دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

كانتينر

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كانتينر

۶۹ بازديد

كانتينر چيست؟

كانتينر ها ابزارهاي انتقال كالا به شمار مي­آيند كه از آن­ها در سيستم حمل و نقل جهاني بهره گرفته مي­شود. اين محصولات از گنجايش و ظرفيت قابل توجه، مقاومت بالا در برابر شرايط محيطي مختلف و همچنين نفوذ­ناپذيري در برابر آب برخوردار هستند.

به همين دليل است كه از آن­ها بيشتر براي حمل و نقل دريايي استفاده مي­شود.  در اين مقاله به بررسي انواع كانتينر مي‌پردازيم.

مشخصات كانتينر

كانتينر - vilaconexe.ir

كانتينر به يك مجموعه فضاي امن و مستحكم اطلاق مي­شود كه از بدنه فلزي، متناسب با اندازه ­هاي استاندارد جهاني برخوردار است.

از كانتينرها جهت بارگيري كالاها و اجناس متنوع و منتقل كردن آن­ها به سرتاسر جهان بهره گرفته مي­شود.

اين جابه جايي و انتقال كالاها توسط انواع كانتينرها مي­تواند به وسيله هواپيما، قطار و يا كشتي صورت بگيرد.

در گذشته كارخانه­دارها و صاحبان كسب و كارهاي مختلف براي انتقال دادن محصولات خود با مشكلات متعددي رو به رو مي­شدند.

كالاها در مسير خود از امنيت لازم برخوردار نبودند و هيچ تضميني براي منتقل شدن و رسيدن آن­ها به مقصد، بدون هيچ كم و كاستي وجود نداشت.

امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي و استفاده از كانتينرها تمامي اين مشكلات در صنعت بارگيري و حمل و نقل كالا رفع شده است.

پيشرفت علم و تكنولوژي باعث به وجود آمدن تغييرات بسيار زيادي در كاربرد و اهداف كانتينرها شده است.

به همين دليل امروزه به شكل گسترده­ و كاربردي­تري از اين محصولات بهره گرفته مي­شود و در كشتيراني و حمل ­و نقل­هاي دريايي استفاده بيشتري دارد.

ويژگي­هاي اساسي انواع كانتينرها

از ويژگي­ها و خصوصيات منحصر به فرد كانتينرها مي­توان به موارد زير اشاره كرد:

  • برخورداري از استحكام و امنيت مورد نياز
  • بارگيري كالا و تخليه آن­ها را به صورت مناسب و سريع انجام مي­دهند.
  • طراحي و ساخت آن متناسب با جايگاه مورد استفاده صورت گرفته است.
  • بين گنجايش كانتينر و كالا و محصولات ارسالي هماهنگي قابل قبولي وجود دارد.

همچنين طراحي و ساخت آن­ها متناسب با كالاهاي بارگيري شده است. اين امر بدين معني است كه براي كالاها و محصولات فاسد شدني مي­توان از كانتينرهاي داراي تجهيزات و سيستم­هاي خنك كننده استفاده كرد.

يا براي كالاهايي كه داراي شكل، اندازه و شرايط نگهداري خاص هستند از كانتينرهاي مناسب با محموله استفاده كرد.

معرفي انواع كانتينر

در صنعت حمل و نقل نسبت به شرايط مورد استفاده، انواع مختلفي از كانتينرها مورد استفاده قرار مي­گيرند. انواع كانتينر عبارتند از:

  1. كانتينرهاي 20 فوت

در صنعت حمل و نقل از اين نوع كانتينرها براي انبار كردن كالا و اجناس متنوع استفاده مي­شود. از ويژگي­هاي كانتينر 20 فوت مي­توان به ابعاد مناسب،  امكانات ضد سرقت و همچنين محافظت مناسب از محصولات بارگيري شده اشاره كرد.

از اين نوع كانتينر مي­توان به عنوان كيوسك­هاي خدماتي، فروشگاه و يا سازه­هاي مسكوني استفاده كرد.

  1. كانتينرهاي 40 فوت

يكي ديگر از انواع كانتينر، كانتينر 40 است. اين كانتينر از ابعاد استاندارد و فضاي مناسبي جهت بارگيري بهينه محصولات برخوردار است. به همين دليل كانتينر 40 از فروش بسيار بالايي برخوردار است و از آن براي حمل و نقل­هاي دريايي، زميني و هوايي بهره گرفته مي­شود.

ازديگر  ويژگي­هاي اين محصول مي­توان به برخورداري از فضاي قابل ملاحظه در مقايسه با ساير كانتينرها اشاره كرد. اين ويژگي امكان بارگذاري كامل و يكپارچه محصولات را فراهم مي­كند. بر اين اساس عمل بارگذاري و سوار شدن بر روي جرثقيل و سرعت انتقال نيز كاهش قابل ملاحظه­اي مي­يابد.

  1. كانتينرهاي سرباز

كانتينر سرباز كه با نام روباز نيز شناخته مي­شود از ديگر انواع كانتينر به شمار مي­آيد. اين كانتينر بدون سقف است و در هنگام استفاده از آن براي پوشيدن محصولات بارگيري شده از يك پارچه برزنتي استفاده مي­شود.

از كانتينر سرباز بيشتر براي حمل و نقل كالاهايي كه ارتفاع زيادي و بلندي دارند استفاده مي­شود.

  1. كانتينرهاي تانكري

كانتينتر تانكري براي حمل و نقل مايعات استفاده مي‌شود. اين كانتينرها شرايط مناسب براي حمل و نقل مايعات به دورترين مناطق را هم امكان پذير مي‌كنند. كانتينر تانكري در ابعاد مختلفي ساخته و در بازار عرضه مي‌شود.

  1. كانتينرهاي يخچالي

كانتينر يخچالي با سيستم­هاي خنك كننده قوي مجهز شده است و از آن براي بارگيري و جا به جايي محصولات فاسد شدني استفاده مي­شود.

 

قيمت انواع كانتينر

قيمت كانتينر به فاكتورهاي زيادي بستگي دارد. نوع، جنس، سال توليد و  اندازه كانتينر از مهم‌ترين موارد تاثير گذار در قيمت هستند. براي استعلام قيمت به روز مي‌توانيد با فروشگاه‌هاي عرضه كننده انواع كانكس و كانتينر تماس بگيريد.

كانتينر - vilaconexe.ir

كانتينر – vilaconexe.ir

  1. كانتينرهاي عايق­دار

از ديگر انواع كانتينر مي­توان كانتينر عايق­دار را نام برد كه از عايق­بندي مستحكم و استانداردي در مقابل آب، طوفان و … برخوردار است.

در برخي كشورها كه اقتصاد آن­ها بيشتر بر حمل­ و نقل­هاي دريايي متكي است، نياز به اين كانتينرها بيشتر مشاهده مي­شود.

دليل اين امر سازگاري مناسب كانتينر عايق­دار با شرايط محيطي دريا است.

  1. كانتينرهاي حمل و نقل گاز

طراحي و ساخت كانتينر حمل و نقل گازبه گونه­اي صورت گرفته است تا بتواند فشار بالا را تحمل كند و داراي امنيت لازم باشد.

  1. كانتينرهاي تهويه­ دار

ازكانتينر تهويه دار يا كافي كانتينر براي حمل نقل مواد غذايي نظير ميوه­ها و سبزيجات (كه نياز به محيطي خنك و مطبوع دارند) استفاده مي شود.

  1. كانتينرهاي مسكوني

كاننترهاي مسكوني يكي ديگر از انواع كانتينر است. اين كانتينرها در واقع همان كانتينرهاي 20 و 40 فوت هستند كه از آن­ها در حمل و نقل­هاي دريايي و زميني بهره گرفته مي­شود.

بعد از تمام شدن اعتبار برگ سبز كانتينرهاي 20 و 40 فوت، كاربري آن­ها تغيير مي­كند. بر اين اساس با ايجاد تغييراتي در ساختار و دكوراسيون داخل آن­ها، از اين كانتينرها به عنوان كانتينرهاي مسكوني و ويلايي استفاده مي­شود.

كانتينر دست دوم

كانتينرهاي دست دوم نيز مانند كانتينرهاي نو از تنوع بالايي برخوردار هستند. كانتينرها معمولا در تمامي انواع و ابعاد خود به عنوان دست دوم به فروش مي­رسند كه از جمله آن­ها مي­توان به  10،20،40 و 45 فوت، يخچالي و … اشاره كرد.

از محبوب­ترين انواع كانتينر دست دوم كه به فروش مي­رسد مي­توان به كانتينرهاي 40 فوت و يخچالي اشاره كرد. اين كانتينرها معمولا با ويژگي­هاي زير عرضه مي­شوند كه عبارت­انداز:

  • برخورداري از كمترين تفاوت كيفي در مقايسه با كانتينرهاي نو
  • كيفيت بالا و عاري از هر گونه زنگ­زدگي، درز و سوراخ ( كه مانع از ورود و نفوذ آب و باران در داخل كانتينر مي­شود)
  • آب­بندي شده به وسيله استفاده از مناسب­ترين عايق­ ها

 

ويلا كانكس يكي از مجموعه فعال و برتر در زمينه طراحي و توليد انواع كانتينر به شمار مي­رود. در صورت نياز به كانتينر 20 فوت تنها كافي است درخواست خود را به شكل آنلاين ثبت كنيد. كارشناسان مجموعه در كوتاه­ترين زمان ممكن با شما تماس گرفته و شما را در راستاي يك خريد مطلوب و مقرون ­به­ صرفه ياري مي­كنند.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.