یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

رنگ آميزي ساختمان

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

رنگ آميزي ساختمان

۵۱ بازديد

كليه نكات براي رنگ آميزي ساختمان

نقاشي ساختمان يك ضرورت براي نوسازي فضاي داخلي و خارجي ساختمان ها است كه در بين اين فظاي بزرگ ديوارها بخش بزرگي از فضا را اشغال كرده و بالاترين سطح ديد را نسبت به جاهاي ديگر در اختيار دارند و براي يك فضاي تميز و داراي ديوارهاي نقاشي شده از لوكس ترين طرح ها، بهترين چيدمان منزل، لوازم خانگي گران قيمت استفاده مي كنند كه جلوه خاصي را براي ساختمان ها به وجود مي آورد .

در اين خصوص شركت هاي زيادي هستند كه فعاليت دارند و مي توان براي رنگ آميزي ساختمان خود از مجرب ترين افراد استفاده كرد تا ضمن استفاده از بهترين كيفيت ممكن در انتخاب رنگ ها زيبايي دكوراسيون ساختمان را دو برابر كند.

رنگ آميزي ساختمان

انواع رنگ آميزي ساختمان

رنگ آميزي ساختمان نيز عين مصالح ديگري كه در ساختمان ها استفاده مي شود از انواع مختلفي وجود دارد كه در اينجا به معرفي چند نمونه از آن ها مي پردازيم.

رنگ پلاستيك

رنگ پلاستيك نمونه اي از رنگ معماري ساختمان است كه در بين انواع مختلف رنگ هاي ساختماني ديگر موجود است مدت هاست كه يكي از پر كاربرد ترين رنگ ها است و معمولا رنگ آميزي ديوار با رنگ پلاستيك از آسان ترين روش ها مي باشد كه از طرفي ديگر خشك كردن آن نيز در سريع ترين زمان ممكن اتفاق مي افتد.

بنابراين اين نكته مهم را بايد در نظر داشت كه براي استفاده از رنگ پلاستيك به يك نقاش حرفه اي احتياج داريد كه خدمات ارائه شده براي شما را با بهترين شكل ممكن به پايان برساند و در اين خصوص افرادي كه تجربه اي رنگ آميزي ساختمان نداشته اند نمي توانند به راحتي اين كار مهم را بر عهده بگيرند زيرا موجب خرابي كار و بي كيفيت بودن سطح كار مي شوند.

رنگ روغني

رنگهاي روغني نيز از جمله رنگ هايي هستند كه براي نقاشي ديواره هاي داخلي ساختمان كابرد زيادي را به همراه دارند كه معمولا رنگ هاي روغني به سه دسته تقسيم مي شوند: رنگهاي روغني براق ، رنگ هاي روغني نيمه مات و رنگ هاي روغني مات در دسترس هستند كه هر كدام كاربرد خاص خود را دارد و از هر كدام از اين دسته بندي رنگ ها در قسمت هاي مختلفي از ساختمان به كار مي رود و همچنين از اين رنگ به عنوان يكي از مصالح ساختماني عايق بندي و استيل ضد زنگ نيز مورد استفاده قرار مي گيرد

بنابراين از رنگ هاي روغني نيز به راحتي مي توان با توجه به مصرف خود از انواع مختلفي از قبيل اين دسته استفاده كرد و اين مورد از رنگ نيز كاربرد زيادي در رنگ آميزي ساختمان را بر عهده دارد.

رنگ اكريليت

اگر اطلاعات كافي در مورد رنگ را داشته باشيد حتما اين مورد بار ها برايتان اتفاق افتاده است كه با رنگ اكريليت آشنايي داشته باشيد و عمدتا از رنگ اكريليك در نقاشي ساختمان براي ايجاد نقش شخصي يا چيزي بر روي ديوار ها مي باشد و از جمله رنگ هايي است كه كاربرد خاص خود را به همراه دارد و در مصارف ديگر نمي توان از رنگ اكريليت استفاده كرد و تنوع رنگي كه اكريليك با خود دارد در سطح بالا وجود دارد

از طرفي ديگر از جمله رنگ‌ هاي انعطاف ‌پذير است كه شما مي‌ توانيد بر روي هر سطحي آن را اجرا كنيد  معمولا پايه اصلي اين رنگ آب است در نتيجه بسياري از افراد كه با پايه نفت موافق نيستند مي توانند از رنگ اكريليت براي مصارف خود استفاده كنيد.

رنگ پتينه

هنر پتينه يكي از زيباترين هنرهاي است كه در ايران از آن استفاده مي شود كه مي توانيد براي تبديل خانه خود به يك اثر هنري از آن استفاده كنيد، استفاده از رنگ پتينه ممكن است به عنوان دوران باستان در ذهن بسياري از افراد باشد اما  پتينه در اصل به عنوان يك هنر ايتاليايي شناخته شده است ولي سليقه و هنر ايرانيان در استفاده از اين رنگ باعث شده است تا يك سبك منحصر به فرد در ايجاد شود.

اين هنر مورد توجه همه قرار بگيرد كه رنگ پتينه به دو سبك كلاسيك و مدرن در دسترس مي باشد و با توجه به نوع دكوراسيون داخلي و سبك آن مي توان از اين رنگ استفاده كرد كه اين نوع از رنگ نيز توسط استاد كار گر ماهر در ساختمان ها انجام مي شود.

رنگ آميزي ساختمان
انواع طرح و شيوه هاي نقاشي ساختمان

در رنگ آميزي ساختمان ها با انواع مختلفي از طرح ها و شيوه هاي نقاشي ساختمان برخورد مي كنيم كه در اين قسمت به چند مورد از طرح هاي موجود اشاره مي كنيم و اين طرح ها عبارتند از ايجاد بافت با مولتي ‌كالر، رنگ‌آميزي ساختمان متاليك، تكنيك پاششي، رنگ سايه روشن، رنگ آميزي ساختمان با اكليل، روش بافت‌دار كردن، بلكا، روش استنسيل، رنگ‌آميزي ديوار با اسفنج و … موجود هستند.

از چه فاكتورهايي براي رنگ آميزي ساختمان استفاده مي شود؟

معمولا در بررسي رنگ ها با فاكتور هايي براي رنگ آميزي در ساختمان برخورد مي كنيم و اين فاكتور ها بر اساس مشخصات و انتخاب نوع رنگ در منزل مشخص مي شود و بايد در اين زمينه اطلاعات كافي را داشته باشيد تا رنگي مناسب براي محلي كه در نظر گرفته ايد خريداري كنيد.

قيمت رنگ آميزي ساختمان

رنگ به خاطر اينكه از انواع مختلفي در بازار وجود دارند براي اين كه بخواهيم قيمت رنگ آميزي ساختمان خود را مورد بررسي قرار دهيم در قدم اول بايد مشخصات ساختمان از نوع اندازه و ابعاد و همچنين محل مصرف را در نظر داشته باشيم كه هر چقدر متراژ ساختمان بيشتري داشته باشيم قيمت رنگ آميزي نيز روند افزايشي را با خود به همراه دارد و قبل از خريد رنگ و همچنين رنگ آميزي ساختمان ها بايد اين موارد گفته شده را در نظر بگيريد.

ابزار هاي مورد استفاده براي رنگ آميزي ساختمان هاي بلند

براي اينكه كار رنگ آميزي ساختمان خود را شروع كنيد پس از خريد رنگ به ابزار هايي از جمله انواع قلم مو براي رنگ آميزي نماي ساختمان، پد رنگ آميزي، اسپري رنگ، انواع پاشنده دستي يا اسپري رنگ، غلطك براي رنگ آميزي، نردبان، سنباده، كاردك، نياز خواهيد داشت تا بتوانيد كار رنگ آميزي ساختمان را تمام كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر به وب‌سايت worksafety-pazirik.com مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.