یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

قيمت سيم و كابل

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

قيمت سيم و كابل

۴۸ بازديد

همه چيز درباره ي قيمت سيم و كابل

از سيم و كابل براي انتقال جريان الكتريكي، ايجاد ارتباط بين وسايل الكتريكي، انتقال سيگنال هاي صوتي و تصويري استفاده ميكنند. سيم شامل دو بخش هادي و عايق است. هادي(معمولا از جنس مس و آلومينيوم و قلع و …) با رسانايي بالا جريان الكتريكي را از خود عبور ميدهد و عايق از مواد پلاستيكي غير قابل اشتعال و رطوبت هستند. عايق از هادي محافظت ميكند و از مانع از عبور جريان برق به جاي ديگر يا به اصطلاح عايق از نشت برق جلوگيري ميكند.

 

مشخصات فني سيم و كابل

 

سيم و كابل-http://www.kamancableco.com/

در اين قسمت به مشخصات سيم و كابل ميپردازيم البته ممكن است از اصطلاحات يا پارامترهايي نام ببريم كه نياز به توضيح بيشتر داشته باشند. آيا تا به حال با خود فكر كرده ايد كه مفهوم حروف و عدد هاي چاپ شده روي سيم و كابل ها به چه معناست؟ با ما همراه باشيد تا با برخي از اين كد هاي مخصوص آشنا شويد.

به طور كلي اين كد ها اطلاعاتي را در مورد نوع عايق، هادي و نوع كاربرد سيم و كابل را ارائه ميدهند. براي درك بهتر موضوع به تصوير زير نگاه كنيد.

 

سيم و كابل-http://www.kamancableco.com/

اين ترتيب براي سيم و كابل هاست ولي حروف به كار رفته روي هركدام معناي متفاوتي دارند.

اين توضيحات مربوط به سيم هاست:

سيم تك لا با روكش پلاستيك براي سيم كشي ساختمان با علامت NYA

سيم افشان با روكش پلاستيك براي سيم كشي ساختمان با علامت NYAF

سيم مخصوص با روكش پلاستيكي براي سيم كشي ساختمان با علامت NSYA

سيم مقاوم در برابر رطوبت با علامت NYM

سيم با روكش پلاستيكي مناسب براي روشنايي و لوازم خانگي با علامت NYZ

سيم براي مصرف لوستر و چراغ ها با علامت NYFA

سيم دو رشته اي براي روشنايي با علامت NYFAZ

سيم مكالمه و خبري Y

سيم كواكسيال  با علامت T

حرف N نشان دهنده سيم مسي و حرف Y نماد عايق پر و تو دور PVC است. حروف S, Z نشان دهنده سيم هاي مخصوص هستند. F براي سيم هاي نرم و A  براي سيم كشي داخل لوله ها و M براي سيم هاي مقاوم به رطوبت به كار ميرود.

كابل ها از نظر شكل و سطح مقطع شامل دو دسته گرد و مثلثي هستند و براي مشخص كردن هادي گرد از حروف اختصاري R و براي هادي كابل مثلثي از حرف S استفاده ميشود.

ويژگي هاي ارزان ترين سيم و كابل

از كابل هاي خودنگهدار هوايي در مكان هايي كه فضاي كافي وجود نداشته باشد يا قيمت سيم ها و كابل ها كشي در آنجا بالا باشد، به طور موقت يا دائم استفاده ميشوند و هزينه ي استفاده از اين كابل ها از نظر اجرايي و نگهداري نيز پايين است. از خصوصيات ديگري كه باعث رونق بازار اين نوع كابل ها شده است ميتوان چند مورد را نام برد:

كنترل زيست محيطي، صورت ظاهري، ايمني و نصب و اجراي سريع.

علاوه بر پايين بودن قيمت آنها در اين روش، اين سيستم براي شرايط زير مناسب است:

براي به حداقل رساندن تغييرات درمحيط زيست و كاهش آسيب رساني به طبيعت

چون استفاده از اين كابل ها نيازي به مقره هاي عايقي نمي باشد، براي خط خروجي و ورودي به پست ترانسفورماتور كاربرد دارند.

براي توسعه و ايجاد تغييرات در شبكه

چون اين كابل ها وزن پاييني دارند و داراي عايق پلي اتيلن كراس لينك هستند، در شبكه هاي هوايي براي ولتاژ هاي ماكزيمم 12/24/36 كيلو ولت استفاده ميشود.

به طور كلي در مسير هايي كه فضاي كافي وجود ندارد و يا ممكن است استفاده از سيم هايي با هادي هاي لخت باعث بروز حوادث شوند از كابل هاي خود نگه دار استفاده ميشود. هادي آلومينيمي كابل هاي خود نگهدار در كاهش هزينه ها و قيمت سيم ها و كابل ها به خريدار كمك ميكنند.

 

مقايسه قيمت سيم و كابل

قيمت سيم و كابل با هم تفاوت هايي دارند كه در اين مورد به طور مختصر توضيحاتي را ارائه ميدهيم. تفاوت قيمت سيم ها به سطح مقطع هادي و نوع عايق بستگي دارد. همچنين كيفيت توليد و كيفيت و نوع مواد به كار رفته نيز بر قيمت سيم و كابل اثر گذار است. براي اطلاع از آن ميتوانيد به كمان كابل مراجعه كنيد.

عوامل اثر گذار بر قيمت سيم و  كابل مقدار و نوع سفارش خريدار نيز هست. دقت كنيد كه قبل از خريد قيمت سيم و كابل را استعلام بگيريد و براي خريد سيم و كابل از افراد با تجربه مشورت بگيريد.

 

تفاوت كابل مسي و كابل آلومينيومي از لحاظ قيمت

 

سيم و كابل-http://www.kamancableco.com/

در سال هاي اخير كابل هاي آلومينيومي جايگزين بسيار مناسبي براي كابل هاي مسي در زمينه ي توزيع برق شده اند. خيلي از افراد فكر ميكنند كه جايگزيني كابل آلومينيومي با كابل مسي باعث افت ولتاژ و جريان برق و بالا رفتن دماي كابل ميشود اما اينطور نيست. كابل هاي آلومينيومي نسبت به كابل هاي مسي مقاومت بيشتري دارند.

كابل هاي آلومينيومي شامل دو دسته كابل هاي زميني و كابل هاي خودنگهدار هستند. كابل هاي خودنگهدار در مدت كوتاهي رونق خوبي در بازار گرفتند. زيرا از استاندارد هاي لازم برخوردار هستند. از مزاياي كابل هاي آلومينيومي نسبت به كابل هاي مسي ميزان پايين بودن مقاومت الكتريكي كابل هاي آلومينيومي است؛ هرچه مقاومت الكتريكي پايين تر باشد بهتر است.

اما مهم ترين تفاوت ميان كابل هاي مسي و كابل آلومينيومي صرفه اقتصادي كابل آلومينيومي است. قيمت كابل هاي آلومينيومي نسبت به كابل مسي مناسب تر است و با توجه به گراني روز افزون قيمت كابل مسي، كابل آلومينيومي ارزان تر و در دسترس هستند و خطر به سرقت رفتن كابل آلومينيومي نيز كمتر است.

كاربرد كابل هاي آلومينيومي در توزيع برق ساختمان هاي مسكوني، سيم كشي برق بعضي از هواپيماها و خطوط انتقال نيرو و توزيع برق محلي است.

 

كمان كابل ارائه دهنده بهترين و با كيفيت ترين نوع سيم و كابل در كشور است. اگر به دنبال مناسب ترين قيمت سيم و كابل ها هستيد، اگر قصد خريد سيم و كابل داريد اما در اين زمينه اطلاعات كافي نداريد حتما به كمان كابل مراجعه كنيد زيرا كمان كابل از با سابقه ترين توليد كنندگان سيم و كابل است. قيمت سيم و كابل هاي مختلف توسط كارشناسان فروش كمان كابل به شما ارائه ميشود. قيمت سيم و كابل مانند كالاهاي ديگر بالاتر رفته است اما نگران نباشيد زيرا قيمت آنها در كمان كابل بسيار مقرون به صرفه هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.