یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خريد لوله آتش نشاني

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

خريد لوله آتش نشاني

۴۵ بازديد

بررسي خريد انواع لوله آتش نشاني

امروزه خريد لوله هاي آتش نشاني يا سيستم اسپرينكلر در ساخت و ساز محبوبيت بسياري دارند و با توجه به نوع ساختمان و مكان و درخواست مشتري توليد و در بازار فروخته مي شوند.

بسياري از معماران و مهندسان ساختمان هاي مدرن و امروزي كه بر طبق استاندارد ساخته مي شوند و تمامي نكات ايمني را رعايت مي كنند، در طراحي و سازه ي خود از اين لوله هاي آتش نشاني بهره مي برند.

در اين متن تلاش مي شود تا خواننده با مزيت ها و محدوديت هاي احتمالي خريد لوله آتش نشاني آشنا شود. با ما همراه باشيد.

نگاهي اجمالي به خريد لوله آتش نشاني

لوله آتش نشاني به لوله هايي گفته مي شود كه به هنگام ساخت و ساز و بنايي يك سازه، در كنار ديگر لوله ها قرار مي گيرد. خريد لوله آتش نشاني از اين جهت نفع دارد كه سنسور هاي هوشمند مربوط به اين لوله ها، در صورت حس هرگونه حادثه ي آتش سوزي يا وجود دود، به صورت خودكار و اتوماتيك به آب پاشي و خاموش كردن آتش مي پردازد و از وقوع بسياري از حوادث خسارت زا جلوگيري مي نمايد.

اين روش، روشي اثبات شده است و در بسيار از مكان ها در زمان وقوع حادثه از خسارت هاي بسياري جلوگيري كرده است. به طور مثال، ساختمان هايي كه در كشور انگلستان از اين سيستم بهره مند شده اند تا كنون هيچ گزارشي مبني بر مرگ يا خسارت شديد ناشي از آتش سوزي نداده اند. اين سيستم ها قابليت خاموش كردن حداقل 80% حريق را دارند. به همين دليل متخصصان براي بسياري از ساختمان ها، خريد لوله آتش نشاني را پيشنهاد مي كنند.

خريد لوله آتش نشاني _ استيل سراي

عوامل تاثير گذار بر خريد لوله آتش نشاني

عوامل بسيار زيادي در خريد اين لوله و قيمتش تاثير دارند. براي خريد لوله ي مناسب، سعي مي شود تا شما را با اين عوامل آشنا كنيم.

در فرايند خريد، شما با انواع مختلف سيستم هاي آن آشنا خواهيد شد كه هر يك از اين روش هاي متفاوت، باعث وجود برخي تغييرات در قيمت هاي آن نيز مي شود. بنابراين قبل از خريد بهتر است با اين نمونه ها آشنايي لازم را داشته باشيد.

الف) سيستم سيلابي يا Deluge sprinkle system

در هنگام انتخاب و خريد اين لوله به شما توضيح داده خواهد شد كه در اين مدل، تمامي اسپرينكلر ها باز هستند و از طريق لوله هاي مربوطه به منبع متصل شده اند. وقتي از طريق سنسور هاي هوشمند فرمان برسد كه خطر حريق و آتش سوزي وجود دارد اين دستگاه ها به صورت خودكار فعال مي شوند و به آب پاشي و كنترل آتش سوزي مي پردازند.

ب) سيستم لوله ي خشك يا Dry pipe sprinkler system

در اين مدل بر خلاف روش سيلابي كه اسپرينكلرها باز و متصل به منبع هستند، لوله ها به شبكه اي وصل شده اند كه كه حاوي هوا هستند. اين فضا تحت فشار است و زماني كه سنسورها خطر آتش سوزي را گزارش دهند هواي درون محفظه خالي مي شود. تخليه ي هوا و كاهش يافتن فشار درون محيط باعث باز شدن شيرهاي آب مي شود و بعد از آن آب به شبكه ي لوله كشي داخل شده و به آب پاشي آتش مي پردازد.

ج) سيستم لوله ي تر يا Wet pipe sprinkler system

در اين نمونه، شبكه هاي لوله هاي آتش نشاني براي خود منبع جدايي دارند كه همه ي لوله ها به آن متصل هستند. با اين روش، سنسور ها پس از احساس دود يا آتش به صورت خودكار آب را از منبع مختص به خود وارد لوله ها مي كنند تا اطفاي حريق صورت بگيرد. بسياري از متخصصان در خريد لوله آتش نشاني، اين نمونه را پيشنهاد مي كنند.

د) سيستم پيش عملگر يا Preaction sprinkler system

در اين مدل از سيستم لوله هاي آتش نشاني، از يك سيستم مخصوص براي اعلام آتش سوزي استفاده مي شود. اين سيستم بر اساس سنسور هاي مخصوص خود به لوله ها فرمان مي دهد تا در زمان لازم به آب پاشي و خاموش كردن آتش بپردازند.

بر اساس اين توضيحات مي توانيد هنگام خريد لوله آتش نشاني از فروشنده و كارشناس مخصوص كمك بگيريد تا بهترين نمونه را براي ساختمان خود انتخاب كرده و امنيت آن را بالا ببريد.

بررسي نقش انواع لوله در خريد لوله

لوله هاي آتش نشاني و سيستم اسپرينكلر نقشي مهم و حياتي در برقراري امنيت ساختمان ايفا مي كند.

بنابراين هر نوع لوله اي نمي تواند به عنوان لوله هاي آتش نشاني استفاده شود. بهترين و محبوب ترين فلز در خريد اين لوله و سيستم اسپرينكلر، فولاد است. به دليل مقاومت بالا در مقابل حرارت و آتش و بالا بودن نقطه ي ذوب آن، اين نوع فلز از بهترين گزينه هاي ساخت لوله هاي آتش نشاني مورد استفاده در سيستم اسپرينكلر است.

فولاد گالوانيزه و فولاد سياه پر كاربرد ترين جنس هاي مورد استفاده هستند كه شما به هنگام خريداين لوله  به آن برخواهيد خورد. تفاوت اين دو مدل فولاد در روكش و پوشش اين لوله ها است.

لوله هاي گالوانيزه توسط لايه اي از فلز روي روكش شده اند تا از خورده شدن لوله ها جلوگيري شود و همچنين طول عمر لوله بالاتر رود. اين در حالي است كه لوله هاي فولادي سياه از اين پوشش برخوردار نيستند بنابراين طول عمر پايين تري دارند و احتمال خورده شدن سطوح داخلي آن ها بيشتر است.

خريد لوله هاي آتش نشاني _ استيل سراي

نكات مهم در هنگام خريد لوله آتش نشاني

براي جوش دادن اين لوله ها در سيستم آتش نشاني ساختمان، به يك جوشكار حرفه اي نياز است. بهتر است در هنگام خريد، به اين موضوع حتما توجه كنيد.

همچنين بهتر است براي امنيت خود هزينه ي بيشتري كنيد و از خريد اين مدل با جنس فولاد سياه خودداري كنيد. براي جلوگيري از پيش آمدن هرگونه مشكلي، حتما با معمار و يا لوله كش هاي حرفه اي مشورت كنيد و از تجربيات فروشنده اي كه خريد را با او انجام داده ايد استفاده كنيد.

روش هاي خريد لوله آتش نشاني

با توجه به اهميت نصب صحيح و كارآمد اين سيستم، لازم است تا با جستجو و دقت فراوان به خريد اين مدل از لوله پرداخته شود. با يك جستجوي بسيار ساده در اينترنت مشاهده خواهيد كرد كه فروشنده ها و سايت هاي بسياري در حال حاضر مي توانند شما را در خريد اين لوله ياري كنند.

مراكز خريد مهم حضوري و آنلاين لوله هاي آتش نشاني

بهترين راه براي خريد مناسب، جستجو در سايت ها و شركت هاي مختلف است. بهترين فروشنده هاي لوله هاي آتش نشاني، داراي تخصص و قيمت هاي مناسب هستند. با توجه به پيشرفت فضاي مجازي و گسترده تر شدن ارتباطات در زمان حال، بسياري از شركت ها از جمله شركت استيل سراي با فراهم كردن امكان خريد اينترنتي، لوله هاي مورد نياز شما را به سراسر كشور ارسال مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.