یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

قطعات آسانسور

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

قطعات آسانسور

۲۹ بازديد

قطعات اصلي آسانسور 

آسانسورها يكي از مهمترين و اصلي ترين تجهيزات مورد استفاده در بسياري از ساختمان ها مي باشد كه امروزه شما مي توانيد تنوع بسيار بالايي از اين محصولات را به راحتي در بازار مورد مشاهده قرار دهيد. همچنين در نظر بگيريد كه در حال حاضر برندهاي بسيار مختلفي به دنبال طراحي و ساخت بهترين و مدرن ترين اين محصولات هستند. شركت هاي سازنده اين تجهيزات سعي بر آن دارند تا از قطعات و لوازم بسيار بادوام و باكيفيت براي ساخت آسانسورهاي خود استفاده كنند كه البته اين امر مي تواند در قيمت نهايي آسانسورها نيز تاثيرگذار باشد.

 شما نيز مي توانيد قبل از خريد و استفاده از اين تجهيزات، در خصوص مهمترين و اصلي ترين قطعات آسانسور اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورده و سپس اقدامات مربوط به خريد و استفاده را انجام دهيد. همچنين آشنايي شما با هر يك از قطعات اصلي آسانسور ها، مي تواند شما را در استفاده بهتر و صحيح از اين تجهيزات راهنمايي كند. شما مي توانيد از همين وب سايت پيش روي خود، اقدام به بررسي هر يك از بهترين انواع اين قطعات و لوازم پرداخته و با توجه به قطعه معيوب آسانسور خود، اقدامات مربوط به خريد را طي كنيد.

توصيه مي شود كه هميشه از باكيفيت ترين و مرغوب ترين قطعات براي آسانسورهاي خود استفاده كنيد تا بهترين كارايي را از اين محصول براي خود به ارمغان آوريد. البته ناگفته نماند كه آسانسورها با توجه به مدل و نوعي كه دارند، از قطعات و لوازم يدكي بسيار متفاوت تري تشكيل شده اند ولي همه اين تجهيزات در برخي از قطعات، وجه مشترك دارند. در ادامه مقاله سعي بر آن داريم تا در مورد راهنماي خريد اينترنتي قطعات آسانسور را با قيمت هاي بسيار ارزان، توضيحات بيشتري را به حضورتان ارائه دهيم. با ما همراه باشيد.

همچنان كه در شكل مشخص است، اجزا و قطعات اصلي در آسانسور هيدروليك عبارت اند از:

(1) كابين، (2) ريل، (3) درب، (4) جك، (5) پاوريونيت شامل تانك و روغن هيدروليك، گروه شيرها، موتور و پمپ، (6) ضربه گير، (7) تجهيزات و لوازم جانبي

اجزا و قطعات آسانسور هيدروليك

            اجزاي اصلي آسانسور هيدروليك

اجزاي اصلي آسانسور هيدروليك

1- كابين آسانسور (اتاقك) هيدروليك

همانند آسانسور كششي، كابين بخشي از آسانسور هيدروليك است كه شبيه اتاقك بـوده و مسافـران يا بارها (يا هر دوي آنها) را جابجا مي كند. براي جلوگيري از سوار شدن بيش از اندازه ي مسافرين (اضافه بار)  در آسانسور هيدروليك هم بايستي مساحت مفيد كابين بايد محدود گردد. مقاومت مكانيكي چهار چوب اصلي (يوك) يا مجموعه ي نگه دارنده كفشكهاي ريل راهنما، ديواره ها، كف و سقف كابين بايد به مقداري باشد كه بتواند در برابر نيروهاي وارده در زمان حركت عادي آسانسور يا در موقع عمل ترمز ايمني ( پاراشوت)، شير تركيدگي آسانسور هيدروليك و يا در هنگام برخورد به ضربه گيرها پايداري نمايد.

كابين آسانسور هيدروليك

    كابين آسانسور هيدروليك

2- كاراسلينگ (CAR SLINC) آسانسور هيدروليك

يكي از وسائلي است كه عمدتا در آسانسور هيدروليك و در موارد بسيار معدود در آسانسور كششي كاربرد دارد. كاراسلينك مي باشد.
اين مهم نقش فريم كابين(يوك) آسانسور كششي در آسانسور هيدروليك direct side (مستقيم بغل) و indirect (غير مستقيم) را بعهده دارد. بطوريكه كفشكها و رولرها و پاراشوت روي آن مونتاژ شده و لذا كابين فاقد يوك ميباشد. در سيستمهاي غير مستقيم آسانسور هيدروليك يك فلكه (پولي) با كفشكهاي مربوطه و قاب روي جك مونتاژ و توسط سيم بكسل و زنجير به كاراسلينگ متصل ميگردد. ضمن اينكه در آسانسورهيدروليك direct  كاراسلينگ فاقد پولي و پاراشوت ميباشد. در آسانسور هيدروليك  كه از كاراسلينگ استفاده ميگردد ميتوان فقط از يك جفت ريل استفاده كرد كه اين ريلها هم هدايت جك و پولي متصل به آن و هم كاراسلينگ را به عهده دارد. فضاي مورد نياز براي اجراي ريلها و جكها تا ابتداي كابين معمولا 30 تا 25 سانتي متر (متناسب با ظرفيت كابين و ابعاد كاراسلينگ) از تمام شده آهن كشي ميباشد.

انواع مختلف كاراسلينگ

                                             انواع مختلف كاراسلينگ

3- ريلهاي راهنما آسانسور هيدروليك

در آسانسور هيدروليك هم بسان ساير سيستم هاي آسانسور، ريلهاي راهنما، اتصالات و متعلقات آنها بايد در مقابل نيروهايي كه به آنها وارد ميايد به اندازه ي كافي مقاوم باشند تا از كاركرد ايمن آسانسور اطمينان حاصل شود. كاركرد ايمن آسانسور هيدروليك در ارتباط با ريلهاي راهنما شامل موارد زير است:

  • ريلهاي راهنماي بايد قابل اطمينان باشند؛

خيزهاي ريل بايد تا حدي باشند كه در اثر آنها:

  • (1) قفل درها ناخواسته نبايد باز شود.
  • (2) عملكرد وسايل ايمني تحت تاثير قرار نگيرد.
  • (3) برخورد قسمتهاي متحرك با ساير قسمتها ممكن نباشد.

ريلهاي راهنما

نمونه از ريلهاي راهنما

اجزا و قطعات آسانسور هيدروليك

اجزا و قطعات آسانسور هيدروليك

ابعاد مختلف ريلهاي راهنما

4- درب آسانسور هيدروليك

نواحي باز چاه كه دسترسي به كابين آسانسور هيدروليك را فراهم ميكنند بايد مجهز به درهاي بدون روزنه باشند. درهاي طبقات بايد با مقررات مربوط به محافظت در برابر آتش ساختمان، مطابق باشند. همچنين وروديهاي كابين بايد مجهز به درب باشند.

درها و متعلقات آن بايد طوري طراحي شوند كه صدمات ناشي از فشرده شدن بخشي از بدن شخص، لباس يا اشياء ديگري كه ممكن است در بين آنها گير كنند، را به حداقل كاهش دهند. به منظور جلوگيري از بريدگي در حين حركت درهاي كشويي خودكار، سطح سمت كابين درها نبايد سوراخ يا يرآمدگي بيش از 3 ميليمتر داشته باشد. لبهي اين سوراخها يا برآمدگيها بايد در جهت بازشو درب پخ شده باشند. درهاي كابين در حالت بسته بايد مقاومت مكانيكي كافي داشته باشند، به طوري كه وقتي نيرويي معادل 300 نيوتن به طور عمود از درون كابين به بيرون آن روي مقطع گرد يامربعي به مساحت 5 سانتيمترمربع اعمال شود:

  • بدون تغيير شكل دائمي مقاوم باشند؛
  • تغيير شكل كشسان بيش از 15 ميليمتر نداشته باشند؛
  • در حين انجام اين آزمون و پس از آن، عملكرد ايمن درب نبايد تحت تأثير قرار گيرد.

انواع درب آسانسور

اين نوع درها بايد طوري طراحي شوند كه آسيب ديدگي شخص ناشي از ضربه لنگه درب به حداقل كاهش يابد. از جمله اين دربها، درهاي كشويي افقي و عمودي ميباشد.

اجزا و قطعات آسانسور هيدروليك

قسمت بالاي يك در اتوماتيك

الف) درهاي كشويي افقي: 

  1. درهاي خودكار با نيروي محركه؛ نيروي لازم جهت جلوگيري از بسته شدن درب نبايد ار 150 نيوتن بيشتر باشد. اين نيرو نبايد در يك سوم اول مسير حركت درب اندازه گيري شود.
  2. درهاي غير خودكار بانيروي محركه؛ درهايي كه بسته شدن آنها تحت كنترل دائم استفاده كنندگان صورت ميگيرد، مثلاً با فشار پيوسته روي دگمه.

ب) درهاي كشويي عمودي (گيوتيني ) 

درهاي كشويي عمودي فقط در آسانسورهيدروليك  باري – مسافري بايد مورد استفاده قرار گيرد. بسته شدن اين گونه درها با نيروي محركه مجاز است، مشروط به اينكه تمام شروط زير به طور همزمان برقرار باشند:

  • بسته شدن درها تحت ديد وكنترل دائمي استفاده كنندهگان باشد؛
  • حداكثر سرعت متوسط بسته شدن لته درها محدود به 0. 3 متر بر ثانيه باشد؛
  • ساختار درب كابين بايد مطابق استاندارد باشد؛
  • درب كابين حداقل بايد تا حدود دو سوم بسته شده باشد قبل از آنكه درب طبقه شروع به بسته شدن كند.

ج) ساير انواع درهادر آسانسور هيدروليك

در مورد درهاي نوع ديگر، از قبيل درب لولادار مجهز به نيروي محركه، كه در هنگام باز و بسته شدن درب احتمال ضربه به افراد وجود دارد، تمهيدات مربوط به درهاي كشويي مجهز به نيروي محركه، بايد انجام گيرد.

5- جك آسانسور هدروليك

در آسانسور هيدروليك مجموعه اي از يك سيلندر و يك پيستون، تشكيل يك وسيله ي حركت هيدروليكي به نام جك را ميدهند.

سيلندر از لوله فولادي ساخته ميشود و سطح داخلي آن بسيار صاف و صيقلي است و بايد در برابر فشارهاي وارده و همچنين خوردگي ناشي از رطوبت محيط بسيار مقاوم باشد.

پيستون استوانه اي است كه داخل سيلندر قرار گرفته است و قسمت انتهائي آن به كابين متصل ميگردد و بر اثر فشار روغن جابجا ميگردد و موجب حركت كابين ميشود. پيستون نيز ميبايست ساختمان بسيار دقيق و صيقلي داشته و در برابر فشارهاي ناشي از بارهاي استاتيكي و ديناميكي مقاومت كافي داشته باشد.

جك آسانسور هيدروليك

جك آسانسور هيدروليك ( 1- جك مستقيم، 2- جك غير مستقيم 3- جك تلسكوپي)

6- پاور يونيت آسانسور هيدروليك

آسانسور هيدروليك به وسيله يك پاوريونيت به كار انداخته ميشود كه معمولاً در موتورخانه يا زيرزمين ساختمان و يا برخي مواقع در خود چاه آسانسور قرار دارد. با تمام تفاوتهاي ظاهري كه پاوريونيتها ميتوانند با يكديگر داشته باشند، همه آنها در ساده ترين حالت داراي يك تانك ذخيره روغن، شير كنترل جريان، شير SHUTT OFF، پمپ، موتور و شيرهاي اطمينان هستند.

پاور يونيت

نمونه اي از يك پاور يونيت

 

سيستم هيدورليك MRL

سيستم هيدورليك MRL

7- ضربه گير آسانسور هيدروليك

وسيله اي است براي جلوگيري از توقف ناگهاني كابين و يا وزنه ي تعادل در انتهاي مسير حركت با استفاده از فنر يا سيال (يا موارد ديگر).

آسانسورهدروليك هم بايد در پايينترين حد از مسيرحركت كابين داراي ضربه گير باشند. وقتي ضربه گيرها كاملاً فشرده شده اند، پيستون جك نبايد به كف سيلندر برخورد كند.

ضربه گير هيدروليكي

ضربه گير هيدروليكي

 

ضربه گير فنري

ضربه گير فنري

 

ضربه گير پلي اورن آسانسور

ضربه گير پلي اورن آسانسور

شركت آسانسور هيرو

قطعات مصرفي آسانسور

قطعات آسانسور تنها به قطعات مكانيكي تقسيم بندي نمي شود، بلكه شما مي توانيد شاهد استفاده يك سري از مهمترين و اصلي ترين قطعات مصرفي نيز در اين دستگاه ها باشيد كه بايستي به شكل دوره اي تهيه و آن را مورد استفاده قرار دهيد. براي خريد قطعات مصرفي اين تجهيزات، مي توانيد آنها را مانند قطعات اصلي آسانسور ها، از همين وب سايت ما تهيه و در سبد خريد خود قرار دهيد. از مهمترين و اصلي ترين قطعات آسانسور كه در ليست قطعات مصرفي واقع شده اند، مي توان به موارد زير اشاره كرد:

– روغن: روغن يكي از پركاربردترين قطعات مصرفي در آسانسور مي باشد كه سبب روانكاوي ساير قطعات شده و از اين طريق ديگر قطعات مي توانند به بهترين شكل عملكرد خود را به نمايش بگذارند. همچنين استفاده از روغن در آسانسور مي تواند از ميزان گرما ايجاد شده در موتور آسانسور كاسته و مواد آلاينده را نيز جمع آوري نمايد. توصيه مي شود كه هميشه از باكيفيت ترين انواع روغن ها در آسانسورهاي خود استفاده كنيد.

 

-بافر: بافرهاي يكي از ديگر مهمترين و اصلي ترين قطعات مورد استفاده در آسانسورها مي باشد كه در مدل هاي فنري، هيدروليكي و لاستيكي تهيه طراحي شده و از نقش بسيار بالايي نيز در عملكرد اين تجهيزات برخوردار است. شما نيز مي توانيد بهترين اين محصولات را از همين وب سايت پيش روي خود تهيه و خريداري كنيد.

-چراغ هاي مورد استفاده در آسانسور: از مهمترين اين چراغ ها مي توان به چراغ تونلي اشاره كرد كه در چاهك آسانسور مورد استفاده مي گيرد و مي تواند فضاي چاهك را روشن نمايد. در نظر داشته باشيد كه چراغ ها از عمر مفيد مشخصي برخوردار هستند و در صورتي كه اين عمر مفيد به اتمام برسد، بايستي اقدام به تعويض چراغ چاهك آسانسور خود داشته باشيد.

خريد قطعات آسانسور 

اگر شما هم قصد خريد و استفاده از بهترين و باكيفيت ترين انواع قطعات آسانسور را داريد، مي توانيد فرصت استثنايي و طلايي پيش روي خود را از دست ندهيد و هم اكنون اقدامات مورد نياز براي خريد اينترنتي هر يك از انواع قطعات اصلي آسانسور ها را انجام دهيد. توصيه مي شود كه در انتخاب قطعه مورد نياز خود نهايت دقت و توجه را داشته باشيد تا از دوباره مجبور به پرداخت هزينه هاي بيشتر نداشته و سريعا تعميرات مربوط به آسانسور خود را انجام دهيد.

براي اخذ مشاوره در خصوص انتخاب مناسب ترين قطعات آسانسور نيز مي توانيد با دوستان ما در ارتباط باشيد و راهنمايي هاي مورد نياز خود را به دست آوريد. همچنين توصيه مي شود كه قبل از خريد و استفاده از قطعات آسانسور، در مورد مشخصات فني اين محصولات اطلاعات مورد نياز را به دست آورده و با آگاهي بيشتري اقدام به خريد داشته باشيد. آدرس و نشاني محل تحويل قطعات مربوط به آسانسور را نيز با نهايت دقت وارد كنيد تا همكاران ما بتوانند در كم ترين زمان ممكن سفارش شما را تحويل دهند.

قيمت قطعات آسانسور 

يكي از مهمترين و اصلي ترين سوال هايي كه ذهن بسياري از خريداران قطعات آسانسور را به سوي خود جذب كرده است، قيمت مربوط به اين تجهيزات مي باشد. شما مي توانيد از فروشگاه پيش روي خود، اطلاعات موثقي را در خصوص قيمت قطعات اصلي آسانسور ها به دست آورده و با توجه به قطعه مورد نياز خود، مناسب ترين و بهترين آن را تهيه و خريداري كنيد.

همچنين در نظر داشته باشيد كه قيمت هاي عرضه شده در وب سايت ما بسيار مناسب تر از قيمت هاي موجود در ديگر فروشگاه ها مي باشد و شما مي توانيد مقايسه هاي لازم را انجام دهيد تا به ارزان تر بودن قطعات و لوازم يدكي موجود در وب سايت ما پي ببريد. همچنين تمام قطعات آسانسور موجود در اين وب سايت از كيفيت بسيار بالايي برخوردار بوده و بسياري از اين محصولات از ضمانت نامه هاي بالايي برخوردار هستند كه شما مي توانيد با خيال راحت، قطعه مورد نظر خود را تهيه كرده و آن را مورد استفاده قرار دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص قيمت ليست كامل قطعات آسانسور نيز مي توانيد با همكاران با از همين وب سايت در تماس بوده و راهنمايي هاي مورد نظر خود را به دست آوريد.

معرفي شركت آسانسور هيرو

شركت هيرو آسانسور، يكي از شركتهاي باسابقه و توانمند صنعت آسانسور كشور مي باشد كه داراي كارخانه توليدات قطعات آسانسور هيدروليك با بهترين كيفيت و 18 ماه گارانتي بي قيد و شرط مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.