جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

كلايمر

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كلايمر

۸ بازديد

انواع كلايمر

كلايمر نوعي دستگاه است كه با كنار رفتن داربست هاي فلزي در ساختمان ها پاي به عرصه كاري در ارتفاع ساختمان گذاشت كه در مصارفي از قبيل نماكاري، سيمانكاري، نماشويي تعمير و نگهداري و… در پروژه هاي صنعتي و ساختماني  استفاده ميشود.

جايگزيني مناسب براي داربست هاي فلزي است كه قبلا در ساختمان ها از آن استفاده مي شد. معمولا دستگاههاي كلايمر در انواع مختلفي وجود دارد كه در اين بخش به معرفي انواع مختلفي از قبيل كلايمرهاي پرتابل برقي، كلايمر پرتابل مكانيكي، كلايمر مونوريل اشاره ميكنيم. از مزيت مهمي كه اين دستگاه پركاربرد در اختيار دارد اين است كه ايمني بسيار زيادي با استفاده از اين دستگاه دركار ساختمان ها اجرا مي گردد. از مزيت ديگر مي توان سرعت بخشيدن به سطح كار را گفت كه در كنار آن ظرفيت مناسب براي حمل نفر و بار همراه كاربر در ارتفاع، افزايش سرعت كار، جابه جايي آسان اشاره كرد.

كلايمر

مراحل طراحي و ساخت كلايمر

سيستم كلايمرها توسط دو نگهدارنده استفاده مي شود كه معمولا توسط سيم بكسل به سقف و سبد دستگاه كوهنورد وصل مي شوند طناب هاي بكسل مورد استفاده در سيستم هاي كوهنوردي بهترين طناب هاي بكسل هستند. سيستم كلايمر به راحتي قابل حمل به پشت بام است و در نصب آن مشكلي به وجود نمي آيد.

سبد سيستم هاي كلايمر را مي توان در عرض 1 متر تا 8 متر مونتاژ كرد. نگه دارنده كلايمر طبق سفارش مشتري مي تواند در اندازه هاي مورد نظر توليد و تحويل داده شود. سيستم هاي كلايمرها از دو طريق قابل تهيه است، روش اول خريد كلايمر بسته به نياز و محل اجراي پروژه است و روش دوم اجاره كلايمر است كه در هر پروژه مي توانيد بهترين دستگاه كلايمر را طبق پروژه اجاره كنيد.

مزاياي استفاده از كلايمر

از نظر امنيت به اين نكته توجه داشته باشيد كه تمام جنبه ها پيش بيني و آزمايش امنيت در آن انجام شده است تاكنون هيچ مشكل فني بزرگي در استفاده از كلايمرها گزارش نشده است و از نظر امنيتي كاملا بي خطر هستند. به منظور جلوگيري از تصادف، يك سيم يدكي (سيم بكسل) در كلايمر نصب شده اند در صورت قطع سيم اول و راهنماي كلايمر، اين سيم يدكي دوم (سيم بكسل) مانع از سقوط سبد كوهنورد خواهد شد.

معمولا تجهيزات كلايمر در ارتفاع ساختمان ها داراي سبد قابل تنظيم تا 2 متر ، 3 متر ، 4 متر ، 5 متر، 6 متر با توجه به نوع و ارتفاع ساختمان قابل تنظيم است و سرعتي كه كلايمرها در اختيار دارند هر دقيقه يك متر مي باشد. شايد براي شما پيش آمده باشد كه در خريد يا اجاره دستگاه كلايمر نيز شك داشته باشيد و در هنگام استعلام هزينه، مبالغ مختلفي را دريافت كرده باشيد اين سوال در ذهن شما ايجاد مي شود كه دليل تفاوت قيمت در اجاره چيست؟

توصيه ما به شما اين است كه سيستم كلايمر را از شركت هاي معتبري بخصوص شركت هايي كه عمده فعاليت آنها در زمينه تجهيزات ساختماني است و همچنين در زمينه توليد و فروش كلايمر تخصص دارند تهيه كنيد.

متاسفانه با گسترش و تعويض كلايمر به جاي داربست، بسياري از افراد و شركت هايي كه در زمينه كلايمر فعال نيستند به سمت فروش و اجاره كلايمر حركت كرده اند و حتي اطلاعات كمتري در مورد كلايمر و حتي فروش و اجاره كلايمر دارند.

آن ها مي دانند كه چگونه كارفرما را شارژ كنند و اين باعث مي شود بسياري از موارد از نظر امنيت در استفاده از دستگاه كلايمر فراموش نشود دليل اين امر اين است كه وقتي كلايمرها را از واسطه يا از شخصي كه متخصص كلايمر نيست خريداري مي كنيد در هنگام استفاده دچار مشكل ميشويد.

اين شركت ها موارد لازم و آموزش لازم را براي استفاده از كلايمر فراهم نمي كنند و اين مسئله مي تواند خسارات جبران ناپذيري را به شما وارد كند در حالي كه شركت هاي رسمي و معتبر از ابتداي خريد و اجاره كلايمرها، شما را  راهنمايي مي كنند وتا پايان پروژه آنها پاسخگوي نياز شما خواهند بود و از لحاظ امنيتي در هنگام تحويل و نصب كلايمر تمام موارد رابه مهندسين مجرب تذكر ميدهند.

كلايمر

استاندارد ارتفاع مجاز براي استفاده از كلايمر

كلايمر ها داراي استانداردهاي بين المللي از جمله استاندارد EN 1808 و استاندارد CE اروپا هستند. سيستم كلايمر (آسانسور) وسيله اي براي دسترسي به ارتفاع است و براي بالا بردن و رعايت استاندارد ها طراحي شده است .

در كشورهاي اروپايي و آسيايي، شركت هايي كه كلايمرها يا آسانسورها را توليد مي كنند، موظف هستند اين استانداردها را دريافت كنند و بايد كليه الزامات ايمني شرح داده شده در اين استاندارد ها را رعايت كنند.

طبق استانداردهاي تعريف شده، كلايمر قابل حمل به دو دسته تقسيم مي شوند: كلايمر قابل حمل برقي و كلايمر قابل حمل دستي  كليه مسائل ايمني و نحوه طراحي و ساخت اين دستگاه ها نيز توضيح داده شده است سيستم كلايمر قابل حمل بايد حداقل معيارهاي تعريف شده را رعايت كند و توليد كنندگان موظف هستند محصولات خود را با رعايت كامل اين استانداردها و دستورالعمل ها توليد كنند.

مقايسه كلايمر ها از نظر اندازه و ابعاد

كلايمر هاي مختلفي براي استفاده در پروژه هاي ساختماني و پروژه هاي نماشويي  ساختمان ها به كار گرفته ميشوند ولي از پر كاربرد ترين آن ها همين كلايمر هاي معمولي  برقي و يا كلايمر دستي هستند.

تامين كننده كلايمر تجهيزاتي را ارائه مي دهد كه به عنوان بالابر نفر بر براي فعاليت هايي مانند نماشويي، نصب تابلو، رنگ آميزي ساختمان و غيره مورد استفاده قرار گرفته و جايگزين داربست هاي فلزي مي شوند.

اين تجهيزات در واقع نوعي بالابر فلزي بسيار مقاوم مي باشند كه با انرژي الكتريكي يا مكانيكي به سمت بالا حركت نموده و باعث ميشوند تا نيازي به نصب داربست براي انجام كارهايي از جمله  نماشويي و غيره براي ساختمان هايي با طبقات نباشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر به وب‌سايت worksafety-pazirik.com مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.