یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

كابل آلومينيومي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كابل آلومينيومي

۶۶ بازديد

نام كابل آلومينيومي با توجه به نوع هادي آن تعيين شده است امروزه از اين نوع كابل در پروژه‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. آلومينيوم در كنار مس يكي از پر كاربردترين فلزات در توليد سيم و كابل است. مزيت‌هاي بسيار كابل آلومينيومي باعث شده است كه بازار خوبي داشته باشد و كارخانه‌هاي فعال در اين زمينه، توليد آن را افزايش دهند.

استفاده از كابل آلومينيومي مزاياي بسياري به همراه دارد. البته آلياژ به كار رفته در آن بايد كيفيت بالايي داشته باشد. در اين مقاله بيشتر در مورد اين نوع كابل توضيح خواهيم داد.

 

تفاوت قيمت كابل آلومينيومي با كابل‌هاي ديگر

همانطور كه گفته شد قبل از كابل آلومينيوم، كابل‌هاي مسي رواج داشت. اين كابل‌ها در تمام پروژه‌ها حضور داشتند و در اين صنعت بي‌رقيب بودند. سيم‌كشي‌هاي مسي در منازل و پروژه‌هاي صنعتي به كار مي‌روند.

اما به تدريج مس گران شد. گران شدن مس افزايش قيمت كابل‌هايي با هادي مسي را نيز به دنبال داشت. اين موضوع حتي باعهث افزايش منيزان سرقت اين مدل كابل‌ها شد.

سرقت كابل علاوه بر چند برابر كردن هزينه‌ها، باعث قطع برق و ارتباطات در نقاط مختلف مي‌شود.
كابل آلمينيومي به دليل قيمت كم‌تر، به يك رقيب بزرگ براي كابل‌هاي مسي تبديل شد.

در سال‌هاي اخير مس بازار نسبتا بي‌ثباتي داشته و روز به روز بر قيمت آن افزوده مي‌شود. اما آلومينيوم قيمت كم‌تري دارد كه مزيت بزرگي براي آن به شمار مي‌رود. قيمت آلومينيوم در كنار ويژگي‌هاي ديگر آن، باعث شده كه به عنوان يكي از پركاربردترين فلزات براي هادي كابل‌ها مورد استفاده قرار گيرد.

شركت‌هاي معتبري در حوزه توليد كابل‌هاي آلومينيومي فعاليت دارند. بنابراين اكثر اين محصولات از كيفيت بسيار خوبي برخوردار هستند.

كابل الومينيومي

در چه مواردي از كابل آلومينيومي استفاده مي‌شود

كابل‌هاي آلومينيومي در انواع مختلفي به بازار عرضه مي‌شوند. قابليت اين محصولات باعث شده كه در حوزه‌هاي مختلفي كاربرد داشته باشند. سيم‌هاي آلومينيومي امروزه با توان ولتاژ پايين و بالا در بازار ارائه شده‌اند.

با در نظر گرفتن چنين شرايطي مي‌توان گفت كه در موارد بسياري مي‌توان از كابل آلومينيومي استفاده كرد. چنين كابل‌هايي در سايز و اندازه متنوعي توليد مي‌شوند.

اين موضوع باعث شده است كه مشتريان هنگام خريد بتوانند محصولي متناسب با نياز خود انتخاب كنند. براي مثال پروژه‌هاي بزرگ صنعتي به كابل‌هاي بزرگي با ظرفيت بالا نياز دارند. يا خانه‌هاي مسكوني از سيم‌هاي نازك استفاده مي‌كنند.

اگر قصد اجراي يك پروژ بزرگ تجاري را داريد، كابل آلومينيومي بسيار مناسب خواهد بود. البته بهتر است در زمينه انتخاب كابل مناسب حتما با افراد متخصص در اين زمينه مشورت كنيد. در برخي از پروژه‌ها استفاده از كابل مسي انتخاب بهتري است. اما در برخي از پروژه‌ها كابل‌هاي آلومينيومي نياز مجموعه را تأمين مي‌كنند.

مقايسه كيفيت كابل آلومينيومي در برابر كابل‌هاي معمولي

اين كابل‌ها برتري‌هاي زيادي نسبت به رقباي خود دارند. همين موضوع باعث توسعه بازار فروششان شده است. پروژه‌هاي بزرگ صنعتي و تجاري بسياري با كابل‌ها آلومينيومي انجام شده‌اند و كاربران از نتيجه به دست آمده راضي هستند.

عمر بالاي اين محصولات نشان از كيفيت خوب كابل آلومينيومي دارد.

كيفيت آن‌ها باعث مي‌شود كه در صنايع مختلف مورد استفاده قرار گيرند. البته نمونه‌هاي غير اصلي نيز در بازار وجود دارند. ممكن است درصد ناخالصي كابل‌هاي نامرغوب بيشتر باشد يا عايق‌هاي مناسبي نداشته باشند. در هر صورت خريد محصول باكيفيت از برندهاي معتبر اهميت زيادي دارد.

كابل‌هاي معمولي عمر كمي دارند. اين محصولات در برابر نور خورشيد بسيار آسيب پذير هستند. همچنين مقاومت كمي در برابر فشارهاي خارجي دارند كه منجر به قطع شدن آن‌ها مي‌شود.

اما آلومينيوم فلزي است كه به دليل انعطاف‌پذيري، با هرفشاري قطع نمي‌شود.

همچنين در برابر پوسيدگي بسيار مقاوم است و عمر بالايي نيز دارد. سبك بودن كابل آلومينيومي يكي ديگر از برتري‌هاي آن است. شايد برخي كابل‌ها قيمت كم‌تري نسبت به نوع آلومينيومي داشته باشند. اما قيمت پايين در خريد كالاي حساسي مانند سيم و كابل ملاك خوبي محسوب نمي‌شود.


كاركردهاي كابل آلومينيومي

همانطور كه در بخش‌هاي قبلي گفته شد، تنوع اين كابل‌ها زياد است. همين تنوع نيز باعث شده كاركردهاي مختلفي داشته باشند. به برخي از اين كاركردها ميپردازيم.
⦁ كاركرد در پروژه‌هاي تجاري: پروژه‌هاي تجاري به سيستم برق‌رساني بزرگي نياز دارند. مراكز تجاري مصرف برق بسياري دارند.

نياز به برق براي نورپردازي داخل فضاهاي تجاري و ويترين‌ها از يك طرف و سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي از طرف ديگر به برق نياز دارند. در چنين پروژه‌هايي كابل آلومينيومي به كمك مي‌آيد و براي ايجاد سيستم برق ‌رساني با ظرفيت بالا مناسب است.

⦁ كاركرد در پروژه‌هاي صنعتي:‌ چنين پروژه‌هايي به كابل‌هاي ضخيم با ظرفيت بسيار بالايي نياز دارند. براي مثال يك كارخانه تجهيزات برقي بسياري دارد. هر كدام از آن‌ها نيز معمولا مصرف بالايي دارند. كابل‌هاي آلومينيومي مي‌توانند مانند كابل‌هاي مسي پاسخگوي نياز مجموعه‌هاي بزرگ باشند.
⦁ كاركرد در منزل مسكوني: كابل‌هاي آلومينيومي براي منازل مسكوني نيز به كار مي‌روند. شما مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها در منزل خود، از دردسر خرابي سيم‌كشي به مدت طولاني راحت شويد.

بررسي كيفيت كابل‌هاي آلومينيوم

طبق مطالبي كه در بخش‌هاي قبل گفته شد، كابل‌هاي آلومينيومي عمر بالايي دارند،‌ سبك هستند و از قيمت مناسبي برخورداند. مهندسان ساختماني و عمراني از كيفيت كابل‌هاي آلومينيومي اطلاع دارند و در پروژه‌هاي خود از آن‌ها استفاده مي‌كنند.

براي مطمئن شدن از كيفيت كابل موردنظر، بهتر است كابل آلمينيومي خود را از يك شركت معتبر خريداري كنيد. برندهاي خوبي نيز در اين صنعت حضور دارند كه محصولات آن‌ها در فروشگاه‌هاي معتبري به فروش مي‌رسد. با خريد چنين محصولاتي از منفعت سودجويان نيز جلوگيري مي‌كنيد.

كابل‌هاي بي‌كيفيت ممكن است قيمت كمي داشته باشند. اما عمر كوتاهي دارند. اين باعث مي‌شود كه هزينه‌هاي شما افزايش يابد. پس با بررسي اين نكات بهتر است كابل آلومينيومي يك برند معتبر را از يك فروشگاه قابل اعتماد خريداري كنيد.

مجموعه پرتو كابل محصولات خود را از برندهاي معتبر تأمين مي‌كند. همچنين سيم‌ها و كابل‌هاي ارائه شده توسط مجموعه به صورت كامل از نظر كيفي بررسي مي‌شوند. بنابراين پرتوكابل جزو معتبرترين منابع براي خريد اين محصولات است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.