یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

كانتينر 20فوت و انواع آن

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كانتينر 20فوت و انواع آن

۷۴ بازديد

كانتينر 20فوت و انواع آن

كانتينرها بر اساس ابعاد، ظرفيت حجمي و وزني به انواع مختلفي تقسيم مي­شوند. كانتينر 20فوت يكي از رايج­ترين و پركاربردترين مدل­هاي اين سازه­ فلزي است. حمل و نقل بسياري از كالاها از طريق كشتي يا قطار به كمك اين كانتينرها انجام مي­شود. مواد خوراكي، دارويي، شيميايي، فلزات، خودرو و … از جمله اين كالاها به شمار مي­روند. اين مقاله به بررسي مشخصات دقيق­تر كانتينرهاي 20فوتي اختصاص داده شده است.

قيمت كانتينر 20 فوت

قيمت كانتينر 20فوت و انواع آن بر اساس پارامترهاي مختلفي تعيين مي­شود. كشور سازنده، شركت توليدكننده، استاندارهاي درج شده روي محصول و سال توليد از جمله اين پارامترها به شمار مي­روند.

به طور معمول خريد كانتينرهاي 20 فوتي هزينه­اي 4.500.000 الي 8.000.000 توماني را در برمي­گيرد. البته هزينه تمام شده اين كانتينرها در صورت خريد توليدات شركت­هاي خارجي بيشتر است.

دليل اين موضوع را مي­توان به نوسانات قيمت ارز نسبت داد. البته در صورت داشتن محدوديت مالي و تلاش براي يك خريد مقرون به صرفه­ تر مي­توان از نمونه­هاي دست دوم موجود در بازار استفاده كرد.

وزن كانتينر 20فوت

وزن كانتينرهاي 20فوتي معادل 8/1 تن است. لازم به ذكر است كه اين سازه حداكثر 5/17 تن كالا را در خود جاي مي­دهد. البته در برخي محصولات، حداكثر ظرفيت بار اين سازه­ها 5/21 تن درج شده است.

 

ابعاد كانتينر 20فوت

ابعاد كانتينرهاي 20فوت به شرح زير است:

  • طول خارجي: 6 متر
  • طول داخلي: 9/5 متر
  • عرض خارجي: 4/2 متر
  • عرض داخلي: 35/2 متر
  • ارتفاع خارجي: 75/2 متر
  • ارتفاع داخلي: 39/2 متر

بر اساس داده­هاي فوق حجم اين كانتينر معادل 2/33 متر مكعب است.

كانتينر 20 فوت DC

همانطور كه از نام كانتينر 20فوت خشك يا DC (Dry Container) برمي­آيد، براي حمل و نقل كالاهاي خشك به كار گرفته مي­شود.

اين مدل به همراه انواع كانتينرهاي GP (General Purpose) براي عموم كالاها مورد استفاده قرار مي­گيرند. معمولاً 80 درصد كانتينرهاي مورد استفاده در اين دو مدل، ابعاد 20 يا 60 فوتي دارند.

انواع كانتينر 20فوت

كانتينرهاي 20 فوت بر اساس نوع كاربري به انواع مختلفي از جمله خشك، يخچالي، پهلوباز، روباز، عايق­بندي شده، تهويه­ دار، حرارتي، مخزن­دار و … تقسيم مي­شوند.

در كانتينرهاي پهلوباز، بخش كناري شامل يك يا چند درب بزرگ تاشو است تا بارگيري را آسان­ و سريع­تر كند. نوع روباز نيز براي حمل و نقل كالاهاي خشك از قبيل شن و ماسه مورد استفاده قرار مي­گيرد. البته در صورت نياز مي­توان روي اين كانتينرها را با پارچه مخصوص پوشاند.

در كانتينر عايق­بندي شده، بدنه در مقابل خروج هواي سرد و ورود گرما محافظت مي­شود. مدل­هاي حرارتي در كنار عايق­بندي بدنه به موتور گرم­كننده نيز مجهز مي­باشند.

كانتينر مخزني داراي مخزن يك يا چند جداره است. جابجايي مايعات و گازهاي خطرناك به كمك اين كانتينرها انجام مي شود.

كانتينرهاي 20فوتي از لحاظ نوع كالاي حمل شده نيز تقسيم­بندي مي­شوند؛ به عنوان مثال مي­توان به كانتينر مخصوص حمل احشام يا خودرو اشاره كرد.

از امكانات كانتينر حمل احشام مي­توان به دريچه نظافت در پايين، محفظه آب و غذا و سيستم تهويه هوا اشاره كرد. البته كانتينر 20 فوت به دليل طول كم، تنها گنجايش حمل يك خودرو را داشته و براي حمل تعداد بيشتر مناسب نيست.

كانتينر 20فوت يخچالي

كانتينرهاي يخچال­دار با هدف كمك به تجارت بين­المللي مواد غذايي و حفظ كيفيت آنها در حد مطلوب طراحي و توليد شده­اند. اين كانتينرها براي حمل و نقل مواد فاسد شدني از قبيل گوشت، ميوه، سبزيجات و دارو كاربرد دارند.

ويژگي مهم سازه­هاي فوق، داشتن سيستم تهويه هوا از پايين است كه هواي سرد كف را به سمت بالا هدايت مي­كند. به اين ترتيب خطر سرمازدگي محصولات موجود در كانتينر به صفر مي­رسد. اين سيستم قادر به سرد كردن يك ساعته 260 متر مكعب هوا و جابجايي آن است.

همچنين فيلترهاي مناسبي در اين كانتينرها براي كنترل رطوبت تعبيه شده است. از ديگر امكانات كانتينرهاي يخچال­دار مي­توان به سيستم ردياب آنلاين كالا و سيستم هشداردهنده (براي تغييرات دمايي فضا) اشاره كرد.

كانتينر يخچالي علاوه بر امكانات فوق بايد به ژنراتور برق نيز مجهز باشند تا در زمان قطعي جريان برق مشكلي براي مواد غذايي رخ ندهد. ابعاد كانتينر يخچال دار 20 فوت به شرح زير است:

  • طول داخلي: 42/5 متر
  • عرض داخلي: 34/2 متر
  • ارتفاع داخلي: 39/2 متر
  • محيط داخلي: 3/28 مترمكعب
  • حداكثر ظرفيت بار: 800/20 كيلوگرم

كانتينر 20 و 40 فوت

كانتينرها معمولاً در ابعاد 10، 20، 40 و 40 High Cube (ارتفاع زياد) توليد و روانه بازار مي­شوند. كانتينتر 20 و 40 فوت بيش از سايرين در صنعت حمل و نقل كاربرد دارند. از مزاياي اين كانتينرها مي­توان موارد زير را برشمرد:

  • جابجايي راحت كالا
  • شمارش راحت كالا
  • سهولت در بارگيري يا تخليه
  • مقاوم در برابر نفوذ برف و باران
  • محافظت از كالا در برابر سرقت
  • محافظت از كالا در برابر حوادث طبيعي
  • محافظت از كالا در برابر تابش نور خورشيد
  سخن پاياني

ما در اين مقاله به بررسي مشخصات كانتينر 20فوت پرداختيم. اين سازه علاوه بر صنعت حمل و نقل دريايي و زميني به عنوان مكان مسكوني، خدماتي و فروشاهي نيز كاربرد دارد.

بر اساس نوع كاربري انواع مختلفي از اين كانتينرها به صورت عايق­دار، حرارتي، يخچال­دار، روباز، پهلوباز، تهويه­دار و … طراحي و توليد شده است.

بهتر است افرادي كه تصميم به خريد كانتينر 20 فوت دارند قبل از خريد در مورد انواع كانتينر 20 فوتي تحقيق و بررسي كنند.

 

ويلا كانكس يكي از مجموعه فعال و برتر در زمينه طراحي و توليد انواع كانتينر به شمار مي­رود. در صورت نياز به كانتينر 20 فوت تنها كافي است درخواست خود را به شكل آنلاين ثبت كنيد. كارشناسان مجموعه در كوتاه­ترين زمان ممكن با شما تماس گرفته و شما را در راستاي يك خريد مطلوب و مقرون ­به­ صرفه ياري مي­كنند.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.