سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

10 خاصيت خوردن قهوه

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

10 خاصيت خوردن قهوه

۹۲ بازديد

قهوه

قهوه يكي از محبوب ترين نوشيدني هاي جهان است كه هر روز ميلياردها ليوان آن مصرف مي شود و انواع مختلفي از دانه هاي قهوه نيز وجود دارد. دانه هاي قهوه خام ، دانه هاي قهوه بو داده و دانه هاي قهوه فيلتر شده برخي از آنها هستند.

اما مخصوصاً دانه هاي قهوه خاكي نوشيدني كه توسط بسياري از بزرگسالان مصرف مي شود وقتي صبح از خواب بيدار مي شوند يا در طول روز و يا در اواخر شب تا بتوانند بيدار بمانند. عليرغم محبوبيت آن ، نگراني هايي در مورد چگونگي تأثير آن بر سلامتي كساني كه روزانه يك يا چند فنجان مصرف مي كنند ، وجود داشت و تحقيقات زيادي در اين زمينه انجام شده است. در گذشته قهوه به علت ايجاد مشكلات مختلف از فشار خون بالا گرفته تا ديابت متهم شده بود. اما خوشبختانه با تحقيقات اخير نتايج دلپذير براي دوستداران قهوه به دست آمده و نظرات در مورد اين موضوع تغيير كرده است. اين مطالعات نشان داده است كه دانه هاي قهوه در واقع مي توانند تعدادي از فوايد مثبت سلامتي را ارائه دهند. بد نيست قبل خريد قهوه، از برخي از اين خواص آگاه شويد. 

10 خاصيت خوردن قهوه

1) قهوه فوايد بسياري دارد،باعث افزايش انرژي ميشود،خستگي را از بدن دور ميكند،كافئين موجود در قهوه يك نوع داروي محرك است كه همين كافئين در رگها جذب خون ميشود و به سمت مغز ميرود و باعث مي شود كه انتقال دهنده عصبي را مسدود كند و حس آرامش و انرژي مثبت به بدن وارد شود و همچنين فرد را از افسردگي دور مي كند ،خوردن 2 ليوان قهوه در روز شما را شاداب و پر انرژي خواهد كرد.

 

2)قهوه به خاطر كافئين موجود در آن خاصيت چربي سوزي دارد و همچنين كافئين موجود در قهوه مي تواند ميزان سوخت و ساز بدن را 3 تا 11 درصد بالا ببرد.شما مي توانيد در كنار ورزش با مصرف قهوه سريعتر لاغر شويد .قهوه اين اثر كالري سوزي را مديون كافئين-نياسين-ميكرو الكلي ها و آنتي اكسيدان هائي است كه در خود ذخيره دارد.

3)خوردن قهوه براي كبد هم خاصيت داردمحققان به اين نتيجه رسيده اند كه با مصرف روزانه دو فنجان قهوه 44 درصد خطر ابتلا به سيروز كبد كاهش پيدا مي كند.

4)از ديگر خواص قهوه پيشگيري از آلزايمر است،خطر ابتلا به آلزايمر در افرادي كه قهوه مصرف مي كنند بيش از 65 درصد كمتر است.

5)يكي ديگر از خواص مصرف قهوه پيشگيري از خطر ابتلا به بيماري پاركينسون است .با مصرف قهوه بين 32 درصد تا 60 درصد خطر ابتلا به بيماري پاركينسون كاهش پيدا مي كند.

6)جوانسازي پوست با خوردن قهوه از ديگر خواص آن است . با بالا رفتن سن پوست شروع به پير شدن مي كند نوشيدن قهوه به سلامتي پوست شما كمك مي كند ،كافئين موجود در قهوه باعث سفت شدن پوست مي شود و از چين و چروك پوست جلوگيري مي كند.

7)با خوردن قهوه ازگرفتار شدن به سرطان در امان باشيد،در واقع يكي از مهمترين خواص خوردن قهوه  اين است كه دشمن انواع سرطان است.مانند : سرطان كبد-سرطان روده-سرطان پروستات-سرطان دهان و گلو-سرطان پوست.

8)از ابتلا به ديابت نوع 2 جلوگيري ميكند،افراد ديابتي هنگامي كه قهوه را با شير بنوشند پروتئين- كربوهيدرات و چربي متعادلي را وارد بدن خود ميكنند كه باعث ميشود مدت زمان بيشتري در بدن باقي بماند ، با خوردن يك فنجان قهوه عطش خوردن شيريني در آنها كاهش پيدا مي كند و سطح انسولين در بدنشان به حد نرمال مي رسد.

9)خوردن قهوه از پوسيدگي دندان جلوگيري ميكند.

10)از خاصيت هاي شگفت آور قهوه جلوگيري از مشكلات قلبي و عروقي است.2 فنجان قهوه در روز ريتم قلب را منظم ميكند و سكته قلبي و مغزي را كاهش ميدهد .

هاني استار عرضه كنندۀ انواع و اقسام شكلات و قهوۀ خارجي و ايراني مي‌باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.