستالي گفته ميشود. ابعاد، ارتفاع، مدل، رنگ و قيمت اين گروه از لوستر تنوع بسيار بالايي داشته و با توجه به محيط مورد نظر مي توان گزينه هاي مختلفي را خريداري نمود. كريستال هاي به كار رفته در لوستر با توجه به جنس و كيفيت و برند توليد كننده آنها نوردهي و درخشش متفاوتي دارند. به طوريكه زيباترين جلوه در اين نوع لوستر را مي توان در نمونه هايي مشاهده كرد كه از كريستال هاي اروپايي و ترك در آنها استفاده شده است.

در يك دسته بندي كلي و بر اساس رنگ كريستال ها، اين گروه از لوسترها را مي توان به كريستال هاي سفيد، زرد و طلايي تقسيم نمود. به لوسترهاي كريستالي كه در رنگ هاي زرد يا طلايي توليد ميشوند، اصطلاحا لوسترهاي شامپاين نيز گفته ميشود.

 

لوستر مدرن كريستالي

برخلاف گذشته كه اغلب منازل و محيط هاي مسكوني بيشتر به سمت سبك هاي كلاسيك و كمي شلوغ گرايش داشتند، در دنياي امروز سادگي حرف اول را ميزند. به طوريكه دكوراسيون مدرن هر روز در حال توسعه و پيشرفت بوده و بيشتر مورد توجه قرار ميگيرد. اما سادگي در اين سبك به معناي كنار گذاشتن زيبايي نيست و استفاده از لوستر مدرن كريستالي مي تواند فضايي بسيار زيبا را براي اين محيط ها به ارمغان آورد.

لوسترهاي مدرن كريستالي به چند گروه ديگر تقسيم مي شوند كه از مهم ترين آنها مي توان به لوستر سقفي كريستالي و لوستر آويز كريستالي اشاره نمود.

 

لوستر سقفي 

در نوع سقفي اين لوسترها دانه هاي درشت و ريز كريستال به ارتفاع تقريبا كم بر روي صفحه نصب شده روي سقف متصل مي باشند. اين گروه از لوسترهاي كريستالي تنوع بالايي از نظر قيمت، طرح و اندازه داشته و مي توان براي محيط هاي مختلف مانند سالن پذيرايي، اتاق خواب و حتي آشپزخانه نيز از آنها استفاده كرد.

 

لوستر آويز 

براي محيط هايي كه داراي سقف هاي بلند مي باشند و از نظر هزينه محدوديتي در خريد لوستر نمي باشد، لوستر آويز كريستالي از بهترين انتخاب ها خواهد بود. اين نوع آويز بخاطر داشتن شاخه هاي بلند كريستالي جلوه بسيار منحصر به فردي را در محيط ايجاد نموده و فضا را كاملا مجلل ميكنند. اين گروه از لوسترها را نه تنها در محيط مسكوني، بلكه در تالارها و مراكز تجاري نيز مي توان استفاده نمود.

 

لوستر كريستالي كلاسيك

بيشترين كاربرد لوسترهاي كريستالي در محيط هايي با سبك هاي كلاسيك مي باشد. چون در دكوراسيون كلاسيك تجملات و زرق و برق يكي از مهم ترين ويژگي هايي مي باشد كه مشاهده ميشود. نكته مهمي كه در اين گروه از لوسترها براي سبك هاي كلاسيك وجود دارد، شاخه اي بودن لوستر است. دانه هاي كريستال در اين نوع لوستر از شاخه هاي متعدد آن آويز بوده و با تنوع زيادي كه در شكل و تراش آنها ايجاد ميشود، نورپردازي فوق العاده اي خواهند داشت.

لوستر كلاسيك كريستالي در برخي از مواقع ممكن است بدنه اي از جنس برنز و يا كريستال داشته باشند كه از نظر قيمت با هم تفاوت زيادي خواهند داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.