چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

كانتينر

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كانتينر

۶۳ بازديد

كانتينر چيست؟

يكي از مهم ترين ابزار هاي انتقال كالا و ارسال آن ها به نقاط دور و نزديك جهان جعبه اي فلزي به نام كانتينر (بار گنج ) است. كانتينر ها در سال 1960 وارد بازار حمل و نقل كالا شدند و با اهميت يافتن ارسال كالا به اقصي نقاط با حفظ سلامت كالاها، استقبال زيادي از آن ها به عمل آمد. امروزه با پيشرفت تكنولوژي استفاده از كانتينر ها وارد محدوده ي وسيع تر و كاربردي تر شده است.

كانتينر ها در انواع مختلف و با ويژگي هاي خاص و اندازه هاي متفاوت ساخته ميشوند اما همگي آن ها تنها يك وظيفه دارند و آن هم در اختيار دادن فضاي كافي براي حمل و نقل كالا و هم حفظ سلامت محصولات تا رسيدن به مقصد است.

كانتينر ها مناسب ترين گزينه براي حمل و نقل كالاها از طريق هوايي، زميني و به خصوص دريايي است زيرا اين جعبه هاي فولادي به گونه اي طراحي شده اند كه در طول مسير انتقال، كمترين آسيب به كالاها وارد شود و امكان به سرقت رفتن آن ها به صفر نزديك شود.

كانتينر

كانتينر بايد اين ويژگي ها را داشته باشد:

كانتينر بايد آن قدر مستحكم باشد كه بتواند از كالاهايي كه درون آن قرار داده شده به خوبي محافظت كند و امنيت آن ها را تامين كند.

ظرفيت كانتينر بايد با ميزان كالاهاي ارسالي همخواني داشته باشد؛ يعني فضاي كافي براي گنجاندن آن ها را داشته باشد، بزرگ يا كوچك نباشد زيرا در هر دو صورت ممكن است باعث ايجاد بي نظمي و آسيب به كالاها شود. پس قبل از انتخاب كانتينر ظرفيت محموله ارسالي خود را در نظر بگيريد و بر اساس آن تصميم گيري كنيد.

بايد به گونه اي باشد كه هزينه هاي بارگيري و تخليه به حداقل برسد، با كمك كانتينرها بارها به بهترين شكل و با سرعت كافي بارگيري و تخليه شوند.

متناسب بودن كانتينر با جايگاه مورد استفاده براي بارگيري و پياده سازي بسيار مهم است.

همچنين كانتينر بايد سرعت ارسال كالاها را بالا ببرد.

در ادامه انواع كانتينر و ويژگي هاي آن ها را عنوان ميكنيم.

كانتينر

انواع كانتينر

 20 فوت: به خاطر ابعاد مناسب در صنعت حمل و نقل و براي دپو كردن كالاها از اين نوع كانتينر بسيار استفاده ميشود، اين نوع كانتينر ها به خوبي از كالاها در برابر به سرقت رفتن و آسيب هايي كه ممكن است در طول مسير به كالاها وارد شود محافظت ميكنند. ابعاد اين كانتينر به ترتيب 6 متر طول 2.6 متر ارتفاع و 2.4 متر عرض مي باشد كه براي ارسال كالا به ساير نقاط بسيار ايده آل هستند.

همچنين سقف و كف اين كانتينر ها به گونه اي طراحي شده كه ميتوان چندين عدد از آن ها را روي هم قرار داد و براي مثال اگر كانتينر ها از طريق دريا منتقل ميشوند با چيدن آن ها روي هم ميتوان فضاي بيشتري در اختيار داشت. از اين نوع كانكس ها ميتوان استفاده هاي بيشتري نيز كرد، براي مثال ميتوان به عنوان دكه خدمات شهري، فروشگاه و يا حتي به عنوان يك خانه از آن استفاده كرد.

 40 فوت: اين نوع كاتتينر داراي ابعاد بزرگتري نسبت به نوع 20 فوت است و به ترتيب 12 متر طول، 2.4 متر عرض و 2.60 متر ارتفاع دارند، اين ابعاد بزرگتر در زمينه ي حمل و نقل بسيار كاربري است و از مزيت هاي اين نوع ميتوان به تسريع در بارگذاري، تخليه و انتقال كالاها و به خاطر ابعاد مناسب آن ها از تعداد دفعات خالي و سوار كردن آن ها روي جرثقيل كاسته ميشود زيرا ميتوان محصولات زيادي را به صورت يك پارچه با اين نوع به ساير نقاط دنيا ارسال كرد.

كانتينر

رو باز: اگر ارتفاع كالاهايي كه قصد ارسال آن ها را داريد از ارتفاع سقف كانتينر هاي استاندارد بيشتر بود بايد از اين نوع استفاده كنيد زيرا اين نوع سقف فلزي ندارند و براي محافظت از كالاها و پوشاندن آن ها از پارچه هاي برزنتي بسيار محكم استفاده ميشود

يخچالي: نوع يخچال دار به منظور حفاظت از مواد دارويي و غذايي فاسد شدني كه به گرما حساس هستند انقلابي به پا كرد زيرا تا قبل از اين براي فرستادن اين اقلام مشكلات زيادي وجود داشت. در حال حاضر با وجود كانتينر يخچال دار كه مجهز به سيستم خنك كننده هستند مشكلي براي فرستادن مواد غذايي مثل گوشت، ميوه و سبزيجات و دارو هاي حساس به گرما در مسافت هاي طولاني وجود ندارد.

 تانكري: براي ارسال مايعات و سوخت ها از ساير كانتينر ها نمي توان استفاده كرد و تنها گزينه نوع تانكر دار است.

عايق دار: اگر قصد ارسال كالا از راه هاي آبي داريد و نگران خراب شدن كالاها در برابر آب و باران و طوفان هستيد بهترين انتخاب براي شما كانتينر عايق دار است، عايق بندي اصولي و استاندارد اين نوع را جزو پر طرفدار ترين ها قرار داده است.

حمل گاز: اين نوع كانتينر به گونه اي ساخته شده كه تحمل فشارهاي بالا را داشته باشد به همين دليل براي انتقال گاز ها مناسب است.

كانتينر

6مزيت حمل كالا با استفاده از كانتينر

دلايل زيادي وجود دارد كه بايد در مسافت هاي طولاني از كانتين استفاده كرد:

  1. بيشترين محافظت از كالاها در برابر آسيب هاي احتمالي چون شكستگي و خرابي و سرقت.
  2. موثر در كاهش هزينه هاي مربوط به دسته بندي، بارگيري و تخليه
  3. بدون واسطه و نيازبه صرف هزينه هاي گزاف ميتوان كالا ها را مستقيم به دست مشتري رساند.
  4. بالا بردن سرعت و صرفه جويي در زمان براي بارگيري و تخليه كالاها
  5. حمل يك پارچه كالاها
  6. از بين رفتن روش هاي قديمي حمل بار كه بسيار زمان بر و طاقت فرسا بودند

اگر شما نيز قصد خريد و يا اجاره كانتينر داريد به شما توصيه ميكنيم به شركت كانكس آنلاين مراجعه كنيد زيرا يكي از برترين و معتبر ترين شركت ها در زمينه ي خريد و فروش و اجاره ي انواع كانتينر هاست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.