یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

توليد كالباس فروشگاهي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

توليد كالباس فروشگاهي

۴۵ بازديد

مراحل توليد كالباس فروشگاهي

توليد كالباس فروشگاهي و سوسيس خيلي با هم متفاوت نيستند و فقط در بعضي موارد مثل قطر محصول، درصد تركيب مواد گوشتي و ادويه ها با هم اختلافاتي دارند. شايد اين پرسش براي شما نيز به وجود بيايد كه سوسيس سالم تر است يا كالباس؟ كه بايد بگوييم بين اين دو محصول از نظر كيفي تفاوت چنداني وجود ندارد و امكان تقلب در خمير اين دو ماده همواره وجود دارد.

در ادامه مراحل توليد كالباس فروشگاهي را با هم مرور ميكنيم.

براي تهيه كالباس فروشگاهي بايد خميري كه از تركيبات زير حاصل شود:

گوشت قرمز يا مرغ كه معمولا در كشتارگاه ها و به روش اسلامي و بهداشتي ذبح ميشوند را با نمك تركيب ميكنند. نمك هم براي نگهداري از كالباس است و هم براي مزه دار كردن آن. سپس ادويه هاي مثل پودر پياز و سير، فلفل، رازيانه، دانه خردل، شير خشك، آرد، نشاسته، پروتئين سويا و ويتامين ها به تركيب اضافه ميشود در بعضي از كالباس ها از پسته و قارچ پنير نيز استفاده ميشود. نيترات ها نيز كه خاصيت ضد باكتريايي دارند و به عنوان نگهدارنده، عمل آورنده  آنتي اكسيدان استفاده ميشود كه معمولا رنگ صورتي كالباس به خاطر وجود نيترات است. همه ي اين تركيبات را به وسيله همزن هاي بزرگ و صنعتي يك دست و مخلوط ميكنند.

دستگاه هاي مورد استفاده براي توليد كالباس فروشگاهي

براي توليد كالباس فروشگاهي دستگاه هايي مورد استفاده قرار ميگيرند كه در فرايند توليد و بسته بندي استفاده ميشوند.

دستگاه كاتر گوشتي:قلب تپنده هر كارگاه توليدي قطعا همين دستگاه است كه با خرد و چرخ كردن گوشت و جدا سازي استخوان و غضروف و ضايعات، باعث توليد خمير كالباس ميشود. به اين نكته توجه كنيد به جاي دستگاه كاتر، سبزي خرد كن خريداري نكنيد. با اينكه هردو دستگاه كاربردي شبيه به هم دارند اما هر كدام در جايگاه خود كاربرد دارد.

دستگاه كاتر گوشتي

دستگاه پر كن: با استفاده از اين دستگاه خمير حاصل شده وارد بسته بندي هاي مخصوص كالباس ميشود. دقت كنيد كه اين دستگاه ها را بايد با توجه به ظرفيت كارگاه توليدي و ميزان حجم توليد كالباس و سوسيس خريداري كنيد كه بازده كافي داشته باشند.

دستگاه توليد يخ: دستگاه هاي كاتر و چرخ گوشت حين كار گرم ميشوند و اين گرما ممكن است باعث شل شدن خمير كالباس شود با اضافه كردن يخ به خمير اين مشكل حل ميشود و دماي آن پايين مي آيد. دستگاه يخ ساز دو نوع است مدل اول يخ را به صورت پودري خرد ميكند و به خمير اضافه ميشود و مدل دوم كار ساخت يخ را به خوبي و به تنهايي با وصل كردن يك ورودي آب و يك ورودي برق به صورت پودري يا پولكي انجام ميدهد.

چرخ گوشت: براي چرخ كردن گوشت بايد چرخ گوشت متناسب با نياز حجم توليد كالباس فروشگاهي خريداري كنيد.

دستگاه پخت:دستگاه پخت براي توليد كالباس فروشگاهي هم به صورت غرقابي و هم به صورت پخت با بخار است.

دستگاه پخت

 

دستگاه پخت

يخچال و فريزر: براي نگهداري و جلوگيري از فساد مواد غذايي بايد يخچال ها و فريزر هاي متناسب با حجم توليد كالباس فروشگاهي فراهم كرد. يخچال ها و فريزر ها دما را بالا يا پايين صفر نگه ميدارند تا مواد غذايي توليد شده سالم تر بمانند.

ترازو: احتمالا از كاربرد اين دستگاه آگاهي داريد؛ مواد اوليه بايد به طور دقيق وزن كشي شوند تا كيفيت محصول تحت تاثير قرار نگيرد.

دماسنج ديجيتالي: در توليد كالباس فروشگاهي يكي از مهم ترين فاكتور ها كنترل كردن دما است پس وجود يك دماسنج ديجيتالي ضروري است.

هزينه ي راه اندازي خط توليد كالباس فروشگاهي

اگر در فكر كسب و كار جديد هستيد و قصد داريد با راه اندازي خط توليد كالباس قروشگاهي درآمد زايي كنيد بايد دستگاه توليد كالباس فروشگاهي را بر اساس ظرفيت كارگاه انتخاب كنيد. البته كه براي راه اندازي خط توليد خانگي نيز دستگاه هاي كوچكتر با قيمت مناسب تر وجود دارد كه ميتوانيد تهيه كنيد زيرا اين دستگاه ها معمولا به صورت دستي هستند.

يكي از شركت هايي كه در زمينه ي ساخت انواع دستگاه ها براي توليد مواد غذايي فعاليت ميكند شركت اف پرام (EFPROMM) مي باشد. اين شركت با سال ها تلاش و تجربه در اين زمينه با توليد همه ي دستگاه هاي لازم براي راه اندازي خط توليد كالباس فروشگاهي و ساير خط توليد هاي صنايع غذايي يكي از برترين هاست.

شما ميتوانيد با مراجعه به اين شركت و اطلاع از دستگاه هاي موجود، در مورد هزينه دستگاه ها نيز پرس و جو كنيد و مناسبترين دستگاه ها را بر اساس نيازتان خريداري كنيد. قيمت دستگاه هاي توليد شده توسط اين مجموعه مقرون به صرفه و منصفانه هستند.

جهت راه اندازي كسب و كار و خط توليدتان نيز ميتوانيد روي مشاوره هاي كارشناسان اين مجموعه حساب باز كنيد زيرا به خوبي شما را در زمينه ي راه اندازي خط توليد كالباس فروشگاهي راهنمايي ميكنند. مشورت هاي درست پيش از راه اندازي كسب و كار بسيار مفيد خواهد بود و در آينده درصد خطاي كمتري خواهيد داشت.

خصوصيات كالباس با كيفيت

بسيار مهم است كه بسته بندي كالباس توليد شده براق، سالم و بدون حباب باشد.

توليد كالباس فروشگاهي با گوشت بي كيفيت باعث ميشود كه حجم كالباس پس از پخت كاهش يابد و چروك شود.

درصد استفاده از گوشت بيشتر در توليد كالباس فروشگاهي سبب افزايش كيفيت آن ميشود.

وجود لكه هاي سبز و تيره يعني بي كيفيت بودن اين محصول.

كالباس نبايد داراي گلوتن باشد. يعني از خرده نان و پودر سيب زميني و برنج در توليد آن استفاده نشده باشد. زيرا استفاده از اين ماده در توليد كالباس ممكن است ايجاد حساسيت كند.

در مصرف كالباس و سوسيس زياده روي نكنيد زيرا استفاده بيش از 2 بار در هفته از اين مواد غذايي باعث بروز بيماري خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.