یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

دستگاه فرآوري گوشت

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

دستگاه فرآوري گوشت

۶۲ بازديد

فراوري گوشت از مهم ترين قسمت هاي خط توليد اين ماده ارزشمند غذايي است. فرآوري گوشت بسيار مهم است و دستگاه فرآوري گوشت نيز به همان ميزان اهميت دارد. فرآوري گوشت مراحلي دارد كه بايد به خوبي طي شوند زيرا توليد محصولات غذايي به طور مستقيم با سلامتي انسان ها در ارتباط است.

شستشو و بسته بندي كه از مراحل فرآوري گوشت هستند و مهم است دستگاه فرآوري گوشت در اين مراحل به خوبي عمل كنند. دستگاه فرآوري گوشت در مرحله ي شستشو بايد گوشت را عاري از هر گونه آلودگي و باكتري هاي بيماري زا كند.

دستگاه فرآوري گوشت در مرحله ي بسته بندي از مهم ترين قسمت هاي خط توليد صنايع غذايي هستند، گوشت قرمز به سرعت فاسد ميشود و علت آن واكنش هاي شيميايي و آنزيمي و رشد ميكرو ارگانيسم ها درون آن است.

در مرحله ي بسته بندي بايد يك لايه ي محافظتي روي گوشت قرار بگيرد كه آن را از تماس با اكسيژن و ساير ميكروب ها و عوامل بيماري زا مصون بدارد. بسته بندي كردن گوشت موجب افزايش ماندگاري و طول عمر گوشت ميشود. يكي از پيشرفته ترين روش هاي بسته بندي گوشت وكيوم كردن آن است كه بيشترين محافظت را از آن به عمل مي آورد؛ در اين روش تمام اكسيژن درون بسته تخليه ميشود و بدون حضور اكسيژن ميكروب ها و باكتري هاي بيماري زا توانايي رشد و بقا ندارند پس در نتيجه گوشت سالم مي ماند.

از ديگر مزيت هاي اين روش فرآوري بايد به كاهش حجم بسته و تسهيل در جابجايي و چيدمان آن ها ميشود. دو نوع دستگاه فرآوري گوشت به روش وكيوم وجود دارد: يك نوع كه همراه با وكيوم كردن بسته بندي گاز نيتروژن را نيز به درون بسته بندي تزريق ميكند تا تمام ميكرو ارگانيسم هاي غير هوازي نابود شود. اما نوع ديگر فاقد اين سيستم است.

ويژگي دستگاه فرآوري گوشت

دستگاه فرآوري گوشت بايد داراي اين ويژگي ها باشد:

مجهز به پيشرفته ترين تجهيزات باشد.

بسته بندي و فرآوري محصولات گوشتي را با رعايت اصول بهداشتي انجام دهد.

اين دستگاه نبايد وابسته به نيروي انساني باشد و به صورت اتوماتيك اين فرآيند را تكميل كند.

با تزريق گاز نيتروژن ماندگاري محصولات گوشتي را افزايش دهد.

كيفيت ساخت دستگاه فرآوري گوشت بايد بالا باشد و تمام قطعات و تجهيزات دستگاه ها مستحكم باشند.

خدمات پس از فروش و گارانتي دستگاه فرآوري گوشت در صورت بروز مشكل بسيار مهم است.

بايد بتوان دستگاه را به خوبي كنترل كرد و تنظيمات و تغييرات دلخواه را روي آن اعمال كرد.

 

مراحل فرآوري گوشت

گوشت را پس از ذبح در كشتارگاه براي فرآوري و بسته بندي به شركت ميفرستند و تا رسيدن به دست مشتري بايد فرآيند زير را طي كند: ابتدا بايد با استفاده از ماشين هاي مخصوص گوشت را حمل كرد و در قسمت پيش سرد كن شركت براي مدت كوتاهي نگهداري كرد.

پس از اين مرحله گوشت را توسط واگن هاي چرخ دار به خط توليد و ميز كار منتقل ميكنند تا گوشت در آنجا قطعه قطعه شود و ضايعات آن جدا شود. فيله، سر دست، ران، گردن و قلوه گاه را در اين مرحله جدا ميكنند و در بسته هاي يك تا 2 كيلويي قرار ميدهند. پس از وزن كشي نوبت به سرد كردن گوشت براي دومين بار و در دماي منفي 10 درجه سانتي گراد براي 8 ساعت مي رسد

. در اين مرحله تصميم گرفته ميشود كه گوشت را به صورت گرم توزيع كنند يا به صورت منجمد آن را عرضه كنند. در صورتي كه بخواهند گوشت را به صورت گرم و تازه به دست مشتري برسانند پس از سرد كردن ثانويه ميتوان آن را توزيع كرد، اما در صورتي كه بخواهيد گوشت را به صورت يخ زده توزيع كنيد بايد گوشت را به مدت 2 ساعت در دماي منفي 40 درجه ي سانتي گراد سرما داد.

براي حفظ سلامتي خود و خانواده تان مصرف گوشت هاي فرآوري شده را به حداقل برسانيد زيرا ممكن است اين گوشت ها در كارخانه هاي معتبر پردازش نشده باشند يا همه ي نكات بهداشتي را رعايت نكرده باشند.

اگر قصد داريد گوشت فرآوري شده خريداري كنيد لطفا آن را از كارخانه هاي معتبر تهيه كنيد، كارخانه هايي كه امكان رصد كردن خط توليد و فرايند فرآوري گوشت را داشته باشند و مطمئن شويد كه از گوشت دام هاي سالم براي توليد محصولات خود استفاده ميكنند و با منفعت طلبي قصد به خطر انداختن سلامتي شما را ندارند.

متاسفانه بسياري از كارخانه هاي توليد فرآورده هاي گوشتي با عدم رعايت اصول بهداشتي و يا استفاده از دستگاه هاي غير استاندارد براي فرآوري گوشت موجب به خطر افتادن جان هموطنان مان شده اند به همين دليل است كه تاكيدمان روي خريد محصولات و فرآورده هاي گوشتي از كارخانه هاي معتبر است.

دستگاه فرآوري گوشت را بايد از كجا تهيه كرد؟

شركت اف پرام ( efpromm) در جهت ساخت ماشين آلات توليد كننده ي محصولات غذايي و فرآورده هاي گوشتي در تلاش است سطح كيفي كارخانه هاي توليد كننده ي مواد غذايي را بهبود ببخشد. با خريد دستگاه هاي با كيفيت بسته بندي و فرآوري گوشت از اف پرام ميتوان مواد غذايي استانداري توليد كرد كه سلامتي مصرف كنندگان را نيز به خطر نياندازد. دستگاه هاي توليد شده توسط اين شركت قابل رقابت با نمونه هاي خارجي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.