یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

گردنبند

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

گردنبند

۱۲ بازديد

از قديم تا به حال، از زمان ملكه ها تا رئيس­ جمهور هاي بانو، از خانم معلم ها تا خانم مهندس ها، از دختر بچه ها تا مادران خانه­دار،  همگي عاشق جواهرات و آويزهاي نگين كاري شده­ي طلا و نقره بوده ­اند و هستند.امروزه اكسسوري‌ها نقش بيشتري در استايل خانم‌ها ايفا مي‌كنند. آن‌ها به زيورآلات و اكسسوري‌ها علاقه زيادي دارند. بنابراين بايد به منبع بزرگي از اكسسوري‌ها دسترسي داشته باشند گردنبند يكي از جذاب‌ترين اكسسوري‌ها و جواهراتي است كه مي‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد. در سال‌هاي گذشته اين وسيله تنها با استايل مجلسي استفاده مي‌شد. اما امروزه مي‌توان از نمونه‌هاي بلند روي مانتو نيز استفاده كرد و به زيبايي آن افزود. در اين مقاله اين نوع اكسسوري را زير ذره بين قرار داده‌ايم

طلا و نقره­ ي خالص، در دماي بالا همراه با نگين هاي كمياب و پرورشي، حرارت و فرم­دهي داده شده و به طرحي كه ايده طلاساز يا مشتري است، اجرا شده و در دكورهاي نورپردازي شده مغازه هاي طلا و جواهر فروشي جلوه مي­كنند.

طلا ساز و جواهر ساز، طلا و نقره خام را به شكل گردنبند، دستبند، پابند، گوشواره، انگشتر و ... درمي­آورند و بانوان عاشق جواهرات، طلاهاي ظريف و سنگين نگين كاري شده را با نگين هاي قيمتي و رنگ مورد علاقه خود كه سمبل ماه تولدشان است، خريداري كرده و با استفاده از آن ها احساس آرامش مي­كنند.

گردنبند، از قيمتي ترين، سنگين وزن ترين و پرطرفدار ترين انتخاب خانم ها است و بهترين ايده براي هديه دادن به آن ها.

خانم هاي نسل قديم، علاقه زيادي به گردنبندهاي سنگين وزن آويزي كه روي آن ها نگين ها و سنگ هاي زيادي به كار برده شده و طرح آن ها شلوغ بود، داشتند. اما نسل جديد و بانوان مدرن، از گردنبندهاي اسپرت و ظريف كه به گردن آن ها چسبيده باشد يا آويز كمي داشته باشد و با ظرافت تمام و بدون سنگ هاي بزرگ قيمتي ساخته شده باشند، استفاده مي­كنند.

 

گردنبند-هنيل

طراحي گردنبند

طرح هايي كه بانوان براي خريد طلا يا سفارش آن به طلاساز انتخاب مي­كنند، بسته به سليقه آن ها و هزينه اي است كه مي­توانند براي آن جواهر بكنند.

طراحي گردنبند در گذشته روي برگه يا در ذهن شخص بوده است و از روي آن طلا را شكل مي­دادند. امروزه توسط برنامه هاي طراحي جواهرات، آن ها را به صورت رايانه اي طراحي كرده و دستور عمل آن را از كامپيوتر به دستگاه طلاسازي مي­دهند و در سريع­ترين زمان ممكن طلا را آماده­ي تحويل مي­كنند.

پيشرفت روزافزون دستگاه ها و قطعات، اين امكان را به طلاسازها مي­دهد كه هر طرحي كه مشتري مي­خواهد را با هر سايز و هزينه اي، توسط دستگاه و با دادن برنامه به آن، طرح را اجرا كند.

 

گردنبند سوارسكي

وقتي سخن از جواهرات يا بدليجات به ميان مي‌آيد، سوارسكي حرف اول را مي‌زند. سوارسكي برندي اتريشي است كه كار خود را در سال ۱۸۹۵ آغاز كرد. اين برند سازنده جواهرات، كريستال‌هاي تزئيني و لوازم جانبي لوكس است. در ساخت گردنبند و دستبند نيز از سنگ‌ها و جواهرات سوارسكي استفاده مي‌شود. محصولات اين برند درخشش و زيبايي خاصي دارند و از مواد اوليه بسيار باكيفيت توليد مي‌شوند.

 

 گردنبند

 

محصولات سوارسكي جزو محصولات لوكس به شمار مي‌روند و قيمت بالاتري نسبت به ديگر جواهرات و بدليجات دارند. محصولاتي كه برند سوارسكي را به يدك مي‌كشند، جزو منحصر به فردترين نمونه‌هاي موجود در بازار هستند.

گردنبند با انواع سنگ

سنگ‌هاي زينتي به دليل زيبايي و درخشش در اكسسوري‌هاي بسياري استفاده مي‌شوند. اين سنگ‌ها بسيار متنوع هستند. هركدام نيز ويژگي‌هاي خاص خود را دارند. با تركيب اين سنگ‌ها در يك گردنبند، مي‌توان يك اكسسوري زيبا براي خانم‌ها توليد كرد. تنوع سنگ‌ها، گوناگوني زيورآلات و جواهرات را به دنبال داشته است. بنابراين خانم‌ها مي‌توانند اكسسوري را انتخاب كنند كه دقيقا با سليقه‌شان مطابقت دارد. رنگارنگ بودن و درخشش چشم‌نواز سنگ‌ها باعث مي‌شود كه با لباس‌ها به خوبي ست شوند. مزيت ديگر سنگ‌ها خاصيتي است كه هر كدام دارند. در قسمت بعدي به انواع سنگ‌ها و خواص آن‌ها خواهيم پرداخت.

انواع سنگ و خواص آن

سنگ‌هاي باارزش متنوعي در گردنبندها به كار مي‌روند. در اينجا تعدادي از محبوب‌ترين آن‌ها را به شما معرفي مي‌كنيم.

  • الماس: الماس باارزش‌ترين سنگ جواهر است كه محبوبيت بسيار زيادي دارد. قيمت الماس نيز بسيار زياد است. روميان باستان در جنگ‌ها از اين سنگ استفاده مي‌كردند. چراكه باور داشتند شجاعت آن‌ها را زياد مي‌كند. كاهنان اعظم يهودي نيز براي قضاوت در مورد بي‌گناه يا گناهكار بودن افراد از الماس استفاده مي‌كردند.

  • سنگ عقيق: سنگ عقيق در اكسسوري‌هاي بسياري استفاده شده است. اين سنگ در اسلام ارزش زيادي دارد. اين سنگ گردش خون را منظم مي‌كند. همچنين جلوي خونريزي شديد را مي‌گيرد.
  • سنگ فيروزه: جواهرات فيروزه‌اي داراي خواص بسياري هستند. اين سنگ‌ها اثر مثبتي روي قلب، چشم‌ها و كبد دارند.
  • ياقوت: اين سنگ باارزش زيبا نيز قلب را تقويت كرده و گردش خون را بهبود مي‌بخشد. همچنين باعث تقويت غدد مي‌شود.
 
 
گردنبد
 
 

گردنبند مرغ آمين چيست؟

نشان مرغ آمين يكي از از طرح‌هاي زيبا است كه به واسطه سريال شهرزاد به محبوبيت زيادي در بين ايرانيان رسيد. در اين سريال فرهاد گردنبند مرغ آمين را به نقش اصلي فيلم يعني شهرزاد هديه داد. از آن پس مرغ آمين به عنوان نماد عشق در ايران شناخته شد. البته اين طرح در افغانستان نيز توجه خانم‌هاي شيكپوش و طبقه مرفه را جلب كرده است.

گردنبد

فلسفه اين اكسسوري بسيار زيباست. عاشق مرغ آمين را به معشوق خود هديه مي‌دهد تا آمين گوي آرزوهايش باشد. اين پلاك و زنجير مي‌تواند يك هديه عالي براي مناسبت‌هاي مختلف باشد.

ست گوشواره و گردنبند

محصولات ست تأثير بسياري بر زيبايي ظاهر شما دارند. استفاده از اكسوري‌هاي ست كه از سنگ‌ها ساخته شده است، مي‌تواند درخشش سنگ‌ها را بيشتر جلوه دهد. به همين دليل نيز توليدكننده‌ها، بسياري از محصولات خود را به صورت ست توليد مي‌كنند.

استفاده از گوشواره‌ها به همراه يك گردنبند ست، در صنعت مد نيز رواج بسياري دارد. برندهاي بزرگ نيز از زيبايي و محبوبيت محصولات ست مطلع هستند. بنابراين مدل‌هاي مختلفي را به اين صورت به بازار عرضه مي‌كنند. در ايران نيز اكسسوري‌هاي ست توسط بسياري از خانم‌ها در استايل‌هاي مختلف مجلسي، رسمي و نيمه رسمي استفاده مي‌شوند.

گردنبند جواهر

جواهرات بسيار متنوع و زيبا هستند. به همين دليل اكسسوري‌هاي بي‌نظيري به وسيله آن‌ها ساخته مي‌شود. در قسمت‌هاي قبل در مورد جواهرات لوكس سوارسكي صحبت كرده‌ايم. علاوه بر آن برندهاي ديگري نيز به اين كار مشغول هستند.

 

گردنبد

 

جواهرات به خصوص گردنبند جواهر بسيار پرطرفدار است. جواهرات مي‌توانند به اندازه ساير اكسسوري‌ها متنوع باشند. آن‌ها براي استايل‌هاي رسمي و مجلسي بيشترين كاربرد را دارند. شما مي‌توانيد از مدل‌هاي متنوع جواهر براي لباس‌هاي مختلف خود استفاده كنيد. جواهرات هزينه نسبتا زيادي دارند. به همين دليل اگر قصد نداريد بودجه‌ زيادي به خريد اكسسوري‌ها اختصاص دهيد، مي‌توانيد از نمونه‌هاي بدل استفاده كنيد. 

سرويس جواهرات عروس

مهم‌ترين اكسسوري براي خانم‌ها، طلا و جواهراتي است كه در شب عروسي خود مي‌پوشند. جشن عروسي بخش بسيار مهمي از زندگي هر فرد است. يكي از اكسسوري‌هاي مهم عروسي گردنبند و به طور كلي سرويس جواهرات عروس است. زيبايي لباس عروس نيز با اكسسوري‌ها چند برابر مي‌شود. به همين دليل عروس‌ها با دقت و حساسيت زيادي اكسسوري عروسي خود را انتخاب مي‌كنند. هماهنگي ميان جواهرات با لباس عروس و مدل موي او اهميت بسياري دارد. بنابراين توصيه مي‌شود ابتدا لباس و مدل موي خود را انتخاب كنيد و سپس براي خريد سرويس طلا و جواهري كه قرار است در شب عروسي بپوشيد، اقدام كنيد.

گردنبند نقره

نقره يكي از زيباترين فلزات دنياست كه خانم‌هاي بسياري به آن علاقه دارند. قيمت آن نيز نسبت به ساير جواهرات مناسب‌تر است. سالانه مدل‌هاي جديدي از اكسسوري‌ها نقره‌اي توليد مي‌شود. امروزه نيز با گران شدن طلا، مردم بيشتر به سوي نقره تمايل‌ پيدا كرده‌اند.

 

گردنبد

 

 

شما مي‌توانيد يك گردنبند نقره را با هرلباسي ست كنيد. اكسسوري‌هاي نقره مي‌توانند براي استايل‌هاي مختلف مناسب باشند. آن‌ها هم با تيپ اسپرت و هم تيپ رسمي ست مي‌شود. بنابراين لازم نيست اكسسوري‌هايي براي استايل‌هاي متفاوت خود تهيه كنيد.

 

3 نكته مهم در استفاده و ست گردنبند

چند نكته مهم زمان انتخاب و استفاده از گردنبند و ست كردن آن با ديگر جواهرات نظير گوشواره، دستبند و انگشتر وجود دارد كه آن ها در كنار هم يك سرويس كامل را ايجاد مي­كنند.

3 نكته مهم در استفاده و ست گردنبند كه مهم ترين نكات آن هستند، به شرح زير است :

  • اولين نكته مهم اين است كه حتما بايد بررسي شود حساسيت پوستي وجود نداشته باشد.

  • دومين نكته مهم اين است كه با توجه به طرح و وزن گردنبند، ديگر جواهرات را با آن ست كرد.

  • سومين نكته مهم اين است كه ست خريداري شده متناسب با درآمد مالي خريدار باشد.

 

ترند گردنبند ۲۰۲0

هر سال مدل‌هاي جديدي از اكسسوري‌ههاي مختلف به بازار معرفي مي‌شوند كه تعدادي از آن‌ها نيز به محبوبيت بيشتري مي‌‌رسند. گردنبند نيز از اين قاعده مستثني نيست. در ادامه به ترندهاي ۲۰۲۰ اين اكسسوري پرداخته‌ايم.

  • نمونه‌هاي زنجيردار زخيم: بزرگان صنعت مد بر اين باور هستند كه سال ۲۰۲۰، سال زنجيرها است. البته زنجير هميشه محبوب هستند. اما امسال شاهد رشد محبوبيت آن‌ها هستيم. البته امسال زنجيرهاي ضخيم جذابيت بيشتري دارند.

  • نمونه‌هاي نگين‌دار يقه‌اي: اين مدل‌ها ظريف و بسيار شكيل هستند. اين ترند ۲۰۲۰ بيشتر براي خانم‌هاي جوان و دخترخانم‌ها مناسب است.

قيمت گردنبند

قيمت گردنبند بسته به وزن آن و مقدار طلايي كه در آن به كار برده شده تعيين مي ­شود.

اين روزها، گردنبندها و زيورآلاتي توليد و عرضه مي­شوند كه از جنس نقره هستند و مي­توان به سليقه مشتري آن ها را با آب طلا رنگ كرد؛ و اين مدل جواهر، قيمت كمتري نسبت به طلاي خالص دارد.

جنس هاي ديگري مانند برنج و استيل وجود دارد كه قيمت بسيار پاييني دارند و تمامي افراد مي­توانند از آن خريداري كنند و در هر محفل و مكاني از آن استفاده كنند.

گردنبند-هنيل

جمع بندي

در اين مقاله در مورد محبوب‌ترين مدل‌هاي گردنبند صحبت كرديم كه مي‌توانند اكسسوري مناسبي براي استايل‌هاي مختلف شما باشند. مجموعه هنيل ارائه دهنده انواع مختلف لباس، اكسسوري و... براي خانم‌ها و آقايان است. اين مجموعه اكسسوري‌هاي روز را با تنوع بالا عرضه مي‌كند. بنابراين مشتريان با هر سليقه‌اي مي‌توانند اكسسوري مورد علاقه خود را انتخاب كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.