شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

هود آشپزخانه

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

هود آشپزخانه

۶۶ بازديد

هود يكي از اجزاي بسيار مهم و كاربردي است . امروزه هود به يكي از اجزاي جدا نشدني آشپزخانه‌ها تبديل شده است. انتخاب هود مناسب به عوامل مختلفي بستگي دارد. در اين مقاله به بررسي نكات مهم در خريد بهترين هود مخفي براي آشپزخانه مي‌پردازيم.

ضرورت استفاده از هود در آشپزخانه

در گذشته آشپزخانه به طور كامل از فضاي خانه جدا بود. اما امروزه به دليل گسترش آپارتمان نشيني و كوچكتر شدن خانه‌ها و همچنين پر طرفدار بودن دكوراسيون مدرن، آشپزخانه مرزي خاصي با خانه ندارد. اما آشپزي با دود، بو، گرما و ذرات روغن و … همراه است كه مي‌تواند فضاي آشپزخانه را غير قابل تحمل كرده و بوي غذا و دود در تمامي محيط خانه بپيچد. به همين دليل در هر آشپزخانه‌اي نياز به هود احساس مي‌شود. اگر دوست داريد تجربه آشپزي لذت بخش را داشته باشيد بايد در انتخاب هود دقت كنيد.

نكات مهم در خريد هود مخفي

حالا كه در حال مطالعه اين مقاله هستيد به اين معني است كه هود مخفي را براي آشپزخانه خود مناسب ديده‌ايد و بخشي از مراحل انتخاب هود مناسب را پيش رفته‌ايد. اما هودها ويژگي‌هاي ديگري نيز دارند كه بايد در هنگام خريد به آنها توجه كنيد.

سايز هود مخفي

هودها در سايزهاي مختلفي طراحي و ساخته مي‌شوند. مهمترين نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد، تناسب سايز هود با اجاق گاز است. اگر هود اندازه اجاق گاز شما باشد مي‌تواند تمام سطح گاز را پوشش داده و تمامي ذرات و دود را به خود جذب كند. اگر به هر دليلي نتوانستيد هودي دقيقا اندازه اجاق گازتان تهيه كنيد، سعي كنيد اندازه آنها بيشتري حد تناسب را با يكديگر داشته باشند. قبل از خريد هود بايد اندازه‌هاي دقيق محل نصب را به دست آورده سپس دست به انتخاب بزنيد.

اندازه هود مخفي

قدرت مكش

هودهاي قدرت‌هاي متفاوتي دارند. هود با قدرت مكش بيشتر قطعا كارآمدتر بوده و عملكرد بهتري خواهد داشت. اگر اهل آشپزي هستيد و در خانه زياد آشپزي مي‌كنيد به خصوص اگر غذاهاي سرخ كردني زياد درست مي‌كنيد بايد هودي با قدرت مكش بالاتر انتخاب كنيد. قدرت هود با فوت مكعب در دقيقه يا CFM محاسبه مي‌شود. بازه بين 100 تا 150 CFM براي يك هود مناسب به نظر مي‌رسد.

سر و صدا

همه هودها سرو صدا دارند. نمي‌توانيد هودي پيدا كنيد كه بي سر و صدا باشد و اين يكي از معايب هودهاست كه اكثر افراد از آن ناراضي هستند. پس اگر نسبت به صداي زياد حساس هستيد براي خريد بهتري‌ن هود مخفي بايد از مدل‌هايي انتخاب كنيد كه سر و صداي كمتري دارند.

ظاهر هود

ظاهر هود يك فاكتور مهم در انتخاب هود است زيرا در زيبايي آشپزخانه بسيار تاثيرگذار است. اما هود مخفي در زير كابينت قرار مي‌گيرد و ديده نمي‌شود. با اين حال طراحي مناسب در اين مدل‌ها نيز اهميت بالايي دارد. هود مخفي براي كساني كه به سبك مدرن و مينيمال در دكوراسيون علاقه دارند بهترين انتخاب است زيرا انعطاف پذيري بالايي براي طراحي در دكوراسيون ايجاد مي‌كند.

7 تا از بهترين مدل هاي هود مخفي در دنيا

مزاياي خريد هود مخفي يا هود زيركابينتي

  • هودهاي مخفي براي طراحي دكوراسيون مورد نظرتان بهترين گزينه هستند زيرا با انعطاف پذيري بالا دست شما را باز مي‌گذارند.
  • هودهاي مخفي به دليل اينكه در محفظه كابينت قرار مي‌گيرند سر و صداي بسيار كمتري خواهند داشت. پس اگر يك مدل كم صدا از هودهاي مخفي انتخاب كنيد هنگام كار با هود اذيت نخواهيد شد.
  • هود مخفي به علت نحوه قرارگيري در بالاي اجاق گاز به طور كامل و مستقيم سطح اجاق گاز را پوشش مي‌دهند به همين دليل با انتخاب يك مدل پر قدرت، يك هود بسيار قوي و كارآمد خواهيد داشت.
  • اين هودها با اشغال فضاي كمتر براي هر آشپزخانه به خصوص آشپزخانه‌هاي كوچك مناسب هستند.
  • به طور معمول هودهاي مخفي در سايزي طراحي و ساخته مي‌شوند كه براي قرارگيري در بالاي هر اجاق گازي مناسب باشد.

هود زيركابينتي

بهترين برندها براي خريد هود مخفي

خب تا اينجا به خوبي با ويژگي‌هاي مهم در يك هود آشنا شده و مي‌توانيد متناسب با نياز خود بهترين هود مخفي را انتخاب كنيد. همچنين با مزاياي هود مخفي نيز آشنا شديد. اما انتخاب هود از يك برند مناسب با قيمت مناسب نيز بسيار با اهميت است.

خريد هود مخفي استيل البرز

استيل البرز يك برند به نام و بزرگ ايراني است كه همه نام آن را شنيده‌ايد در كيفيت محصولات اين برند شكي نيست و شما با اطمينان خاطر مي‌توانيد از اين برند معتبر هود مخفي با قيمت مناسب و خدمات پس از فروش تهيه كنيد.

خريد هود مخفي اخوان

يكي از بزرگترين توليدكنندگان هود و اجاق گاز در ايران اخوان است. هودهاي اين برند توسط تكنولوژي‌هاي روز و ماشين آلات پيشرفته توليد مي‌شوند.

پرفروش ترين  هود آشپزخانه اخوان H30

هود مخفي بيمكث

برند بيمكث در ميان برندهاي توليد كننده هود بسيار شناخته شده است. اين برند هودهايي با كيفيت زير نظر متخصصين توليد مي‌كند و با تنوع در مدل‌هايي كه دارد مي‌تواند پاسخگوي همه نيازها باشد.

پرفروش ترين  هود بيمكث مدل b2055u

هود كن

كن  از بهترين‌ها برندهاي ايرانيست. اولين توليدكننده هود در ايران است . داراي گواهينامه استاندارد ايزو ۹۰۰۱ و گارانتي ۲۴ ماهه و خدمات پس از فروش مي باشد.

هود كن داراي صادرات به كشورهايي چون : عراق، افغانستان، تركيه و آفريقا

كن نشانه مديريت دقيق و موفق است كه توانسته  با استفاده از زيرساخت هاي توليد و استفاده از تكنولوژي روز دنيا و بكارگيري برنامه هاي مديريتي، از توليد خانگي به يك شركت جهاني تبديل شود.

هود كن در سال ۱۳۶۲ براي اولين بار در ايران محصول جديدي را كه متناسب با سلايق ايراني توليد كرد.

همه چيز درباره ي هود كن

امروزه هود آشپزخانه از كاربردي ترين وسايلي هستند كه هر آشپزخانه اي به آن نيازمند است. هود آشپزخانه با قدرت مكش  بو و دود حاصل از غذاها را جمع آوري مي كند و به بيرون منتقل ميكند.شركت كن در ابتدا كارش را با توليد و عرضه ي هود هاي متنوع و با كيفيت در سال 1362 شروع كرد. با توجه به استقبال فراوان از هود كن، اين شركت تصميم به توسعه و گسترش كارش گرفت و در زمينه ي توليد لوازم آشپزخانه به يكي از موفق ترين شركت ها تبديل شد. هود كن از جمله هود هاي با كيفيتي است كه به خوبي نياز هر آشپزخانه اي را پاسخگو هستند. شركت كن توليد كننده ي لوازم آشپزخانه از جمله گاز هاي روميزي، سينك هاي ظرفشويي، فر تو كار و هود است. در اين مطلب ميخواهيم با انواع مختلف هود كن آشنا شويم و به بررسي كلي آن بپردازيم.

پرفروش ترين  هود كن جزيره مدل 1400ISLAND استيل

خريد هود مخفي لتو

در اين ليست لتو تنها برند خارجي است. اين برند تركيه‌اي بوده و در ايران نيز نمايندگي فروش دارد. كيفيت در كنار طراحي‌هاي زيبا و منحصربفرد از ويژگي‌هاي اين هود است.

شما مي‌توايند از تمامي برندهاي نام برده شده و ساير برندهاي معتبر ايراني هود مخفي مورد نظر خود را تهيه كنيد. ايراني يا خارجي بودن هود مهم نيست. مهم كيفيت است كه برندهاي ايراني نيز مدل‌هاي با كيفيت بسياري دارند. پس براي انتخاب بهتر است به نيازهاي خود توجه كرده و سپس با توجه به بودجه ي خود مدل مناسب را انتخاب كنيد.

لسيت قيمت بهترين هود مخفي براي آشپزخانه

هودهاي مخفي قيمت‌هاي متنوعي دارد. زيرا امكانات هود، برند، طراحي هود، جنس بدنه و يارني و خارجي بودن هود همگي در قيمت هود تاثيرگذار هستند. به علاوه بازار ايران اين روزها دچار نوسان است. شما مي‌توانيد قيمت هودهاي مخفي از برندهاي معتبر را از سايت فروشگاهي يراق نما مشاهده كنيد.

قيمت هود مخفي

تفاوت در اندازه هود مخفي ايراني و خارجي

در مشخص كردن اندازه هودها كلمه‌اي به نام يونيت وجود دارد. اما وقتي از يونيت هود صحبت مي‌كنيم در مدل‌هاي ايراني و خارجي متفاوت است. يونيت در واقع اندازه‌اي است كه محصل نصب هود بايد داشته باشد. در هدهاي خارجي وقتي در مشخصات هود بيان شده يونيت 80 است بايد توجه كنيد كه اندازه هود حدود 5 تا 6 سانتي متر كوچكتر از 80 سانتي متر است. در حالي كه در مدل‌هاي ايراني وقتي يونيت هود 80 باشد، طول هود دقيقا 80 سانتي متر است.

طراحي هود مخفي

شايد فكر كنيد طراحي و زيبايي در هودهاي مخفي مهم نيست. شايد زيبايي در هودهاي زيركابينتي زياد مهم نباشد، اما طراحي اصولي و درست بسيار مهمتر از ساير مدل‌هاي هود است.

به دليل اينكه اين هودها مخفي هستند و تمام قسمت هاي آن در زير كابينت قرار مي‌گيرد بايد دسترسي به دكمه ها يا صفحه لمسي هود بسيار راحتتر باشد. در هودهاي زيركابينتي ريموت كنترل يك ويژگي بسيار كاربردي و مهم است كه مي‌تواند كار با هود را تا حد زيادي براي شما راحت كند. پي براي خريد بهترين هود مخفي به اين نكته توجه كنيد.

نكات مهم هنگام نصب و استفاده ازهود مخفي

  • ابتدا از سالم بودن هود مطمئن شويد.
  • هود را خودتان نصب نكنيد.
  • نصب كار متخصصان است.
  • اصولا همه برندها نمايندگاني دارند كه براي نصب مي‌توانيد از آنها كمك بگيريد.
  • فاصله هود از اجاق گاز بايد حدود 65 تا 80 سانتي‌متر باشد.
  • سعي كنيد هود مخفي را از قيمت بالا به كابينت وصل كنيد.
  • براي خروج هوا كوتاهترين مسير و كمترين زاويه را ايجاد كنيد.
  • اگر طول سيم كوتاه است از رابط استفاده كرده و تا حد امكان از اضافه كردن سيم بپرهيزيد.
  • لوله خروجي هود را هيچ وقت به خروجي شومينه، هواكش، لوله بخاري و … وصل نكنيد.
  • روي اجاق گازي كه در بالاي آن هود نصب شده هيچ وق زغال آماده نكنيد زيرا باعث خرابي هود مي‌شود.
  • هيچ وقت روي اجاق گاز كباب پز قرار ندهيد.
  • هميشه هود را از گرد و خاك و … تميز كنيد.

سخن آخر

در اين مقاله سعي كرديم نه تنها نكات مهم براي خريد بهترين هود مخفي را براي شما عزيزان بازگو كنيم.بلكه نكات مهم و كاربردي ديگري نيز بيان كرديم و ايمدواريم برايتان مفيد واقع شده باشد. اگر شما نكته مفيد ديگري به ذهنتان مي‌رسد از طريق بخش نظرات باما در ميان بگذاريد.

شما مي‌توانيد قيمت هودهاي مخفي از بهترين برندها همراه با توضيحات و بررسي كامل را در فروشگاه اينترنتي يراق نما مشاهده كنيد. خريد اينترنتي هود بسيار راحتتر است و مدل‌هاي بيشتري نيز براي بررسي و مقايسه در اختيار داريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.