یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

پيچ و رولپلاك نما

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

پيچ و رولپلاك نما

۵۰ بازديد

معمولا از پيچ و رولپلاك نما در ساختمان ها استفاده مي شود و در روي سنگ نماي ساختمان براي جلوگيري از شل شدن سنگ نماي ساختمان كاربرد دارند .

در سنگ نماهاي ساختمان ها با استفاده از داربست و طناب براي ايجاد محكم كاري و نگه داشتن سنگ نماهاي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد تا در اين صورت  استفاده از موارد گفته شده از وقوع هر گونه خطرات احتمالي جلوگيري كرد و امنيت ساختمان محل كار خود را تا حد زيادي افزايش داد.

 پيچ رولپلاك نما يك نوع بست مي باشد كه بر روي ديوار ها نصب مي گردند و جنسي كه دارند عمدتا از پلاستيك و مخروطي شكل ساخته شده اند  .

از جمله بهترين پيچ ها در هنگام اسكوپ كردن پيچ گالوانيزه مي باشد بنابراين اين پيچ در برابر شرايط مختلف جوي داراي مقاومت زيادي است و همچنين پيچ ها را بايد بر روي بتونه قرار داد لازم به ذكر است كه در ساختماني كه از اين نوع پيچ و رولپلاك نما استفاده شده اند در فاصله بيشتر از 5 متري در معرض ديد قرار نميگيرند و نميتوان پيچ و رولپلاك موجود بر روي سنگ ها را تشخيص داد.

ابزارهاي مورد استفاده براي استفاده ازپيچ و رولپلاك نما

براي استفاده از پيچ و رولپلاك نما ابزار هاي مختلفي براي انجام اين كار لازم است تا بتوان به مرحله نصب پيچ و رولپلاك نما در ديوار ساختمان ها پي برد، در مرحله اول بايد به اين نكته مهم دقت كرد كه پيچ و رولپلاك نما در فاصله 50 سانتي متري از هم بايد بر روي سنگ نما نصب شوند .

همچنين در صورتي كه عرض نما كمتر از 50 سانتي متر باشد بر روي پيچ و رولپلاك كه نصب مي شود بايد از دو تا پيچ استفاده شود تا از مقاومت كافي برخوردار باشد، براي اين كه سنگ نماي ساختمان را ثابت نگه داريد بايد از عرض باريك تر از 10 سانتي متر استفاده شود.

به بخش نصب پيچ و رولپلاك نما مي رسيم كه در اين مرحله با استفاده از دريل معمولي سنگ مورد نظر را سوراخ مي كنيد و بعد سنگ سوراخ شده را با استفاده از پيچ و رولپلاك نما محكم مي كنيد و در مرحله آخر مي توانيد با استفاده از بتونه اي همرنگ با سنگ نما درست كنيد .

بر روي تمامي پيچ و رولپلاك هايي كه بر روي سنگ ها نصب كرده ايد را بزنيد تا بعد از اين كار بر روي زيبايي ساختمان نصب شده تاثير منفي به دنبال نداشته باشد.

 

عوامل تاثيرگذار بر قيمت و هزينه پيچ و رولپلاك نما

در بررسي قيمت پيچ و رولپلاك بايد يادآور اين نكته باشيم كه مي توان اين نوع از پيچ و رولپلاك ها را به صورت دانه اي و متر مربعي خريد و اين خريد نسبت به مساحت و حجم كاري كه در اختيار داريد بستگي دارد كه در خريد پيچ و رولپلاك نما به صورت تكي قيمت و تعرفه آن بيشتر از خريد متر مربعي مي باشد .

در خريد كنتراتي به  دليل اين كه به صورت عمده  خريداري مي كنيد قيمت مقرون به صرفه را براي خود ايجاد مي كنيد .

در مساحت هاي بزرگ اين نوع از خريد بهترين نوع خريد مي باشد كه قيمتي مناسب را نيز به همراه خواهد داشت زيرا در اين صورت از تخفيف هايي براي وسايل خود روبرو مي شويد كه در خريد به صورت تكي اين مزايا را در اختيار نخواهيد داشت.

 

اقدامات لازم جهت محكم سازي ساختمان براي انجام پيچ و روپلاك نما

معمولا در نماي ساختمان ها به دليل اين كه سنگ ها شل و مي شوند و گاهي اوقات ريخته مي شوند به منظور جلوگيري از اين كار پيچ و رولپلاك نما توليد كرده  اند كه با نصب اين پيچ ها بر روي سنگ هايي كه نيازي به محكم كاري دارند.

سنگ ها را در اين صورت به عبارتي بست بر روي سنگ نما ها انجام داد كه با استفاده از اين بست ها ديگر نگران ريزش سنگ نما و يا حتي شل شدن آن ها نشويد .

در همين ارتباط اقداماتي براي محكم كاري و امنيت در ساختمان ها از امور ضروري مي باشد و از جمله اين اقدامات مي توان گفت شخصي كه كار پيچ رولپلاك نما زدن را بر عهده مي گيرد با استفاده از داربست و طناب در ارتفاع هاي بالا به منظور حفظ جان خود انجام مي دهد كه در اين صورت  با در نظر گرفتن اقدامات امنيتي روند ادامه كار ها در ساختمان به بهترين شكل انجام خواهد شد.

قيمت پيچ و رولپلاك نما

قيمت پيچ و روپلاك نما معمولا به شكلي مي باشد كه نسبت به تعداد طبقات كاري مشخص مي شود و لازم به ذكر است كه اين نكته در مورد پيچ و رولپلاك را بدانيد كه هر چقدر تعداد پيچ درخواستي شما براي ساختمان مورد نظر بيشتر باشد با قيمت كمتري برخورد خواهيد كرد.

در صورتي كه مثلا براي يك طبقه ساختمان بخواهيد پيچ و رولپلاك نما خريداري كنيدتوجه داشته باشيد كه قيمتي بيشتر را خواهد داشت.

بنابراين بايد قبل از خريد پيچ و رولپلاك به اين موضوعات گفته شده دقت كنيد تا بعد از مرحله خريد مشكلي پيش نيايد و به راحتي پيچ با اندازه ساختمان خود  خريداري كنيد و در روي سنگ نماي خود استفاده كنيد تا در كنار اين كه محكم كاري بر روي سنگ ها ايجاد مي شود همچنين بر زيبايي ساختمان نيز لطمه اي وارد نمي كند.

پيچ و رولپلاك نما مناسب چه سنگ هايي است

با استفاده از پيچ و رولپلاك نما به راحتي مي توانيد سنگ هايي كه نيازي به تعمير دارند را محكم ببنديد و ديگر شاهد اين اتفاق نباشيد زيرا اين امر را در ساختمان ها بايد با جديت بيشتري بررسي كنيد تا مانع از آسيب ديدن افراد در حين افتادن سنگ نما نشود.

در كنار آن بايد بگوييم كه پيچ و رولپلاك نما تنها در سنگ نما خالي مورد استفاده قرار مي گيرد كه از كيفيت زيادي  برخوردار باشند و اگر كيفيت كمتري داشته باشند پيچ رولپلاك هيچ تاثيري در محكم كاري سنگ نما نخواهد داشت.

براي كسب اطلاعات بيشتر به وب‌سايت worksafety-pazirik.com مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.