سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

اجراي فوم بتن در تهران

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

اجراي فوم بتن در تهران

۵۲ بازديد

معمولا در ساختمان ها پس از تمام شدن كار اسكلت و ديواره چيني ، نصب كفپوش به روش هاي مختلفي انجام مي شود كه يكي از اين روش ها استفاده از فوم بتن در تهران است .از جمله مهم ترين اهداف كف سازي ايجاد فضاي مناسب براي نصب وسايل براي عبور از كف ساختمان است.

همچنين در ايجاد سطحي صاف و مناسب براي كف سازي باعث ايجاد لايه اي از عايق صدا و گرما و در آخر شيب است كه معمولا از كف صنعتي يا معدني در كف سازي ساختمان ها به بهترين حالت ممكن استفاده مي شود.در برخي پروژه ها اين مواد جاي خود را به بقاياي ساخت و ساز، خاك يا هر نوع ماده بي ارزش ممكن مي دهند.

كف سازي

ابزارهاي مورد استفاده براي اجراي فوم بتن در تهران

در فوم بتن كه در بيشتر اوقات از كف پايدار به عنوان جايگزين سنگدانه استفاده مي شود و به دليل خصوصيات كف رواني اين بتن در حد زياد است كه به مايع نيز تلقي مي شود و همچنين از آنجا كه بتني كه براي كف سازي مورد استفاده قرار مي گيرد مايع بسيار روان است و براي جلوگيري از هدر رفتن بتن بايد تمام سوراخ هاي كف را با ملات پر كنيد.

براي توليد كف از مخلوطي از مواد مخصوص كف (كف مايع) و آب استفاده مي شود. اين دو ماده در يك ژنراتور كف تشكيل شده از همزن با هم مخلوط مي شوند و چندين كپسول هوا و كف با دميدن هوا به داخل اين مخلوط تشكيل مي شوند. كف به دليل هواي فشرده، حباب هاي كوچك و محكم مي شود، در ميكسر فوم بتن مقدار ديگري آب و سيمان با هم مخلوط مي شوند و كف حاصل به مخلوط آب و سيمان اضافه مي شود و خوب مخلوط مي شود.

در اين فرايند ساده به راحتي مي توان تشخيص داد كه مهم ترين مشكل پايداري كف و جداسازي آن از مخلوط آبي سيمان است. اين فناوري ازچندين سال پيش مورد توجه قرار گرفته است و كيفيت مواد كف سازي هميشه در حال پيشرفت بوده است، مواد كف سازي كنوني توانايي اطمينان از پايداري و جدا نشدن كف توليد شده از مخلوط سيمان آبي را دارند.

كف مايع با فوم زيادي كه در محيط آب و سيمان توليد مي شود باعث مي شود تا حجم ملات سيمان را افزايش يابد و محلول موسوم به بتن فوم را توليد مي كند كه خاصيت خاصي دارد و در كف ها و شيب ها قابل استفاده است.

كف سازي

مشخصات فوم بتن خشك شده

فوم بتن بايد از يك سري معيار هاي مشخص شده به همراه باشد و از جمله اين معيار ها خشك شدن فوم بتن مي باشد كه در اين خصوص فوم بتن مورد نظر با توجه به كمترين زمان ممكن عمل خشك شدن را در پيش رو داشته باشد و براي مثال مي توان اينگونه بيان كرد كه مدت زمان براي خشك كردن فوم بتن در هواي خشك 1 روز مي باشد و همچنين خشك كردن در هواي سرد زمستاني بازه 2 الي 3 روز طول مي كشد تا مرحله خشك شدن فوم بتن ايجاد شود.

بايد به اين نكته مهم توجه داشته باشيد كه صرفه جويي زمان در ساخت و ساز ساختمان ها از امري مهم به همراه است و در اين خصوص براي پيشرفت كار در ساختمان ها مي توان از خشك كردن فوم بتن  استفاده كرد و همچنين بايد اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه مدت زماني كه براي خشك كردن بتن در نظر گرفته ايد اگر بيشتر باشد باعث خشك شدن فوم بتن مورد نظر مي شود.

چگونگي تشخيص فوم بتن استاندارد و مرغوب از فوم بتن نامرغوب

اگر ما يك دستگاه بتن فوم با حجم 1.2 متر مكعب داشته باشيم و يك تمخزني 1.2 متر مكعب را در يكي از طبقات نصب كنيم تا آزمايش شود ، فوم بتن  ايجاد شده با فوم عادي تقريبا نيم متر مكعب مخزن را كه در يك ارتفاع قرار دارد پر مي كند. بنابراين يك متر مكعب فوم بتن معمولي به طور محسوسي دو برابر سيمان مصرف مي كند و همچنين تعداد مخازني كه پيمانكار در حال كار با فوم غير استاندارد مي باشد دو برابر مي شود.

حباب هاي موجود در بتن فوم با كيفيت ضعيف از ثبات كمي برخوردار هستند و هنگامي كه در داخل شلنگ بالا مي روند حباب ها مي شكنند و حجم بتن فوم كاهش مي يابد پس به اين نتيجه مي رسيم كه فوم بتن استاندارد بايد ويژگي هاي گفته شده را داشته باشد تا بتني از نوع مرغوب به همراه باشد، در صورت استفاده از فوم بتن غير استاندارد، مصرف مواد دو برابر مي شود و هزينه انجام كار براي كارفرما نيز دو برابر مي شود.

فوم بتن

انتخاب نوع مناسب سيمان

فوم بتن در تهران به دليل خاصيت بدني منحصر به فرد، به بتن سبك، با كيفيت و عايق با مقاومت (فشرده سازي و مقاومت كششي) نياز دارد. همچنين اين نكته مهم را در نظر داشته باشيد كه از فوم پايدار به جاي سنگدانه ها در بتن فوم استفاده مي شود و با توجه به ماهيت كف، كه هيچ مقاومت برشي ندارد مورد استفاده قرار مي گيرد بنابراين در اين مقاومت نمي تواند در برابر بتن سخت نقش مقاومت دانه اي را ايفا كند و مقاومت فشاري بتن فوم فقط  توسط ماتريس سيماني ايجاد شده بين حفره كف تامين مي شود.

البته اين ميزان بسيار كمتر از بتن معمولي است مقاومت فشاري بتن فوم تحت تاثير عوامل مختلفي از جمله تراكم بتن، سن بتن، رطوبت بتن، خصوصيات شيميايي، مكانيكي اجزاي بتن و نسبت اختلاط آنها قرار دارد بنابراين فوم بتن را نمي توان به عنوان يك ماده سازه اي (باربري) در نظر گرفت.

بايد اكثر خواص پركننده آن كه در كف سازي ها و ساختمان هاي شيب دار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است، مصرف سيماني كه در فوم بتن تهران در نظر گرفته شده است، بايد از نوع كمترين ميزان باشد و بخاطر هزينه سيمان مورد نظر نيست بلكه  اگر مصرف زيادي از سيمان را به همراه داشته باشيد در اين صورت فوم بتن خراب مي شود و خاصيتي از جمله نگهدارنده و ماندگاري فوم بتن سخت مي شود.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت همافوم بتن مراجعه فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.