یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نرم افزار حسابداري

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

نرم افزار حسابداري

۶۳ بازديد

نرم افزار حسابداري ابزاري شناخته شده و كاربردي در علم حسابداري محسوب مي گردد. با پيشرفت هاي چشمگير در حوزه حسابداري و نياز به ثبت اطلاعات مالي شركت ها و بنگاه هاي اقتصادي مختلف، نياز به يك ابزار پيشرفته نظير نرم افزارها در اين حوزه بيش از پيش به چشم مي خورد. بدون شك نرم افزارهاي حسابداري نظير بسياري از ابزارهاي تكنولوژي مورد استفاده انسان ها، توانسته اند جان تازه اي به حوزه حسابداري و نيازهاي مختلف در اين بخش ببخشند. اينگونه ابزارها انجام كارهاي تخصصي نظير حسابداري را براي متخصصين اين حوزه آسان و لذت بخش كرده و به افراد غير متخصص اين امكان را مي دهند كه بدون نياز به تخصص خاصي نظير حسابداري بتوانند نيازهاي خود را در اين زمينه رفع نمايند.

چنانچه شما هم يك حسابدار، يك فعال اقتصادي علاقه مند به يادگيري حسابداري و يا يك دانشجوي تازه قدم گذاشته در اين حوزه هستيد، اين مقاله تا انتها مي تواند براي شما مفيد باشد. با ما همراه شويد تا بيش از پيش شمار را با جنبه هاي مختلف حسابداري و برنامه حسابداري آشنا كنيم.

نرم افزار حسابداري-مفتاح سافت

حسابداري چيست؟

حسابداري يكي از كلمات پركاربرد در بين افراد مختلف جامعه از جمله فعالين اقتصادي مي باشد. ابتدايي ترين مشاغل تا پيشرفته ترين آنها براي ساماندهي به فعاليت هاي اقتصادي خود نياز به ثبت آنها در يك محل مشخص دارند. از ديرباز استفاده از حسابداري به شيوه هاي گوناگون در فعاليت هاي اقتصادي مورد توجه بوده است. بنابراين چنانچه بخواهيم تعريف مناسبي از حسابداري داشته باشيم بايد اين حرفه و علم را در برهه هاي مختلف گذشته و امروزه تعريف كنيم.

نرم افزار حسابداري-مفتاح سافت

تعريف و كاربرد حسابداري در گذشته

در گذشته هاي دور كه حتي حسابداري را به اين نام و شكل نمي شناختند، از ابزارها و تكنيك هاي اين علم جهت نشان دادن حساب ها، كنترل دخل و خرج، و ايجاد تعادل بين دريافتيها و پرداختيها استفاده مي كردند. اين امر خود دليل احساس نياز به يك سيستم مناسب را در بين فعالين حوزه هاي اقتصادي ايجاد نمود و خود زمينه ساز نمود حسابداري نوين گرديد.

تعريف حسابداري در زمان حال

حسابداري در ساده ترين تعريف خود در زمان حال بصورت فن ثبت، ضبط، جمع آوري، تجزيه و تحليل، اندازه گيري، طبقه بندي و تلخيص اطلاعات و معاملات مالي و يا هر فعاليتي كه داراي جوانب مالي هست، تعريف مي گردد. با پيشرفت دنياي اقتصاد و نياز به تعاملات پيچيده اقتصادي در بين بنگاه هاي مختلف اقتصادي و مالي، وجود يك علم جامع و داراي اصول مدون در بين فعالين اين حوزه به وجود آمد. اين امر خود زمينه ساز پيشرفت علم حسابداري و انقلاب بزرگ در اين حوزه يعني تولد برنامه حسابداري گرديد.

نرم افزار حسابداري

برنامه حسابداري كمك بزرگ تكنولوژي به عرصه حسابداري و رسيدگي به امور مالي در سرتاسر جهان محسوب مي گردد. تكنولوژي و پيشرفت هاي چشمگير بشر در اين عرصه، موجبات انجام بهينه امور را در بسياري از جنبه هاي زندگي با خود به ارمغان آورده است. در اين ميان برنامه حسابداري به عنوان ابزاري مهم و كاربردي در امور حسابداري ساده و پيشرفته، عصاي دست بسياري از حسابداران حرفه اي و افراد مبتدي نيازمند به حسابداري گرديده است. برنامه حسابداري به دسته اي از نرم افزارهاي كاربردي گفته مي شود كه بر پايه اصول حسابداري جهت انجام امور حسابداري به حسابداران و ساير اقشار متقاضي در اين حوزه خدمات مي رسانند.

مقايسه نرم افزار حسابداري و حسابداري سنتي

امروزه با پيشرفت تجارت و كسب و كار در حوزه هاي مختلف و سطوح مختلف نظير معاملات منطقه اي، كشوري و برون مرزي، انجام امور حسابداري به شكل سنتي آن ديگر جوابگوي نياز افراد نيست.برنامه حسابداري با داشتن قابليت هاي گوناگون با سرعت فراواني توانست جاي خود را در بين افراد نيازمند به امور حسابداراي و حسابداران حرفه اي باز كند. در اينجا قصد داريم شما را با چندين مزيت جذاب برنامه حسابداري آشنا كنيم.

نرم افزار حسابداري-مفتاح سافت

سهولت انجام حسابداري

برنامه حسابداري داراي طيف وسيعي از نرم افزارهاي مورد استفاده در اين حوزه مي باشد. عمدتا اين نرم افزارها به گونه اي طراحي مي شوند كه انجام امورات حسابداري را براي تمامي افراد، حتي افراد غيرمتخصص، با آساني همراه سازند. در واقع يكي از بزرگترين مزيت هاي يك برنامه ايده آل، سهولت انجام كار با آن است. در اين زمينه مي توان نرم افزار حسابداري رافع 7 را مثال زد. اين نرم افزار با داشتن محيطي كاملا ساده و در عين حال تخصصي، انجام امور حسابداراي را براي تمامي كاربران خود با سهولت و آساني همراه مي سازد. اين نرم افزار به گونه اي طراحي شده است كه هر فردي با هر سطح از دانش حسابداري به آساني نياز خود را به امور حسابداري برطرف نمايد.

افزايش سرعت امور حسابداري

برنامه حسابداري در برجسته ترين مشخصه خود داراي قابليت انجام محاسبات حسابداري پيچيده در كمترين زمان ممكن است. اين كار به انجام امور حسابداري در مدت زمان كوتاه و با دقت بسيار بالا مي انجامد. انجام امور حسابداري نظير ثبت دفاتر مختلف حسابداري بصورت دستي، انجام محاسبات حسابداري، تهيه خروجي هاي مورد نياز حسابداري و غيره با استفاده از محاسبات دستي، هركدام به نوبه خود مدت زمان بسيار طولاني را مي طلبد. در انواع برنامه حسابداري كه اكنون در اختيار متقاضيان اين امر قرار دارد، تمامي اين امور دركمترين زمان و با بيشترين دقت عمل صورت مي گيرد.

دقت بسيار بالاي نرم افزار حسابداري

حسابداري مدرن با استفاده از نرم افزار اين امكان را به افراد مي دهد كه تمامي امور مالي خود را با حذف خطاي انساني و با دقت بسيار بالايي به انجام برسانند. انجام امور حسابداري نيازمند انجام محاسبات رياضي فراواني است. رخ دادن يك خطا در ابتداي محاسبات مي تواند امور حسابداري را تا پايان كار با خطا همراه كند. اين در حاليست كه كامپيوترها به شرط داشتن اطلاعات اوليه صحيح، از انجام هرگونه خطاي محاسباتي به دور هستند.

در اين قسمت سه مزيت مهم برنامه حسابداري را در مقايسه با روش حسابداري سنتي برشمرديم. در كنار موارد ذكر شده مي توان به مزيت هاي ديگر اين روش حسابداري از جمله:

كاهش هزينه هاي مربوط به امور حسابداري

كمك به كاهش ماليات با انجام محاسبات دقيق حسابداري

ارائه گزارش هاي متنوع و خروجي هاي لازم

حفظ اطلاعات و امنيت آنها در محيط نرم افزار

اشاره كرد.

انواع نرم افزار حسابداري

برنامه حسابداري انواع مختلفي دارند و از چندين جهت مختلف قابل دسته بندي هستند. بطور كلي حسابداري را مي توان به چهار دسته

حسابداري خدماتي

حسابداري بازرگاني

حسابداري توليدي

حسابداري پيمانكاري

دسته بندي كرد. همانگونه كه از دسته بندي حسابداري مشخص است، اين علم داراي حوزه وسيعي در امور مختلف است. بنابراين نرم افزار مورد استفاده در اين زمينه (برنامه حسابداري) مي تواند به انواع برنامه حسابداري عمومي و برنامه حسابداري اختصاصي دسته بندي شود.

نرم افزار حسابداري عمومي

برنامه حسابداري عمومي دسته اي از نرم افزارهاي حسابداري هستند كه به منظور انجام امور حسابداري و مالي در اختيار بخش هاي مختلف از جمله بنگاه هاي اقتصادي كوچك، بنگاه هاي بازرگاني بزرگ، شركت هاي مختلف، ادارات داراي امور مالي نيازمند حسابداري و … قرار مي گيرند. كار با اين نوع برنامه حسابداري عموما ساده بوده و داراي محيطي در دسترس و آسان براي تمامي كاربران با هر سطح دانش حسابداري مي باشند. از جمله برنامه حسابداري عمومي جامع مي توان به برنامه حسابداري رافع 7 اشاره كرد. اين برنامه حسابداري با داشتن محيطي ساده و در عين حال تخصصي، اين امكان را به تمامي كاربران خود مي دهد كه با ديدن آموزشي ساده بتوانند امور حسابداري خود را رفع و رجوع كنند.

نرم افزار حسابداري اختصاصي

برنامه حسابداري اختصاصي دسته اي از انواع برنامه حسابداري هستند كه بطور اختصاصي جهت رسيدگي به امور مالي ادارات، شركت ها و بخش هاي خاصي طراحي مي گردند. اين نوع نرم افزارها عموما براي همان شركت و بخش هدف طراحي و شخصي سازه شده و در بخش هاي مشابهه ديگري قابل استفاده نيستند.

نرم افزار حسابداري-مفتاح سافت

3 نكته مهم در رابطه با نرم افزار حسابداري

اكنون كه با مزيت هاي بي شمار برنامه حسابداري در مقابل حسابداري سنتي آشنا شديم، لازم است چندين نكته اساسي را در مورد تهيه اين نوع نرم افزارها مد نظر قرار دهيم. در اينجا به 3 نكته اساسي اشاره مي شود.

در زمان تهيه برنامه حسابداري به نياز خود توجه كنيد و مطابق با آن نرم افزار را تهيه كنيد. استفاده از يك برنامه حسابداري اختصاصي در بنگاه هاي اقتصادي، فروشگاه ها و مكان هايي كه فعاليت هاي عمومي انجام مي دهند، تنها هزينه هاي شما را افزايش مي دهد. تهيه نرم افزار حسابداري عمومي در بسياري موارد نيازهاي حسابداري را براي افراد متقاضي اين امر تامين مي كند.

در زمان تهيه نرم افزار حسابداري هرگز سراغ نرم افزارهاي رايگان و يا كرك شده نرويد. اين نوع نرم افزارها در خوشبينانه ترين حالت ممكن مي توانند دسترسي شما را به بسياري از بخش هاي نرم افزار محدود كنند. نرم افزارهاي كرك شده به دليل تعلق به شخص حقيقي و حقوقي خاصي نيازمند صرف هزينه مختص به نرم افزار هستند. استفاده از اينگونه نرم افزارها از نظر قانوني و اخلاقي مجاز نيست.

نرم افزارحسابداري مي تواند ادعا كند كه مناسب و كاربردي است كه در عين تخصصي بودن داراي محيطي ساده و قابل استفاده براي تمامي افراد باشد. از طرفي ديگر داشتن راهنماي نصب، آموزش و خدمات پس از فروش نرم افزار از قابليت هاي يك نرم افزار مناسب هب شمار مي رود.

نرم افزار حسابداري-مفتاح سافت

نتيجه گيري

نرم افزار حسابداري و انواع آن كمك شايان توجهي به حوزه حسابداري در شاخه هاي مختلف آن نموده است. يكي از ارزشمندترين خدمات نوع عمومي نرم افزارهاي حسابداري، فراهم آوردن محيطي ساده و در دسترس براي تمامي افرادي است كه با سطوح مختلف دانش حسابداري، مايل به انجام امورات مالي خود با استفاده از نرم افزار مي باشند. يكي از محصولات ارزنده در اين زمينه نرم افزار رافع 7 است كه در جديدترين به روزرساني خود تحت عنوان رافع 9، محيطي كاملا حرفه اي و ساده را در اختيار كاربر قرار مي دهد. افراد متقاضي مي توانند با مراجعه به بخش دانلود و آموزش در وبسايت شركت مفتاح رايانه، به آساني كار با اين نرم افزار را بياموزند و به حسابدار امور خود تبديل گردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.