یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

روسري

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

روسري

۱۱ بازديد

همه مي‌دانيم كه روسري پوشش خاص بانوان مسلمان است. به همين دليل نقش مهمي در استايل خانم‌هاي ايراني ايفا مي‌كند. اين قسمت از استايل شما مي‌تواند با هر چيزي ست شود؛ خواه با اكسسوري‌ها، خواه با كيف و كفش و... . اما طرح ها و رنگ هاي مختلف در بازار موجود هست و تنوع بي­شمار آن ها، بانوان را در انتخاب دچار ترديد مي­ كند در اين مقاله قصد داريم توضيحاتي در مورد انواع مختلف سراندازها ارائه دهيم و براي انتخاب آن به كمك شما بياييم.

طراحي روسري زنانه

 براي نشان دادن شخصيت آن ها بايد با حساسيت و وسواس كامل انجام شود. طراحان مد و لباس، ايده هاي خود را روي پارچه ها اجرا مي­كنند و به بازار عرضه مي­دهند.

خانم ها هنگام روبه ­رو شدن با دنياي مد و هزينه­اي كه مي­خواهند صرف خريد پوشاك خود كنند؛ به جنس پارچه، طرحي كه روي پارچه است يا روي آن دوخته مي­شود، مدرن بودن مدل محصول خود، قيمت محصول، محيطي كه مي­خواهند پوشاك را در آن استفاده كنند و ... دقت بسياري به خرج مي­دهند و بهترين انتخاب را در ازاي هزينه آن مي­كنند.

طرح روي مانتو و طراحي روسري زنانه، يكي از پارامتر هاي مهمي است كه بانوان در زمان خريد، جذب آن مي­شوند و براي خريد آن ها اشتياق بيشتري خواهند داشت؛ چون مانتو و روسري، ديدني ترين بخش پوشاك بانوان هستند.

خانم ها بسيار حساس و وسواس هستند كه هنگام وارد شدن در جمع هاي كوچك و بزرگ، مورد توجه قرار گيرند و جلب توجه كنند. خانم هاي شاغل از حساسيت بيشتري براي انتخاب مد و پوشاك خود بهره ­مند هستند.

يكي از جالب توجه ترين انتخابات بانوان، ست كردن پوشاك خود با دختر بچه هاي خويش است؛ پس بهتر است از جنس پارچه و طراحي خاصي استفاده شود كه مناسب سن هر دو باشد.

روسري مجلسي

محصولاتي هستند كه مدل‌هاي آن‌ها براي مجالس و مهماني‌ها طراحي شده است. اين لباس‌ها بايد علاوه بر زيبايي و جلوه‌ي زياد از كيفيت بالايي نيز برخوردار باشند. محصولات مجلسي معمولا از جنس‌هاي زير توليد مي‌شوند:

  • حرير: حرير پارچه‌اي سبك، نازك، لطيف و لخت است.
  • ساتن: ساتن پارچه‌اي براق است و سطح صاف و نسبتا ليزي دارد.
  • ابريشم: ابريشم را مي‌توان گران‌ترين پارچه براي سراندازها دانست. محصولات ابريشم كيفيت بالايي دارند و دير چروك مي‌شوند. ابريشم پارچه‌اي سبك، لطيف و در عين حال مقاوم است. محصولات ابريشم مجلسي براي همه‌ي فصول سال قابل استفاده هستند.

 

روسري

 

روسري نخي

اين نوع لباس، بهترين نوع آن  براي استفاده مداوم محسوب مي‌شود. زيرا هنگام اصطكاك با موي سر، كم‌ترين ميزان آسيب را به آن مي‌رساند. سراندازهاي نخي ممكن است از جنس نخ پنبه يا ابريشم باشند. آن‌ها تنوع طرح و رنگ زيادي دارند. روسري‌هاي نخي روي سر ليز نمي‌خورند و بسيار راحت هستند. محصولات نخي نازك براي فصول گرم و نمونه‌هاي نخي ضخيم‌تر براي فصل پاييز مناسبند.

روسري قواره ۱۲۰ و ۱۴۰

اين نوع سراندازها سايز‌ها يا قواره‌هاي متفاوتي دارند. انواع قواره‌هاي آن عبارت از؛

  • ۶۵×۶۵: قواره ۶۵ بيشتر براي مقاصد تزييني كاربرد دارد. از اين قواره مي‌توان به‌عنوان دستمال‌گردن استفاده كرد.
  • ۷۵×۷۵: محصولات قواره ۷۵ بيشتر از جنس ابريشم هستند و در مجالس استفاده مي‌شوند.
  • ۹۰×۹۰: نمونه‌هاي قواره ۹۵ از جمله متداول‌ترين اندازه‌ها هستند كه براي كاربردهاي گوناگون مناسبند.
  • ۱۲۰×۱۲۰: محصولات قواره ۱۲۰ اندازه بزرگي دارند و امروزه استفاده از آن‌ها رواج زيادي پيدا كرده است. اين روسري‌ها در طرح‌ها و جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند.

 

 

 

روسري

 

 

 

  • ۱۴۰×۱۴۰: نمونه‌هاي قواره ۱۴۰ با نام روسري قواره‌­دار و يا قواره بزرگ نيز شناخته مي‌شوند. آن‌ها قواره بزرگ براي مهماني‌ها و مجالس بسيار جذاب و مناسب هستند. البته بايد به خوبي با ساير لباس‌ها ست شوند تا جلوه جذابي ايجاد كنند.

روسري ابريشمي دست دوز

محصولات ابريشمي دست دوز از جمله زيباترين و گران قيمت‌ترين انواع سرانداز محسوب مي‌شوند. آن‌ها براي مجالس رسمي مناسب هستند. نمونه‌هاي دست دوز ابريشمي در قواره‌ها و طرح‌ها و رنگ‌هاي گوناگون در بازار موجود هستند. مدل‌هاي دست دوز ابريشمي طرح سنتي از جمله طرح‌هاي جديد و پرطرفدار در بازار به شمار مي‌روند. البته كيفيت ابريشم به كار رفته در آن‌ها نيز اهميت دارد. بنابراين بهتر است اين محصولات را از فروشگاه‌ها يا برندهاي معتبر خريداري كنيد.

فرق شال و روسري

روسري و شال اكسسوري‌هاي خانمانه‌اي هستند كه با وجود يكسان بودن كاربرد، تفاوت‌هايي با يكديگر دارند. نمونه اول داراي ظاهري مربع يا مثلث شكل است و در ابعاد كوچك، متوسط و بزرگ طراحي، توليد و عرضه مي‌شود. در مقابل شال‌ها ظاهري مستطيلي شكل دارند. شال‌ها معمولا نسبت به سراندازهاي ديگر ساده‌تر هستند و طرح و نقش كمتري دارند. به علاوه سر كردن شال براي تيپ اسپرت مناسب‌تر است.

 

روسري

 

شال‌ها در جنس‌ها و اندازه‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند. متداول‌ترين سايز براي شال قواره‌ي۷۰*۱۸۰ است. اندازه‌هاي ديگر اين لباس عبارتند از؛

  • قواره ۸۰×۱۸۰
  • قواره ۷۰×۱۶۰
  • قواره ۶۵×۲۰۰

 در سال‌هاي اخير يكي از ترند‌هاي شال، به اسم شال هنرمندي يا شال ۳ متري نيز طرفداران زيادي پيدا كرده.  قواره‌ي اين مدل شال ۱۰۰× ۲۸۰ است. اين شال‌ها بهترين انتخاب براي استايل‌هاي سنتي به شمار مي‌روند.

 روسري با طراحي جديد

برخي از ترند‌هاي جديد طراحي روسري عبارتند از؛

  • طرح خال‌خالي: محصولاتي با طرح خال‌خالي كوچك و بزرگ، به خصوص خال‌خالي سفيد و مشكي از جمله طراحي‌هاي ترند جديد محسوب مي‌شوند.
  • طرح‌هاي چهارخانه: نمونه‌هاي چهارخانه با رنگ‌هاي متنوع از جمله طراحي‌هاي جديدي است كه طرفداران زيادي دارد.
  • محصولات ابريشمي با طرح سنتي: اين نوع سرانداز مد سال ۹۹ محسوب مي‌شود. روسري‌هاي ابريشمي با ظاهر براق و زيبايي كه دارند، توجه خانم‌هاي بسياري را جلب كرده‌اند.

ست شال و روسري و كيف

يكي از ست‌هايي كه اخيرا در ميان خانم‌ها طرفداران زيادي پيدا كرده، ست سراندازها با كيف است. اين ست‌ها با زيبايي خيره كننده‌ي خود ظاهري شيك و زيبا را براي خانم‌ها فراهم مي‌كنند. اين ست‌ها به صورت آماده عرضه مي‌شوند و به همين دليل ديگر نيازي نيست خانم‌ها زمان زيادي براي انتخاب هر كدام از آن‌ها صرف كنند.

 

روسري

 

 

روسري‌هاي موجود در اين ست‌ها اغلب قواره بزرگ هستند و طرح و رنگ‌هاي زيبا و متنوعي براي سليقه‌هاي مختلف دارند. كيف‌هاي عرضه شده در اين ست‌ها نيز با طرح‌ها و اندازه‌‌هاي گوناگوني توليد مي‌شوند. گاها در اين ست‌ها اكسسوري‌هاي ديگري چون كفش، ساق دست و بند ساعت نيز ديده مي‌شود كه به كامل و زيباتر شدن آن كمك مي‌كند.

 

سه نكته مهم در رابطه با انتخاب روسري

انتخاب و خريد هر محصول و وسيله اي، يك سري نكات مهم و قابل توجه دارد كه بايد به آن ها دقت كرد. در زير سه نكته مهم در رابطه با انتخاب روسري را شرح مي­دهيم.

سن فرد

 يكي از مهم ترين نكات هنگام خريد و انتخاب، سن شخص است. اين­كه خريد براي دختر بچه باشد يا يك خانم بالغ و مسن.

رنگ پوست

در ايران به دليل موقعيت هاي آب و هوايي مختلف، هر نوع رنگ پوستي وجود دارد و رنگ پوست، هنگام خريد پوشاك بسيار حائز اهميت است.

جنس پارچه

اين­كه خريد براي تابستان باشد يا زمستان، روزهاي باراني يا شرجي، در شمال كشور يا جنوب كشور، مجلس عروسي يا خريد تا سر كوچه، تمامي اين موارد تعيين كننده جنس پارچه اي است كه هنگام خريد بايد به آن ها توجه كرد.

 

روسري-هنيل

مدل‌هاي جديد روسري

مدل‌هاي جديد امسال نسبتا شلوغ و با رنگ‌بندي‌هاي روشن و شاد هستند. طرح‌هاي گل برجسته بر روي سراندازهاي قواره بزرگ از جمله اين مدل‌هاست. يكي از دلايل محبوبيت مدل‌هاي قواره بزرگ، امكان بستن آن به اشكال و مدل‌هاي گوناگون است. بستن شال و روسري به مدل‌هاي خاص و فانتزي نيز ديگر ترند سال ۹۹ محسوب مي‌شود.

قيمت روسري

قيمت روسري با توجه به فاكتور‌هاي متنوعي تعيين مي‌شود.

  • سايز يا قواره
  • جنس 
  • ايراني يا خارجي بودن
  • طرح و نقش
  • دست دوز بودن

طبيعي است كه هر چه محصول بزرگ‌تر باشد و جنس مرغوب‌تري داشته باشد قيمت بيشتري نيز خواهد داشت. نمونه‌هاي دست دوز نيز به مراتب از ديگر مدل‌ها گران‌تر هستند.. محصولات نخي نسبت به محصولات مجلسي قيمت مناسب‌تري دارند. برند‌هاي ترك عرضه كننده‌ي گران‌ترين روسري‌ها در بازار ايران به شمار مي‌روند.

 

خريد اينترنتي روسري و شال دخترانه و بچه گانه

امروزه خريد اينترنتي جايگاه مهمي را در ميان خانواده‌ها به خود اختصاص داده است. به خصوص با شيوع بيماري مسري كرونا بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند خريد‌هاي خود، از جمله خريد شال و روسري، را به صورت اينترنتي انجام دهند. سايت هنيل يكي از بهترين گزينه‌ها براي خريد اينترنتي روسري و شال دخترانه و بچه‌گانه است. هنيل علاوه بر ارائه‌ي اجناس با كيفيت و متنوع، قيمت‌هاي مقرون به صرفه و مناسبي را نيز به مشتريان عرضه مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.