چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

كانكس

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كانكس

۶۰ بازديد

در اين مطلب ميخواهيم بدانيم كانكس چيست و انواع آن كدامند؟ همچنين در مورد اينكه از كجا ميتوان انواع كانكس را تهيه كرد نيز صحبت خواهيم كرد لطفا تا پايان مطلب همراهمان باشيد زيرا خواندن اين مطلب در آشنايي با اين سازه و كاربرد هايش بسيار موثر است.

امروزه از اين سازه در همه جاي دنيا استفاده ميشود زيرا همه ي مردم به اهميت سكونت در يك فضاي امن واقف هستند و پس از آشنايي با مزاياي كانكس ها ميدانند با استفاده از آن ها در زمان و هزينه هايشان صرفه جويي ميكنند.

در كشور ما نيز در سال هاي اخير استفاده از آنها بسيار افزايش داشته است زيرا اين سازه هاي كاربردي جاي خود را در زندگي مدرن امروزي پيدا كرده اند، همچنين كشور ما به خاطر قرار گرفتن روي گسل زلزله همواره در معرض بروز زلزله هاي شديد مي باشد .

همانطور كه ميدانيد در چندين سال گذشته و به دنبال زلزله هاي شديدي كه در شهرهاي مختلف همچون كرمانشاه رخ داد تعداد بسيار زيادي از خانه ها تخريب شد و هموطنانمان بي خانمان شدند، يكي از كاربردي ترين وسايلي كه زلزله زدگان به آن احتياج داشتند همين كانكس بود، زيرا اين سازه ها جاي خالي يك واحد مسكوني را به راحتي پر ميكنند و ميتوانند به عنوان سرپناه هاي موقت مورد استفاده قرار گيرند و كساني كه از حوادث طبيعي چون زلزله متضرر شده اند ميتوانند تا زمان ساخت منازل جديد در آن زندگي كنند.

كانكس

كانكس چيست؟

 

كانكس

كانكس

 

كانكس ها بر اساس يك ايده ي اوليه شكل گرفت كه هدف از ساخت آن فراهم كردن محل اسكان در كمترين زمان و با هزينه ي مناسب بود، اما امروزه آن ها علاوه بر اين كه به عنوان محلي براي زندگي تبديل شده اند، با تنوع بالايي كه دارند در زمينه هاي ديگري نيز كاربرد دارند كه در ادامه به آن ها خواهيم پرداخت. مهم ترين انواع كانكس را در ادامه به شما معرفي ميكنيم:

انواع كانكس

كارگاهي: در پروژه هاي بزرگ عمران و ساختمان سازي به اين سازه بسيار نياز است زيرا مناسب ترين گزينه براي محل استراحت كاركنان و دفتر پروژه است. اين نوع كانكس در زمان بسيار كم، در ابعاد و اندازه هاي مختلف و با حداقل هزينه ساخته ميشود. پيمانكاراني كه بي وقفه ساختمان سازي ميكنند حتما به يكي از آن ها نياز پيدا خواهند كرد زيرا ميتوان پس از اتمام پروژه آن را به محل پروژه هاي ديگر منتقل كرد، اينگونه در هزينه ها بسيار صرفه جويي خواهد شد.

نگهباني: شركت ها و كارخانجات قطعا به نيروهاي محافظت كننده و حراست نياز دارند تا در طول روز يا شب هنگام نيز از مال و جان آن ها حفاظت كند، اين نگهبانان به محلي براي استراحت يا زندگي نياز دارند و كانكسي ميخواهند كه ديد مناسبي از اطراف را در اختيار آن ها قرار دهد.

همه ي اين ويژگي ها را نوع نگهباني نيز دارد ، داراي امكانات و تجهيزات رفاهي زيادي نيست اما براي نگهبانان حتما كاربردي است. ابعاد اين سازه با توجه به نياز و تعداد نگهبانان متغيير است.

كانكس ويلايي

كانكس ويلايي

 

ويلايي: همانطور كه گفتيم آن ها محل مناسبي براي اسكان يافتن هستند و كانكس هاي ويلايي با امكانات و تجهيزاتي كه دارند بيش از پيش اين امكان را فراهم كرده اند كه افراد بدون دغدغه احساس كنند در يك واحد مسكوني زندگي ميكنند.

انواع ويلايي امكانات و تجهيزاتي مثل سرويس بهداشتي و حمام، اتاق خواب هاي تجهيز شده با كمد ديواري، هال و پذيرايي و نشيمن، سيستم روشنايي، سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي، آشپزخانه با امكانات لازم مثل كابينت، گاز، هود و يخچال، مخزن آب، لوله كشي آب و فاضلاب و … دارد كه بر اساس تعداد نفراتي كه قرار است آن جا زندگي كنند با ابعاد مختلف ساخته ميشود.

فروشگاهي: اين سازه ها بر خلاف كانكس هاي مسكوني و ويلايي به گونه اي طراحي شده اند كه داراي قفسه و طبقه هستند كه براي قرار دادن كالاها و به فروش رساندن آن ها در مكان هاي شلوغ بسيار مناسب هستند.

اين نوع از آنها نيز ابعاد مختلفي دارند. براي محافظت از نوع فروشگاهي و كالاهايي كه در آن قرار داده شده است بعضي از آن ها را مجهز به كركره برقي ميكنند و براي جلوه بيشتر در شب آن ها را نورپردازي كرده اند.

سرويس بهداشتي:

با توجه به اهميت رعايت بهداشت فردي و اجتماعي در مكان هايي مثل پارك ها، كارخانجات، شركت ها، پروژه هاي ساختمان سازي، كنار جاده ها و گذرگاه ها، نمايشگاه هاي فصلي كه امكان دسترسي به سرويس بهداشتي نيست كانكس سيار سرويس بهداشتي بسيار كاربردي است.

كانكس هاي سرويس بهداشتي در انواع مختلف تك چشمه ( واحد شمارش سرويس بهداشتي)، چند چشمه، راهرو دار، حمام دار و … بيفتند. اين نوع كانكس ها سيار نيز هستند و داراي مخزن آب و فاضلاب هستند كه در زمان مقرر بايد تخليه شوند.

كانكس سرويس بهداشتي

كانكس سرويس بهداشتي

قيمت كانكس

با توجه به افزايش روزافزون قيمت ها و متريال به كار رفته در ساخت كانكس نمي توان به طور قطعي قيمتي براي آن ها در نظر گرفت اما به طور كلي براي تعيين قيمت كانكس ها بايد فاكتور هايي همچون اندازه و ابعاد، كيفيت متريال به كار رفته در ساخت آنها، امكانات و تجهيزات، سال ساخت، شركت و كشور توليد كننده، ايراني يا خارجي بودن آن ها را نيز در نظر گرفت. البته بايد بگوييم خريداري كانكس از لحاظ اقتصادي بسيار به صرفه است زيرا نسبت به قيمتي كه دارند از آن ها بسيار استفاده ميشود.

كانكس دست دوم: در صورتي كه ديگر نيازي به كانكس نداشته باشيد ميتوانيد به صورت دست دوم آن را به فروش برسانيد و قسمتي هزينه هايتان را جبران كنيد و اگر خريدار نوع دست دوم هستيد ميتوانيد با قيمت مناسب (انواع دست دوم حدودا 30 تا 40 درصد از نو است ) و در كمترين زمان صاحب يك كانكس شويد.

براي خريد انواع كانكس و اطلاع از قيمت هاي به روز آن ها ميتوانيد به شركت كانكس آنلاين مراجعه كنيد، اين شركت هر نوع كانكس را بر اساس نياز مشتريان و با ابعاد و تجهيزات سفارشي با قيمت مناسب طراحي و توليد ميكند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.