یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خريد تشك

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

خريد تشك

۲۱ بازديد

همه چيز درباره خريد تشك

وقتي تصميم به تغيير تشك گرفتيد، با محصولات مختلفي روبرو مي شويد كه انتخاب را براي شما دچارسختي مي كند. امروزه با توجه به تنوع نيازهاي انسان، تشك ها نيز در انواع مختلفي توليد مي شوند كه هركدام براي افراد با ويژگي هاي خاص عملكرد بهتري را به همراه دارند؛ بنابراين بهتر است قبل از خريد تشك كمي در مورد انواع تشك ها آگاهي داشته باشيد كه در اين قسمت به معرفي انواع تشك ها مي پردازيم.

تفاوت انواع تشك

تشك فنري متصل

تشك هاي فنري سال هاست كه توليد مي شوند و يكي از قديمي ترين نوع تشك هستند. در بدنه اين تشك ها از تشك فنري استفاده شده است كه باعث انعطاف پذيري زيادي مي شود، بنابراين تشك هاي فنري معمولا به عنوان تشك هاي طبي و نرم نيز شناخته مي شوند.

در اين نوع تشك، از فنرها به طور مداوم استفاده مي شوند و به دو روش از هم جدا مي شوند. در يك تشك فنري متصل چشمه ها را به يكديگر متصل مي شوند و مفصل تشك آن را نرم مي كند كه مي توانيد در كودك يا افرادي كه مشكلي در مفصل يا استخوان ندارند بخوابيد به راحتي استفاده كنند همچنين در خريد تشك هاي فنري متصل نسبت به انواع ديگر ارزان تر هستند.

تشك فنري متصل (پاكت اسپرينگ)

بعد از گذشت سال ها از روي تشك هاي فنري معيوب، طراحان به اين نتيجه رسيده اند كه جدا كردن فنرها از يكديگر بخشي از مشكل را حل مي كند. در يك تشك فنر جداگانه يا يك پاكت فنر، كويل ها در داخل پاكت هاي كنار يكديگر قرار مي گيرند.

اين چيدمان جداگانه باعث مي شود كه هر بهار به طور جداگانه كار كند و تاثيري در يكديگر نداشته باشد. نتيجه اين است كه هيچ صداي اصطكاك روي تشك فنري مجزا وجود ندارد و به دليل عملكرد جداگانه چشمه ها، از پشت و ستون فقرات بهتر پشتيباني مي شود.

 

خريد تشك

تشك مموري فوم

فوم حافظه يكي از موادي است كه علي رغم تشك هاي اخيرا در ساخت فضايي بيش از نيم قرن از آن استفاده شده است. فوم حافظه ماده اي است كه با توجه به فشار و دماي دريافتي شكل خود را تغيير مي دهد. بنابراين با اين تعريف ساده مي توان دريافت كه تشك فوم حافظه بسته به وزن، شكل ماهيچه و دماي بدن انسنان، عملكردي كاملا متفاوت خواهد داشت.

تشك بادي

اولين نمونه تشك هاي بادي محصولات ساده، قابل جابجايي و پر از هوا مشابه تشك بودند همچنين تشك هاي اوليه هوا عمدتا براي اهداف گردشگري يا به عنوان ابزاري براي تفريح ​​در استخرها استفاده مي شوند اما تشك هاي بادي موجود اغلب داراي هواي داخلي بوده و از كف و الياف ديگر پوشيده شده اند.

 

 

خريد تشك

شما مي توانيد با يك حوله گرم يا كيسه آب را روي قسمت آسيب ديده بدن خود قرار داده و كمي احساس آرامش كنيد. تشك هاي آب بطور گسترده تر همين كار را انجام مي دهند در تشك هاي داراي كف و ساير الياف از آب استفاده مي شود و مي توان درجه حرارت آن را به مقدار دلخواه تغيير داد. با اين حال، تشك هاي آبي بهترين گزينه براي افرادي است كه از كمردرد و گرفتگي عضلات رنج مي برند. همچنين در فصول گرم سال كه دماي تشك پايين مي آيد مي توانيد از خوابيدن روي تخت سرد لذت ببريد.

تشك لاتكس

ممكن است فكر كنيد تشك لاتكس حاوي يك بسته بندي ظريف پلاستيكي است، اما اين تشك ها در واقع شبيه به مدل هاي ديگر هستند و در داخل آن از لاتكس استفاده مي كنند در حقيقت، لاتكس نسبت به كف حافظه انعطاف پذير است و به دليل ضخامت كم وزن تشك را كاهش مي دهد. تشك هاي لاتكس نيز مانند فوم حافظه مي توانند از قسمت هاي مختلف بدن شما پشتيباني كنند و فشار نورد را به قسمت هاي ديگر منتقل نمي كنند.

مقايسه ابعاد و اندازه هاي تشك

تشك ها با گذشت زمان در ابعاد مختلف توليد مي شود كه متناسب با سنين و وزن هاي مختلف در دسترس هستند. به بيان ساده تر، تشك ها در گروه هاي سني مختلف داراي ساختارهاي مختلفي هستند و درصد الياف و مواد استفاده شده با توجه به نياز كاربران آن متفاوت است بنابراين يكي از رايج ترين اشتباهات هنگام خريد تشك، عدم توجه به وزن و طول عمر محصول است.

 

خريد تشك

به عنوان مثال، برخي والدين عادت دارند تشك هاي بزرگ براي فرزندان خود در بزرگسالي انتخاب كنند، اما واقعيت اين است كه تشك هاي بزرگسالان براي وزن كودكان طراحي نشده اند و پشتيباني خوبي از عضلات و ستون فقرات مي كنند.

مزاياي خريد تشك و استفاده از آن

تشك يكي از عواملي است كه بر سلامت خواب و در نتيجه سلامت روح و بدن تاثير مي گذارد، بنابراين انتخاب يك تشك مناسب براي خواب شما بر راحتي و استراحت تاثير مستقيم مي گذارد

اگر تشك خريداري شده مطابق با شرايط عادي بدن باشد، در اين صورت استراحت و خوابيدن روي تشك احساس راحتي را به همراه خواهد داشت. هنگام انتخاب تشك بايد اين مطلب را بدانيم كه هر تشك مناسب براي هر شخص يكسان نيست و در هنگام انتخاب يك تشك مناسب، بايد به نكاتي از قبيل انتخاب تشك مناسب كه اين انتخاب به آناتومي بدن شما بستگي دارد و كيفيت خواب شما تحت تاثير اين انتخاب قرار خواهد گرفت. شما بايد هنگام استراحت و خوابيدن تشكي انتخاب كنيد كه باعث انقباض نشود و گاهي دچار كبودي نشود.

بهترين تشك از نظر جنس

ويژگي بارز تشك خوب و تشك معمولي در آن است كه رده هاي عادي، اندازه مشخص نشده است. اما اگر به تشك هاي پزشكي موجود در بازار توجه كنيد، مي بينيد كه آنها از نظر اندازه متفاوت هستند و حتي ساختار و نوع مواد آنها متفاوت است. بنابراين مي توان گفت بهترين تشك، تشكي است كه داراي ابعاد كم نيست و از سطح تخت بالا مي رود.

تشك استاندارد يك تشك با استحكام و بادوام است و داراي چشمه هاي قوي همراه است، روش خياطي علاوه بر مراحل آماده سازي و پر كردن تشك، بافت هايي كه از فيبرهاي طبيعي كمتري استفاده مي كنند منجر به بيماري هاي پوستي و حساسيت ها مي شوند. تشك استاندارد بايد داراي پارچه ضد آب و ضد حريق باشد و براي جلوگيري از نفوذ حشرات ساخته شده است.

 

در ميان بازار گسترده‌اي از عرضه‌كنندگان كالاهاي خواب اعم از داخلي و خارجي، با مروري بر تجربيات كاربران در اين سو و آنسوي فضاي مجازي ميتوان اينطور فهميد كه سرويس خواب هايي كه فروشگاه اينترنتي سرويس خواب در اختيار مخاطب مي‌گذارد با بهره بردن از كيفيتي مثال زدني توليدات در ميان سرويسهاي خواب توانسته به خوبي خواسته‌هاي مصرف‌كنندگان را برآورده نمايد و رضايت را به خواب آنها هديه نمايد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.