چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

كانكس پيش ساخته

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كانكس پيش ساخته

۵۰ بازديد

كانكس پيش ساخته چيست؟

امروزه استفاده از انواع كانكس پيش ساخته  تبديل به يك روش سريع و راحت براي ساخت ساختمان، شده است. اين كانكس­ها از تمامي امكانات رفاهي برخوردار هستند. طراحي و ساخت آن­ها نيز به گونه­اي صورت گرفته است كه مي­توان از آن­ها در محيط و كاربري­هاي مختلف بهره گرفت.

كانكس­هاي پيش­ساخته از قبل در مراكز توليدي و كارگاه­ها، براي يك كاربري خاص طراحي و توليد مي­شوند. سپس به محل نصب و استقرار منتقل شده و قطعات آن به همديگر متصل مي­شوند. اين كانكس­ها ايمن، مقاوم، ارزان و قابل حمل هستند و از عايق حرارتي و صوتي نيز برخوردار هستند. در اين مقاله به بررسي انواع كانكس پيشساخته و قيمت انواع كانكس مي‌پردازيم.

استفاده از كانكس پيش ساخته چه ويژگي­هايي دارد؟

استفاده از انواع كانكس پيش ساخته در مقايسه با ساختمان­هاي سنتي از مزاياي بسيار زيادي برخوردار است. به همين دليل، از زمان جنگ جهاني دوم (به دليل نياز به بيمارستان­هاي مجهز در محل) تا كنون استفاده از آن­ها از محبوبيت ويژه­اي برخوردار بوده است. از جمله مزايا و ويژگي­هاي استفاده از كانكس پيشساخته مي­توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. صرفه­ جويي در زمان و هزينه ­هاي اجرا

    براي نصب كانكس­هاي پيش ساخته فقط بايد قطعات آن را در محل مونتاژ و وصل كرد. به همين دليل نصب آن­ها از سرعت اجرايي بسيار بالايي برخوردار است. اين در حالي است كه عمليات ساخت يك ساختمان به صرف هزينه و زمان زيادي احتياج دارد.

  2. امنيت بالا در برابر زلزله و آتش­سوزي

    براي ساخت انواع كانكس پيشساخته از مصالح مقاوم، سبك و يكپارچه بهره گرفته مي­شود. به همين دليل اين سازه­ها از مقاومت بالايي در برابر آسيب­هاي زلزله برخوردار هستند. استفاده از آن­ها نيز براي مناطقي كه بر روي گسل زلزله قرار دارد يك گزينه مناسب به شمار مي­آيد. اين نوع سازه همچنين به دليل برخورداري از متريال­هاي ضدحريق و مناسب، از مقاومت بالايي در برابر آتش­سوزي برخوردار است.

  3. برخورداري از قابليت بومي­سازي

    در ساخت كانكس پيشساخته از مصالح متنوعي نظير پلاستيك، چوب و آلياژهاي سبك استفاده شده است. تمامي اين مصالح با توجه به امكانات لازم و محيطي كه كانكس در آن مورد استفاده قرار مي­گيرد، به كار برده مي­شوند.به عنوان نمونه در مناطقي كه داراي فراواني چوب هستند و چوب بيشترين استفاده را در ساخت بنا­ها دارد، مي­توان از كانكس چوبي استفاده كرد. و يا در مناطقي كه بيشتر از فلز و آهن استفاده مي­شود، مي­توان از كانكس­هاي پيش ساخته فلزي يا نماي آلومينيومي بهره گرفت.

كانكس پيش ساخته - vilaconexe.ir

 

انواع كانكس پيش ساخته

كانكس­هاي پيش ساخته در زمينه و حوزه­هاي متفاوتي به كار گرفته مي­شود كه متناسب با محيط و نحوه به كارگيري آن­ها، مي­توانند از ابعاد، اندازه و طراحي­هاي متفاوتي نيز برخوردار باشند.

  • كانكس پيش ساخته ويلايي

از كانكس پيشساخته ويلايي مي­توان در مناطق مختلف بهره گرفت. آن­ها معمولا از تمامي امكانات رفاهي مورد نياز مانند برق، آب، اتاق، درب ضد سرقت، حمام، دستشويي و … برخوردار هستند.

كانكس پيش ساخته - vilaconexe.ir

كانكس­هاي پيش ساخته شده ويلايي در سايز و طرح­هاي متنوعي توليد و به بازار عرضه مي‌شوند. از اين نوع كانكس‌ها  در مواقعي كه امكان ساخت و ساز در يك مكان وجود ندارد استفاده مي‌شود.

  • كانكس پيش ساخته فروشگاهي

كانكس پيش ساخته فروشگاهي يكي ديگر از انواع كانكس پيشساخته است كه در سايزهاي كوچك توليد و طراحي مي­شوند. اين سازه به عنوان كيوسك­هاي خدمات شهري نظير كيوسك روزنامه و مطبوعات، باجه بليط ­فروشي، كانكس فست­فود و … مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نماي بيروني اين كانكس­ فروشگاهي به وسيله ورق كامپوزيتي تزئين مي­شود كه زيبايي آن به وسيله نورپردازي­ توسط هالوژن­هاي خارجي تكميل مي­شود.

براي تامين كردن امنيت كانكس پيش ساخته فروشگاهي از كركره برقي استفاده مي­شود.

  • كانكس پيش­ ساخته چرخدار

اين نوع كانكس پيشساخته با نام كاروان چرخ­دار نيز شناخته مي­شود. كانكس چرخ­دار در كاربري­هاي متنوعي نظير ايستگاه­ نظارت جاده­اي پليس راهور، كاروان مسافرتي، فروشگاه و فست فود سيار، ايستگاه خدمات شهري سيار و كمپ­هاي توريستي به كار گرفته مي­شود. اين كانكس­ها به صورت معمول از يك مالبند و دو محور چرخ­دار برخوردار هستند. به وسيله آن­ها مي­توان كانكس را به ماشين­هاي باري سبك و يا خودروهاي كشنده متصل و جا به جا كرد.

ضخامت بدنه كانكس پيش ساخته شده چرخدار 4 سانتيمتر است و جنس آن نيز از نوع ساندويچ پانل است. اين جنس جزء بهترين و مناسب­ترين عايق­ها جهت استفاده در مناطق خيلي گرم و يا خيلي سرد به شمار مي­آيد.  درون انواع كانكس پيشساخته مي­توان به صورت سفارشي فضاهايي نظير سرويس بهداشتي، اتاق خواب و يا كابينت آشپزخانه را اجرا كرد. در صورت نياز مي­توان براي آن مخزن ذخيره آب نيز تعبيه كرد.

  • كانكس پيش ساخته اداري

اين نوع كانكس­ها داراي كاركرد اداري هستند و از امكانات لازم جهت استفاده افراد و پرسنل برخوردار هستند. كانكس پيشساخته اداري يك گزينه بسيار مناسب براي مواقعي است كه يك فرآيند اداري مانند ثبت نام در يك منطقه خاص به طور موقت قرار است انجام شود.

  • كانكس پيش ساخته سرويس بهداشتي

از پركاربردترين كانكس­هاي پيش ساخته براي پروژه­هاي كاري مي­توان به كانكس سرويس بهداشتي اشاره كرد. اين كانكس­ها متناسب با نياز، مي­توانند به صورت تك چشمه و يا چند چشمه مورد استفاده قرار بگيرند. همچنين در هنگام استفاده از اين كانكس­هاي سرويس بهداشتي مي­توان از توالت ايراني و فرنگي، متناسب با منطقه مورد نظر و فرهنگ غالب آن­ها استفاده كرد.

قيمت كانكس پيش ساخته

قيمت كانكس پيش ساخته به فاكتورهاي زيادي بستگي دارد.  ابعاد، كيفيت، نوع كاربري سازه و همچنين نوع مصالح به كار رفته در كانكس از موارد تعيين كننده قيمت كانكس هستند. به همين دليل براي اين محصولات يك قيمت واحد وجود ندارد و براي قيمت­گذاري كانكس، در ابتدا بايد ابعاد، مشخصات فني و امكانات به كار رفته در آن مشخص شود.

كانكس پيش ساخته دست دوم

اصطلاح دست دوم براي كانكس­هاي پيش ساخته­اي به كار مي­رود كه يك دوره مورد استفاده قرار گرفته­اند و و مالك آن­ به هر دليلي تصميم به فروش آن مي­گيرد. اين كانكس­ها در مقايسه با كانكس­هاي نو از قيمت پايين­تري برخوردار هستند.

در صورتي كه به دنبال يك كانكس، همراه با پلان و امكانات اختصاصي هستيد، ممكن است نتوانيد همان نمونه را به صورت دست دوم پيدا كنيد. اما اگر به دنبال خريداري يك سازه معمولي و عمومي هستيد، مي­توانيد نمونه­هاي زيادي را براي خريد به صورت دست دوم پيدا كنيد. قيمت انواع كانكس پيشساخته دست دوم بر اساس ميزان سلامت، شركت سازنده و امكانات كانكس، توسط خريدار تعيين مي­شود.

ويلاكانكس يكي از مجموعه­هاي برتر در زمينه طراحي و توليد انواع كانكس است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.