یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سايبان پنجره

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

سايبان پنجره

۵۱ بازديد

سايبان پنجره به سازه اي گفته مي شود كه براي جلوگيري از تابش نور خورشيد به داخل و خنك كردن محيط داخلي ساختمان استفاده مي شود.سايبان ها به صورت سايبان ثابت و سايبان برقي بر روي درب ، پنجره ساختمان نصب مي شوند و فضاي داخلي را در برابر باران ، نور خورشيد و گرد و خاك محافطت مي كنند.در اين مقاله مي خواهيم درمورد سايبان پنجره و كاربرد آن صحبت كنيم.

سايبان به محافظي مسقف گفته مي‌شود كه محدوده و فضاي مركزي خود را از هر گونه آسيب و تابش نور آفتاب و بارش باران و برف و ريزگرد‌ها و ديگر آسيب‌ها محافظت مي‌كند. سايبان انواع مختلفي دارد كه يكي از آن‌ها سايبان‌هاي پنجره مي‌باشد.

سايبان پنجره سپري سقف دار است كه به ديوارها و چهارچوب اطراف پنجره متصل و نقش حفاظي مقاوم را ايفا مي‌كند تا از در و پنجره و شيشه‌ها بتواند مراقبت كند. سايبان پنجره هم چنين از ورود آب به داخل پنجره‌ها و درب‌ها جلوگيري مي‌كند و با پوشش مقاومتي خود در برابر ضربه‌ها و سقوط اشيا و ريزش‌هاي جوي بسيار محكم و مقاوم است.

اين نوع سايبان از گذشته با به كار گيري ابزار آلات ابتدايي مورد استفاده‌ي افراد بوده اما با گذشت زمان و كاربرد مختلف فلزات در صنايع مختلف امروزه اين سايبان‌ها با متريال‌ها و در طرح‌ها و شكل‌هاي مختلف طراحي شده و به دست ساخت سپرده مي‌شود.

سايبان پنجره

سايبان پنجره چه كاربردي دارد؟

در قديم سايبان ها را با الوار چوبي و پارچه به شكل سنتي ساخته و استفاده مي كردند .امروزه با پيشرفت در حوزه هاي مختلف در زمينه طراحي و ساخت سايبان نيز از طراحي مدرن و مدل هاي خاص و از متريال مختلف استفاده مي كنند.

پيشرفت علم در اين زمينه باعث شده علاوه بر سرعت در طراحي و ساخت سايبان پنجره و سايبان چتري و سايبان بازويي بالا رود و هم چنين كيفيت و زيبايي ظاهري سايبان و طول عمر مفيد اين محصولات نسبت به گذشته بالا رود .

يكي از راهكارهاي مناسب و مقرون به صرفه براي جلوگيري از نفوذ آب به داخل ساختمان در زمان بارش هاي شديد برف و باران و از همه مهم تر خنك شدن فضاي داخلي به خاطر عدم نفوذ نور خورشيد به داخل مي باشد.استفاده از سايبان پنجره نسبت به سلير پوشش ها علاوه بر هزينه كمتر،نصب و راه اندازي راحت و سريع خواهد داشت.

سايبان پنجره براي موارد مختلفي قابليت استفاده دارد. اينكه با نصب سايباني بتوان از ورود آب و گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگيري كرد، يكي از كاربرد‌هاي مهم سايبان است. هم چنين با استفاده از سايبان پنجره مي‌توان ميزان تابش خورشيد به فضاهاي داخلي را كنترل كرد و از قرار دادن وسايل قسمت‌هاي دروني در معرض آفتاب و ضرر رساندن به آن‌ها حداكثر جلوگيري كرد.

علاوه بر اين‌ها، سايبان‌هاي پنجره مي‌توانند مانع از رنگ و رو رفتگي درب و پنجره شوند، چرا كه جنس بعضي از درب و شيشه‌ها به گونه‌اي است كه در برابر خط و خش يا نور مرئي خورشيد آسيب پذير هستند و يك سايبان نياز است تا از اين امر جلوگيري كند.

سايبان‌ پنجره متحرك از نوع كشويي و تاشو نيز با قابليت‌هاي متنوعي كه دارند مي‌توانند كاربرد‌هاي مختلفي داشته باشند كه تمام اين موارد از مزاياي وجود سايبان‌ها است.

انواع سايبان پنجره را بشناسيد

تمام سايبان ها به دو گروه سايبان ثابت و سايبان اتوماتيك (در اي ميان سايبان هاي نيمه اتوماتيك هم هستند كه مي توان در گروه سايبان اتوماتيك قرار بگيرند) تقسيم مي شوند.سايبان پنجره مي تواند هم به صورت سايبان ثابت و هم به صورت سايبان متحرك طراحي و ساخته شود.

عموما سايبان‌ها به دو دسته‌ي برقي و دسته تقسيم مي‌شوند و در يك دسته بندي ديگر در دو نوع ثابت و متحرك وجود دارند. سايبان پنجره نيز مي‌تواند در يكي از اين چهار گروه وجود داشته باشد. سايبان برقي پنجره بر اساس موتور الكتريكي و كليدي كه حركت و برق را به يكديگر ارتباط مي‌دهد، عمل مي‌كند و سايبان دستي، سايباني است كه با استفاده از بازوي دستي كه در كنار آن تعبيه شده و دخالت مستقيم فرد به حركت مي‌رسد.

از طرف ديگر، سايبان‌ پنجره مدل ثابت امكان جابه جايي و تحرك ندارد اما مقاومت و استحكام بيشتري دارد. ولي سايبان متحرك مي‌تواند تا، باز و بسته شود، از محل نصب خود جدا و در محل‌هاي ديگر امكان نصب پيدا كند. اين نوع سايبان پنجره مقاومت كمتري نسبت به سايبان ثابت دارد اما قابليت‌هاي بيشتر آن مانند تغيير وضعيت و دستي و برقي بودن تنوع را در اختيار اين مدل گذاشته است. هم چنين سايبان پنجره بر اساس اندازه به بزرگ، متوسط و كوچك تقسيم مي‌شود.

سايبان بزرگ از چهارچوب در و پنجره بزرگ‌تر و فضاي بيشتري را پوشش مي‌دهد. در مقابل سايبان متوسط اندازه‌ي مناسب و سايبان كوچك تنها قسمتي از درب‌ها و پنجره‌ها را كاور مي‌كند. هر كدام از اين سايبان‌ها در محل‌هاي مختلفي قابليت استفاده دارند و هر كدام علاوه بر مزيت‌هايي كه دارند، معايبي را نيز دارا مي‌باشند.

سايبان ثابت پنجره اي به گونه طراحي و ساخته مي شوند كه بعد از نصب و راه اندازي ديگر قابليت تغيير شيب يا وضعيت ندارند و هميشه در يك زاويه ثابت هستند .سايبان ثابت پنجره اي استحكام و مقاومت بالايي دارند و پنجره ساختمان را در برابر آب و باد ،گرد و خاك محافظت مي كند.

سايبان پنجره انتخاب مناسبي براي انواع پنجره و درب است و بايد بعد از نصب از سايبان مراقبت و نگهداري شود تا مشكلي ايجاد نشود.در مقابل سايبان برقي پنجره مي تواند تغيير وضعيت و شيب دهد.سايبان اتوماتيك پنجره مي تواند در زواياي مختلف قرار بگيرد،سايبان متحرك پنجره اي خود به سايبان برقي و بازويي تقسيم مي شوند.

سايبان پنجره برقي با نصب موتور الكتريكي مي توانند وضعيت و زاويه شيب خود را تغيير دهند و در صورتي كه سايبان هاي بازويي امكان تغيير وضعيت و زاويه را به صورت دستي دارند.سايبان هاي برقي و بازويي نسبت به سايبان هاي ثابت ساخته شده مزاياي بيشتري دارند.

از سايبان برقي مي توان در زمان هاي مختلف براي ديد پنجره را افزايش يا محدود كرد و هم چنين مي توانيم در مصرف انرژي نيز صرفه جويي داشته باشيم به طوري كه در فصل گرم سال از ورود نور خورشيد به داخل جلوگيري مي شود و مانع افزايش گرما در محيط مي شود و نياز به رفع گرما با وسايل سرمايشي نيست.

در فصل سرد سال در هنگام بارش هاي باران و برف از ورود آب به داخل ساختمان جلوگيري خواهد كرد.از سايبان كشويي پنجره مي توانيم هم به صورت دستي و هم اتوماتيك استفاده كنيم و قابليت باز و بسته شدن و تغيير شيب به سمت عقب و جلو را دارد.

از سايبان پنجره تاشو بيشتر براي فضاهاي كوچك استفاده مي شود و مي توان به راحتي زاويه سايبان را براي جلوگيري از ورود نور خورشيد و نفوذ آب به داخل تنظيم كرد.يكي ديگر از تقسيم بندي هاي سايبان ها از لحاظ جنس پوشش آن هاست.

سايبان ها رويه پلي استري ، آلومينيومي ،پارچه اي و در بعضي از مواقع شيشه اي براي نمونه هاي ثابت استفاده مي شود .با توجه نوع كاربرد و دكوراسيون بيروني ساختمان مي توانيد بهترين و زيباترين سايبان را براي درب يا پنجره خود داشته باشيد.

سايبان پنجره

نحوه كاركرد سايبان پنجره

كار با سايبان پنجره بسيار آسان است. يكي از موارد كه درمورد كار با سايبان پنجره بايد به آن توجه داشت، مدل آن است.

به طور مثال، كار با سايبان متحرك سخت‌تر از سايبان ثابت است. و كار با سايبان دستي پر زحمت‌تر از كار با سايبان برقي است، چرا كه در سايبان بازويي تماما نيروي دست و انسان دخالت دارد اما در سايبان برقي اين موتور الكتريكي است كه تنها با فشار دادن دكمه‌ي آن كار باز و بسته شدن را انجام مي‌دهد.

براي كار با سايبان پنجره بايد به اجزاي آن يعني فيكسينگ بار و زهوار عقب و جلو، براكت، ورق و رول بروت توجه داشت و در نظر داشت كه نبايد آسيب ببينند. هم‌ چنين هنگام جدا شدن هر يك از قطعات مي‌توان از چسب آكواريوم براي نگه داشتن و اتصال دوباره اجزا استفاده كرد.

اين نكته را بايد متوجه بود كه سايبان پنجره در چه منطقه‌اي قرار بر نصب دارد. زيرا در مناطق باراني، آفتابي، برفي و نقاطي كه به دليل موقعيت مكاني ضربه‌هاي بسياري به آن محل وارد مي‌شود، بايد سايبان متناسب با همان مناطق را خريداري كرد.

طريقه نصب سايبان پنجره

سايبان پنجره داراي اجزاي مختلفي است كه بايد در كنار هم متصل شوند تا تبديل به مجموعه‌ي سايبان شوند. اين اجزا عبارت اند از زهوار عقب و جلو، ورقه‌‌اي كه براي سقف مورد استفاده قرار مي‌گيرد، چسب آكواريوم، رول بروت، براكت و ديگر اجزا شامل ابزار آلات كوچك براي اتصال اين قسمت‌ها هستند.

نصب اين قطعات در كنار يكديگر زحمت زيادي ندارد و تنها كاري كه بايد انجام شود اين است كه از يك تيم متخصص براي نصب سايبان پنجره بهره گرفته شود. جنس ورقه‌هاي سايبان پنجره آكريليك و پلي كربنات و متريال به كار رفته در پايه‌ها و تكيه گاه‌هاي اين محصول پلي آميد است كه بسيار مقاوم هستند و در برابر باران و ديگر ريزش‌هاي جوي و انواع ضربه‌ها و تابش خورشيد بسيار ايمن و قابل مقاومت مي‌باشند.

قيمت سايبان پنجره

قيمت سايبان پنجره بر اساس ملاك‌هاي مختلفي تعيين مي‌شود. جنس و متريال به كار رفته در اين سايبان، نوع سايبان بر اساس برقي و دستي بودن آن، اندازه و سايز اين مدل سايبان‌ها، شركت طراح و توليد كننده اين سايبان‌ها، متحرك بودن يا ثابت بودن سايبان پنجره و از اين قبيل همگي در تعيين و تغيير هزينه سايبان‌ها موثر هستند.هر چه اين سايبان‌ها مقاوم‌تر و در ديزاين منازل و مكان‌ها تاثير گذارتر باشند، در افزايش قيمت‌ها اثر مي‌گذارند.

سايبان پنجره

سايبان پنجره ارزان قيمت

به طور كلي قيمت سايبان هاي مختلف از جمله سايبان پنجره را مي توان با در نظر گرفتن فاكتورهايي از جمله ثابت يا متحرك بودن سايبان ، نوع متريال به كار رفته در مراحل توليد سايبان برقي ، دستي يا الكتريكي بودن سايبان ،نوع پوشش و جنس پارچه آن،اندازه و ابعاد سايبان و برند و شركت سازنده و.. قيمت گذاري كرد.

بسياري از سايبان هاي ارزان پنجره توسط شركت هاي بي نام و نشان و بدون اعتبار طراحي و توليد مي شوند و استقامت و استحكام كافي را به دليل استفاده از مواد بي كيفيت و نامرغوب ندارند و همين مسئله باعث كاهش عمر مفيد سايبان و بروز خسارات مي شود.

تضمين كيفيت محصول توسط شركت سازنده و گارانتي پس از فروش آن مي تواند دليل خوبي براي كيفيت سايبا ها به شمار آيد زيرا شركت سازنده مسئوليت هرگونه ايجاد مشكل پس از نصب و راه اندازي سايبان را به عهده مي گيرد و در صورت خرابي آن را برطرف مي كند.

مجموعه ايران سايه فروش انواع سايبان پنجره را از جمله سايبان براي پنجره خانه ، آپارتمان ، سايبان فايبرگلاس پنجره ، سايبان ارزان قيمت و نصب و راه اندازي آن در اندازه و طرح و رنگ مختلف در كترين زمان و با هزينه مناسب توسط مهندسين فني آموزش ديده انجام مي دهد .

در صورت نياز به مشاوره خريد در زمينه انواع سايبان ساختمان مي توانيد به صورت رايگان تنها با مراجعه به وبسايت مجموعه و برقراري ارتباط با بخش مشاوره تمام سوالات خود را مطرح كرده و پاسخ مناسبي دريافت نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.