شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

فروش سيم و كابل

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

فروش سيم و كابل

۳۷ بازديد

همه مي‌دانيم كه براي انتقال برق بين نقاط مختلف از سيم و كابل استفاده مي‌شود. سيم‌ها و كابل‌ها در ساختمان سازي جزو تجهيزات اصلي هستند

در صنعت فروش سيم و كابل به كيفيت محصولات توجه بسياري مي‌شود. اين محصولات تنوع زيادي دارند.

به همين دليل مشتريان بايد با توجه به كاربردهاي مورد نظر خود محصول مناسب را انتخاب كنند. در اين مقاله اطلاعات مورد نياز شما در مورد خريد و فروش سيم و كابل را ارائه داده‌ايم.

 

جنس عايق به كار رفته در كابل‌ها

در هنگام فروش سيم و كابل حتما به جنس عايق به كار رفته در كابل‌ها و سيم‌ها توجه مي‌شود. براي انتقال دادن انرژي الكتريكي با فشار متوسط و فشار قوي از كابل‌هاي برق مناسب براي اين كار استفاده مي‌شود. در تأسيسات الكتريكي استفاده از كابل‌هاي برق بسيار گسترده است. درواقع كابل‌ها هادي‌هايي هستند كه مي‌توانند جريان برق را از خود عبور دهند.

بدنه تمام كابل‌ها با استفاده از عايق پوشيده شده است. عايق ماده‌اي نارسانا است و جريان برق را از خود عبور نمي‌دهد. جنس عايق به كار رفته در كابل‌ها بستگي به ولتاژ ‌هادي كابل دارد. پركاربردترين عايق‌هايي كه در كابل‌ها و سيم‌ها به كار مي‌رود، روكش‌هايي از جنس پلاستيك، شيشه و چوب است و پلي اتيلن هستند.

پلي اتيلن عايقي ضد حريق است و معمولا تنها در فضاهاي تخصصي كاربرد دارد. بنابراين كابل‌هاي مورد استفاده در ساختمان‌هاي معمولي داراي روكش پلاستيك هستند. مهم‌ترين و پركاربردترين عايقي كه در سال‌هاي اخير براي توليد كابل‌ها استفاده مي‌شود P.V.C است. اين عايق غير قابل اشتعال و انعطاف پذير است.

 

قيمت انواع مختلف سيم و كابل

 

يكي از مهم‌ترين نكات در هنگام فروش سيم و كابل قيمت انواع مختلف محصولات است. خريدن سيم و كابل استاندارد و باكيفيت نكته مهمي است كه غفلت از آن احتمال ايجاد خسارت را تا حد چشمگيري افزايش مي‌دهد. امروزه توليد سيم و كابل برق يكي از بهترين صنايع ايران محسوب مي‌شود و رشد اقتصادي مطلوبي دارد.

فروش سيم و كابل در دنياي امروز توسط بسياري از عرضه كننده‌هاي محصولات برقي و ساختماني انجام مي‌شود. فروش سيم و كابل ايراني در بسياري از مغازه‌ها و سايت‌ها به صورت آنلاين انجام مي‌شود. آن‌ها كيفيت‌هاي مختلفي دارند. بنابراين قيمت‌هايشان نيز متفاوت است.

هر برند و مجموعه‌اي براي توليد محصولات خود از متريال مخصوص استفاده مي‌كند. كابل‌هاي استاندارد هادي‌هايي از جنس مس دارند. اما كابل‌هايي با هادي آلومينيومي نيز توليد مي‌شوند. كابل‌هاي استاندارد قيمت بيشتري دارند اما امنيت آن‌ها بالاتر است. اگر قصد خريد و فروش سيم و كابل را داريد، پيش از قيمت به كيفيت و متريال به كار رفته در آن توجه داشته باشيد.

 

موارد مورد استفاده از سيم و كابل

سيم‌هاي برق بيشترين كاربرد را در صنايع مختلف و  مصارف خانگي دارند. سيم‌هاي برق در مكان‌هايي كه با ولتاژ مصرفي ۲۲۰ ولت، استفاده مي‌شوند. ‌هادي به كار رفته در سيم‌ها، انعطاف پذيري مطلوبي دارد و از قابليت خم و راست شدن برخوردار است. همين امر باعث مي‌شود كه رشته‌هاي‌ هادي در هنگام خم و راست شدن نشكنند.

سيم‌ها كاربردهاي مختلفي دارند. تعيين كاربرد بايد پيش از اقدام براي فروش سيم و كابل انجام شود. سيم‌هاي ساختماني و ارت، سيم‌هاي اتومبيلي، سيم رانژه، سيم سخت هوايي و سيم‌هاي تخت بدون روكش انواع محصولات موجود در بازار هستند.

كابل‌ها نيز مانند سيم‌ها انواع مختلفي دارند و كاربردهايشان نيز متفاوت است. از مهم‌ترين كاربردهاي كابل مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • استفاده در سيگنال‌هاي مخابراتي و برق قدرت.
  • انتقال جريان الكتريكي با ولتاژ‌هاي متفاوت.
  • استفاده به عنوان كابل اينترنت در صنعت كامپيوتر.
  • تاسيسات داخل ساختمان.
  • شبكه‌هاي تلفن شهري و بين شهري.
  • نيروگاهها و واحدهاي صنعتي

علاوه بر موارد بالا در بسياري از موارد ديگر كابل‌هاي مختلف با كارايي‌هاي متفاوت كاربرد دارند.

 

عوامل موثر بر انتخاب سيم و كابل

 

در فروش سيم و كابل عوامل مختلفي دخيل هستند. در ادامه مهم‌ترين نكاتي را بيان كرده‌ايم كه خريداران و فروشندگان سيم‌ها و كابل‌هاي مختلف بايد با آن آشنا باشند.

  • انتخاب نوع سيم و كابل بايد بر اساس ظرفيت مورد نياز. اگر مقدار جريان برق از حد تعيين شده براي سيم يا كابل بيشتر شود، سيم مي‌سوزد. اين سوختگي ممكن است منجر به آتش‌سوزي يا برق گرفتگي يا قطع برق تمام مجموعه شود. بنابراين جريان مصرفي نبايستي از جريان مجاز در سيم و كابل بيشتر شود.
  • افت ولتاژ. كاهش ولتاژ دستگاه‌هاي صنعتي مانعي مهم در كاركرد درست آن‌ها محسوب مي‌شود. اين مشل در دراز مدت باعث آسيب ديدگي دستگاه خواهد شد. بنابراين افت ولتاژ كابل نبايد از حد مجاز زيادتر شود.
  • انتخاب كابل و سيم با پوشش مناسب و با توجه به شرايط آب و هوايي صورت گيرد. به عنوان مثال در محيط‌هاي شرجي يا مرطوب، عايق بايد مقاومت زيادي داشته باشد تا مانع از رسيدن رطوبت به هادي شود. همچنين در شهرهايي كه دماي هوا خيلي زياد است، عايق بايد مقاومت كافي در برابر حرارت و دماي بالا داشته باشد.

سيم و كابل

تفاوت كابل مسي و آلومينيومي‌

شناخت تفاوت كابل مسي و آلومنيومي از ديگر فاكتورهايي است كه بايد فروش سيم و كابل به آن توجه داشته باشيد. فلز مس از زمان‌هاي خيلي گذشته انتخاب بسيار مناسبي براي‌هادي سيم و كابل بوده است. اين فلز رساناي خوبي است و همچنين قيمت آن نسبت به ديگر رساناها مانند طلا و نقره كم‌تر است.

امروزه به دليل افزايش قيمت مس توليدكنندگان از فلز آلومينيوم به عنوان رساناي مورد نياز در سيم‌ها استفاده مي‌كنند. آلومينيوم نسبت به فلز مس مقاومت الكتريكي بيشتري دارد و از نظر قيمت نسبت به فلز مس مقرون به صرفه‌تر است.

اگر بخواهيم مقايسه‌اي بين مس و آلومينيوم انجام دهيد فلز آلومينيوم سبك‌تر است. البته مسئله‌ي خوردگي فلز نيز در فروش سيم و كابل حتما بايد مورد توجه قرار گيرد. استفاده از مواد غير استاندارد در توليد كابل‌ها باعث مي‌شود كه عملكرد آن‌ها مشكل داشته باشد. از فلز آلومينيوم فقط در كابل‌هاي قدرت خود نگهدار مي‌توان استفاده كرد و تا به امروز مجوزي براي استفاده از اين فلز در توليد كابل افشان و ساختماني داده نشده است. اما متاسفانه افراد سودجو از اين فلز براي هادي سيم‌هاي ساختماني نيز استفاده مي‌كنند. خريد از منابع معتبر به شما كمك مي‌كند كه نسبت به جنس هادي موجود در سيم اطمينان داشته باشيد.

سيم و كابل پرتو الكتريك، توليد و پخش انواع سيم و كابل در تمامي سايز ها.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.