یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خريد لوله api

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

خريد لوله api

۶۳ بازديد

لوله api چيست؟

در چند سال اخير با وجود لوله هاي با قطر بزرگتر و مقاوم تر نسبت به فشار، بازدهي لوله هاي خطوط نفت و گاز بهبود يافته است. جنس اين لوله كه استحكام و تافنس بالايي دارند از فولاد است، اين لوله هاي فولادي ميتوانند در كمترين زمان بيشترين حجم از نفت و گاز را منتقل كنند.

فولاد به كار رفته در ساخت اين لوله ها همان فولاد هاي كربني هستند كه با افزودن عناصر ميكرو آلياژي به مقاومت و استحكام بالايي دست پيدا ميكنند.

انستيتو نفت آمريكا هر نوع لوله api كه در خطوط انتقال نفت و گاز كاربردي هستند را استاندارد سازي ميكنند و داراي ويژگي هايي همچون: پايين بودن دماي انتقال شكست نرم به شكست ترد، مقاومت تسليم بالا، ازدياد طول نسبي بالا، چقرمگي بالا.

استفاده از اين لوله ها سبب بهبود انتقال نفت و گاز در مسافت هاي طولاني شده است زيرا داراي قيمت مناسب و كاربرد زياد هستند. از ديگر ويژگي هاي اين لوله ها عدم انتقال ترك در خطوط لوله هاست، اين لوله ها نسبت به پيشرفت ترك مقاومت ميكنند و قابل استفاده در سيستم هاي ترش هستند.

خريد لوله api

خريد انواع لوله api

لوله api به دو دسته ي درز دار و بدون درز تقسيم ميشوند. در ادامه تفاوت اين دو نوع را بررسي ميكنيم و در مورد قيمت آن ها نيز توضيحاتي ارائه ميكنيم.

لوله درز دار يا درز مستقيم: اين لوله ها كه به نام لوله ي تو كار نيز شناخته ميشوند، براي انتقال نفت و گاز در خطوط طولاني و در صنعت كشتي سازي مورد استفاده قرار ميگيرند.

براي مشخص كردن ميزان مقاومت شيميايي و تحمل فشار و قدرت، روي اين لوله ها چندين مرحله آزمايش انجام ميدهند و ميزان استحكام آن ها را تست ميكنند. لوله هاي درز مستقيم توانايي انتقال حجم زيادي از گاز در مدت زمان كم را دارند.

از مهم ترين فاكتور هايي كه بايد در تست اين لوله ها به آن توجه شود جوشكاري و جوش پذيري است. براي جوش كردن لوله ها به كمك غلتك هاي مخصوص، ورقه ها را گرد ميكنند و سپس با انجام روش هاي خاص آن ها را به هم جوش ميكنند.

چندين روش جوشكاري شامل: جوشكاري مقاومت الكتريكي، جوشكاري پيوسته، جوشكاري ذوبي، جوشكاري قوسي زير پودري دو طرفه روي لوله ها انجام ميشود كه با بستن درز ها لوله ها را به شكل استوانه در مي آورند.

لوله api مقاومت و چقرمگي بالاي شكست دارند، طول نسبي آن ها نيز بالاست اما دماي انتقال شكست نرم به شكست ترد پاييني دارند.

خريد لوله api به خاطر قيمت مناسب، كاربرد و مقاومت آن ها در خطوط طولاني انتقال گاز و نفت مورد استفاده قرار ميگيرند.

لوله بدون درز( مانيسمان): اين لوله ها به صورت يكپارچه ساخته ميشوند و به خاطر اينكه درز جوش روي آن ها وجود ندارد مقاومت بالاتري دارند.

براي توليد اين لوله ها از مواد اوليه متفاوتي نسبت به لوله هاي درز مستقيم استفاده ميشود، اين متريال كيفيت و مقاومت بالاتري دارند، شمش هاي فولادي را با كمك حرارت و كشش و عبور از غلطك و نيروي گريز از مركز به لوله هاي مستحكم بدون درز تبديل ميكنند. روي اين لوله ها نميتوان هيچ نوع جوشي انجام داد و همچنين فشار بيشتر به آن ها آسيب نمي زند.

لوله هاي بدون درز با قطر كم ساخته ميشوند زيرا توليد با قطر بالاتر كار مشكلي است و هزينه هاي سرسام آوري را در پي خواهد داشت. به خاطر نوسانات قيمت لوله ها نمي توان قيمت مشخصي براي آن ها در نظر گرفت اما به طور كلي قيمت اين نوع لوله ها بيشتر از لوله ي درز مستقيم است.

خريد لوله api

كاربرد لوله api درز مستقيم در گاز كشي منازل

به طور كلي لوله ها در دو نوع معمولي و لوله api موجود است. براي گاز كشي منازل از لوله api استفاده ميشود كه مقاومت بالايي دارند. نه تنها در گازكشي منازل كه بلكه در صنايع پتروشيمي، سوله هاي صنعتي، نيروگاه ها و … نيز بسيار كاربردي هستند.

به خاطر اهميت لوله كشي گاز منازل در گاز رساني شهري لوله ها بايد مطابق استاندارد و با بالاترين كيفيت و سطح ايمني توليد شوند.لوله هاي گاز api معمولا بين 1.2 تا 4 اينچ قطر دارند و در شاخه هاي 6 متري ساخته ميشوند.

شايد براي شما نيز جالب باشد كه با نحوه ي ساخت لوله هاي گازي آشنا شويد:

ابتدا شركت هاي توليد كننده ي فولاد ورقه هاي فولادي از نورد سرد و گرم را توليد ميكنند، اين ورقه ها به شكل رول يا كويل در مي آيند كه حمل و نقل آن ها آسان تر باشد.

كويل ها بر اساس سفارش، برش داده ميشوند و نام اين كويل هاي برش خورده كلاف يا نوار مي باشد. كلاف ها را به قسمت نورد ميفرستند تا در آنجا به كمك غلتك هاي مخصوص پرداخته شوند و لبه هاي كلاف ها به هم نزديك شده و توسط دستگاه هاي جوش به شكل استوانه در آيند.

دو روش براي جوش لبه هاي اين نوع كلاف ها وجود دارد:

روش جوش مقاومتي: با استفاده از يك دستگاه جوش الكتريكي شدت جريان بسيار بالايي ايجاد ميشود كه باعث ايجاد حرارت و ذوب لبه هاي كلاف ميشود، نام ديگر اين نوع جوش لب به لب نيز مي باشد.

روش نورد: در اين نوع جوش شدت جرياني با فركانس بالا توليد ميشود كه از لبه هاي درز جوش عبور ميكند و حرارتي كه ايجاد ميشود لبه ها را ذوب ميكند و ان ها را به هم متصل ميكند. از مزيت هاي اين روش اين است كه حرارت جوش به خوبي كنترل ميشود و همچنين كيفيت اين جوش خيلي بالاتر است.

خريد لوله api

از كجا ميتوان لوله API خريد؟

براي خريد لوله API  و معمولي بايد به شركت هاي توليد كننده ي معتبر مراجعه كنيد. شركت استيل سراي توليد كننده ي انواع لوله هاي انتقال دهنده ي گاز و ميعانات نفتي با كيفيت بالا و مناسب ترين قيمت مي باشد. همه ي محصولات اين شركت بر اساس استاندارد طراحي و توليد ميشوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.