سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

حفاظ پنجره دو جداره

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

حفاظ پنجره دو جداره

۶۲ بازديد

حفاظ پنجره دو جداره همان طور كه از نام آن پيداست براي حفاظت و ايجاد امنيت در ساختمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. امنيت نقش مهمي در محل زندگي ما ايفا مي‌كند. استفاده از حفاظ پنجره به خصوص براي طبقات پاييني اهميت بيشتري دارد. امنيت هم در آرامش رواني ساكنين يك ساختمان اهميت دارد و هم در حفظ سرمايه‌هاي بسياري كه در خانه از آن‌ها نگهداري مي‌كنيم. معمولا سارقين ترجيح مي‌دهند به سراغ خانه‌هايي بروند كه امنيت كم‌تري دارند و وارد شدن به آن‌ها راحت‌تر است.

حفاظ پنجره دو جداره چيست؟

پنجره‌هاي دو جداره جزو پركاربردترين انواع پنجره به شمار مي‌روند. مزيت‌هاي بسيار آن‌ها باعث شده است كه افراد در ساختمان‌هاي مختلف از اين پنجره‌ها استفاده كنند. حفاظ مورد استفاده براي اين نوع پنجره‌ها هم در نماي زيباي آن‌ها تأثير بسزايي دارد و هم امنيت آن‌ها را ارتقا مي‌دهد.

اين حفاظ‌ها با استفاده از متريال مختلفي ساخته مي‌شوند. به همين دليل مي‌توان آن‌ها را با طرح‌ها و مدل‌هاي مختلف توليد كرد. بنابراين با انواع مختلف نماي ساختمان هماهنگ مي‌شوند. پيش از اقدام براي انتخاب حفاظ پنجره دو جداره لازم است با انواع آن‌ها آشنا شويد تا مدل مناسب با پنجره و نماي ساختمان مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

حفاظ پنجره دو جداره

انواع حفاظ پنجره دو جداره

نرده‌هاي پنجره دو جداره در مدل‌ها و جنس‌هاي مختلفي توليد مي‌شود. يكي از فاكتورهاي مهم در انتخاب نوع اين وسيله، محل نصب آن است. مقاومت حفاظ‌هاي مختلف با هم متفاوت است. به همين دليل در انتخاب نوع محافظ پنجره، بايد به استحكام و كاربرد آن توجه داشته باشيد. انواع محصولات مناسب براي پنجره‌هاي دو جداره عبارتند از؛

وينيل و شبه چوب

اين مدل يكي از بهترين انواع حفاظ پنجره دو جداره است و در برابر رطوبت و آتش از مقاومت بسيار بالايي برخوردار است. ونيل و شبه چوب براي مناطقي كه رطوبت زيادي دارد كاربرد بيشتري دارد. چرا كه جنس آن‌ها شبيه به چوب است و در برابر پوسيدگي از مقاومت بالايي برخوردار هستند.

آهن

يكي ديگر از انواع حفاظ پنجره، نمونه‌هاي آهني است كه مقاومت بسيار بالايي دارد. در محل‌هايي كه پنجره‌هاي بزرگ دارند معمولا از اين نوع نرده‌ها استفاده مي‌شود. البته اين حفاظ براي مناطق مرطوب انتخاب خوبي نيست.

استيل

حفاظ پنجره دو جداره استيل جزو انواع پركاربرد اين محصول است. رنگ نرده‌هاي استيل ثابت است و فرسايش كمي دارد. به همين دليل در مدت زمان طولاني رنگ و كيفيت خود را حفظ مي‌كند و مقاومت بالايي دارد. اين مدل‌ها براي هر نوع آب و هوايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

فرفوژه

اين نوع حفاظ در طرح‌ها و مدل‌هاي بسيار متنوعي توليد مي‌شوند. به همين دليل افرادي كه ظاهر نرده‌ها برايشان اهميت دارد، معمولا از آن‌ها استفاده مي‌كنند. شما مي‌توانيد براي اينكه در نماي ساختمان جلوه خاصي ايجاد كنيد، اين نوع نرده‌ها را انتخاب كنيد.

مقايسه انواع حفاظ پنجره دو جداره

حفاظ‌هاي پنجره دو جداره بسيار متنوع هستند. براي انتخاب نوع مناسب بايد به شرايطي چون محل نصب آن، آب و هواي محل سكونت، نماي ساختمان و ميزان مقاومت مورد نياز خود توجه داشته باشيد.

تمام انواع اين نرده‌ها مقاومت بالايي دارند. اما اگر از هر كدام در شرايط مناسب استفاده كنيد، دوام بيشتري خواهند داشت و تا مدت‌ها نيازي به تعويض آن‌ها نداريد. به عنوان مثال در مناطقي كه آب و هواي مرطوب دارد حفاظ پنجره دو جداره شبه چوب و وينيل و استيل بسيار گزينه مناسبي است. زيرا اين سه مدل مي‌توانند در برابر رطوبت بسيار مقاوم باشند. اما وينيل براي مناطقي كه گرد و غبار فراواني دارد، مناسب نيست زيرا گرد و غبار را به خود جذب مي‌كند و شما مرتبا بايد آن را نظافت كنيد. محصولات آهني و فرفوژه براي مناطق پر گرد و غبار مناسب‌تر هستند.

حفاظ پنجره دو جداره

كاربردهاي حفاظ پنجره دو جداره

امروزه افراد به دليل وضعيت اقتصادي و رشد و توسعه تكنولوژي و شرايط زندگي به فعاليت در خارج از منزل مشغول هستند و زمان زيادي در منزل حضور ندارند. بنابراين ايجاد امنيت براي منزل براي آن‌ها از اهميت بالايي برخوردار است.

از كاربردهاي حفاظ پنجره دو جداره مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • ضد سرقت بودن و تأمين امنيت خانه.
  • جلوگيري از سقوط ناگهاني افراد كه در طبقات بالاتر ساختمان ساكن هستند.
  • زيبايي نماي ساختمان
  • محافظت از قاب و شيشه پنجره دو جداره

سه ويژگي حفاظ پنجره دو جداره

حفاظ‌هاي پنجره ويژگي‌هاي مختلفي دارند. اما سه ويژگي مهمي كه باعث مي‌شود افراد از آن براي خانه خود استفاده كنند را در ادامه بيان كرده‌ايم.

  • در برابر آسيب‌هاي مختلف بيروني مانند سرقت و دروني مانند سقوط محافظت مي‌كنند.‌
  • مقاومت خوبي در برابر عوامل طبيعي دارند. البته همانطور كه گفته شد، هر كدام از آن‌ها براي آب و هواي خاصي مناسب هستند.
  • آن‌ها تأثير بسزايي در زيبايي نماي ساختمان دارند.

طراحي حفاظ پنجره دو جداره

حفاظ‌هاي پنجره‌هاي دو جداره در طراحي‌هاي بسيار متنوعي به بازار عرضه مي‌شود. طراحي‌هاي مختلف آن‌ها عبارتند از؛

  • آكاردئوني: مانند يك آكاردئون از طرفين باز و بسته مي‌شود. در مكان‌هايي كه داراي پنجره‌هاي وسيع و بزرگ است از اين نوع استفاده مي‌شود و مي‌توان آنها را با قفل‌هاي كتابي ايمن كرد.
  • نرده‌اي: يكي ديگر از طرح‌هاي حفاظ پنجره دوجداره مدل نرده‌اي است. نرده‌ها در مقابل پنجره قرار مي‌گيرند، ولي نمي‌شود آن‌ها را باز و بسته كرد.
  • رول شونده: اين مدل از طرح‌هاي خاص محافظ پنجره است كه مانند فرش رول مي‌شود. اين محصول جزو جديدترين مدل‌هاست و بيشتر براي پنجره‌هاي دوجداره اماكن تجاري مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
  • حفاظ ابرويي از انواع ديگري است كه براي پنجره‌هايي پهناي آنها نسبت به ارتفاعشان بيشتر است، كاربرد دارد.

قيمت حفاظ پنجره دو جداره

طراحي‌هاي نرده‌هاي پنجره دو جداره بسيار متنوع و متفاوت است. همچنين متريال مختلفي براي ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. قيمت ساخت حفاظ‌هاي پنجره با توجه به متريال و جنس پروفيلي كه در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، تعيين مي‌شود.

تا پيش از سفارش محصول و انتخاب متريال مورد استفاده در آن و طرح مورد نظر شما، تعيين قيمت دقيق محصول ممكن نيست. بعد از تعيين تمام جزئيات محصول مي‌توانيد قيمت آن به ازاي هر متر مربع را بدانيد. سعي كنيد يك مركز معتبر براي خريد و نصب نرده‌هاي پنجره انتخاب كنيد تا از خدمات مناسب و قيمت آن اطمينان داشته باشيد.

نصب حفاظ پنجره دو جداره

حفاظ بايد بعد از پنجره نصب شود. بنابراين لازم است ابتدا از متخصصان حرفه‌اي براي نصب پنجره‌ها كمك بگيريد. بعد از اينكه پنجره دو جداره نصب شد، نوبت به نصب حفاظ مي‌رسد. با توجه به نوع پنجره و جايگاه و موقعيت قرارگيري آن بايد نرده‌هاي مناسب انتخاب ‌شود. براي انتخاب محافظ مناسب بهتر است از كارشناسان متخصص در اين زمينه كمك بگيريد. بعد از تعيين نوع، تكنسين طراحي براي اندازه‌گيري به محل مورد نظر شما مراجعه مي‌كنند. سپس محصول مورد نظر با توجه به نياز پنجره توليد و آماده نصب مي‌شود. در نهايت نيز تيم نصب به محل مراجعه مي‌كند و اقدامات لازم براي نصب را انجام مي‌دهد. بهتر است مجموعه‌اي را انتخاب كنيد كه تمام خدمات مرتبط با نرده‌هاي محافظ را به شما ارائه مي‌دهد.

حفاظ پنجره دو جداره

جمع بندي

در اين مقاله نكاتي كه بايد در مورد حفاظ پنجره دو جداره بدانيد ارائه شد. انتخاب يك مركز معتبر براي خريد نرده‌هاي مختلف از اهميت بسياري برخوردار است. يك مركز معتبر پيش از هر چيز كليه خدمات مربوط به نصب محافظ براي پنجره را انجام مي‌دهد. چنين مجموعه‌اي از بهترين متريال براي توليد محصولات خود استفاده مي‌كند كه خود باعث دوام بيشتر آن‌ها مي‌شود. همچنين از تكنسين‌هاي حرفه‌اي در بخش‌هاي مختلف مجموعه كمك مي‌گيرد. بنابراين خدمات طراحي، توليد و نصب حفاظ با بيشترين كيفيت ارائه مي‌شود.

مجموعه حفاظ نما تمام ويژگي‌هايي كه ذكر شد را دارد. بنابراين اگر قصد خريد نرده براي پنجره دو جداره در تهران را داريد، مركز حفاظ نما مي‌تواند بهترين انتخاب باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.