یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

درب اتوماتيك شيشه اي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

درب اتوماتيك شيشه اي

۴۵ بازديد

درب اتوماتيك شيشه اي يكي از مدرن ترين تجهيزات به كار رفته در ساختمان سازي مي باشد كه زيبايي منحصر به فردي را در بنا ايجاد نموده و علاوه براين از نظر امنيت و كارايي نيز در سطح بالايي قرار دارد. تنوع در اين نوع درب بسيار زياد بوده و با توجه به شرايط ورودي ساختمان مي توان گزينه هاي متعددي را انتخاب نمود.

درب اتوماتيك شيشه اي امروزه به يكي از پرمصرف ترين و پركاربرد ترين محصولاتي تبديل شده است كه توانسته است بر اساس نوع كاربرد و همچنين زيبايي هاي ظاهري علاقه مندان بسيار زيادي را به سوي خود جذب كند اما تعاريف درب اتوماتيك شيشه اي به همين جملات ختم نمي شود و اين محصول در دسته هاي مختلفي به بازار معرفي شده است .

در ادامه به معرفي و بررسي آن ها خواهيم پرداخت اما پيش از شروع بحث بهتر است بدانيد كه در گذشته درب ها به عنوان يك پل ارتباطي ميان فضاي درون و فضاي برون كار در نظر گرفته مي شدند و به طور معمول از چند لولا براي باز و بسته كردن آن ها استفاده مي شود، خب اين مزيت به مرور زمان و بنا به افزايش عبور و مرور افراد مي توانست تاثير نامطلوبي را بر روي محيط بگذارد و اين گونه بود كه درب هاي سنتي جاي خود را به درب هاي شيك و زيباي اتوماتيك دادند.

درب اتوماتيك شيشه اي چيست؟

درب هاي به كار رفته در ساختمان هاي مسكوني و تجاري و اداري را مي توان بر اساس فاكتورهاي مختلفي تقسيم بندي نمود كه از مهم ترين آنها جنس و متريال به كار رفته در بدنه و ساير بخش هاي آن مي باشد. يكي از رايج ترين و پركاربردترين انواع درب مي توان به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره نمود.

همان طور كه از نام آن مشخص است، به درب هايي گفته ميشود كه داراي قاب فلزي مقاوم و بدنه شيشه اي بوده و با كمك جك و تجهيزات مخصوص باز و بسته شدن آن به صورت خودكار انجام ميشود. با توجه به نوع درب قابليت باز و بسته شدن درب ممكن است به صورت خودكار يا توسط ريموت انجام شده و در برخي از مدل ها مي توان آنها را به سيستم هاي كنترل تردد متصل نمود.

يكي از مهم ترين ويژگي هاي موجود در اين درب ها، جنس شيشه اي مي باشد كه براي آن به كار مي رود كه ارتباط مستقيم با استحكام و طول عمر بالاي آن دارد. در حالت كلي درب هاي سكوريت، لمينت و رفلكس و رنگي مي باشند كه نوع سكوريت بيشترين كاربرد را دارد داراي ضخامت هاي متفاوتي بوده و بر همين اساس نيز قيمت آنها تغيير خواهد كرد.

انواع درب اتوماتيك شيشه اي

علاوه بر جنس شيشه اي كه براي بدنه درب ها به كار مي رود، شكل ظاهري آنها و همچنين مكانيزم باز و بسته شدن آنها از ديگر فاكتورهايي مي باشد كه مي توان بر آن اساس درب ها را تقسيم بندي نمود. انواع درب اتوماتيك شيشه اي با توجه به شكل ظاهري آنها عبارتند از:

  • درب اتوماتيك شيشه اي لولايي (Swwing Automatic Doors)
  • درب اتوماتيك تاشو يا اتوبوسي (Folding Automatic Doors)
  • درب اتوماتيك منحني يا قوسي (Curved Automatic Doors)
  • درب اتوماتيك تلسكوپي (Telescopic Automatic Doors)
  • درب اتوماتيك كشويي (Sliding Automatic Doors)
  • درب اتوماتيك دوار (Revolving Automatic Doors)
  • درب اتوماتيك شيشه اي مثلثي ( زاويه دار)

مكانيزم كار كردن و نحوه باز و بسته شدن اين درب ها تقيربا مشابه بوده و تنها تفاوتشان در شكل ظاهري هر يك از لنگه ها يا لت هاي درب مي باشد. به عنوان مثال، درب لولايي مانند درب هاي معمولي بوده و اغلب از يك يا دو لت تشكيل شده و به داخل يا خارج باز و بسته ميشوند. درب هاي اتوماتيك شيشه اي منحني يا قوسي يكي از نمونه هاي بسيار زيبا و لوكس مي باشد كه شيشه به كار رفته در آنها داراي قوس و انحنا بوده به صورت كشويي باز و بسته ميشود.

درب تلسكوپي از ديگر انواع درب هاي پركاربرد براي محيط هايي مي باشد كه با مشكل و محدوديت در فضا مواجه هستند. اين درب ها مانند درب هاي كشويي بوده و از تنها تفاوت آنها در تعداد لت هاي درب مي باشد. درب هاي تلسكوپي از 4 لت تشكيل شده و به صورت كشويي از چپ به راست باز و بسته ميشوند. درب تاشو يا اتوبوسي همان طور كه از نامشان مشخص است مانند درب هاي اتوبوس باز و بسته ميشوند از نمونه هاي قديمي و بسيار پركاربردي مي باشند كه در حال حاضر نيز از آنها در محيط هاي تجاري و اداري و فروشگاه ها استفاده زيادي ميشود.

كاربرد درب هاي شيشه اي

با توجه به ميزان مقاومت درب هاي شيشه اي و استحكام بالاي آنها در برابر ضربه و همچنين شريط محيطي و دمايي مختلف، كاربرد آنها از گذشته تا امروز و حتي در آينده بسيار زياد مي باشد. به عنوان مثال از جمله كاربردهاي اين درب ها مي توان به گزينه هاي زير اشاره نمود:

  • ورودي فروشگاه ها و مراكز خريد
  • درب ووردي بيمارستان و بخش هاي داخلي به منظور كنترل بهتر تردد و جلوگيري از شيوه و انتقال ويروس
  • كنترل تردد و جلوگيري از هدر رفتن مصرف انرژي در ورودي ساختمان هاي اداري و تجاري
  • ورودي ساختمان هاي مسكوني

چگونگي نصب درب هاي اتوماتيك شيشه اي

نصب درب شيشه اي اتوماتيك بسيار تخصصي بوده و با توجه به تعداد زياد تجهيزات مورد استفاده براي اين درب ها و دقت بالايي كه در تراز و بالانس كردن لت هاي درب وجود دارد، لذا لازم است اين كار به افراد حرفه اي اختصاص داده شود.

از مهم ترين بخش ها در نصب درب شناخت اجزاي داخلي آن مي باشد كه عبارتند از: پانل درب كشويي و درب ثابت، ريل براي حركت درب، قفل، سنسور تشخيص مانع، موتور، باتري پشتيبان، فريم يا قاب اصلي، بدنه و لت هاي درب. پس از شناخت هر يك از اين قطعات و اشنايي با نحوه كار آنها لازم است چند نكته مهم در نصب مد نظر قرار گيرد كه عبارتند از:

  • انجام محاسبات اوليه از قبيل اندازه دهانه ورودي درب، شرايط ديوارهاي اطراف، ميزان فضاي موجود براي باز شدن كامل لت و ارتفاع هر يك از لت ها
  • ريل را به اندازه استاندارد بر اساس نوع درب و اندازه دهانه ورودي برش بزنيد
  • بالانس بودن قسمت هاي متحرك و ثابت درب را به طور كامل بررسي نماييد
  • برق كشي را با رعايت استانداردها انجام دهيد
  • موتور و ساير بخش هاي جك را با توجه به دفترچه راهنماي آن بررسي نموده و اتصالات را به درستي و بر اساس نقشه ارائه شده انجام دهيد.

قيمت درب هاي اتوماتيك شيشه اي

قيمت درب اتوماتيك شيشه اي با توجه به نوع و شكل ظاهري درب و لت هاي آن، جنس شيشه، برند و نوع جك مورد استفاده براي اتوماتيك شدن درب و همچنين اندازه و ابعاد آن و ميزان ضخامت شيشه متغيير مي باشد.

نكات مهم در هنگام خريد اين درب ها

از مهم ترين مواردي كه در خريد درب اتوماتيك شيشه اي بايد به آن توجه داشت عبارتند از:

  • جنس شيشه و ميزان ضخامت آن
  • نوع و برند جك و موتور و ساير تجهيزات كنترل باز و بسته شدن اتوماتيك درب
  • تناسب نوع درب با شرايط ورودي و نماي كلي ساختمان و كاربرد آن

 

 

انواع درب هاي اتوماتيك بر اساس نوع كاربرد:

اين محصولات نيز بسته به نوع طراحي و شكل ظاهري داراي انواع گوناگون و متفاوتي مي باشند كه اين دسته بندي ها به ما كمك مي كند تا بتوانيم انواع در هاي اتوماتيك را در مكان خاص خود و در طراحي منحصر به فرد خود تهيه كنيم. اين محصولات به دسته بندي هاي زير تقسيم بندي مي شوند:

۱- درب اتوماتيك كشويي

۲- درب اتوماتيك قوسي

۳- درب اتوماتيك گردان

۴- درب اتوماتيك مثلثي

۵- درب اتوماتيك لولايي

۶- درب اتوماتيك خروج اضطراري

۷- درب اتوماتيك تلسكوپي

۸- درب اتوماتيك تاشو

 

چرا بايد از درب اتوماتيك شيشه اي استفاده كنيم؟

مورد اول، استفاده از درب هاي هم خانواده درب اتوماتيك شيشه اي مي تواند مزيت هاي بسيار متفاوت و متنوعي داشته باشد، يكي از مزاياي بسيار موثر و كليدي استفاده از اين قبيل محصولات عدم اتلاف انرژي هاي گرمايشي و سرمايشي است و در كنار اين موارد نصب آن مي تواند احساس بسيار خوش آمد و دلچسبي را به محيط افراد بدهد.زيرا درب اتوماتيك شيشه اي در فريم هاي متفاوت و مختلفي تهيه مي شود و هر كدام از فريم ها به نوبه خود زيبايي هاي خاص و خيره كننده اي را دارند.

اما مورد دوم، اگر بخاطر داشته باشيد در گذشته از درب هاي لولايي فلزي  يا چوبي استفاده مي شد كه به مرور زمان جاي خود را به درب هاي شيشه اي لولايي دادند، با پيشرفت تكنولوژي و افزايش تنش، استرس و سرعت در زندگي مردم، تقاضاهاي بسيار متفاوتي به سوي بازار روانه گشت، زيرا اين مورد مي خواست پاسخي مناسب در جهت ورود و خروج افراد در ساعات اوج ترافيك را پاسخ دهد .

به همين دليل يكي از نگراني هاي غيرقابل چشم پوشي در استفاده از درب هاي لولايي اين مورد است كه به مرور زمان و در صورت استفاده بيش از حد درب هاي لولايي و همچنين رفت و آمد افراد امكان فرسودگي و خرابي لولاها به شدت افزايش خواهد يافت.به همين دليل درب شيشه اي اتوماتيك وارد بازار شد و به خوبي توانست نظرات بسيار مثبت و سازنده اي را به سوي خود جذب كند، همچنين اين محصول به خوبي توانست اين معذل را به خوبي رفع كند..

اين نوع درب ضمن اينكه باعث مي شود تا از انرژي بهترين استفاده را داشته باشيد، زيباي ظاهري ورودي، رفت و آمد راحت افراد معلول و كنترل ترافيك ورودي و خروجي را در پي خواهد داشت.

 

 

درب اتوماتيك

 

چطور مي توانيم انواع درب اتوماتيك شيشه اي را تهيه كنيم؟

براي تهيه و خريد انواع درب اتوماتيك شيشه اي مي توانيد به مجموعه نوين دُر مراجعه كرده و با استفاده از شماره تماس هاي موجود در وب سايت نسبت به تماس با متخصصين مجموعه اقدام كرده و با استفاده از راهنمايي هاي كاملا رايگان بتوانيد خريد خوب و منحصر به فردي را در اين مجموعه به سر ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.