یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

توليد سوسيس فروشگاهي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

توليد سوسيس فروشگاهي

۴۸ بازديد

با تند شدن ريتم زندگي و كمبود وقت، دغدغه ي پخت غذا همواره وجود دارد. پخت غذا در كمترين زمان ممكن براي كساني كه نمي توانند زمان زيادي را پاي اجاق گاز بگذرانند مهم است. غذاهاي فست فودي كه با توجه به اسمشان خيلي زود حاضر ميشوند امروزه طرفداران زيادي پيدا كرده است. سوسيس هم جزو همين فست هاي لذيذ و خوشمزه است كه البته نبايد در مصرف اينگونه غذا ها زياده روي كرد. بايد توجه داشت كه فرايند توليد سوسيس فروشگاهي كه در كارخانه ها انجام ميشود طبق اصول بهداشتي و با مواد اوليه مرغوب و دستگاه هاي استاندارد و مجهز انجام شود. در اين مقاله ميخواهيم با مراحل توليد سوسيس فروشگاهي آشنا شويم.

توليد سوسيس فروشگاهي

مراحل توليد سوسيس فروشگاهي

فرايند توليد سوسيس فروشگاهي تقريبا طولاني و مرحله به مرحله است و رعايت اصول بهداشتي در اين فرايند جايگاه ويژه اي دارد. مراحل توليد سوسيس فروشگاهي را با هم مرور ميكنيم:

در قدم اول شستشوي گوشت قرمز يا مرغ ها انجام ميشود و استخوان ها و پوست و ضايعات آنها جدا ميشود.

در مرحله ي بعد گوشتها آماده ي چرخ كردن ميشوند اما قبل از آن غضروف ها را جدا ميكنند و سپس به چرخ گوشت منتقل ميشوند.

به گوشتهاي چرخ شده ادويه هاي مخصوص و آرد، نشاسته، شير خشك، نمك، آرد، فسفات، سير، پياز، آرد نيز اضافه ميشود و همه ي مواد وارد دستگاه كاتر يا مخلوط كن ميشود و با هم به خوبي تركيب ميشوند.

بخاطر گرمايي كه دستگاه حين كار ايجاد ميكند ممكن است خمير شل شود براي رفع اين مشكل همراه با تركيب مورد نظر قطعه هاي يخ نيز مدام اضافه ميشود تا خمير شكل منسجم خود را حفظ كند.

خمير آماده شده توسط دستگاه پر كن وارد پوشش هاي مخصوص سوسيس ميشود.

سوسيس ها براي پخت مختصر به دستگاه پخت با بخار منتقل ميشوند و در بعضي موارد نيز بر حسب سليقه مشتريان به سوسيس ها طعم دود نيز داده ميشود.

مرحله ي آخر توليد سوسيس فروشگاهي، منتقل كردن سوسيس ها پس از خنك شدن به سردخانه است.

براي حفظ كيفيت سوسيس ها و جلوگيري از فاسد شدن، آن ها را در سردخانه نگهداري ميكنند و بر اساس ميزان تقاضا به بازار عرضه ميشوند.

ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه در هر واحد توليد سوسيس فروشگاهي يك واحد كنترل كيفيت براي آزمايش و نظارت بر همه ي مراحل اين فرايند اعم از ورود مواد اوليه، چگونگي توليد و عرضه آن فعاليت ميكند. اين واحد كنترل كيفي زير نظر سازمان دامپزشكي، وزارت بهداشت و موسسه استاندارد بر روي چگونگي توليد اين محصول نظارت ميكند.

دستگاه هاي مورد استفاده براي توليد سوسيس فروشگاهي

چرخ گوشت

يكي از مهم ترين دستگاه ها براي توليد سوسيس فروشگاهي چرخ گوشت مي باشد. چرخ گوشت ها اندازه هاي مختلفي دارند: بزرگ، كوچك، متوسط. بايد ديد كدام اندازه براي كارگاه توليدي شما مناسب است توجه به اين نكته بسيار ضروري است كه انتخاب اندازه ي چرخ گوشت بر راندمان كار شما اثر ميگذارد. سعي كنيد بهترين و با كيفيت ترين چرخ گوشت را انتخاب كنيد زيرا عدم كيفيت اين دستگاه بر كل فرايند تهيه مواد غذايي اثر ميگذارد.

چرخ گوشت

دستگاه جدا ساز

از اين دستگاه براي جدا كردن استخوان ها و ضايعات گوشت كه در مرحله ي چرخ كردن ممكن است به جا مانده باشند استفاده ميشود. فرستادن مستقيم گوشتها پس از چرخ كردن به خط توليد ممكن است خطر آفرين باشد.

دستگاه ميكسر

به كمك اين دستگاه تركيب گوشت و ساير مواد اماده ميشود. درصد گوشت سوسيس با توجه به ساير مواد اوليه ممكن است متفاوت باشد و مقدار گوشت تركيب شده روي بسته بندي نوشته ميشود. پس از مخلوط شدن خمير سوسيسف سوسيس ها آماده ي بسته بندي ميشوند.

دستگاه بسته بندي براي توليد سوسيس فروشگاهي

دستگاه وكيوم: مرحله ي آخر كار توليد سوسيس فروشگاهي، انتقال مواد سوسيس كالباس به نايلون هاي مخصوص است. خمير آماده شده درون دستگاه بسته بندي قرار ميگيرد و از طريق يك خروجي همزمان با ريختن مواد، درون نايلون ها خلا ايجاد ميكند. در اصطلاح به اين نوع بسته بندي كه همه ي هوا خارج درون بسته خارج ميشود وكيوم گفته ميشود.

دستگاه كليپس و گره زن: اين دستگاه براي بسته بندي كردن و رول كردن و بسته بندي سوسيس كار برد دارد و با گيره هايي كه در ابتدا و انتهاي رول ميزند باعث بسه شدن سوسيس ها ميشوند.

دستگاه كاتر: روي دستگاه وكيوم تعبيه ميشود و سوسيس ها را به يك اندازه برش ميدهد.

خريد دستگاه هاي مورد نظر براي توليد سوسيس فروشگاهي

اگر به فكر كسب و كار ايجاد كسب و كار جديد از طريق توليد سوسيس فروشگاهي هستيد در اولين قدم  براي راه اندازي خط توليد سوسيس فروشگاهي بايد دستگاه هاي با كيفيت خريداري كنيد. دستگاه هايي كه متناسب با نيازتان هستند و بيشترين بازدهي را ارائه ميدهند.

يكي از شركت هاي ايراني كه در زمينه ي عرضه ي ماشين آلات صنايع غذايي فعاليت ميكند، شركت efpromm است. اين شركت يكي از برترين توليدكنندگان ماشين هاي توليد كننده صنايع غذايي مي باشد كه مطابق با دانش روز و نياز مشتريان دستگاه هاي مختلف را مي سازند و به آن ها عرضه ميكند.

دستگاه بسته بندي

قيمت دستگاه توليد سوسيس فروشگاهي

تخمين قيمت دستگاه هاي مربوط به توليد مواد غذايي با نوسانات بازار كمي سخت است. اما براي اطلاع از دستگاه هاي توليد شده توسط اين شركت با تجهيزات و امكانات و قيمت هاي تمام شده دستگاه ها، ميتوانيد به شركت اف پرام مراجعه كنيد. دستگاه هاي توليد شده توسط اين شركت توسط استاندارد هاي روز دنيا ساخته و عرضه ميشوند و در حفظ كيفيت محصول توليد شده مورد اطمينان هستند.

در پايان بايد بگوييم گرچه فست فود ها به سرعت آماده ميشوند و به مصرف ميرسند اما بهتر است در استفاده از اين نوع غذاهاي آماده زياده روي نكنيد. زيرا ممكن است در دراز مدت به سلامي تان آسيب برسد. قبل از مصرف سوسيس و كالباس و مواد غذايي از اين دست، از سلامت مواد اوليه مرغوب و بسته بندي محصول و همچنين كيفيت دستگاه هاي خط توليد اطمينان حاصل كنيد. بعضي از شركت هاي توليد كننده با استفاده از ضايعات گوشتي و مواد اوليه بي كيفيت سلامتي شما را به خطر مي اندازند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.