یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خريد عسل طبيعي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

خريد عسل طبيعي

۶۴ بازديد

خريد عسل طبيعي

خيلي ها در هنگام خريد عسل طبيعي مي پرسند راه تشخيص عسل طبيعي از عسل تقلبي چيست؟ در جواب اين افراد بايد گفت: مهم ترين ركن براي شناخت عسل طبيعي، نخست شرافت و وجدان زنبوردار است كه به مشتريش صادقانه بگويد عسل طبيعي است يا غير طبيعي. ما در مقاله ي زير به بررسي فاكتورهاي مهم در خريد عسل طبيعي مي پردازيم.

عسل طبيعي چگونه است؟

عسل طبيعي ماده اي شيرين و غليظ بوده كه توسط زنبور عسل از شهد گل تهيه شده، تغيير شكل داده و سپس درون سلول هاي مومي شكل كندو ذخيره و نگهداري مي گردد.

 

شهد چگونه به عسل تبديل ميگردد؟

زنبور عسل در عضوي از بدن خود كه به آن چينه دان مي گويند شهد را جمع آوري نموده و سپس در آنجا يك سري عمليات روي آن انجام مي شود. مثل اين كه مقداري از ساكاروز شهد به قندهاي ساده تبديل شده و شهد به عسل تبديل مي شود.

يكي از بهترين اقدامات زنبور عسل اين است كه اگر داخل گياهي كه زنبور شهد گرفته، ماده ي دارويي خاصي وجود داشته باشد، زنبور بدون هيچ كم و كاستي آن را به درون عسل وارد مي نمايد. مثلا خواص گياه گون مستقيما وارد عسل گون مي شود. البته اين خاصيت تنها به درون عسل آن نمي رود بلكه به موم نيز انتقال مي يابد.

زنبور عسل به طور غريزي به سوي گل ها و گياهان شفا بخش رفته و شهدشان را جمع آوري مي كند. عسل طبيعي از مواد مغذي مفيدي است كه نيازهاي دارويي و غذايي انسان ها را تامين مي نمايد.

يكي از استانداردهايي كه براي عسل هاي طبيعي تعريف شده است اين است كه اگر زنبور عسل به جاي شهد از قند يا شكر استفاده نمايد، عسلش طبيعي نيست.

 

پارامترهاي موثر در قيمت عسل طبيعي

امروزه انواع عسل با كيفيت هاي مختلفي در بازار وجود دارد،  قيمت عسل طبيعي با توجه به درجه خلوص و كيفيت آن متفاوت است. به عنوان مثال قيمت عسل اصل در صورتي كه داراي بيشترين درجه خلوص و كيفيت باشد بيشتر از عسل هايي است كه درجه كيفيت كمتري دارند. در توليد برخي از عسل ها علاوه بر شهد گل ها از تغذيه كمكي مانند استفاده از شكر يا شيره نيز استفاده مي شود. كه همين موضوع باعث كاهش كيفيت عسل خواهد شد،  بنابراين اين عوامل در قيمت عسل اصل تاثيرگذار خواهد بود.

قيمت عسل طبيعي بر اساس تركيبات آن

علاوه بر موارد ياد شده برخي عوامل اختصاصي نيز بر قيمت عسل اصلي موثر است. كه البته اين موارد تنها در آزمايشگاه ها مخصوص  قابل تشخيص و اندازه گيري هستند.  اين عوامل عبارتند از:

مقدار دياستاز موجود در عسل اصلي،مقدار ساكاروز موجود در عسل اصلي،كيفيت عسل واقعي يا همان طبيعي، ميزان hfm عسل اصلي يا همان ميزان حرارت عسل در هنگام تصفيه.

ما عسل طبيعي آشتيان را كه از گياه گون و دشت هاي آشتيان تهيه شده است را به صورت مستقيم به شما عرضه مي كنيم. اميد است مطالب ارائه شده در راستاي عسل اصل آشتيان و خواص بي نظير آن شما عزيزان را ياري رسانده باشد.

آيا عسلي كه رس زده است طبيعي است؟

هنگام خريد عسل طبيعي به اين نكته دقت كنيم كه عسلي كه رس(شكرك) زده است، عسلي طبيعي بوده و بلورهاي ايجاد شده در آن يكنواخت و نرم است و به دندان هاي شما نمي چسبد. زمان خوردن در گلوي خود احساس زبري نكرده و بافت آن همانند روغن نرم است.

 اين در حالي است كه عسل غير طبيعي، شكرك نمي زند يا خيلي دير به دير شكرك مي زند. معمولا بلورهاي موجود در آن خشن و زبر بوده و زير دندان حس مي گردد. همچنين در هنگام خوردن آن در گلوي خود احساس زبري مي نماييد.

در بعضي كشورهاي آمريكايي و اروپايي، عسل را به شكل شكرك زده بسته بندي كرده و به فروش مي رسانند. بر خلاف تصور اشتباه مردم ايران كه عسل رس زده را تقلبي و غير طبيعي مي دانند.

متاسفانه برخي توليد كنندگان عسل به جاي اين كه اطلاع رساني صحيحي در مورد  شكرك زدن عسل طبيعي داشته باشند، آن را بعد از جمع آوري به مدت زمان سي دقيقه با دماي 60 درجه حرارت مي دهند تا ديگر عسل شكرك نزند. به اين طريق اگرچه، عسل ديگر شكرك نمي زند ولي بسياري از آنزيم ها و خاصيت هاي عسل طي حرارت ديدن از بين رفته و فقط ماده اي شيرين به نام عسل بر جاي مي ماند.

ما زماني كه ميخواهيم به خريد عسل طبيعي بپردازيم، بايد دقت كنيم كه عسل مزاياي زيادي دارد ولي طبيعي بودن عسل اين مزايارا در بردارد ،عسل به علت داشتن خاصيت ضد التهابي، مي تواند به كاهش علائم حساسيت و آلرژي كمك نمايد. عسل طبيعي با داشتن مقادير كمي از گرده ي گل به عنوان واكسن طبيعي عمل كرده و مي تواند آلرژي شما را برطرف نمايد. شما با خوردن عسل، مقداري گرده ي گل به بدنتان وارد مي نماييد.

 اين موضوع باعث مي شود آنتي بادي هايي در بدنتان توليد بشود كه با گرده ي گل مبارزه كند. اين بدان معناست كه بدنتان به صورت تمام وقت يك حالتي دفاعي در مقابل آلرژي به خود گرفته و با ورود مقداري گرده ي گل، به صورت تهاجمي عمل مي كند.

شركت “شهدآوران دشت بهار” عرضه كننده مستقيم محصولات طبيعي زنبور عسل كه شامل “عسل طبيعي – گرده گل – ژل رويال – انواع بره موم “ به مشتريان گرامي است. آموزش زنبورداري به علاقه مندان به اين صنعت و پرورش ملكه زنبور عسل براي رشد و توسعه زنبورستان و توسعه صنعت زنبورداري با استفاده از ابزارهاي نوين تنها بخشي از فعاليت‌هاي گالري عسل بهار ميباشد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.