یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

كرايه اتوبوس

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

كرايه اتوبوس

۳۸ بازديد

اتوبوس ها به دو دسته ي درون شهري و برون شهري تقسيم ميشوند و هزينه كرايه هر كدام از آن ها متفاوت است.

قطعا شما نيز تا به حال از وسايل نقليه عمومي استفاده كرده ايد، آيا شما نيز با اين نظر موافق هستيد كه مسافرت با اتوبوس لذت بخش تر است؟

به خصوص مسافرت هاي دسته جمعي با فاميل يا اعضاي خانواده و دوستان. با كرايه اتوبوس براي مسافرت هاي چند روزه با كساني كه دوست داريد علاوه بر راحتي و آرامشي كه تا رسيدن با مقصد داريد، از مسير نيز لذت ميبريد و با بقيه معاشرت ميكنيد.

كرايه اتوبوس

 

شرايط كرايه اتوبوس

براي كرايه اتوبوس ابتدا به شركت ارائه دهنده ي خدمات اجاره خودرو مراجعه كنيد، البته امروزه اكثر شركت هاي معتبر سايت نيز تاسيس كرده اند و به رزرو و پرداخت هزينه كرايه سرعت بخشيده اند.

پس از مراجعه حضوري يا مجازي، با در نظر گرفتن تعداد نفرات ميتوانيد خودرو را انتخاب كنيد. براي مثال اگر تعداد افراد ۴ نفر يا كمتر بود ميتوانيد به اجاره خودرو سواري اكتفا كنيد، اما اگر تعداد نفرات بيش ۴ نفر بودند اجاره ميني بوس منطقي تر است.

ميني بوس ها حدودا بين ۲۳ تا ۲۵ نفر ظرفيت دارند. اما اگر تعداد افراد بيش از ۴۰ نفر بود ميتوانيد به گزينه ي كرايه اتوبوس فكر كنيد.

تعيين كردن مسافت تا مقصد، تعداد روز هاي سفر، زمان رفت و برگشت به صورت دقيق نيز قدم بعدي است.

بعد  از انتخاب خودرو نوبت به انتخاب حضور يا عدم حضور راننده مي رسد. اگر به همراه ماشين درخواست راننده نيز داشته باشيد به اصطلاح خودرو را به صورت دربستي اجاره كرده ايد.

كرايه دربستي خودرو به اين معناست كه راننده در تمام طول سفر در اختيارتان باشد.

لطفا قبل از رزرو خودرو قرار داد را به دقت مطالعه كنيد و در صورتي كه همه ي بند هاي آن را ميپذيريد خودرو را رزرو كنيد.

بعد از تحويل گرفتن خودرو شما در برابر آن مسئول هستيد و بايد براي محافظت از آن تمام تلاش خود را به كار گيريد. در غير اين صورت و در صورتي كه خودرو صدمه اي ببيند شما بايد خسارت آن را بپردازيد.

براي شركت هاي اجاره دهنده خودرو زمان بسيار مهم است و مشتريان نيز بايد به اين نكته توجه كنند و سعي كنند خوش قول باشند، به موقع  خودرو را تحويل بگيرند و در زمان مقرر به شركت تحويل دهند.

مقايسه اتوبوس هاي معمولي و وي آي پي

ابتدا اتوبوس هاي معمولي را بررسي ميكنيم: اين اتوبوس ها معمولا براي حمل و نقل درون شهري و مسافت هاي كوتاه مناسب هستند، تعداد بالاي صندلي هاي اين اتوبوس ها ظرفيت آن ها در حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر بالا برده است. در هر ستون ۲ صندلي و ۴ صندلي در هر رديف قرار دارد.  اين اتوبوس ها مجهز به سيستم گرمايشي و سرمايشي هستند.

براي سرگرمي مسافرين دو مانيتور در ابتدا و وسط اتوبوس قرار دارد. اين نوع اتوبوس ها ميتوانند به عنوان سرويس اياب و ذهاب كاركنان كارخانجات، مدارس،  اياب و ذهاب به جشن ها و همايش ها، رفت و برگشت به قبرستان ها،سفر هاي تحقيقاتي و علمي مورد استفاده قرار گيرند.

هزينه ي سفر با اين اتوبوس ها مقرون به صرفه و مناسب است. اتوبوس هاي وي آي پي معمولا براي سفرهاي برون شهري يا مسافت هاي طولاني تر مورد استفاده قرار ميگيرند.

اين اتوبوس ها اگر چه ظرفيت كمتري نسبت به اتوبوس هاي معمولي دارند اما سفر با اين اتوبوس ها همراه با راحتي و آسايش بيشتري است. در اتوبوس هاي وي آي پي در يك ستون يك صندلي و در ستون ديگر نيز دوصندلي قرار داده شده است، اما صندلي هاي اتوبوس هاي وي آي پي بزرگتر و جادار تر هستند و در مسافت هاي طولاني اگر از نشستن خسته شده ايد ميتوانيد صندلي را تا زاويه ۱۴۰ درجه به عقب بخوابانيد و همچون تخت خوابي روي آن دراز بكشيد.

اجاره اتوبوس

 

در اتوبوس هاي وي آي پي پشت هر صندلي يك مانيتور مجزا قرار داده شده است و با وجود آن حوصله تان سر نمي رود. همچنين با وجود شارژر هاي تعبيه شده در اين اتوبوس ها ميتوانيد گوشي تان را نيز شارژ كنيد. از ويژگي هاي ديگر اين اتوبوس ها مجهز بودن به سيستم تهويه قوي و سيستم گرمايشي و سرمايشي است.

به تبع هزينه كرايه اتوبوس وي آي پي از اتوبوس معمولي بيشتر است اما كرايه اتوبوس وي آي پي نسبت به ويژگي ها و امكاناتي كه دارد خيلي بالا نيست و نسبت به راحتي كه در اختيار مسافر قرار ميدهد بسيار مناسب است.

مدارك لازم براي كرايه اتوبوس

شركت اجاره دهنده براي اجاره خودرو بايد از هويت متقاضيان اطمينان يابد سپس خودرو ها را در اختيارشان قرار دهد. جهت اطمينان شركت، متقاضيان بايد مدرك شناسايي معتبر و گواهينامه ي رانندگي جمهوري اسلامي ايران با حداقل ۶ ماه اعتبار را ارائه كنند.

ارائه سند ملكي در ازاي تحويل ماشين براي اطمينان بيشتر شركت نسبت به سلامت خودرو است.

همچنين متقاضي بايد گواهي اشتغال يا محل سكونت را در اختيار شركت قرار دهد. مداركي چون دفترچه تامين اجتماعي، گواهي اشتغال و … كه نشان دهنده ي شاغل بودن فرد است نيز قابل قبول است.

چك يا سفته به ارزش ۲۰ درصد بيشتر از قيمت روز ماشين نيز بايد از طرف شخص اجاره كننده به شركت اجاره دهنده داده شود.

فرد متقاضي بايد متعهد شود كه در زمان مقرر خودرو را تحويل ميگيرد و بعد از پايان مهلت خودرو را به شركت باز گرداند. همچنين فرد اجاره كننده بايد در حفظ و نگهداري از خودرو تمام تلاش خود را به كار گيرد زيرا در صورت صدمه به خودرو بايد خسارت آن را بپردازد.

براي اجاره اتوبوس بايد به شركت هايي كه در اين زمينه فعاليت ميكنند مراجعه كنيد. شركت دريان سفر اميد از معتبرترين شركت ها براي كرايه اتوبوس و اجاره انواع خودرو سواري، ون، ميدل باس، ميني بوس مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.