سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

صندوق امانات

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

صندوق امانات

۶۲ بازديد

صندوق امانات يكي از تجهيزات امنيتي بسيار كاربردي در بانك ها مي باشد كه به منظور نگهداري از اشياي قيمتي و اسناد مهم استفاده ميشود. اين تجهيزات همان طور كه از نامشان مشخص است، براي امانات قرار دادن وسايل با ارزش افراد در بانك ها مورد استفاده قرار ميگيرد و تفاوت زيادي با گاوصندوق دارد.

صندوق امانات چيست؟

نگهداري از وسايل قيمتي و اسناد و مداركي كه ممكن است مورد سرقت قرار گيرند و امكان نگهداري از آنها در منازل وجود ندارد را مي توان به بانك ها تحويل داد تا در صندوق هاي مخصوص قرار داده شوند. اين صندوق ها به صورت چند طبقه بوده و باكس هاي مجزا از هم مي باشند كه در كنار هم قرار گرفته و هر يك داراي قفل مخصوص بوده و تنها مالك اصلي اجازه دسترسي به آن را دارا مي باشد.

در طراحي و توليد اين تجهيزات علاوه بر مقاومت بالاي بدنه آنها در برابر انفجار، آتش سوزي و سرقت، لازم است به قابليت اعتماد قفل نيز توجه شود.

به منظور افزايش مقاومت بدنه صندوق امانات بانكي لايه هاي بيروني درب صندوق ها با ورق هاي مقاوم و ضخيم فولادي ساخته ميشوند. بين دو لايه بيروني و داخلي فاصله وجود دارد كه با ورق هاي بسيار ضخيم فولاد كاملا پر ميشوند.

پس از برش ورق هاي فولادي ضخيم با دستگاه هاي پيشرفته ليزر، جوشكاري با بالاترين كيفيت صورت گرفته و در نهايت رنگ آميزي شده و زيبايي ظاهري آن تا حد زيادي تامين مي گردد. با توجه به آلياژ به كار رفته براي توليد صندوق امانات و نوع رنگ مورد استفاده در آن، احتمال زنگ زدگي و خوردگي آنها با مواد شيميايي و خورنده صفر مي باشد.

انواع صندوق امانات

در حالت كلي صندوق هاي امانات را مي توان بر اساس فاكتورهاي مختلفي از قبيل تعداد طبقات و جعبه ها و همچنين نوع سيستم رمزنگاري و قفل آنها به گروه هاي مختلفي تقسيم بندي نمود. تعداد طبقات و جعبه هاي هر صندوق با توجه به نياز مشتري قابل تغيير مي باشد و كاملا به شرايط محيط بستگي دارد. بر اساس نوع قفل به كار رفته براي اين صندوق ها مي توان آنها را به دو گروه هاي زير تقسيم بندي نمود:

قفل مكانيكي

در قديمي ترين نوع صندوق هايي كه در بانك، هتل و موزه ها مورد استفاده قرار ميگيرند، از قفل هاي مكانيكي و چرخشي براي تامين امنيت در آنها استفاده مي گردد. اين قفل ها با كليدهاي مخصوص باز ميشوند و در برخي علاوه بر كليد، نياز به چرخاندن دكمه هاي متحرك در جهت مناسب مي باشد. صندوق هاي امانات كه تنها داراي قفل هاي مكانيكي مي باشند، در ارزان ترين سطح نسبت به ساير گزينه ها قرار دارند.

قفل الكتريكي

از بهترين نوع قفل هاي به كار رفته براي صندوق هاي امانات مي توان به قفل هاي الكتريكي اشاره نمود. اين قبيل قفل ها را مي توان به حسگرهاي اثرانگشت متصل نمود و صندوق را با بالاترين سطح از امنيت رساند. استفاده از اثرانگشت به دليل منحصر بودن آن براي هر فرد مي تواند احتمال باز شدن قفل را توسط افراد غريبه به صفر برساند.

قفل تركيبي

با توجه به اينكه هر يك از قفل هاي مكانيكي و الكتريكي داراي ويژگي هاي مثبت و منحصر به فردي مي باشند، لذا مي توان براي استفاده از تمام آنها در سيستم رمزنگاري صندوق ها، از آنها به صورت تركيبي استفاده كرد. به عبارت ديگر، به طور همزمان مي توان از قفل هاي مكانيكي و الكتريكي استفاده كرد.صندوق امانات

كاربرد صندوق امانات

با توجه به امنيتي كه در صندوق هاي امانات فراهم شده است، از اين تجهيزات در محيط هاي مختلفي مي توان استفاده نمود كه برخي از آنها عبارتند از:

صندوق بانكي

اين نوع صندوق ها بسيار پيشرفته بوده و با ارائه مدارك مورد نياز مي توان به صورت دوره اي صندوق مورد نظر را از بانك كرايه كنيد. اين صندوق ها براي افرادي مناسب مي باشد كه در محيط كار يا منزل گاوصندوق معتبر نداشته و به وسايل ارزشمند و قيمتي نياز زيادي در طول سال ندارند. با اين انتخاب امكان سرقت از منزل و مشكلات جانبي آن تا حد زيادي كاهش پيدا خواهد كرد.

صندوق هتل

نگهداري از مدارك و اسناد مهم و وسايل قيمتي در طول سفر يكي از معضلات و نگراني هاي بزرگ براي اغلب مسافران به شمار مي رود. اين مسئله مخصوصا در سفرهاي كاري و تجاري كه نياز به حمل مقدار زياد پول و مدارك معتبر مي باشد، اهميت خود را بيشتر نشان مي دهد. به همين دليل مي توان از صندوق امانات در هتل ها استفاده نمود تا حجم زيادي از نگراني ها كاسته شده و امنيت برايتان فراهم گردد.

تفاوت گاوصندوق و صندوق امانات

گاوصندوق و صندوق امانات بر اساس طرح كلي آنها با هم متفاوت مي باشند و از مهم ترين تفاوت ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • گاوصندوقها به صورت يك يا چند طبقه بوده و با يك قفل باز ميشود، اما صندوق هاي اماناتمجموعه اي از چند جعبه و باكس ديگر مي باشد كه هر يك داراي يك قفل منحصر بهفرد هستند
  • صندوقامانات داراي استفاده عمومي مي باشد اما گاوصندوق ها تنها يك مالك دارند
  • نوع طراحيگاوصندوق ها از قبيل گاوصندوق آسانسوري و ويتريني كاملا با صندوق هاي اماناتمتفاوت است.

قيمت صندوق امانات

قيمت صندوق امانات با توجه به تعداد طبقات، ارتفاع و عمق و ميزان فضاي داخلي هر جعبه محاسبه ميشود. علاوه براين، نوع قفل به كار رفته براي درب هر يك از صندوق ها و همچنين متريال به كار رفته براي توليد درب ها و همچنين ميزان ضخامت آنها نيز مي تواند تاثير زيادي بر قيمت داشته باشد.

با توجه به متغيير بودن قيمت فلزات و ارز، پيشنهاد مي كنيم براي استعلام قيمت اين محصولات با كارشناسان گروه خرم تماس بگيريد. اين مجموعه دو نوع صندوق امانات با قفل هاي مكانيكي و الكتريكي در اندازه و ابعاد مختلف توليد نموده است كه در بالاترين سطح از كيفيت قرار داشته و گزينه اي مناسب براي استفاده در بانك و هتل ها و همچنين موزه به شمار مي روند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.