شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ميكرونيدلينگ

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

ميكرونيدلينگ

۶۱ بازديد

ميكرونيدلينگ چيست؟

داشتن پوستي صاف و شاداب به يكي از خواسته هاي اصلي بسياري از افراد جامعه تبديل شده است. پوست صورت به عنوان اولين و واضح ترين نمايه از بدن هر فرد كه در تيررس ديگران قرار دارد، از اهميت زيبايي شناختي بالايي برخوردار است. از اين جهت عموم افراد جامعه نسبت به حفظ جواني و شادابي پوست صورت خود حساسيت بالايي به خرج مي دهند. عوامل مختلفي بر ميزان پيري و آسيب پذيري پوست صورت تاثيرگذار هستند. در كنار آن از روش هاي گوناگوني جهت دفع آسيب هاي وارده بر پوست استفاده مي شود. از مراقبت هاي خانگي و ساده گرفته تا پيشرفته ترين كارهاي مراقبت از پوست نظير ميكرونيدلينگ صورت، همگي در جهت حفظ جواني و زيبايي پوست به كار گرفته مي شوند.

ميكرونيدلينگ در اصل تحريك پوست به وسيله تعداد زيادي سوزن است. اين سوزن هاي بسيار ريز ميكروكانال هايي  را در بخش اپي درم و درم پوست ايجاد مي كنند. اين كار به دو صورت دستي و با استفاده از دستگاه ميكرونيدلينگ قابل انجام است. در اين مقاله اين دو روش را با يكديگر مقايسه مي كنيم.

ميكرونيدلينگ-آنيل آكادمي

تهديدهاي پيش روي پوست صورت

پوست بدن انسان به عنوان اولين خط دفاعي بدن در معرض تهديدهاي گوناگوني قرار دارد. در ميان پوست تمامي بدن، پوست صورت به دليل قرار گيري بيشتر در برابر عوامل خارجي از حساسيت دو چنداني برخوردار است. از جمله موارد تهديد كننده سلامتي و زيبايي پوست صورت مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • قرار گيري در برابر اشعه مضر خورشيد
  • استفاده از شوينده هاي قوي نظير صابون
  • گرماي ناشي از آشپزي كردن
  • استفاده مداوم از وسايل آرايشي
  • عدم شست و شوي مناسب پوست
  • عدم پاكسازي مناسب و مداوم پوست
  • استفاده از وسايل آرايشي غير استاندارد و تقلبي
  • استرس مداوم و كنترل نشده
  • قرار گيري در مقابل هواي آلوده شهرهاي بزرگ و صنعتي

مواردي كه در بالا اشاره گرديد در كنار ده ها مورد ديگر سلامت پوست صورت و ساير نقاط بدن را با تهديد مواجه مي كنند. استرس هاي مداوم زندگي امروزي در كنار عدم توجه به مراقبت پوست ميتواند خسارات جبران ناپذيري را براي زيبايي و سلامت پوست صورت به همراه داشته باشد. براي كاهش اثرات اين تهديدهاي پوستي از روش هاي مراقبتي نظير روش هاي خانگي و كلينيكي نظير ميكرونيدلينگ صورت كمك گرفته مي شود.

ميكرونيدلينگ صورت-آنيل آكادمي

مراقبت از پوست صورت

در بخش پيشين به تهديدهاي پيش روي پوست صورت و ساير نقاط بدن اشاره گرديد. شايد در نگاه اول گريز از اين تهديدها غير ممكن به نظر برسد. اما امروزه آگاهي افراد نسبت به شيوه هاي مراقبت از پوست صورت افزايش يافته است. در اينجا به چند مورد از مراقبت هاي پوستي كه به سادگي و در منزل مي توان انجام داد اشاره مي گردد:

  • استفاده مداوم و روزانه از كرم ضد آفتاب و تمديد هر دو ساعت يكبار آن
  • استفاده از شوينده مناسب پوست صورت و بدن بصورت جداگانه
  • عدم استفاده از شوينده هاي قليايي قوي
  • استفاده از آرايش هاي سبك بصورت روزانه و اجتناب از كرم ها و آرايش هاي سنگين در تمام روزهاي هفته
  • پاك كردن آرايش صورت با مواد مخصوصي نظير ميسلارواترها
  • اجتناب از استرس و قرارگيري در شرايط استرس زا
  • پاكسازي پوست صورت بصورت مداوم

اين ها بخشي از مراقبت هاي پوستي ساده و در دسترس هستند. هر يك از اين كارها را مي توان به سادگي در منزل به انجام رساند. در كنار رعايت اين موارد استفاده از مراقبت هاي كلينيكي پوستي تاثير بسيار زيادي بر زيبايي و حفظ نشاط پوست صورت دارد. از جمله اين مراقبت ها مي توان به ميكرونيدلينگ صورت اشاره كرد.

مراقبت از پوست صورت-آنيل آكادمي

ميكرونيدلينگ صورت

ميكرونيدلينگ يكي از روش هاي بسيار تاثيرگذار بر كاهش اثرات پيري پوست و همچنين پيشگيري از پيري پوست است. اين روش به عنوان روشي كلينيكي و محبوب در سرتاسر دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد. اين روش به دو صورت دستي و با دستگاه مختص ميكرونيدلينگ انجام مي گردد. روش دستي تاثيري بسيار جزئي تر از ميكرونيدلينگ صورت با دستگاه بر جواني پوست برجاي مي گذارد. در اين روش جوانسازي پوست از اعمال فشار تعداد زيادي سوزن بسيارريز بر پوست استفاده مي گردد. ورود اين سوزن ها در ميكرونيدلينگ صورت به داخل پوست موجب تحريك كلاژن سازي در پوست مي گردد. در كنار افزايش كلاژن سازي، افزايش خونرساني به پوست صورت تاثير بسيار زيادي بر جوانسازي و برگشت شادابي پوست دارد.

در كنار مكانيسم عمل سوزن هاي دستگاه ميكرونيدلينگ، استفاده از يكسري سرم هاي تقويتي كار جوانسازي پوست را به خوبي تقويت مي كند. اين سرم ها و كرم هاي تقويتي استفاده شده در اين روش بنابر احتياجات پوست صورت انتخاب مي شوند. اين امر سبب تاثيرگذاري دو چندان روش ميكرونيدلينگ صورت مي گردند.

ميكرونيدلينگ-آنيل آكادمي

انواع روش هاي ميكرونيدلينگ

ميكرونيدلينگ به روش دستي

در اين روش از وسيله اي دستي به نام درمارولر استفاده مي شود. درمارولر از يك غلطك حاوي تعداد زيادي سوزن ريز كه بر روي يك دسته سوار است تشكيل شده است. غلطك داراي تعداد زيادي سوزن بوده و با حركت بر روي پوست اين سوزن ها عمل ميكرونيدلينگ را انجام مي دهند. سوزن هاي موجود بر سطح غلطك داراي جنس هاي مخطلفي از قبيل سيليكون، شيشه، فلز، پليمر، تيتانيوم و غيره هستند. جنس تيتانيومي در ايران بيشترين موجودي را دارد.

ميكرونيدلينگ به روش دستي-آنيل آكادمي

ميكرونيدلينگ با استفاده از دستگاه

در اين روش از دستگاهي الكتريكي به نام درماپن كه شكلي شبيه به خودكار دارد استفاده مي شود. در اين دستگاه مي توان تعداد و سرعت ايجاد ميكروكانال ها را نسبت به نياز متقاضي تنظيم كرد. بر همين اساس تنيجه حاصله ازميكرونيدلينگ به روش دستگاه به مراتب بيشتر و ماندگارتر از روش دستي مي باشد. آنچه كه در اينجا حائز اهميت است مهارت فرد انجام دهنده ميكرونيدلينگ مي باشد. مهارت و آشنايي اين فرد با تكنيك ميكرونيدلينگ و روش انجام كار توسط وي ميزان جوابدهي اين عمل را بر روي پوست فرد متقاضي تعيين مي كند.

دوره آموزش ميكرونيدلينگ-آنيل آكادمي

مراقبت هاي قبل از انجام ميكرونيدلينگ

قبل از انجام ميكرونيدلينگ صورت و ساير بدن، پوست نيازي به انجام مراقبت خاصي ندارد. تنها نكته حائز اهميت قبل از انجام اين عمل، شست و شو و پاكسازي صورت از هر گونه كرم و آلودگي موجود بر سطح پوست مي باشد. از طرفي ديگر چنانچه فرد متقاضي اين روش جوانسازي پوست، داراي بيماري يا عارضه اي پوستي مي باشد، بايد حتما قبل از انجام اين عمل اين مساله را با پزشك خود مطرح كند.

مراقبت هاي پس از انجام ميكرونيدلينگ

ميكرونيدلينگ عملي تحريك آميز براي توليد كلاژن در پوست است. اين روش كمك به توليد كلاژن در پوست كرده و موجب جواني شادابي پوست مي گردد. پس از انجام اين عمل جهت حفظ سلامتي پوست و همچنين افزايش اثر اين روش بر پوست، رعايت نكات زير بسيار حائز اهميت است:

  • عدم استفاده از هيچ گونه وسيله آرايشي تا 48 ساعت
  • ممنوعيت استحمام ت 24 ساعت
  • عدم مصرف نوشيدني هاي الكلي و غذاهاي داراي ادويه تند تا چند روز بعد از انجام ميكرونيدلينگ
  • ممنوعيت شديد استفاده از كرم هاي لايه بردار تا مدت زمان تعيين شده توسط پزشك
  • ممنوعيت چند روزه شنا به دليل حساسيت پوست به تركيبات شيميايي موجود در آب استخر
  • عدم استفاده چند روزه از كرم ضد آفتاب
  • استفاده از سرم ها و محصولات مراقبتي توصيه شده توسط پزشك يا اپراتور مجرب
  • عدم دستكاري پوسته هاي ايجاد شده
  • استفاده از كمپرس سرد و گرم جهت تسكين پوست

ميكرونيدلينگ يا ليزر

افرادي كه در پي راهي جهت بازسازي و جوانسازي پوست صورت و نواحي ديگر بدن خود هستند، با نام روش هاي مختلف اين كار آشنايي دارند. دو روشي كه به كرات نام آنها در بين روش هاي مختلف جوانسازي پوست به گوش ميخورد، ميكرونيدلينگ و ليزر است. در قسمت هاي پيشين اين مقاله به طور كامل شما را با روش جوانسازي ميكرونيدلينگ و تمامي جوانب آن آشنا كرديم. روش ديگري كه در اين بخش از مقاله قصد داريم آن را با ميكرونيدلينگ مقايسه كنيم، ليزر جوانسازي پوست يا همان ليزر فركشنال مي باشد.

اختراع ليزر انقلاب بزرگي را در سرتاسر جهان موجب شد. استفاده از اين تكنولوژي در بخش هاي مختلف از جمله صنعت، كشاورزي، توليد و حتي در بخش درمان و زيبايي با سرعت صورت گرفت. يكي از كاربردهاي جذاب و محبوب ليزر استفاده از آن در كارهاي مربوط به سلامت و زيبايي پوست و مو مي باشد. يكي از محبوب ترين ليزرهاي مورد استفاده در اين حوزه ليزر فركشنال است. اين ليزر با تاباندن طول موج خاصي از انرژي بر سطح پوست، يك درمان نسبتا تهاجمي را بر روي پوست صورت انجام مي دهد. اين روش جوانسازي پوست دقيقا مانند ساير روش ها ازجمله روش ميكرونيدلينگ، يكسري آسيب هاي سطحي را كاملا تعمدي به پوست وارد مي كند. در اثر همين آسيب ها و شوك ناشي از آنها، پوست شروع به بازتوليد كلاژن و الاستين مي كند. كلاژن و الاستين توليد شده در اثر اين كار، موجب جوانسازي پوست و بازگشت حال ارتجاعي به پوست مي گردد.

مقايسه عوارض ناشي از ليزر و ميكرونيدلينگ

از آنجاييكه پوست يك عنصر حساس در زيبايي و ظاهر افراد محسوب مي گردد، انجام هرگونه تغييرات در آن نيازمند آگاهي كامل نسبت به عوارض كار است. چنانچه بخواهيم دو روش نامبرده را از نظر عوارض جانبي مقايسه كنيم لازم است ابتدا مروري بر كاركرد اين دو روش داشته باشيم. در روش ميكرونيدلينگ جهت تحريك پوست به توليد كلاژن و الاستين از وارد كردن تعداد قابل توجهي سوزن با قطر مشخص به داخل پوست استفاده مي شود. عمق و ميزان سوزن هاي وارد شده بنابر صلاحديد فرد انجام دهنده، با استفاده از دستگاه ميكرونيدلينگ قابل كنترل است. اين سوزن ها گاهي توانايي ورود تا عمق سه ميليمتري پوست را دارا مي باشند. از طرفي ديگر در ليزر فركشنال هيچ گونه كار فيزيكي بر روي پوست انجام نمي گيرد. بلكه تنها توسط انرژي تابانده شده بر سطح خاصي از پوست، اين ناحيه براي توليد كلاژن و الاستين تحريك مي گردد. نكته مورد توجه در اين زمينه وجود گرما در زمان انجام ليزر فركشنال است.

اكنون كه با كاركرد اين دو روش به خوبي آشنا شديم مي توانيم در مورد عوارض ناشي از اعمال هريك از آنها بر سطح پوست صحبت كنيم. بطور كلي روش ميكرونيدلينگ در مقايسه با روش ليزر فركشنال داراي عوارض كمتري است. در روش ليزر فركشنال به دليل قدرت بالاي انرژي تابانده شده بر سطح پوست امكان آسيب به ملانوسيت هاي موجود در سلول هاي پوستي و در نتيجه ايجاد لك صورت وجود دارد. يكي ديگر از عواملي كه موجب محبوبيت بيشتر روش ميكرونيدلينگ در مقايسه با ليزر فركشنال در چند سال اخير شده است، دوره نقاهت كوتاه مدت آن است. مي توان با اطمينان گفت كه افراد تحت درمان ميكرونيدلينگ مي توانند بلافاصله بعد از انجام درمان به فعاليت روزانه خود بازگردند. اين در حاليست كه در روش ليزر فركشنال عموما حداقل چهار روز استراحت در منزل توصيه مي گردد.

انجام ميكرونيدلينگ صورت به دليل حساسيت بالاي پوست صورت به مهارت و تخصص خاصي نيازمند است. اين امر به مهارت فرد انجام دهنده اين عمل بر ميگردد. اين دغدغه با آموزش افراد متخصص و مجرب در آموزشگاه آكادمي آنيل برطرف شده است. اين آموزشگاه با به كارگيري مربيان بسيار حرفه اي اقدام به برگزاري كلاس هاي آنلاين ميكرونيدلينگ صورت و ديگر روش هاي مراقبت از پوست و مو مي نمايد. با ارائه مدارك معتبر بين المللي از طرف آكادمي آنيل، افراد آموزش ديده با خيالي آسوده مي توانند در زمينه تخصص و مهارت خود وارد بازار كار شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.