یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سايبان حياط

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

سايبان حياط

۳۰ بازديد

سايبان حياط يكي از چيزهايي است كه امروزه در هر خانه اي نياز است. آب و هواي متنوع كشور ما ايران، باعث شده بعضي از استان ها  در تمامي روز هاي سال آب و هواي خوبي داشته باشند و بخواهند از فضاي حياط خانه ي خود استفاده كنند اما آفتاب يا بارش هاي جوي مانع از اين كار مي شود يا خيلي از افراد به فكر مسقف كردن حياط خلوت خود هستند؛ ما براي اين كارها، سايبان حياط را به شما توصيه مي كنيم.

به طور كلي سايبان حياط، باعث افزايش استفاده از فضاي بيروني مي شود. سايبان حياط انواع و اقسام گوناگوني دارد كه در ادامه با انواع آن، نحوه ي نصب آن و مزاياي استفاده از آن آشنا مي شويم.

سايبان حياط بازويي

مزاياي مهم در مورد خريد سايبان حياط كدام است؟

تا شما در خانه تان حياط خلوت مسقف نداشته باشيد، طعم لذت استفاده از حياط خلوت را نچشيده ايد؛ اين بخش از منزل شما باعث راحتي هر چه تمام تر شما مي شود چرا كه اين فضا به فضاي منزل شما اضافه مي شود و شما مي توانيد به راحتي از اين فضاي مسقف كه توسط سايبان حياط پوشيده شده  براي آشپزي با قرار دادن اجاق گاز، يا با قرار دادن ماشين لباس شويي براي شست و شوي لباس ها استفاده كنيد و يا حتي وسايل و لوازم اضافي آشپزخانه يا منزل را به اين فضا منتقل كنيد.

نصب سايبان حياط به شما يك فضاي خصوصي و راحت را هديه مي دهد؛ خيلي از افراد از اين فضا براي نشستن عصرگاهي و خوردن چايي و وقت گذراندن با هم استفاده مي كنند. اگر شما حياط خلوتي داشته باشيد كه سقف و سايباني ندارد مي دانيد كه حياط خلوت يا پاسيوي شما در اثر بارش باران و برف يا وزش باد و طوفان، پر از گرد و خاك مي شود و يا حتي محل تجمع آشغال هاي ريز همسايه ها شود.

در آن آپارتمان هايي كه پاسيوشان به بالا پشت بام راه دارد، زمين پاسيوي شما علاوه بر گرد و خاك، پر از فضولات پرندگان و آب باران و … مي شود و يا اگر چيزي در حياط خلوت خود قرار داده ايد و از حياط خلوت خود به عنوان انباري استفاده مي كنيد به خاطر موارد فوق و نور خورشيد، آن وسيله فرسوده و در نتيجه از بين خواهد رفت.

همان طور كه مي دانيد يكي ديگر از كاربرد هاي سايبان حياط، در حياط منازل است. كه در زير سايبان حياط، مبلمان فضاي باز قرار مي دهند؛ در واقع سايبان حياط آن محيط را تبديل به يك فضاي دنج و خانگي مي كند. مي دانيد كه در روزهاي آفتابي يا باراني هر چقدر حياط شما با صفا باشد،اگر سايبان نداشته باشد هيچ كس حاظر نيست از آن فضا بيش از چند دقيقه استفاده كند.

چند نكته ي مهم در مورد خريد سايبان حياط

بعضي از سايبان هاي مورد استفاده در حياط منازل از جنس پارچه اي هستند كه به دليل در معرض قرار باران، نور خورشيد و …  قرار گرفتن سريع فرسوده شده و از بين مي روند.

اگر بعد از خواندن اين مقاله اين سوال برايتان پيش آمده كه قيمت سايبان چقدر است، بايد بگوييم اصلا و ابدا نگران قيمت سايبان حياط نباشيد، شما با يك قيمت مناسب مي توانيد سايبان حياط خود را خريداري كنيد. بايد بدانيد كه فلزي كه در سايبان به كار مي رود در قيمت نهايي بسيار تاثير گذار خواهد بود و بعضي از مدل هاي آن براي شما گران تمام خواهد شد مانند سقف هاي فلزي و آلمينيومي.

نكته ي ديگر آن است كه اگر قصد لوكس كردن فضاي حياط خلوت خود را داريد مي توانيد از سقف كاذب استفاده كنيد تا ديگر بين ساير اجزاي خانه و حياط خلوت تفاوتي نباشد، اما از ياد نبريد كه هزينه ي تمام شده زياد خواهد بود.

سايبان حياط

معرفي انواع سايبان حياط

سايبان حياط يكي از بهترين انتخاب هاي دكوراسيون فضاي بيرون محسوب مي شود زيرا زماني كه بخواهيد از اين فضا براي برگزاري مراسم و دورهمي هاي دوستانه استفاده كنيد ،هرچند كه به خريد وسايل و تجهيزات لازم از جمله ميز و صندلي ، باربيكيو و.. فكر كرده باشيد،مهمان ها در زير نور مستقيم خورشيد يا شرايط بد آب و هوايي حاضر نيستند بيرون بمانند.

با طراحي و ساخت سايبان حياط مي توانيد علاوه بر استفاده از فضاي باز حياط ،زيبايي و شيك بودن را در اين فضا داشته باشيد.اين سايبان مورد استفاده بسياري از خانه هاي بزرگ حياط دار و ويلايي است .به دليل تنوع شرايط آب و هوايي در مناطق مختلف كشور،افراد را به فكر ساخت انواع سايبان ثابت و سايبان برقي مي اندازد.

سايبان حياط انواع و اقسام گوناگوني دارد. در يك تقسيم بندي كلي، سايبان هاي حياط به دو دسته ي سايبان حياط خلوت و سايبان منازل تقسيم مي شود. اگر شما در طبقه ي اول يا همكف ساختماني زندگي مي كنيد و به فكر مسقف كردن حياط خلوت خود هستيد، سايبان حياط بهترين گذينه براي شماست.

سايبان حياط خلوت براي افرادي كاربرد دارد كه مي خواهند فضاي حيط خلوت خود را به يك فضاي دنج و آرام تبديك كنند و يا از آن به عنوان رخشورخانه، يا محل گذاشتن اجاق گاز و يا انباري استفاده كنند. خيلي از افراد هم مي خواهند كه اين فضا را مسقف كنند تا از گرد و خاك و فضله ي پرندگان در امان باشند.

نوع ديگر سايبان حياط، سايبان منازل و خانه هاي ويلايي است كه در زير اين سايبان ها، مبلمان حياط و نيمكت قرار مي گيرد تا افراد بتوانند به راحتي از فضاي حياط منزل و و ويلاي خود بدون آسيب رسيدن اندكي آفتاب و يا اثري از باران و … لذت ببرند. اين لذت را از خود دريغ نكنيد! خيلي از افراد سايبان پاركينگ را جز سايبان حياط مي دانند در حالي كه اين تصور غلط است و آن سايباني كه در زير آن خودرو و ساير وسايل نقليه قرار مي گيرد، سايبان پاركينگ كه در مكان حياط نصب شده است.

هر كدام يك از نوع هاي سايبان حياط، مدل ها و رنگ هاي گوناگوني دارد كه خريدار مي تواند با توجه به فضاي مورد استفاده اش و سليقه ي شخصي خود بهترين انتخاب را داشته باشد.

در كشور ما افرادي كه در مناطق شمال كشور ساكن هستند در بيشتر روزهاي سال آب و هواي ابري و باراني را تجربه مي كنند و در مناطق مركزي چهارفصل و مناطق جنوبي نيز روزهاي گرم را در طول سال تجربه مي كنند.

بنابراين با طراحي و ساخت سايبان حياط كه قابليت باز و جمع شدن دارد مي تواند گزينه مناسبي براي دورهمي و گذراندن لحظات شاد در كنار خانواده باشد.

سايبان ها به دو دسته سايبان ثابت و سايبان اتوماتيك طراحي و ساخته مي شوند. سايبان هايي كه براي پوشش فضاي باز حياط خانه هاي ويلايي استفاده مي شود مي تواند از نوع سايبان ثابت يا سايبان برقي باشد.محافظت و جلوگيري از تابش مستقيم نور خورشيد و ضد آب بودن و استحكام و مقاومت سايبان در برابر عوامل جوي از مهم ترين ويژگي هاي يك سايبان محسوب مي شود.

سايبان حياط خلوت

يكي از انواع سايبان هاي مورد استفاده براي پوشش فضاي بيروني خانه، سايبان حياط خلوت مي باشد.بسياري از افراد تمايل دارند كه از فضاي كوچك حياط خلوت خانه به عنوان مكان راحت و دنج براي نشستن و گفتگو استفاده كنند.از اين رو شركت هاي سازنده انواع سايبان برقي و سايبان ثابت ،نمونه اي از سايبان را در ابعاد و اندازه كوچك براي حياط خلوت مي توانند طراحي و توليد كنند .

سايبان حياط براي ماشين  

همان طور كه مي دانيد كاربرد اصلي سايه بان براي محافظت و مراقبت از افراد و وسايل نقليه در برابر اشعه خورشيد و شرايط جوي ناپايدار در طول سال است . سايبان حياط براي ماشين يكي از انواع سايبان هاي توليد شده براي حياط خانه هاست كه مانع آسيب به خودرو در طول سال در برابر بارش هاي فصلي و جلوگيري از تابش نور مستقيم خورشيد به خودرو مي گردد.

از سايبان هاي حياط براي خانه هاي ويلايي به منظور برگزاري مراسم و دورهمي هاي دوستانه بيشتر استفاده مي شود و هم چنين براي محافطت از وسايل نقليه و خودرو در برابر نور مستقيم خورشيد و شرايط ناپايدار جوي استفاده مي شود.با احداث سايبان در خانه هاي ويلايي علاوه بر زيبايي ، امنيت خانه ويلايي نيز بيشتر مي شود .

براي پوشش فضاي باز حياط خانه هاي بزرگ مي توانيد از انواع سايبان هاي ثابت و متحرك استفاده كنيد.سايبان هاي تاشو ،چتري ، پارچه اي با جنس و متريال با كيفيت مي توانند انتخاب مناسب براي حياط خانه هاي ويلايي باشند.

قيمت سايبان حياط

فاكتورهاي در قيمت انواع سايبان حياط تاثيرگزار است كه در ادامه هر يك از آن ها بررسي خواهيم كرد.براي تعيين قيمت سايبان ابتدا با مشاور و كارشناس متخصص در اين زمينه مشورت داشته باشيد.آن ها با بررسي شرايط و اطلاع از قيمت متريال مي توانند قيمت نهايي سايبان را تخمين بزنند.

به طور كلي براي تعيين قيمت انواع سايبان كيفيت مواد اوليه در طراحي و ساخت سايبان ، برند و شركت سازنده سايبان ، كاربرد سايبان ، ابعاد و اندازه سايبان نقش مهم و اساسي در تعيين قيمت سايبان دارد.

سايبان حياط ثابت از لحاظ قيمت نسبت به سايبان هاي برقي كه با كمك نيروي الكتريكي باز و بسته مي شوند،قيمت پايين تري دارند.سايبان هاي برقي علاوه بر زيبايي به دليل نصب موتور برقي بر روي سايبان راحتي و آسايش را به كاربرد در زمان باز و بسته كردن سايبان مي دهد.

سايبان حياط

چنان چه قصد خريد انواع سايبان ثابت يا سايبان تمام اتوماتيك را داريد ،مي توانيد با مشاوران و كارشناسان مجموعه ايران سايه در اين زمينه مشورت داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.