یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سايبان چتري

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

سايبان چتري

۵۰ بازديد

سايبان چتري چيست؟

سايبان چتري يكي از انواع سايبان‌ها است كه با توجه به قابليت‌هاي مختلف و انعطاف در كاربرد بسيار مورد استفاده است. به طور كلي سايبان سازه‌اي است كه تابش نور آفتاب و بارش انواع ريزگرد و برف و باران را كنترل و نقش حفاظتي را ايفا مي‌كند.

يكي از سايبان‌هاي بسيار مصرفي، سايبان چتري است كه امكان استفاده در مكان‌هاي مختلف را دارد. دليل نام‌ گذاري اين سايبان ظاهر چتر گونه‌ي آن است كه اغلب از يك سقف هشت ضلعي يا مربعي شكل و يك ميله فلزي يا طرح چوب ساخته شده است. پايه و سقف اين سايبان قابل تنظيم است و هم چنين مي‌توان زاويه‌ي سايبان چتري را نيز تغيير و محل قرار گيري آن را نيز جابه جا كرد.

سايبان چتري در مكان‌هايي مانند خانه، كافي شاپ، باغ، مراكز تجاري، ساحل، اماكن تفريحي، سايه بان‌هاي موقت و … مورد استفاده قرار مي‌گيرد و امكان پياده كردن طرح‌هاي مختلفي بر روي آن وجود دارد.

علاوه بر اين‌ها استفاده از سايبان‌هاي چتري در روف گاردن‌ها و استخرها نيز متداول است و امكان لذت بردن از لحظات را در محيطي فرح بخش به دور از مزاحمت‌هاي نور خورشيد را فراهم مي‌كند.

ساختار سايبان چتري اصولا متشكل از سازه هاي متفاوت سبك و سنگين كه به نوع آلياژي چتر ها بستگي دارد و از چندين مدل مختلف مي باشد كه كاربرد و نصب آن ها متفاوت است. سايبان چتري سازه اي ثابت و متحرك است كه به راحتي قابل جابجايي و تغيير زاويه مي باشد.

زماني كه قصد داريد پوشش مناسبي براي فضاي باز بيرون ساختمان انتخاب و خريداري كنيد بايد تمام نكات لازم را در اين زمينه بررسي كنيد تا بهترين خريد سايبان چتري را داشته باشيد.

سايبان چتري

نكات مهم در خريد سايبان چتري

سايبان چتري پوششي كه به منظور جلوگيري از تابش نور خورشيد و نفوذ آب و رطوبت در فضاي باز بيرون ساختمان جهت برگزاري دورهمي و مهماني هاي دوستانه استفاده مي شود.در زمان انتخاب و خريد سايبان چتري بايد نكاتي را در نظر داشته باشيم كه در ادامه به بررسي هر يك از موارد مهم انتخاب و خريد سايبان مي پردازيم.

به طور كلي سايبان هاي موجود در بازار فروش با در نظر گرفتن جنش روكش، سازه و نوع كاربري به دو دسته سايبان ثابت و سايبان متحرك تقسيم مي شوند.براي انتخاب و خريد انواع سايبان بايد به نكاتي از جمله ابعاد و اندازه سايبان، كيفيت سازه در برابر شرايط مختلف محيطي و آب و هوايي منطقه ، ويژگي هاي ظاهري سايبان،قيمت محصول توجه داشته باشيم.

هميشه اين نكته را در نظر داشته باشيد كه سايبان هايي را انتخاب كنيد كه نسبت به پولي كه پرداخت مي كنيد ، كيفيت بالايي داشته باشند .متريال به كار رفته در سايبان كيفيت و مقاومت بالايي داشته باشد تا مجبور نشويد هر بار براي تعمير و سرويس سايبان يا خريد دوباره اين محصول پول فراواني پرداخت كنيد.براي خريد سايبان چتري از مشاور يا كارشناس متخصص كمك بگيريد.

خريد پارچه سايبان چتري

سايبان هاي چتري از چندين نوع پارچه تشكيل شده اند كه عبارتند از انواع :

  • پارچه هاي برزنتي اليافي و نخي سايبان چتري
  • پارچه هاي برزنتي PVC سايبان چتري
  • پارچه هاي خلباني و نانو سايبان چتري

سايبان چتري در ابعاد و سايز هاي متفاوتي توليد مي شود كه اصولا كاربرد متفاوتي دارند. سايبان چتري داراي ساختار متفاوتي از جمله پايه وسط و پايه كنار مي باشد كه آلياژ سازه چتر ها از فولاد و آلومينيوم رنگ آميزي شده با رنگ كوره اي الكترو استاتيك مي باشد.

انواع سايبان چتري و كاربردهاي آن

سايبان چتري نوعي سايبان مهم و كارآمد است كه در ابعاد و اندازه هاي مختلف با طرح و مدل متفاوت براي پوشش فضاي باز بيرون ساختمان هاي اداري و تجاري ، مسكوني ، تفريحي و گردشگري استفاده مي شود.اين سازه در دو نوع سايبان چتري پايه وسط و سايبان چتري پايه كنار در بازار فروش عرضه مي شود كه با توجه ميزان فضاي در اختيار هر يك از آن ها انتخاب مي شود.

اين نوع سايبان را مي توان به صورت سايبان اتوماتيك يا سايبان ثابت خريداري كرد.نمونه سايبان تمام اتوماتيك چتري محبوبيت بيشتري دارد زيرا با فشردن يك دكمه سايبان به طور كامل باز و بسته مي شود و نيازي به دخالت نيروي انساني در زمان باز و جمع شدن پوشش سايبان نيست.سايبان چتري را مي توان به عنوان سايبان تبليغاتي نيز استفاده كرد.

سايبان چتري وسيله‌اي چتري شكل است كه امكان محافظت در برابر نور آفتاب و دفع مزاحمت‌هاي تابش آن را به وجود مي‌آورد. از اين مدل سايبان در مكان‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود.

به طور مثال در؛ خانه‌ها، حياط‌ها، مراكز تفريحي و تجاري، اماكن گردشگري، سواحل و استخرهاي خصوصي و عمومي، سقف منازل و روف گاردن‌ها، باغ‌ها و مزارع. سايبان چتري به دليل حمل و نقل آسان، نصب راحت و پوشش مناسب آن بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

علاوه بر موارد بالا در اماكن ديگري مانند هتل‌ها و ويلاهاي اجاره‌اي، فضاهاي نمايشگاهي، رستوران‌ها، پارك‌ها و مساجد كاربري و تقش مصرفي دارد. سايبان چتري به دليل استفاده بهتر از فضا و احاطه كامل بر فضاي زير سايبان، امكان كنترل اتوماتيك و حمل و نقل آسان نسبت ديگر سايبان‌ها خريداران و متقاضيان بيشتري دارد.

هم چنين اين نوع سايبان داراي دو مدل دستي و برقي مي‌باشد. در مدل دستي با استفاده از بازوي به كار رفته شدي امكان جابه جايي و كنترل و تغيير زاويه سايبان وجود دارد اما در مدل برقي كه خود شامل اتومات و نيمه اتومات مي‌شود، سايبان با استفاده از موتور الكتريكي لغزنده پيچشي را به حركت در مي‌آورد و توانايي باز و بسته شدن به سايبان مي‌بخشد.

با چاپ طرح يا لوگوي مورد نظر بر روي پوشش سايبان مي توان تبليغات برند كسب و كار خود را با پرداخت هزينه كمتر نسبت به ساير تبليغات موجود انجام دهيم.سايبان هاي تبليغاتي در مقايسه با تبليغات سطح شهر قيمت پايين تري دارند و مدت زمان تبليغات كسب و كار نيز بيشتر است.

سايبان چتري

سايبان چتري بر اساس معيارهاي مختلفي، انواع گوناگوني دارد. جنس پارچه مهم‌ترين نوع دسته بندي سايبان چتري است. اين سايبان‌ها بر اساس پارچه به سه نوع پارچه‌هاي برزنتي و اليافي و نخي، پارچه‌هاي برزنتي pvc و پارچه‌هاي خلباني و نانو تقسيم مي‌شوند.

هم چنين سايبان‌ها بر اساس اندازه در دو دسته‌ي سايبان‌هاي چتري كوچك و سايبان چتري بزرگ قرار مي‌گيرند. سايبان‌هاي چتري يك متري و دو متري براي پروژه‌ها و مناسبت‌هاي كوچك و با مساحت كم و سايبان‌هاي بزرگ براي پوشش دهي فضا و مساحت بيشتر مانند آلاچيق‌ها مناسب هستند.

سايبان‌هاي چتري بر اساس نحوه قرار گيري پايه و ميله نيز در دو دسته‌ي سايبان چتري پايه وسط و سايبان چتري پايه كنار قابليت تقسيم بندي دارند. در مدل پايه كنار، ميله‌ي سايبان در گوشه و سقف آن معلق و آويزان است. در سايبان ميله وسط، تكيه گاه در مركز سايبان قرار دارد كه كاملا مطابق با طرح چتر است.

نحوه كاركرد سايبان چتري

به دو مدل دستي و الكتريكي تقسيم مي‌شود. در هر دو مدل، سايبان داراي يك پايه از جنس غالبا فلز و يك سقف در اشكال و اضلاع گوناگون و عموما چتر مانند است. در واقع در اين سايبان‌ها ميله‌هاي متصل به همي كه شكل چتر دارند، بر روي يك پايه سوار شده و كنترل حركت سايبان به هر دو روش بازويي و برقي مي‌تواند انجام بگيرد.

ميله‌هايي كه تكيه گاه سايبان چتري هستند، قابليت تحرك و اسكان دارند. ميله‌هاي ثابت و ساكن بيشتر براي سايبان‌هايي با وزن سبك‌تر به منظور جابه جايي و انتقال آن‌ها و ميله‌هاي متحرك اغلب براي باز و تا كردن سقف سايبان به كار گرفته مي‌شوند.

در ميله‌هاي متحرك امكان انتقال سايبان وجود ندارد. اين ميله‌ها در سايبان برقي به وسيله ريموت يا كليدي كه به موتور سايبان دسترسي دارد، كنترل مي‌شوند و در سايبان دستي با استفاده از يك قرقره متصل كه توسط دستگيره‌اي حركت مي‌كند، امكان تغيير در ميله وجود دارد. هم چنين وجود سنسورهاي نور خورشيد و سنسورهاي بارندگي، ميزان حفاظت را به حداكثر و مقدار دخالت انسان را به حداقل مي‌رساند.

از سايبان‌ چتري اغلب براي محيط‌هاي محدود و كوچك استفاده مي‌شود اما گاهي با كنار هم قرار دادن يا طراحي و ساخت چندين سايبان در كنار هم مي‌توان از اين سايبان در ديگر محيط‌هاي گسترده نيز بهره برد.

سايبان چتري

قيمت انواع سايبان چتري

قيمت سايبان‌ چتري بر اساس ملاك‌ها و معيارهاي مختلفي تعيين مي‌شود. به طور مثال متريال به كار رفته در ميله‌ي تكيه گاهي سايبان، جنس پارچه‌ي روي سقف سايبان، شركت توليد كننده‌ي اين محصول، كارايي‌هاي تعبيه شده در سازه، نوع سايبان و غيره در تعيين قيمت سايبان‌هاي چتري موثر هستند.

هم چنين اندازه‌اي كه براي سايبان چتري مد نظر قرار مي‌گيرد نيز مهم است. سايباني كه مساحت كمتري دارد، از پارچه و متريال كمتري نيز برخوردار است، در نتيجه سبك‌تر است و قيمت مناسب‌تري نيز دارد. علاوه بر اين‌ها، نكته‌ي مهم در قيمت‌ سايبان‌ها كيفيت آن‌ها است.

سايبان چتري كه كيفيت بالايي داشته باشد، عمر مفيد طولاني‌تري دارد و در نتيجه كارايي بيشتري را نيز به دنبال خواهد داشت و قاعدتا هزينه‌ي اوليه‌ي بيشتري را نسبت به ديگر سايبان‌ها دارد. گذشته‌ از اين‌ها، دستي و بازويي بودن سايبان يا برقي بودن آن قطعا در قيمت گذاري اين سازه‌ها دخيل هستند.

اجرا و نصب سايبان چتري

شركت صنعتي ايران سايه، توليد كننده‌ي انواع سايبان در رنگ‌ها و اندازه‌هاي مختلف و متناسب با اقسام سليقه‌ها اين آرامش ذهن را به شما وارد مي‌كند و با ارائه‌ي سابقه‌ي درخشان و طولاني خود در اين زمينه، خاطر خريداران گرامي را از هر جهت اطمينان مي‌بخشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.