جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

اندازه كانتينر 20 فوت

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

اندازه كانتينر 20 فوت

۶۵ بازديد

اندازه كانتينر 20 فوت

كانتينر 20 فوتي يكي از پركاربردترين سازه­ها در صنعت حمل و نقل زميني و دريايي است. دليل استفاده گسترده از اين سازه­ها به اندازه مناسب آنها براي جابجايي بازمي­گردد. البته استفاده از اين كانتينرها تنها محدود به جابجايي انواع كالا نيست. بلكه در زمينه راه­ اندازي مكان­هاي فروشگاهي، خدماتي و مسكوني نيز كاربرد دارند. اين مقاله به بررسي اندازه كانتينر 20 فوت ، حجم، قيمت و نحوه خريد آنها اختصاص داده شده است. براي اطلاع از اين موضوعات تا پايان همراه ما باشيد.

يك نكته مهم در رابطه با اندازه كانتينر 20 فوت

كانتينر نوعي محفظه يا سازه فولادي است كه براي اهداف مختلف طراحي و توليد مي­شود. از جمله كاربردهاي كانتينرها مي­توان به ايجاد فضاي مسكوني، فروشگاهي و خدماتي اشاره كرد. اما مهم­ترين كاربرد اين سازه­ها مربوط به حمل و نقل انواع كالا از طريق دريا يا خشكي (ماشين و قطار) است.

مزاياي استفاده از كانتينرها در صنعت حمل و نقل شامل افزايش سرعت بارگيري، افزايش سرعت تخليه، كاهش هزينه حمل، كاهش خسارت (ناشي از سرقت، حوادث طبيعي و خرابي) و … مي­باشد. كانتينرها بر اساس استانداردهاي جهاني و در ابعاد مختلفي توليد مي­شوند. شرط ورود سازه­هاي مذكور به تجارت بين الملل نيز رعايت همين استانداردها است.

سازمان جهاني حمل و نقل در سال 1947 و با هدف استاندارد سازي جابجايي كالا در سراسر جهان تشكيل شد. شركت­هاي متقاضي كار در زمينه طراحي و ساخت انواع كانتينر، قبل از شروع فعاليت ملزم به دريافت مجوز از اين سازمان هستند.

علاوه بر اين رعايت اصول فني، امنيتي و استفاده از مواد اوليه باكيفيت در ساخت اهميت بسياري دارد. رعايت اين نكات منجر به صدور پروانه توليد يا برگ سبز براي كانتينر مي­شود. اين برگه كه حاوي اطلاعاتي از قبيل ابعاد، استانداردهاي اخذ شده، سال توليد، تاريخ انقضاي پروانه و … است.

اندازه كانتينر 20 فوت بر حسب متر

اندازه كانتينر 20 فوت - vilaconexe.ir

شاخص­ترين اندازه­ كانتينرهاي توليدي شامل 10، 20، 40 و 45 فوت است. كانتينرهاي 20 فوتي از جنس فولاد و با ضخامت 3 ميليمتر طراحي مي­شوند. اين كانتينرها به واسطه طول مناسب خود (6 متر) به راحتي روي ماشين­هاي باركش مثل ترلي سوار شده و از لحاظ عرض يا ارتفاع نيز مشكلي ايجاد نمي­كند. به همين دليل در بسياري از موارد، جابجايي­ كالا با كمك آنها انجام مي­شود. اندازه كانتينر 20 فوت براي بخش داخلي و خارجي به شرح زير مي­باشد:

  • طول داخلي: 710/5 متر
  • عرض داخلي: 352/2 متر
  • ارتفاع داخلي: 385/2 متر
  • طول خارجي: 058/6 متر
  • عرض خارجي: 438/2 متر
  • ارتفاع خارجي: 591/2 متر
  • عرض درب: 343/2 متر
  • ارتفاع درب: 280/2 متر

وزن خالص كانتينر 20 فوت 2200 كيلوگرم است و توانايي گنجايش حداكثر 28200 كيلوگرم بار را دارا مي­باشد. البته ابعاد عنوان شده براي همه كانتينرهاي 20 فوت يكسان نيست. اين سازه­ها بر اساس نوع كاربري به انواع مختلفي تقسيم مي­شوند؛ به عنوان مثال مي­توان به يخچالي، روباز، پهلوباز، تهويه­دار و … اشاره كرد. در هر يك از اين موارد احتمال تغييرات جزئي (در حد چند سانتي­متر) در اندازه كانتينر 20 فوت وجود دارد.

براي نمونه مي­توان به ابعاد كانتينر يخچالي 20 فوت اشاره كرد. در اين محصولات طول داخلي معادل 42/5 متر است. عرض داخلي و ارتفاع داخلي نيز به ترتيب معادل 34/2 و 39/2 متر مي­باشد. در نتيجه ميزان حجم داخلي اين كانتينرها با مقداري كاهش به 3/28 مترمكعب مي­رسد. همچنين حداكثر گنجايش بار اين كانتينرها معادل 20800 كيلوگرم است.

بهترين قيمت كانتينر 20 فوت

قيمت كانتينر 20 فوت به پارامترهاي مختلفي بستگي دارد. نوع كاربري، نوع شركت سازنده، كشور توليد كننده، كيفيت مواد اوليه و سال توليد از جمله موارد تاثيرگذار در قيمت كانتينر 20 فوت به شمار مي­روند.

قيمت اين كانتيرها در حالت معمولي بين 10.500.000 الي 16.500.000 تومان متغير است. اما اين مبلغ در صورت سفارش تجهيزات اضافي از سوي مشتري افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل لازم است قبل از هر اقدامي با كارشناسان فروش محصول مشورت كرده و در رابطه با قيمت نهايي استعلام شود.

هنچنين براي دستيابي به كانتينرهاي 20 فوتي با قيمت مناسب­تر مي­توان از نمونه­هاي دست دوم موجود در بازار استفاده كرد. البته در اين صورت بايد ميزان فرسودگي بدنه و سلامت تجهيزات زير نظر يك كارشناس خبره به دقت بررسي و كنترل شود.

محل خريد كانتينر 20 فوت

مجموعه­ هاي مختلفي در رابطه با توليد انواع كانتينر از جمله مدل­هاي 20 فوتي فعاليت مي­كنند. برخي از توليدكنندگان خدمات خود را تنها به صورت حضوري به مشتريان ارائه مي­كنند.

برخي ديگر با هدف افزايش رضايت مشتريان فروش آنلاين را نيز به خدمات خود اضافه كرده­اند. محصولات ارائه شده در اين مجموعه ­ها شامل نمونه­ هاي وارداتي از ساير كشورها يا محصولات توليد داخل است.

ويلا كانكس يكي از مجموعه فعال و برتر در زمينه طراحي و توليد انواع كانتينر به شمار مي­رود. در صورت نياز به كانتينر 20 فوت تنها كافي است درخواست خود را به شكل آنلاين ثبت كنيد. كارشناسان مجموعه در كوتاه­ترين زمان ممكن با شما تماس گرفته و شما را در راستاي يك خريد مطلوب و مقرون ­به­ صرفه ياري مي­كنند.  

سخن پاياني

ما در اين مقاله به ابعاد استاندارد، حجم و نحوه قيمت­گذاري كانتينرهاي 20 فوتي پرداختيم. اين كانتينرها به دليل داشتن اندازه­ مناسب از لحاظ طول، عرض و ارتفاع در زمينه حمل و نقل زميني با قطار يا تريلي كاربرد فراوان دارند.

حمل و نقل دريايي انواع كالا، ايجاد مكان مسكوني، خدماتي يا فروشگاهي نيز از ديگر كاربردهاي آنها به شمار مي­رود. اندازه كانتينر 20 فوت و ساير مدل ها از قبيل 30، 40 يا 45 فوتي توسط سازمان جهاني حمل و نقل تعيين شده و تمامي توليدكنندگان در سراسر جهان ملزم به رعايت آنها هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.