جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

درب پاركينگ

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

درب پاركينگ

۴۳ بازديد

درب پاركينگ يكي از مهم ترين اجزاي مورد استفاده در هر ساختمان مي باشد كه به دليل تاثير بسيار زياد آن بر امنيت و همچنين زيبايي ظاهري بنا اهميت بالايي دارد. اشتباه در انتخاب و خريد اين نوع درب به دليل قيمت نسبتا بالاي آن نسبت به ساير درب هاي مورد استفاده از ساختمان، نه تنها مي تواند شرايط را براي سرقت آسان فراهم نمايد، بلكه ضرر مالي زيادي را به دليل خرابي زود هنگام آن براي شما به بار خواهد آورد.

با نگاهي گذرا به بخش هاي مختلف ساختمان ها با تنوع زيادي از انواع درب به كاربرده شده در آنها برخورد خواهيد داشت كه هر يك داراي شكل ظاهري و ويژگي هاي فني متفاوتي مي باشد. درب پاركينگ تقريبا عريض ترين درب مورد استفاده در هر ساختمان مي باشد كه از نظر وزن نيز بسيار سنگين بوده و سيستم قفل گذاري و همچنين باز و بسته شدن آن پيشرفته تر از ساير درب ها مي باشد. با توجه به وزن سنگين اين درب ها، نوع مدرن آنها به صورت اتوماتيك قابل كنترل بوده و با كمك ريموت باز و بسته ميشود.

انواع درب هاي پاركينگ

درب هاي مورد استفاده در پاركينگ ها را مي توان بر اساس فاكتورهاي مختلف دسته بندي نمود. از جمله اين موارد مي توان به جنس و متريال به كار رفته براي ساخت بدنه و ساير بخش هاي درب اشاره نمود. بر همين اساس چند نوع درب رايج در ساختمان هاي مسكوني و اداري مورد استفاده قرار ميگيرند كه عبارتند از:

درب فلزي پاركينگ

معتبرترين و مقاوم ترين جنسي كه مي توان براي ساخت درب از آن استفاده نمود، فلزات مختلف از قبيل آهن مي باشد. درب هاي آهني از گذشته تا امروز در صنعت ساخت درب پاركينگ كاربرد زيادي داشته و به دليل تحمل بالا در برابر ضربه، از طول عمر بالايي برخوردار هستند. به منظور جلوگيري از زنگ زدگي اين نوع درب از ضد زنگ و رنگ هاي مخصوص استفاده ميشود.

درب چوبي

از مهم ترين دلايلي كه باعث ميشود تا درب پاركينگ چوبي در برخي از ساختمان ها استفاده شود، زيبايي ظاهري و حفظ اصالت بنا مي باشد. درب هاي چوبي به دليل مقاومت نسبتا كم بدنه آنها در برابر نم و رطوبت و ضربه زودتر از ساير انواع درب شكل و زيبايي ظاهري و دوام خود را از دست مي دهند. علاوه براين، درب هاي چوبي براحتي دچار خراش ميشوند و به مرور پوسته پوسته شدن سطح آنها آزاردهنده بوده و نه تنها باعث زيباتر شدن محيط نخواهند شد، بلكه نتيجه كاملا عكس خواهند داشت.

درب هاي آلومينيومي پاركينگ

در شرايطي كه ارزان بودن قيمت درب پاركينگ اهميت زيادي دارد، خريد درب هاي آلومينيومي مي تواند يكي از گزينه هاي مناسب به شمار رود. اين نوع درب از ورق هاي آلومينيوم ساخته شده و وزن بسيار سبكي دارند و به دليل ضد زنگ بودن آنها مي توان از اين درب ها در محيط هايي با بارش باران و نم و رطوبت زياد استفاده نمود.

درب فايبرگلاس

تركيب آلومينيوم و فايبرگلاس از ديگر گزينه هايي مي باشد كه براي درب پاركينگ مي توان در نظر داشت. به عبارت ديگر، اين نوع درب در واقع همان درب هاي آلومينيوم مي باشند كه تنها در برخي از قسمت هاي آن از فايبرگلاس استفاده شده است. ورق هاي فايبرگلاس به كار رفته در اين نوع درب بسيار شفاف و سبك وزن بوده و تاثير مطلوبي بر زيبايي درب ايجاد خواهد كرد.

در تقسيم بندي ديگر مي توان درب هاي مورد استفاده براي پاركينگ را بر اساس شكل ظاهري و نحوه باز و بسته شدن آنها گروه بندي نمود. بر همين اساس مي توان به چند گزينه بسيار پركاربرد اشاره نمود كه عبارتند از:

درب كركره اي 

همان طور كه از نام اين نوع درب مشخص است، بدنه اصلي به صورت كركره بوده و با ريموت يا به دست به سمت بالا جمع ميشوند. اين نوع درب در اغلب مواقع به صورت اتوماتيك و برقي كنترل ميشوند و فضاي بسيار كمي را نسبت به ساير درب ها اشغال مي كنند.

درب تاشو پاركينگ

درب هاي تاشو از قديمي ترين و رايج ترين انواع درب مي باشند كه به صورت افقي يا عمودي باز و بسته ميشوند. نوع افقي اين درب ها از سمت چپ به راست تا ميشوند كه اين كار ممكن است توسط اپراتور انساني يا ريموت انجام شود.

درب ريلي يا كشويي

درب هاي ريلي از ديگر انواع درب هاي مورد استفاده براي پاركينگ منازل مسكوني و ويلايي و حتي تجاري و صنعتي مي باشند كه به صورت كشويي باز و بسته ميشوند. اين نوع درب ها اغلب عرض زيادي داشته و به صورت نرده اي مي باشند.

مقايسه درب اتوماتيك اتوماتيك و درب پاركينگ آهني

درب پاركينگ آهني همان طور كه در ابتداي متن نيز اشاره شد، مقاومت بسيار بالايي نسبت به ساير درب ها دارند، اما وزن سنگين آنها يك محدوديت در آنها به شمار مي رود. به همين دليل از درب پاركينگ اتوماتيك در اين شرايط استفاده ميشود. درب هاي اتوماتيك در واقع همان درب هاي آهني معمولي مي باشند كه جك هاي مخصوص بر روي آنها نصب شده و كنترل درب با ريموت انجام ميشود.

علاوه براين، درب هاي آهني به مرور به دليل برخورد شديد لنگه هاي آن در لحظه بسته شدن و يا برخورد با مانع ممكن است دچار آسيب شوند. در مقابل، درب هاي اتوماتيك داراي قابليت تشخيص مانع و سرعت دو زمانه مي باشند و با اين محدوديت مواجه نخواهند بود.

ويژگي مثبت درب هاي پاركينگ مدرن در مقايسه با درب هاي ساده

به چند دليل مهم مي توان درب پاركينگ مدرن را به درب هاي ساده ارجحيت داد كه برخي از آنها عبارتند از:

  • شكل ظاهري مدرن و زيباي درب
  • كنترل آسان و سريع درب بدون نياز به تحمل وزن سنگين درب هاي فلزي
  • امنيت بالا و امكان نصب قفل برقي به منظور افزايش ايمني درب
  • طول عمر بالا به دليل جلوگيري از برخورد درب به مانع در لحظه بسته شدن با سيستم تشخيص مانع درب هاي مدرن و اتوماتيك

قيمت درب پاركينگ

قيمت درب اتوماتيك تنوع بسيار بالايي داشته و بر اساس جنس درب، نوع آن و همچنين اتوماتيك بودن يا نبودن آن و همچنين برند جك مورد استفاده در درب تعيين مي گردد. براي استعلام قيمت درب هاي پاركينگ مي توانيد با گروه نوين در در ارتباط باشيد. اين مجموعه علاوه بر ارائه درب هاي با كيفيت و متنوع، مشاوره رايگان قبل از خريد ارائه داده و هر آنچه كه بايد درباره هر يك از انواع درب بدانيد را با جزئيات كامل به شما ارائه خواهند داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.