چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

پله برقي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

پله برقي

۲۸ بازديد

آيا شما نيز به دنبال راهنماي خريد و استفاده از باكيفيت ترين و بهترين انواع پله برقي هستيد؟ آيا مي دانيد كه براي سرويس و نگهداري از پله هاي برقي بايستي از كجا اقدام كرد؟ از شما مي خواهيم كه مقاله و مطلب پيش روي خود را تا آخر مورد مطالعه قرار دهيد و از اين طريق اطلاعات بسيار مفيدي را به دست آوريد. 

يكي از مهمترين و اصلي ترين تجهيزات مورد استفاده در بسياري از اماكن عمومي را پله هاي برقي شكل داده اند و اين محصول به منظور حمل و نقل مسافران به سمت بالا و پايين در يك ارتفاع مورد استفاده قرار مي گيرد. امروزه شما مي توانيد شاهد استفاده ي بسيار گسترده اي از پله هاي برقي در سراسر كشورهاي جهان باشيد. از مهمترين مكان هايي كه شاهد استفاده از پله برقي هستيم، مي توان به مواردي اعم از مراكز حمل و نقل، مراكز تجاري، فرودگاه ها، هتلها، مراكز خريد و ساختمان هاي عمومي اشاره كرد. پله برقي استفاده شده در اين مكان ها از اهميت استفاده و مزيت هاي بسيار بالايي برخوردار است و همچنين مي توانند حجم بالايي از افراد را به راحتي تا ارتفاع يك طبقه جا به جا نمايد. شما نيز مي توانيد بهترين و مناسب ترين اين تجهيزات را تهيه كرده و آن را در مكان مد نظر خود، مورد استفاده قرار دهيد.

 

مشخصات فني پله برقي

پله برقي يكي از پركاربردترين و بي نظيرترين تجهيزات مورد نياز در بسياري از مكان هاي عمومي مي باشد؛ كه براي سخت و طراحي اين محصولات از سه گيربكس جداگانه استفاده مي شود كه از مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • چرخ دنده ساده: در اين حالت پله برقي، دستگيره ها و محور پله ها به كمك زنجير به حركت در مي آيند.
  • چرخ دنده حلزون: عملكرد اين مدل از گيربكس ها در مقايسه با حالت قبلي بسيار بالاتر بوده و ساختار حلزوني مانند چرخ دنده هاي در اين تجهيزات مي تواند راندمان موتور را به شكل باورنكردني افزايش دهد.
  • چرخ دنده سياره اي يا خورشيدي: در اين مدل از گيربكس ها شاهد انتقال نيرو توسط يك سري از چرخ دنده ها صورت مي گيرد كه در اين صورت شما مي توانيد به بالاترين راندمان مورد نظر خود در اين تجهيزات دست پيدا كنيد.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص مشخصات فني پله برقي به كاتالوگ آنه مراجعه كرده و از اين طريق به اطلاعاتي كه مورد نياز شما هست، دست پيدا نماييد.

 

پله برقي ايراني

 

امروزه شركت ها و برندهاي بسيار زيادي را مي توانيد مشاهده كنيد كه هر يك از آنها به دنبال طراحي و ساخت بهترين و باكيفيت ترين نوع اين وسيله هستند كه شما مي توانيد در ميان اين برندها، شاهد محصولات ايراني نيز باشيد. براي آشنايي نزديك با پله هاي برقي ايراني مي توانيد از همين وب سايت اينترنتي پيش روي خود اقدام كرده و از اين طريق به بررسي هر يك از اين تجهيزات بپردازيد و با توجه به علاقه مندي خود، مناسب ترين آن را تهيه كنيد. جالب است بدانيد كه برند هاي خارجي معمولا از ارائه خدمات پس از فروش بالايي برخوردار نيست و برخي از آنها حتي هيچ گونه خدمات پس از فروشي را در كشور ما ارائه نمي دهند. براي همين منظور نيز توصيه مي شود كه از محصولات ايراني استفاده كنيد تا بتوانيد با خيال راحت اقدام به استفاده از اين محصولات داشته و از قطعات و خدمات پس از فروش بسيار خوبي نيز بهره مند شويد.

 

انواع 

 

پله برقي ها را با توجه به آيتم هاي بسيار متعددي به انواع مختلفي تقسيم بندي مي كنند كه از مهمترين و اصلي ترين اين آيتم ها مي توان به نوع شيب پله هاي برقي اشاره كرد. شما نيز مي توانيد با توجه به ارتفاع محل نصب پله برقي مورد نظر خود، يكي از مناسب ترين و بهترين اين تجهيزات را تهيه كرده و آن را مورد نصب قرار دهيد. از مهمترين و پرفروش ترين انواع پله هاي برقي بر اساس شيب آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • سي درجه: زاويه اي كه با زمين دارند در اين حالت سي درجه بوده و كاربران مي توانند امنيت بسيار بالايي را در اين حالت احساس كنند. افرادي كه ترس از ارتفاع دارند، به راحتي مي توانند از اين وسيله استفاده نمايند.
  • سي و پنج درجه: پله هاي برقي سي و پنج درجه از ديگر انواع اين تجهيزات مي باشد كه امنيت اين تجهيزات نيز بالا بوده و ترس استفاده از پله هاي برقي را به حداقل ترين ميزان مي رساند.
  • متحرك شيب دار: اين مدل از كمترين شيب ممكن برخوردار هستند كه مي توانند افراد را از نقطه اي به نقطه ي ديگر انتقال دهند.

 

پله برقي خانگي

 

پله هاي برقي خانگي بر اساس استفاده در ساختمان هاي مسكوني طراحي شده اند و افراد نيز مي توانند با توجه به بودجه ي در اختيار خود، بهترين و مناسب ترين اين تجهيزات را تهيه و آن را مورد استفاده قرار دهند. هميشه براي خريد بهترين انواع پله هاي برقي به سه فاكتور اصلي توجه داشته باشيد كه عبارتند از:

  • ايمني
  • كيفيت
  • قيمت مناسب

 

سرويس و نگهداري 

 

پله برقي ها نيز مانند ديگر تجهيزات نيازمند نگهداري و سرويس هاي ادواري هستند تا بتوانند به بهترين و مناسب ترين شكل ممكن اقدام به عملكرد خود داشته باشند. شما نيز بهتر است اين امر را جدي گرفته و حتما به شكل متناوب اقدامات مربوط به سرويس و نگهداري را انجام داده و از اين طريق از عملكرد بسيار باكيفيت آن اطمينان لازم را به دست آوريد.

 

پله برقي-هيرو آسانسور

 

قطعات پله هاي برقي

 

اگر شما نيز به دنبال تهيه و استفاده از بهترين و بي نظيرترين انواع پله برقي هستيد، مي توانيد در خصوص قطعات اين تجهيزات يك سري از مهمترين اطلاعات را به دست آورده و سپس با خيال راحت اقدام به استفاده از اين محصولات داشته باشيد. از اصلي ترين تجهيزات مربوطه مي توان به مواردي از جمله زير اشاره كرد:

  • درب محافظ ايستگاه هاي پايين و بالا
  • دك خارجي
  • دك داخلي
  • اسكورت
  • نرده 
  • دستگيره يا هندريل
  • شنه و كامپليت
  • پالت
  • استپ

هر يك از اين اجزا و قطعات از كارايي و وظيفه ي جداگانه اي برخوردار هستند و كوچكترين آسيب به هر يك از اين قطعات، مي تواند عملكرد پله هاي برقي را با مشكل اساسي رو به رو سازد.

 

ويژگي هاي يك پله برقي مناسب چيست؟

 

  1. حركت روان و مصرف بهينه انرژي
  2. عدم ايجاد سر و صداي در هنگام حركت
  3. رعايت استانداردهاي لازم در كيفيت ساخت و ميزان امنيت
  4. استفاده از آلياژهاي مناسب و مواد ضد خوردگي در ساخت قطعات
  5. عملكرد اتوماتيك قابل اعتماد و ايمن
  6. اندازه‌ استاندارد در اندازه‌‌ي پله‌ها، ارتفاع هر پله، عرض پله و محافظ پله
  7. ريل هاي متحرك محافظ پله به گونه‌اي طراحي شوند كه از انگشتان مراقبت كند
  8. توقف اتوماتيك بلافاصله بعد از بروز كوچك‌ترين اختلال

 

استاندارد پله برقي

 

پله برقي براي طراحي و نصب خود، نيازمند يك سري از استانداردها مي باشد كه شركت هاي توليد كننده مي تواند با توجه به اين استانداردها، چيدمان مناسبي را به ارمغان آورند. از مهمترين اين استانداردها مي توان به طول افقي، طول مفيد، عرض پله، ارتفاع، تعداد پله، ظرفيت آن و غيره اشاره كرد.

 

پله برقي-هيرو آسانسور

چيدمان 

 

يكي ديگر از مهمترين و اصلي ترين آيتم هايي كه در استفاده از اين نوع پله ها بايد به آن توجه كرد، چيدمان اين محصولات مي باشد كه اين امر نيازمند تخصص بسيار بالايي بوده و شما مي توانيد براي چيدمان آن از نيروي متخصص حاضر در شركت ما كمك بخواهيد. منظور از چيدمان ، همان نحوه جوشكاري و اتصال قطعات مختلف آن مي باشد.

 

نصب 

 

نصب پله برقي يكي از ديگر مهمترين مواردي مي باشد كه بايستي به آن توجه كرد. براي نصب اين تجهيزات مي توانيد از متخصصان حرفه اي در اين زمينه استفاده كنيد. استفاده از اين وسيله نيازي به انتظار نداشته و شما مي توانيد بدون معطلي به راحتي از اين تجهيزات استفاده كنيد. طي يك گزارش ارائه شده از سوي كشور آمريكا، در حال حاضر بيش از سي هزار از متفاوت ترين انواع پله هاي برقي در اين كشور نصب و مورد استفاده قرار گرفته است كه اين تجهيزات مي توانند در حدود نود ميليارد مسافر را به راحتي جا به جا كند.

 

هزينه نصب 

 

همچنين هزينه نصب را نيز مي توانيد به راحتي از همين وب سايت پيش روي خود به دست آوريد. هزينه هاي مربوط به نصب و راه اندازي هزينه نصب با توجه به كيفيت نصب اين تجهيزات متغير مي باشد. شركت ما براي نصب اين تجهيزات، گارانتي نصب ارائه مي دهد كه شما مي توانيد از اين خدمت بهره مند شويد.

 

 

پله برقي مدرن

 

پله برقي مدرن از بهترين مدل هاي اين تجهيزات مي باشد كه از طراحي بسيار شيك و سرعت بسيار بالايي برخوردار است. اين مدل از هزينه نصب پله برقي داراي چشمك هايي هستند كه در صورت عدم مسافر، پله به شكل خودكار از كاركردن باز ايستاده و از اين طريق در مصرف انرژي صرفه جويي لازم را براي شما به ارمغان مي آورد.

 

پله برقي-هيرو آسانسور

 

فاكتورهاي مناسب در خريد و انتخاب پله برقي

  • امنيت 

هميشه ايمني و آسايش مصرف كنندگان اولويت اول مي باشد و تمام فاكتورها تاثير اين عامل مهم قرار مي گيرد. خاطر داشته باشيد پله برقي شما بايد از ايمني مطلوبي براي جابه‌جايي افراد برخوردار باشد. باتوجه به اينكه موتورهاي مورد استفاده در اين وسيله از قدرت بالايي برخوردارند لذا يكي از نگراني هاي هميشگي سازندگان آن است.

رعايت نكات ايمني از بسياري از حوادث جلوگيري مي كند.

پس در موقع خريد از اعتبار شركت سازنده و رعايت كامل استانداردها مطمئن شويد.

  • مكان نصب 

يكي ديگر از عوامل موثر بر انتخاب، مكان مناسب در ساختمان براي كنترل ترافيك استفاده از پله برقي مي باشد. بايد توجه كنيد كه ساختمان مورد نظرتان چه كاربردي دارد و افراد در رفت و آمد در ساختمان شما چه كساني هستند و با چه هدفي وارد ساختمان مي‌شوند.

در ساختمان‌هاي پر رفت‌وآمد مي‌توان از پله هاي برقي‌ دو طرفه براي بالا رفتن و پايين آمدن از طبقات استفاده كرد. پله برقي‌هاي يك طرفه اگرچه ممكن است براي صاحبان ساختمان‌ها بصرفه باشند، اما قطعا براي كاربران قانع كننده نخواهند بود.

  • طراحي 

بعد از بررسي ايمني و تحليل ترافيك سومين عامل نوع طراحي و زيبايي آن مي باشد. ظاهر يك پله برقي نيز بايد به سبك ساختمان شما نزديك باشد و چگونگي قرار گيري آن بين طبقات با معماري ساختمان همخواني ايجاد كند. در اين مرحله پس از تعيين ظرفيت و تركيب مورد نظر، شما بايد درباره‌ي ظاهر محصول مورد نظرتان تصميم بگيريد. برخي قسمتها بايستي به سليقه مشتري انتخاب و شاخته شود لذا از سازنده درخواست نماييد كه صفحه پله، چراغ‌هاي راهنما، نوع و رنگ روكش بدنه را خودتان انتخاب كنيد.

 

هيرو آسانسور به عنوان يكي از شركتهاي پيشرو فعال در صنعت آسانسور و پله برقي، رضايت مشتريان را در اولويت اول قرارداده و همواره در محصولات توليدي خويش، ايمني، كيفيت و زيبايي را باهم تلفيق مي كند و محصولي منحصربفرد ارائه مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.