یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

قيمت اسب

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

قيمت اسب

۱۳ بازديد

عوامل موثر بر قيمت اسب

به طور كلي عوامل زيادي بر قيمت اسب تاثير دارند و هر كدام از اين عوامل بايد هنگام خريد و فروش به خوبي بررسي شوند . كاربرد اسب و علت خريد آن ، اصيل يا تلفيقي بودن ، سن ، جنسيت ، قدرت بدني ، وضعيت سلامتي ، رام يا وحشي بودن و ويژگي هاي ظاهري اسب بر قيمت اسب موثر هستند . به طور مثال اگر اسب بيماري داشته باشد يا ضعيف باشد ، قيمت آن كاهش مي يابد يا اگر از نظر سني جوان و قوي باشد قيمت اسب افزايش پيدا مي كند .

قيمت اسب-پريدار هورس سنتر

قيمت انواع اسب

يكي از عواملي كه بيشترين تاثير را بر قيمت اسب دارند ، نژاد اسب است . اسب هاي عرب و تركمن از مشهور ترين نژاد هاي اسب هستند و به طبع ، قيمت بالاتري نيز دارند . اما به طور كلي قيمت اسب ها بسيار متنوع است و از حدود ده ميليون تومان تا صدها ميليون تومان متغير است و حتي ممكن است در مواردي به چند ميليارد تومان نيز برسد . در واقع قيمت اسب ها مشخص نيست و با تغيير كردن شرايطي مانند نژاد و جنسيت و سن ، بازه ي قيمت اسب مي تواند بسيار گسترده باشد .

قيمت كره اسب

كره اسب ها نسبت به اسب هاي بالغ قيمت كم تري دارند چون قدرت كمتر و بدن ضعيف تري دارند و نياز به مراقبت بيشتر دارند تا در مسير درست رشد كنند و به بلوغ برسند . علاوه بر آن ، زمان بيشتري براي آموزش دادن به كره اسب ها لازم است در حالي كه اسب هاي بالغ معمولا مراحل آموزش را گذرانده اند . از اين رو قيمت كره اسب مناسب تر از اسب ماديان يا نريان بالغ است . اما اگر قصد داريد خودتان آموزش هاي خاصي به اسب بدهيد ، كره اسب انتخاب بهتري است چون اسب ها در اين دوران فرمان پذير و آموزش پذير تر هستند و اگر كره اسب كنار صاحبش بزرگ شود و به بلوغ برسد ، وابستگي و اطاعت پذيري بيشتري خواهد داشت .

نكات مهم در رابطه با قيمت اسب

از آن جايي كه هزينه خريد اسب ها بسيار متنوع است و مراكز زيادي براي خريد و فروش اسب ها وجود دارند ، بهتر است پيش از اقدام به خريد ، قيمت اسب هاي مختلف را در سايت ها و برنامه هاي مخصوص خريد و فروش بررسي كنيد تا حدود قيمت را بدانيد . از شخص معتبر خريد كنيد و حدالامكان اسب هايي را بين گزينه هاي خود بگذاريد كه شناسنامه دارند و شرايط اصالت و مشخصات آن ها واضح است . پيش از قطعي كردن خريد ، از يك دامپزشك بخواهيد وضعيت سلامتي يا داشتن بيماري در اسب را بررسي كند . مشكلات جسمي و هم چنين انواع بيماري هاي پوستي ، داشتن انگل و قارچ و ديگر مسائل بايد بررسي شوند .هر كدام از اين موارد به تنهايي تاثير زيادي بر قيمت اسب دارند .

قيمت انواع اسب-پريدار هورس سنتر

جنسيت اسب

اسب هاي ماديان و نريان تفاوت هاي زيادي چه از نظر فيزيكي و چه از نظر خلق و خو دارند. اسب هاي نريان معمولا هيجاني تر و نا آرام تر هستند و براي سواري انتخاب مناسبي نيستند زيرا ممكن است از كنترل خارج شوند و براي سوار كار خطر آفرين باشند . در صورت عقيم سازي ، خلق و خوي اسب هاي نريان آرام و متعادل تر و كنترل آن ها ساده تر مي شود . اما باز هم بايد هنگام سواري نهايت دقت را به خرج داد . خصوصا اگر سوار كار مبتدي و تازه كار است . از نظر جسماني ، اسب هاي نريان قدرتمند تر هستند و براي شركت در مسابقات و كار در مزارع مناسب تر هستند و قدرت بدني و ميزان مهارت و چابكي مي تواند هزينه خريد اسب هاي نريان را تغيير دهد.

از طرف ديگر اسب هاي ماديان آرام تر هستند و رفتار هاي خشن و هيجاني زيادي از خود نشان نمي دهند . از اين رو براي سواري و تمرينات اسب سواري گزينه هاي بهتري هستند . البته اسب هاي ماديان نيز در زمان هايي به خصوص در فصل جفت گيري ، مي توانند بد خلق شوند و كنترل آن ها سخت تر از مواقع عادي باشد . در مورد اسب هاي ماديان ، سلامت رحم و توانايي باروري و به دنيا آوردن كره هاي سالم ، امتيازي است كه در زمان مشخص كردن هزينه خريد اسب ، در نظر گرفته مي شود .

سن اسب

طول عمر طبيعي اسب ها معمولا بين بيست و پنج تا سي سال است اما اين عدد بسته به شرايط نگهداري ، وضعيت سلامتي ، قدرت بدني و درصد خلوص اسب مي تواند تغيير كند و كمتر يا بيشتر شود . اسب ها معمولا در سن چهار سالگي بالغ مي شوند و در همين سن توانايي جفتگيري پيدا مي كنند . سن طلايي اسب ها بين پنج تا دوازده سالگي است كه اسب در اوج جواني و قدرت و سرعت خود است . هر چه اسب جوان تر و قوي تر باشد ، قيمت اسب بيشتر مي شود .

عوامل موثر بر قيمت اسب-پريدار هورس سنتر

نتيجه گيري

همان طور كه گفته شد ، قيمت اسب به موارد مختلفي بستگي دارد . حتي شرايط نگهداري نژاد هاي مختلف اسب ها نيز با هم متفاوت است ولي به طور كل بعضي اسب ها ارزشمند تر از ديگران هستند . اسب هاي قوي هيكل و قدرتمند ورزشي ، اسب هاي كوچك مينياتوري مانند پوني ها و اسب هاي خارجي با نژاد ها و ويژگي هاي ظاهري مانند رنگ هاي خاص ، معمولا از اسب هاي دو خون يا محلي و مخصوص باربري گران تر هستند .

درباره ي مجموعه پريدار

مجموعه پريدار در اصل يك اقامتگاه بوم گردي در استان مازندران است كه امكانات رفاهي و تفريحي را در اختيار مسافران قرار مي دهد . از جمله خدمات اين مجموعه مي توان به پرورش و فروش انواع اسب ، آموزش رايگان اسب سواري و برگزاري تور هاي گردشگري به طبيعت بكر و سرسبز شهرستان آمل اشاره كرد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.