شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

قيمت كابل برق

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

قيمت كابل برق

۳۹ بازديد

كابل هاي برق داراي نوع هاي مختلفي هستند و هر كدام كاربرد متفاوتي دارند. به تبع اين تنوع بر قيمت كابل هاي برق نيز تاثير ميگذارد. قيمت كابل برق توسط پارامترهاي مختلفي تعيين ميشود. قيمت كابل برق نسبت به گذشته افزايش داشته است و علت اين افزايش قيمت، گران شدن فلزاتي مثل مس، آلومينيوم و آهن است.

 

پارامتر هايي كه بر قيمت كابل اثر ميگذارند: ايراني يا خارجي بودن كابل، نوع رسانا، كيفيت و قطر كابل ها. براي اثر هر يك از اين پارامتر ها بر قيمت كابل برق توضيحات مختصري ارائه خواهيم كرد.

 

 

سيم و كابل-http://www.kamancableco.com/

 

همانطور كه گفتيم نمونه هاي متفاوت سيم و كابل از لحاظ قيمت با هم متفاوتند براي مثال قيمت يك حلقه كابل برق دو در يك و نيم از قيمت كابل دو در دو و نيم كمتر است. پس همانطور كه مشاهده كرديم قطر كابل ها بر قيمت كابل برق اثر ميگذارند.

 

ايراني يا خارجي بودن كابل ها از ديگر پارامتر هاي تاثير گذار است. به طور كلي قيمت كابل خارجي از كابل برق ايراني بسيار بيشتر است و كابل هاي ايراني داراي قيمت هاي مناسب تري هستند.

 

به اين نكته توجه كنيد كه قيمت كابل هرگز معيار مناسبي براي تعيين كيفيت آن نيست زيرا شركت هاي ايراني تمام تلاش خود را براي توليد سيم و كابل با كيفيت به كار ميگيرند.

كيفيت معيار مناسبي براي تعيين قيمت كابل برق است اما كم و زياد بودن قيمت سيم و كابل، هرگز فروش آن را تضمين نمي كند بلكه اين كيفيت است كه بر ميزان خريد تاثير ميگذارد. هميشه سعي كنيد سيم و كابل هاي با كيفيت را خريداري كنيد.

 

 

مقايسه قيمت كابل برق ها با هم

 

 

سيم و كابل-http://www.kamancableco.com/

 

در سال هاي اخير و با توجه به گران شدن فلزات مختلف از جمله مس، قيمت كابل هاي مسي نيز بالاتر رفته است. همچنين وزن كابل هاي مسي زياد است و با توجه به قيمت بالاي كابل مسي احتمال به سرقت رفتن اين كابل ها دور از انتظار نيست.

 

استفاده از كابل هاي آلومينيومي به جاي كابل هاي مسي نسبت به گذشته بيشتر شده است و علت اين جايگزيني، قيمت كابل هاي آلومينيومي نسبت به كابل هاي مسي و وزن كمتر كابل هاي آلومينيومي نسبت به كابل هاي مسي است. به طور كلي كاربري هر دو فلز با هم يكسان است به شرطي كه آلياژ آن ها استاندارد باشد.

 

در ادامه به مزايا و معايب استفاده از اين كابل ها ميپردازيم.

مشخصات كابل برق هاي ارزان قيمت

در گذشته استفاده از كابل هاي مسي در زمينه ي توليد و توزيع برق بسيار رايج بود اما در سالهاي اخيركابل هاي آلومينيومي  جايگزين مناسبي براي كابل هاي مسي شده اند.

 

قيمت كابل آلومينيومي نسبت به مسي پايين تر است و همچنين وزن كابل هاي آلومينيومي نسبت به كابل هاي مسي كمتر است و دليل ديگري كه خريداران را مجاب به خريد كابل هاي آلومينيومي ميكند سهولت در استفاده از كابل هاي آلومينيومي در تير هاي چراغ برق است.

سيم و كابل-http://www.kamancableco.com/

نكاتي در رابطه با خريد كابل برق

از سيم و كابل ها براي انتقال جريان برق و راه اندازي و ارتباط بين وسايل الكترونيكي استفاده ميشود.آنها از مهم ترين لوازم و تجهيزات در صنعت ساخت و ساز هستند. آشنايي با انواع سيم ها و كابل ها هنگام خريد كابل برق و سيم كشي ساختمان واجب و ضرروي است.

كابل برق-http://www.kamancableco.com/

 

به اين نكته توجه كنيد كه انتقال برق در ساختمان كاملا وابسته به نقش سيم و كابل است پس بايد اطلاعات كافي و اصول اوليه در زمينه ي خريد كابل ها داشته باشيد تا از بروز حوادث ناگوار در سيستم انتقال برق جلوگيري كنيد. تا انتهاي مقاله همراهمان باشيد و اطلاعات خود را در زمينه ي خريد كابل افزايش دهيد.

مزاياي استفاده از كابل برق هاي با قيمت مناسب

 

همانطور كه در قسمت قبل نيز گفتيم قيمت كابل هاي برق آلومينيومي آنقدر مناسب است كه ميتوان عنوان كابل برق قيمت مناسب را به آن اختصاص داد. از كابل هاي خود نگه دار كه زير مجموعه كابل هاي آلومينيومي هستند براي استفاده در تير برق هاي هوايي و كابل قدرت هاي زميني استفاده ميشوند زيرا وزن كمتري نسبت به كابل هاي مسي دارند.

 

كابل هاي برق داراي استاندار لازم براي توزيع برق هستند. بسياري از افراد به اشتباه فكر ميكردند استفاده از كابل آلومينيومي به جاي كابل مسي باعث بالا رفتن دماي كابل و افت جريان و افت ولتاژ ميشود اما اين تصور كاملا غلط است. اما نكته ي مهمي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه سطح مقطع كابل هاي آلومينيومي بايد بيشتر از كابل مسي باشد.

 

 

سيم و كابل-http://www.kamancableco.com/

 

نكاتي كه هنگام خريد كابل برق بايد بدانيم

در ادامه ذكر چند نكته خالي از لطف نيست:

  • اگر در زمينه ي خريد كابل اطلاعات كافي نداريد حتما با يك متخصص به فروشگاه مراجعه كنيد.
  • توجه كنيد كابل سنگين لزوما يك كابل با كيفيت نيست. بعضي از توليد كنندگان سود جو با كم كردن حجم هادي و افزايش عايق سعي ميكنند محصول بي كيفيت را به جاي محصول استاندارد به فروش رسانند. البته كه قطر مناسب عايق ميتواند از اتصال كابل ها جلوگيري كند اما هادي درون آنها بايد داراي حجم مناسب باشد و قطرعايق نيز به طور استاندارد روي هادي كشيده شده باشد. سعي كنيد در اين زمينه از يك متخصص در زمينه ي برق كشي كمك بگيريد.
  • جنس هادي بسيار مهم است. هادي از جنس مس بهترين هادي است و بر آلومينيوم و قلع برتري دارد.
  • سطح سيم و كابل ها بايد بدون برجستگي يا فرو رفتگي باشد.
  • در صورت برش در سطح مقطع كابل، هادي بايد درست در مركز عايق باشد.
  • عايق بايد به طور يك دست و مساوي روي هادي كشيده شده باشد.

بررسي كيفيت كابل هاي برق

 

كابل هاي مسي از ابتدا انتخاب مناسبي براي هادي سيم و كابل بوده است اما با محدود شدن منابع معدني و بالاتر رفتن قيمت كابل مسي، دنبال جايگزين مناسبي براي مس بودند و سر انجام قرعه به نام آلومينيوم افتاد. با ياد آوري اين موضوع كه مقاومت الكتريكي آلومينيوم بيشتر از مس است اما بايد گفت قيمت كابل برق آلومينيومي يك سوم كابل مسي است.

 

ميتوان گفت ويژگي هاي آلومينيوم منحصر به فرد است. وزن كمتر اين كابل برتري ديگري نسبت به كابل مسي است. نا گفته نماند كه در كابل هاي آلومينيومي ممكن است خوردگي فلز نيز اتفاق بيفتد كه البته با استفاده از كلمپ بي متال اين مشكل قابل حل است. به طور كلي كابل هاي آلومينيومي داراي كيفيت قابل قبولي هستند و قيمت كابل هاي برق آلومينيومي نيز به صرفه تر از كابل مسي است.

 

به عنوان نكته پاياني بايد به اين موضوع اشاره كنيم كه از آلومينيوم تنها در كابل هاي قدرت به عنوان كابل آلومينيومي زميني و هوايي به صورت خود نگه دار يا فاصله دار ميتوان استفاده كرد، همچنين بايد بدانيد به علت شكنندگي بالاي آلومينيم، امكان استفاده از اين  فلز براي كابل هاي افشان آلومينيومي نيست و فقط مناسب براي توليد كابل هاي مفتولي هستند.

 

سيم و كابل هاي آلومينيومي در مقاطع استاندارد و هم در سطح مقطع هايي متناسب با خواسته و نياز مشتري قابل توليد هستند.

سيم هاي آلومينيوم زره دار دسته اي از كابل هاي آلومينيومي هستند كه تلفات دي الكتريك پايين اما مقاومت بالايي دارند و در شبكه هاي انتقال برق با تغييرات ناگهاني بار براي كاربري مسكوني يا صنعتي استفاده ميشود. در كل از كابل هاي آلومينيومي زره دار در مكان هايي كه امكان صدمه و ضربه فيزيكي وجود دارد به صورت دفن در زمين و در خارج تاسيسات استفاده ميشود.

 

كمان كابل از بهترين و با سابقه ترين توليدكنندگان سيم و كابل متناسب با نياز خريداران است. قيمت كابل هاي كمان كابل بسيار مناسب است. كيفيت محصولات كمان كابل قابل مقايسه با نمونه هاي خارجي است. كادر مجرب و كارشناسان با تجربه ي كمان كابل راهنماي مناسبي براي مشتريان هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.