یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نرم افزار CRM

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

نرم افزار CRM

۳۳ بازديد

نرم افزار CRM يا نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان ابزاريست كه در كسب و كارها براي مديريت قسمت هاي مختلف بكار ميرود. اين نرم افزاز توانايي يكپارچه سازي اطلاعات مشتريان را داراست و ميتواند تمامي بخش هاي يك كسب و كار را  به يكديگر ارتباط  دهد و اطلاعات موردنياز هر قسمت را دراختيار كاربر قرار دهد.

اين نرم افزار تمامي فرايندهاي ارتباط با مشتري را مديريت ميكند و از مراحل ابتدايي كسب و كار كه شامل بازاريابي فروش محصولات ،پروژه هاي انجام شده داخل شركت ، روند توليد محصولات ،فروش و ارائه ي خدمات پشتيباني بعد از فروش را شامل ميشود.

نرم افزار CRM ميتواند اطلاعات كامل هر مشتري را به كاربر مخصوص خود ارائه دهد. علاوه بر اين ميتواند تمامي اطلاعات تاريخچه ي كاري مشتري با شركت يا كسب و كار را بصورت دقيق به كاربر بدهد.

اطلاعاتي مانند تاريخ معاملات،هزينه ها،مقدار خريد مشتري،نحوه ي پرداخت،چگونگي سفارش و تحويل محصول،زمان عقد قرارداد و روند خريد مشتري به صورت فصلي يا ماهيانه و يا ساليانه.اين امر باعث ايجاد ديد 360 درجه اي نسبت به مشتري و ارائه ي خدمات دقيق تر و شناخت كامل تر ميشود و در نهايت ميتواند ميزان سود دهي به كسب و كار را تخمين بزند.

نرم افزار CRM

 

آموزش نرم افزار CRM

براي يادگيري نرم افزار CRM راه هاي مختلفي وجود دارد. از ويديوهاي آموزشي كه بصورت رايگان در سايت هاي مختلف قرار داده شده است تا دوره ها و كلاس هايي كه براي نرم افزارهاي مختلف ارتباط با مشتري تهيه شده است. حتي گاهي يادگيري از يك همكار مسلط ميتواند گزينه ي مناسبي براي آموزش باشد.

نرم افزار CRM

ويژگي هاي نرم افزارCRM

نرم افزار CRM بايد داراي ويژگي هايي باشد كه براي كاربر راحت و در دسترس باشد.

يكي از اين ويژگي ها مديريت تماس هاست به اين صورت كه بعد از تماس مشتري نرم افزار روند خريد و پيشرفت و تقاضاي مشتريان را بتواند به صورت تاريخچه دربياورد و در مواقع نياز يادآوري كند.

در واقع كليه ي اطلاعات مشتري پس از تماس اول را ذخيره و در مواردي كه اطلاعات مشتري با شرايط محصول يكي بود، بتواند نياز مشتري را تشخيص دهد و با برقراري ارتباط صحيح و موثر به مشتري مورد نظر محصول را ارائه كند.

با پيشرفت تكنولوژي در تمام زمينه ها،داشتن نرم افزاري كه درتمام اماكن و نقاط قابل دسترس باشد و دسترسي راحت به آن داشته باشيم حائز اهميت است.

نرم افزار CRM ميتواند بر روي گوشي هاي هوشمند نصب شود و عملكرد يكساني داشته باشد در نتيجه اكثر صاحبان كسب و كار ميتوانند خيلي راحت به اطلاعات مشتريان در هر لحظه بر روي گوشي موبايل خود دسترسي داشته باشند و اين امر بسيار مهمي در عصر تكنولوژي هاي پيشرفته محسوب ميشود.

از ديگر ويژگي هاي مهم يك نرم افزار CRM قابليت تحليل است. اطلاعات ورودي مشتريان تا مادامي كه نتواند ما را به نتيجه ي خاص آماري برساند بي فايده است. ما به تحليل داده ها براي بررسي روند رشد و صعود و يا زيان و سقوط كسب و كار نياز داريم،براي خدمت رساني و توليد محصولات متناسب با نياز مشتري به بازه هاي آماري خريد در فصول مختلف نياز داريم و در كل ما نيازمند دانستن جزئيات بصورت طبقه بندي شده در قالب آمار و اعداد و ارقاميم تا بتوانيم با برنامه ريزي صحيح و قابل اجرا به روند رشد كسب و كار بپردازيم.

نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري با توجه به اسمش بايد بتواند مانند پزشك براي هر بيمار نسخه ي منحصربفرد بنويسد. ما با دانستن نياز مشتري و علايق و سلايق و درخواست هايش به خدمات خصوصي و سفارش سازي شده براي هر مشتري ميپردازيم تا بتوانيم نيازش را تامين كنيم.

ويژگي ديگري كه خيلي برايمان اهميت دارد سادگي نرم افزار CRM است. چراكه هرچقدر نرم افزار ساده تر باشد و بتوان بصورت آسان تري با آن ارتباط برقرار كرد كارمندان براي استفاده از آن اشتياق بيشتري دارند و نتايج حاصل از استفاده از اين نرم افزار نيز بهتر ميشود چرا كه با الگوهاي ساده ميشود ارتباط موثرتر برقرار كرد.

نرم افزار CRM

مزاياي يادگيري نرم افزار CRM چيست؟

از مزاياي يادگيري اين نرم افزار كه بسيار چشم گير و داراي اهميت است،افزايش ميزان فروش،افزايش ميزان بهره بري از روند توليد و فروش و تقويت قدرت خدمات پس از فروش ميباشد.

براي فردي كه داراي كسب و كار است يادگيري اين نرم افزار باعث تسلط بيشتر و ديد وسيع تر نسبت به تمام مراحل كسب و كارش ميباشد. همچنين جذب نيروهاي جديد و مشتريان بالقوه اي كه ميتوانند با استراتژي مخصوص به مشتريان بالفعل تبديل شود و هر مشتري نرخ خريد تكرار شونده ي بيشتري داشته باشد.

تصميم گيري با علم به آينده ي كسب و كار بصورت تحليل داده ها و افزايش ميزان اشتياق پرسنل در اجرايي كردن امور مرتبط با كار نيز از مزاياي يادگيري اين نرم افزار است. افزايش سرعت تمام پروسه ها و اجراي پروتكل ها به آساني قابل برنامه ريزي و انجام ميشود.

نرم افزار CRM

بهترين محل براي تهيه ي نرم افزار CRM كجاست؟

افرادي كه در فضاي ابري نرم افزار ارائه ميكنند ميتوانند به عنوان فروشندگان نرم افزار CRM فعاليت كنند. همچنين برخي از تامين كنندگان نرم افزارهاي مختلف،نرم افزارهاي تحت وب و شركت هاي مطرح در سطح جهاني نيز اين نرم افزار را توليد ميكنند.

كمپاني نرم افزاري مانند ماكروسافت كه نسخه هاي زبان انگليسي توليد ميكند و تعدادي شركت داخلي به صورت انحصاري و يا غير انحصاري اين محصول را ارائه ميدهند و با توجه به نياز كسب و كار هر فرد لازم است تا بصورت اختصاصي ويژگي هاي محصول شركت هاي مختلف را بررسي كرده و متناسب با نيازش يكي از محصولات را انتخاب كند.

نرم افزار CRM

قيمت نرم افزار CRM چه مقدار است؟

قيمت اين نرم افزار با توجه به ويژگي هاي سيستمي كه براي كسب و كار خود ميخواهيم اجرا كنيم متفاوت است. اينكه ميخواهيم در كدام در كدام بخش از بازاريابي تا فروش و خدمات پس از فروش،بررسي فعاليت ها و مديريت آنها مانور بيشتري بدهيم قيمت ها با تغيير روبرو ميشوند.

 

شركت دانش بنيان صنعتي پاياسافت با نام اختصاري “پايا” و با بيش از 15 سال سابقه فعاليت در زمينه طراحي، توليد و ارائه راه حل هاي يكپارچه سازماني تحت ويندوز و تحت وب براي كسب و كارهاي مختلف داخلي و خارجي و به عنوان اولين ارائه دهنده نرم افزار يكپارچه مالي تحت وب كشور مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.