یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سايبان ماشين

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

سايبان ماشين

۶۰ بازديد

سايبان ماشين يكي از كاربردي ترين انواع سايبان ثابت و متحرك مي باشد و براي پوشش فضاي باز ساختمان ، حياط و اداره و فروشگاه استفاده مي شود.تمام مراحل طراحي و ساخت سازه سايبان ماشين در كارگاه انجام مي شود.

قرار گرفتن انسان و اجسام و ديگر موجودات در معرض نور آفتاب در كنار فوايد آن، ضررهايي نيز به دنبال دارد. اين ضررها باعث تكاپوي آدمي براي به كار گرفتن حداقل تلاش خود جهت نگهداري و محافظت از خود و وسايل است.

به طور مثال، قرار گرفتن خودرو در معرض نور خورشيد، آسيب‌هايي به بدنه و موتور خواهد رساند. از اين رو سايبان‌هايي طراحي و توليد شده‌اند تا از خودرو و ديگر مواد موجود در مركز تابش آفتاب مراقبت كنند.

اين سايبان‌ها كه به سايبان ماشين نام‌ گذاري شده‌اند، با مقاومت و طول عمر بالا از ماشين در برابر نه تنها تابش خورشيد بلكه بارش برف و باران و حتي گرد و خاك محافظت مي‌كنند و سپري در مقابل آسيب مي‌شوند.

در واقع اين سايبان نوعي سقف براي خودرو مي‌باشد و محل پارك خودرو را نيز چه در پاركينگ‌هاي بزرگ و چه در پاركينگ خانه‌ها مشخص مي‌سازد.

انواع سايبان ماشين

سايبان ماشين از انواع مختلفي برخوردار است. سايبان خودرو به دو مدل ثابت و متحرك تقسيم مي‌شوند. مدل ثابت سايباني است كه در مكان نصب شده و امكان جا به جايي يا باز و بسته شدن و هم‌ چنين انتقال به مكان‌هاي ديگر را ندارد.

مدل متحرك نوعي است كه قابليت حمل و نقل و استفاده در مسافرت و باز و بسته شدن يا حتي گسترده شدن اندازه سايبان را پيدا مي‌كند. اين مدل سايبان ماشين بسيار انعطاف پذير بوده و به دو صورت دستي و برقي توليد مي‌شوند. علاوه بر اين‌ها سايبان‌هاي ماشيني از لحاظ جنس به انواع فلزي، آلومينيومي، چوبي، پي وي سي، فولادي و غيره تقسيم مي‌شود.

سايبان‌هاي فلزي بسيار مقاوم هستند اما امروزه كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند. سايبان پي وي سي نيز قابليت جدا شدن اجزا و اتصال چند باره آن‌ها به يكديگر را دارد و به سايبان همراه خودرو معروف است.

سايبان‌ ماشين هم چنين به لحاظ اندازه به دسته‌هاي بزرگ گسترده، متوسط و كوچك جهت پاركينگ خانه گروه بندي مي‌شود.

سايبان ماشين

كاربرد سايبان ماشين

سايبان‌ها غالبا براي محافظت از تابش خورشيد و بارش باران و برف مورد استفاده قرار مي‌گيرند اما سايبان ماشين موارد استفاده‌ي ديگري نيز دارد. سايبان‌هاي ماشين، خودرو را از هر گونه برخورد اجسام ضربه زننده و يخ زدگي محافظت مي‌كند.

اين سايبان‌ها هم چنين باعث سالم و تميز ماندن بدنه ماشين و طول عمر بيشتر خودرو مي‌شوند. البته هر كدام از مدل‌هاي سايبان جهت محافظت از ماشين با توجه به جنس، اندازه، نوع قالب و چهارچوب داراي كاركرد متفاوتي هستند.

به طور مثال كاركرد سايبان‌هايي كه مانند چتر بر روي باربند ماشين نصب مي‌شوند با سايباني كه داراي پا‌يه‌هاي مستحكم هستند و هم خودرو و افراد را مصون نگه مي‌دارد، متفاوت مي‌باشد.

سايبان‌ها بر اساس سايز آن‌ها عموما فضاي زيادي را براي پارك خودروها در اختيار مي‌گذارند. سايبان ماشين هم چنين مي‌تواند آلاچيقي زيبا براي گذران اوقات فراغت باشد و از طرفي به عنوان يك سازه‌ي محكم و ضد ضربه آسيب برخورد هر گونه جسم و فلزات خطرناك و آسيب رساننده را دفع مي‌كند.

نصب سايبان ماشين

سايبان ماشين وسيله‌اي براي زيباتر كردن حياط و پاركينگ و جلوگيري از ضربه به خودرو مي‌باشد.براي نصب سايبان ماشين لازم است كه جنس و طرح آن را انتخاب و سفارش داد. سپس محل جاي گرفتن آن را مشخص كرد.

اين سايبان‌ها سازه‌ي پيش ساخته نيستند. به همين دليل براي سفارش سايبان خودرو بايد يكي از شركت‌ها و توليدي‌‌هاي قابل اطمينان را انتخاب و به آن‌ها اعتماد كرد. سقف و پايه‌هاي سايبان بايد داراي مقاومت و ضد ضربه باشند، به همين دليل متريال موجود در آن‌ها بسيار مهم است.

ايرانيت فلزي و ورقه‌هاي كم دوام پلي كربنات ماده اصلي سايبان‌هاي ماشين در چند سال گذشته بوده‌اند اما با روي كار آمدن ورقه‌ها و سقف‌هاي پي وي و سي و چوبي استفاده از صفحات فلزي آلومينيومي و فولادي بسيار كمتر شده است.

بنابراين نصب سايبان ماشين و كنار هم گذاشتن اجزاي آن نيازمند تيم متخصص و افراد با تجربه مي‌باشد.

سايبان ماشين

فقط مرحله نصب و راه اندازي آن در محل مورد نظر در زمان كوتاه توسط نيروهاي متخصص شركت سازنده انجام مي شود.

طراحي و ساخت سايبان ماشين

همان طور كه مي دانيد استفاده از سايبان ماشين در فضاي باز حياط خانه و ساختمان هاي اداري و تجاري به منظور حفاظت و مراقبت از ماشين هاي پارك شده در برابر تابش مستقيم خورشيد ،بارندگي هاي پراكنده باران و برف در طول سال ، فضولات پرندگان ، گرد و غبار مي باشد .

امروزه با پيشرفت تكنولوژي در اين زمينه و نصب موتور الكتريكي بر روي انواع سايبان باعث شده كه آسايش و راحتي به محيط هديه شود و در صورت نياز با تغيير شيب سايبان از آن در موقعيت هاي ديگر استفاده كرد.

يكي از متداول ترين انواع سايبان ماشين كه از سازه فلزي يا پوشش يو پي وي سي طراحي و ساخته مي شوند و براي محافظت از خودرو در برابر اشعه خورشيد استفاده مي شوند.از مهم ترين ويژگي هاي يك سايبان خودرو برقي استحكام و انعطاف پذيري بالاي سازه در كنار زيبايي آن مي باشد.

سايبان ارزان قيمت ماشين

سايبان ماشين از پوشش هاي مختلف پارچه ، پي وي سي يا پلي كربناتي استفاده مي شود و اغلب براي قيمت گذاري انواع سايبان ها از روي نوع سازه ،جنس پارچه پوشش و ابعاد و اندازه سايبان قيمت گذاري انجام مي شود.هرچه قيمت سايبان ارزان باشد دليل بر كيفيت خوب يا بي كيفيت بودن آن نيست .

براي آن كه از كيفيت سايبان بازويي يا سايبان برقي ماشين مطمئن باشيد بهتر است با كارشناس و مشاوره مجموعه معتبر مشورت هاي لازم را داشته باشيد.آن ها با بررسي دقيق سايبان مي توانند ميزان مقاومت و استحكام سايبان ماشين را مشخص كنند و قيمت نهايي را اعلام كنند.

مشخصات سايبان ماشين

سايبان ماشين براي محافظت و مراقبت انواع خودرو در فضاي باز كاربرد دارد .از ويژگي هاي مهم انواع سايبان بازويي ماشين يا سايبان ماشين سيار مي توان به قابليت شستشوي سقف ،دوام و پايداري سازه در برابر شرايط جوي نامناسب ،عملكرد و انعطاف پذيري سايبان اشاره كرد.

خريد سايبان ماشين

براي خريد سايبان‌هاي ماشيني بايد به امور مختلفي توجه كرد. اينكه سايبان ماشين را براي چه اندازه و مكاني مي‌خواهيد بسيار مهم است. سايبان‌ خودرو انواع مختلفي دارد و توجه دقيق به نياز خود در انتخاب بهتر سايبان موثر است.

هم چنين متريال به كار رفته در سايبان ماشين مي‌تواند بخش زيادي از قيمت سايبان را تعيين كند. گاهي يك سايبان براي ماشين داراي ارزش معماري گونه‌ي بالايي است و اين عامل خريد آن را ممتاز مي‌كند. سايبان ماشين مي‌تواند بنا به درخواست سفارش دهنده در رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلف و اندازه‌هاي متفاوت و با قابليت‌هاي گوناگون طراحي و توليد شود.

مزاياي سايبان ماشين

اينكه تصميم به خريد يك سايبان ماشين گرفته‌ايد، نشان مي‌دهد براي سلامتي و آينده‌ي خودروي خود داراي دغدغه هستيد. از جمله مزايا‌ها و دلايل استفاده از سايبان خودرو مي‌توان به مقاومت بالا و وزن سبك بر اساس مواد با كيفيت موجود در ساخت سايبان، داراي سيستم زه كشي آب باران، ممانعت از ورود برودت در زمان سرما و حرارت در زمان گرما، جلوگيري از هرگونه آسيب و صدمه‌ي فيزيكي به بدنه‌ي ماشين و هن چنين فضولات پرندگان و حيوانات، استفاده‌ي چند منظوره از پاركينگ منازل، امكان جا سازي كردن نورهاي كوچك بر روي پروفيل‌هاي سقف‌هاي متحرك، جلوگيري از يخ زدگي خودرو و داغ كردن موتور فصول گرما و سرما و غيره اشاره كرد.

قيمت و فروش سايبان ماشين

قيمت سايبان‌هاي ماشين براي خريد آن بسيار مهم است. اينكه چه متريال و موادي در سايبان به كار رفته است تا از يك سايبان معمولي به يك سايبان ماشين بو درجه‌ي كيفي الف برسد، در تعيين كردن قيمت حائز اهميت است. عموما سايبان ماشين متحرك از نوع ثابت و سايبان ماشين برقي نسبت به نوع دستي از قيمت بالاتري برخوردار هستند.

سايبان ماشين

نحوه كار سايبان برقي ماشين چگونه است؟

احتمالا در كوچه و خيابان سايبان هاي دستي را ديده ايد كه با نيروي انساني باز و بسته مي شوند و مشكلات خاص خود را دارند .با طراحي و ساخت انواع سايبان اتوماتيك طرفداران اين سايبان به يكباره افزايش پيدا كردند زيرا تنها با فشردن يك دكمه سايبان به صورت خودكار باز و بسته مي شد.

سايبان ماشين برقي با نصب موتور الكتريكي بر روي آن از راه دور با ريموت كنترل امكان تغيير شيب يا باز و بسته شدن پوشش سايبان را دارند و همين موضوع باعث شده كه در ميان سايبان هاي توليد شده سايبان برقي طرفداران بسياري داشته باشد.راحتي ، زيبايي و مقرون به صرفه بودن سايبان هاي اتوماتيك باعث شده كه جزو پرطرفدارترين انواع سايبان ها محسوب شوند.

از سايبان هاي تمام اتوماتيك بيشتر براي فروشگاه هاي بزرگ و مغازه هاي كسب و كار استفاده مي شود اما به دليل زيبايي و راحتي براي ويلا ، استخر و ساختمان هاي مسكوني نيز اين سايبان ها نصب و اجرا مي شوند.

همان طور كه مي دانيد قيمت سايبان هاي ثابت و برقي با توجه به عواملي مختلفي از جمله جنس پوشش سايبان ،جنس و قيمت متريال استفاده شده در سازه و ابعاد و اندازه آن و نوع كاربرد سايبان محاسبه مي شود اما در اين ميان با توجه به اين عوامل در سايبان هاي ثابت و برقي يكسان است ،به طور كلي قيمت سايبان برقي به دليل نصب موتور الكتريكي نسبت به سايبان ثابت بالاتر مي باشد.

عدم استفاده از سايبان ماشين چه مشكلاتي را به همراه دارد؟

اگر مجبور باشيد خودرو خود را در روزهاي گرم يا سرد سال در فضاي بيرون پارك كنيد به مروز زمان به دليل تابش مستقيم نور خورشيد و يا بارندگي باران و برف مشكلاتي از جمله يخ زدگي و آسيب به شاسي و بدنه خودرو و تاثيرات مخرب بر روي باتري ماشين در اثر گرما شديد ايجاد خواهد شد .براي جلوگيري از اين مشكلات بهتر است هرچه سريع تر اقدام به خريد سايبان ماشين كنيد.

شركت صنعتي ايران سايه با سابقه‌اي طولاني و درخشان در زمينه طراحي و توليد انواع سايبان‌هاي ماشين اين اطمينان را به شما القا مي‌كند كه از بهترين نوع محصول بهره مند شويد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.